نسل بعدی رنجروور اسپرت SVR از پیشرانهٔ بیامو X5 M استفاده میکند
پس از معرفی نسل جدید رنجروور، حالا لندروور تمرکز خود را روی توسعهٔ نسل بعدی رنجروور اسپرت گذاشته است. نسل کاملاً جدید این شاسیبلند کوچکتر رنجروور را سال آینده خواهیم دید ولی هماکنون میتوانیم از برخی از جذابترین مشخصات آن مطلع شویم. اتوکار بهتازگی در گزارشی، خبر از پلتفرم و پیشرانهٔ جدیدی برای نسل بعدی رنجروور اسپرت داده است. به گفتهٔ این وبسایت، این خودرو روی معماری MLA Flex لندروور ساخته خواهد شد که 50 درصد استحکام پیچشی بیشتر و 24 درصد سروصدای سازهای کمتری خواهد داشت. این پیشرفت قابلتوجهی نسبت به نسل قبلی است که میتواند رنجروور اسپرت جدید را به پیشتازان این کلاس مثل پورشه کاین و بامو X5 نزدیکتر کند.
نسخهٔ پرفورمنس این خودرو یعنی SVR هم بجای پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ نسل کنونی به موتور 4.4 لیتری V8 بامو مجهز خواهد شد. ازآنجاییکه نسل جدید رنجروور به نسخهای از همین پیشرانه مجهز شده است، انتظار چنین اتفاقی در نسل بعدی رنجروور اسپرت هم میرفت. البته در SVR جدید مهندسان بریتانیایی میتوانند پیشرانهٔ بامو را بهگونهای تنظیم کنند که بیشتر با شخصیت رنجروور اسپرت سازگاری داشته باشد. این موتور که با کد S63 شناخته میشود، در حال حاضر بیشترین قدرت خود که 635 اسب بخار است را در M5 CS ارائه میکند درحالیکه X5 M کامپتیشن 625 اسب بخار قدرت دارد.
بنابراین در رنجروور اسپرت SVR جدید هم انتظار اعدادی مشابه این را داریم. شتاب صفرتاصد حدود 4 ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود 290 کیلومتر بر ساعت هم از دیگر مشخصات احتمالی این شاسیبلند اسپرت بریتانیایی خواهد بود. نکتهٔ جالبتری که در گزارش اتوکار عنوان شده اما احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ پرفورمنس پلاگینهیبریدی برای نسل بعدی رنجروور اسپرت است. به گفتهٔ این نشریهٔ بریتانیایی، در این نسخه یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توربو در کنار یک موتور الکتریکی 140 اسب بخاری قرار میگیرد و یک پکیج باطری 31.8 کیلووات ساعتی هم برد تمام الکتریکی حدود صد کیلومتری را فراهم خواهد کرد.