کیت بدنه تازه این خودرو زیبایی و اصالت لندروور را چند برابر کرده است.
یکی از آخرین محصولات منصوری، لندروور رنجروور اسپرت به شمار میرود که با بدنهای شکیل، کیت بدنه مناسب و رنگبندی و تجهیزات لوکس رونمایی شده است. این خودروی تازه بر پایه رنجروور اسپرت SV مجهز به پیشرانه ۶۳۴ اسب بخاری بیامو X5 توسعه پیدا کرده است.
مقالات مرتبط:
- اینیوس گرنادیر با تیونینگ منصوری؛ شاسی بلند لوکس برای آفرود
- آئودی RS7 منصوری از لامبورگینی روئلتو قدرتمندتر است
- مقایسه جذاب پورشه کاین توربو و رنجرور اسپرت SV، کدامیک برتر است؟
از آنجا که منصوری معمولا به تیوینگهای اغراقآمیز و افراطی شناخته میشود، تولید یک محصول بیآلایش از طرف این برند آلمانی کمی جای تعجب دارد. درهرصورت، رنجروور اسپرت منصوری از رینگهای بزرگ ۲۳ و ۲۴ اینچی آلیاژی آهنگریشده سود میبرد که طراحی آیرودینامیک دارند و با رنگ سیاه براق پوشیده شدهاند. یک گلگیر یکپارچه فیبرکربنی هم میان چرخهای جلو و عقب قرار گرفته است که با اسپلیتر و دیفیوزر جدید جلو و عقب از جنس فیبرکربن هماهنگی کامل دارد. البته که قطعات آیرودینامیکی و تزئینی این خودرو به اینجا ختم نشده و میتوان تیغههای کربنی حاشیه هواکش جلو، بالچه سقفی و روی کاپوت را هم به وضوح مشاهده کرد.
از ویژگیهای مثبت طراحیهای منصوری میتوان به توجه سرسامآور طراحان و مهندسان این شرکت به جزئیات اشاره کرد که باعث میشود قطعاتی مانند هواکشهای زیرسپر رنجروور اسپرت هم شکلی تازه به خود بگیرد یا فرم گرد و همهپسند اگزوزهای لندروور با نمونه سنتی و مربعیتر تعویض شود تا حالوهوای لندروور رنجروورهای SVR هم در این خودرو نمود پیدا کند.
منصوری از بهبودهای موتوری و حتی استفاده از دوختهای لوکس و رنگبندی فسفری درون کابین، حرفی نزده و ظاهرا به تغییرات محتاطانه اما باظرافت بیرونی بسنده کرده است. البته که خریداران این شاسیبلند لوکس میتوانند با پرداخت مبلغ اضافه، خودروی خود را مطابق سلیقه شخصیشان شخصیسازی کنند.
هر چند ایجاد هر نوع تغییری در این محصول وجود دارد اما همه اینها با هزینه انجام میشوند که صدالبته، شامل هزینه خرید خودرو هم نخواهد شد. منصوری هنوز قیمت نهایی رنجروور اسپرت خود را هم اعلام نکرده اما با توجه به قیمت ۱۷۱ هزار پوندی خودروی پایه، میتوان انتظار داشت که نسخه منصوری از مرز ۲۰۰ هزار پوند هم عبور کند. نظر شما درباره این شاسیبلند لوکس اسپرت چیست؟ آیا محصولات بیآلایش این برند بهتر از محصولات اغراقآمیز آن هستند؟
مردیم از خوشی
۶ مهر ۱۴۰۳مهم ترین مسئله در بازار ها جهانی میزان فروش هست
شما اشغال بساز ولی بفروش شما موفقی
البته منظور من این نیست محصولات منصوری اشغال باشه ولی برا عده میگم که هی ایراد میگرند به منصوری وگرنه منصوری محصولات عامه پسند نیز داره
همون طور که بی ام و طراحی هاش نسبت به قبل زشت تر شده ولی پرفروش تر شده
amirkhanzadeh
۶ مهر ۱۴۰۳Bmw از سال 2018 به این ور با تغییر تیم طراحی گند زد به ابهت یک قرنش
هر چند تیم طراحی درحال تغییر دو سه نفر جایگزین شدن به امید برگشتن به روز های اوج طراحی البته نه فروش چرا که فروشش بیشتر شده
MehdiTurbo
۶ مهر ۱۴۰۳صحبت دوستمونم همین بود
بی ام و گند زده به طراحیش به اصولش و اعتبار طراحیش ولی فروشش بیشتر شده یعنی برای فروش بیشتر اینکار کرد یعنی شرکت ها دنبال فروش بیشترند
تغییر تیم طراحی بی ام و برای بازگشت به روند قبلی یا اعتراض بی ام و به تیم طراحیش نبود خود طراح رفته یه شرکت دیگه دلیل پشتش اعتراض و نارضایتی بی ام و نسبت به طراح نبوده اصلا
و اصلا یه نفر مسئول طراحی نیست همون نادر فقیه زاده کلا دو سه مدل بی ام و را طراحی کرده بود
دستور و روند کلی طراحی از سمت خود شرکت اعلام میشه و طراح ها طبق اون عمل میکنند و یه نفر و یه طراح مسئول طراحی نیست از سمت شرکت به طراح ها اعلام میشه
و رفتن اون طراح هیچ ربطی به شکایت و نارضایتی بی ام و یا تغییر رویه خود بی ام و و نارضایتی بی ام و از طراحیش نبوده حداقل چیزی که عنوان شد از سمت شرکت این بوده
و این ایدئولوژی خود بی ام و است برای فروش بیشتر یعنی بی ام و دنباله رو بازار تا اعتبار و طراحی زیبا و اصالت
مثل بنز که برای سود بیشتر تمام دکمه های فیزیکی حذف کرد که از لحاظ هزینه ساخت و زمان کارگر خیلی میاد پایین و چرمدوزی داشبردم حذف کرد که بازم هزینه خیلی میاد پایین ولی ایا فروشش افت کرد ؟ خیر
چرا ؟ چون اون بازاریابای شرکت میدونستند با این تغییر و چگونه تغییر دادن شرکت دچار افت فروش نشه و از طرفی دچار سودم بشه و طراح نسبت به ایده ای که داده میشه طراحی میکنند و اکثر شرکتا رفتند دنبال سود بیشتر همونطوری که تا تسلا اومد یه مانیتور بزرگ چسبوند فروشش زیاد بود همه گفتند عه پس اینکار کنیم چون خیلی سود خود قطعات سیم کشی جداگانه دکمه ساخت همون دکمه فیزیکی زمان نصبش صرفه جویی داره و سود چند میلیون دلاری تو تعداد داره و همه اومدند یه تبلت چسبودند حتی با کل داشبورد مانیتور کردند سود بازم بیشتر مخصوصا با تهیه اش از چین ولی یه تعداد محدودی رو اصالتشان هنوز پافشاری کردند و طراحی های قبل دارند
مثل مزدا مثل نیسان پورش ائودی استون مارتین لکسوس اینفینیتی جنسیس هیوندا کیا
و هنوز چرم دوزی دکمه فیزیکی حفظ کردند
حتی سوپر اسپرتایی که اتاقای خفن منحصر به فرد خودشان داشتند مثل لامبو و مک لارن هم برای سود مانیتوری شدند برای سود بیشتر
ولی بوگاتی و پاگانی هنوز رو اصول سابق و منحصر به فردشان
حالا این تعداد محدودی که موندند تا کجا ادامه میدند خدا داند بقیه همه مانیتوری شدند از لندرور بگیر و لینکلن و فورد و … و از نظر شخصی من خیلی این طرح خودرو را بی روح میکنه
تو دوتا بازه تاریخی خودرو برای سلیقه من رنگ و روح خودش از دست داد اولیش چند سال پیش که دنده ماشین حذف شد حتی من سال هشتاد نه که میخواستم مزدا بخرم کلی رفتم نمایندگی ها ببینم میشه دنده ایش بیارند و میگفتند چون دنده ای نمیبرند نمیاریم و من حتی تو ماشین خارجیام دنده ای به اتومات ترجیح میدادم
یکی الان که مانیتور شد و حتی چرم دوزیام شاید حذف بشه
و اگه همینطور پیش بره شاید اصلا دنده هم کم کم حذف بشه و حتی در اینده فرمان امکانش هست
الان تو انگلیس و امریکا یه تعداد شهرهای محدودش تاکسی های خودران هست که میرید سوار میشید راننده ای وجود نداره اصلا و کسی پشت فرمان نیست فقط با اپ لوکیشنت میزنی خودش میبردت تازه ماشینشونم جگوار 😂😂 کلیپش تو اینستا دیدم فک کن تاکسیشان جگوار صفر و نو بود ولی بدون راننده 🫤😔
𝐀𝐥𝐢
۶ مهر ۱۴۰۳عجب رنگی داره! واقعا خوشم اومد
جرمی کلارکسون
۶ مهر ۱۴۰۳اینو انصافا خوب ساخته تو قطعات فیبر کربن غرقش نکرده
hosen
۶ مهر ۱۴۰۳یکی از قسمت هایی که تو تیونیگ منصوری اصلا به دل ادم نمیشینه رینگ هاشه! خیلی رینگ هاش زمخته… رو اکثر محصولاتشم همین رینگو میزاره.
froG-driVer
۶ مهر ۱۴۰۳رو بعضی ماشینا میاد مثل فانتوم
مازیار
۶ مهر ۱۴۰۳((کیت بدنه تازه این خودرو زیبایی و اصالت لندروور را چند برابر کرده است.))
واقعا؟!
کیومرث
۶ مهر ۱۴۰۳خیلی خوب شده جدا از قیمت بحث برانگیز میتونست از نمایشگر لمسی در داخل کابین استفاده نکنه
Samuel
۶ مهر ۱۴۰۳واقعا دلم واسه تیونینگ منصوری تنگ شده بود
علی Shelby
۶ مهر ۱۴۰۳خوب شده قشنگه
رها
۶ مهر ۱۴۰۳این رینگ ها فقط زیر بنز قشنگ هست GLS 63
new reventon
۶ مهر ۱۴۰۳اونایی که طراحی های منصوری رو نقد میکنن هیچی از قدرت برند منصوری نمیفهمن. هر کی این ماشینا رو تو خیابون ببینه از دور میفهمه طرف چقد پول دار و سطح بالاس. قدرت برند منصوری کم از بوگاتی نیست
froG-driVer
۶ مهر ۱۴۰۳یه حرف حق بشنویم…کاش میشد لایکتو صد تا پر کنم
مهرداد
۶ مهر ۱۴۰۳هر برندی که دست به اسپرت کردن ماشین میزنه میزنه سعی براینه ماشینا از حالت قبلی قشنگتر بشه ولی این منصوری دست به هرچی میزنه زشتر میشه نمیدونم چرا. شبیه بازی gta4 ماشینارو جمع میکنه
یوسف
۶ مهر ۱۴۰۳این رینگ بهش نمی آد….
RIO
۶ مهر ۱۴۰۳انصافا داخلش خوشگله
shetab-car
۷ مهر ۱۴۰۳به نظرم منصوری باید فکری به حال لوگوش بکنه اصلا قشنگ نیست شبیه این مغازه های تزییناتی هست