لندروور فریلندر ۲۰۲۶ در قالب شاسیبلند الکتریکی و پلاگینهیبرید با استفاده از پلتفرم چری راهی بازار خواهد شد.
فریلندر، برندی که برای خانوادهای جدید از مدلهای ساخت چین احیا شده، قبل از پایان دهه به بریتانیا میرسد. اولین مدل، یک کراساوور جسور اما شیک است که توسط جری مکگاورن، مدیر خلاق JLR و طراح فریلندر اصلی، طراحی شده است. این برند جدید نتیجه همکاری JLR با شریک قدیمیاش، چری، است که خودروها را با پلتفرمهای الکتریکی خود مهندسی میکند. تولید اولین کراساوور از اواخر ۲۰۲۶ در کارخانه چانگشو چری، جایی که هماکنون رنجروور اووک و دیسکاوری اسپرت برای بازار چین تولید میشوند آغاز میشود. این مدل ابتدا در چین عرضه شده و سپس به بازارهای جهانی صادر میشود.
اولین فریلندر ترکیبی از جذابیت کراساوورهایی مثل پورشه ماکان و ویژگیهای طراحی آفرود خواهد داشت. هدف، متمایز شدن در بازار شلوغ شاسیبلندها با ظاهری آفرودر اما شهریتر است. این طراحی خاص، فریلندر را از مدل آینده دیفندر اسپرت که با شکل جعبهای کوچکتر در ۲۰۲۷ عرضه میشود متمایز میکند. فریلندر روی پلتفرم T1X چری ساخته میشود که در برندهای مختلف چری، ازجمله اومودا و جیکو (مثل لوکانو L7)، استفاده شده و فاصله محوری متغیری دارد. این پلتفرم از شاسیبلندهای بزرگ مثل چری تیگو 9L تا کراساوورهای کوچکتر مثل اومودا ۳ (در اندازه نیسان قشقایی) را پشتیبانی میکند.
فریلندر ابتدا با پیشرانه پلاگینهیبریدی عرضه میشود. چری سیستمهای پلاگینهیبریدی متنوعی دارد و فریلندر احتمالاً از سیستم پرقدرت اومودا ۹ استفاده خواهد کرد. این سیستم سوپر هیبرید، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۳ اسب بخار و سه موتور الکتریکی را ترکیب میکند و خروجی ترکیبی ۴۴۳ اسب بخار ارائه میدهد. این ترکیب شتاب صفرتاصد را در ۴.۹ ثانیه ممکن میکند. این سیستم در تیگو 9L امکان چرخش تانک مانند را فراهم کرده است. باتری ۳۴ کیلووات ساعتی این پیشرانه در اومودا ۹ بردی ۱۵۰ کیلومتری فراهم میکند، اما فریلندر با شکل آیرودینامیکتر ممکن است این عدد را افزایش دهد. پس از پلاگینهیبریدی، نسخههای بردافزا و تمام الکتریکی معرفی میشوند. در سیستم بردافزا، موتور بنزینی بهعنوان ژنراتور عمل میکند و باتری را شارژ میکند. محبوبیت این نوع قوای محرکه در چین، یکی از بزرگترین بازارهای JLR، دو برابر شده و احتمالاً دلیل جذابیت فناوری بردافزای چری برای JLR بوده است.
دانش چری از سیستمهای JLR و تجربهاش با برندهای آفرود محور جتور و آیکار تضمین میکند که فریلندر توانایی آفرود مورد انتظار از خودرویی با نام لندروور داشته باشد. JLR هنوز مشخص نکرده چه مدلهایی در خانواده فریلندر خواهند بود، اما تأکید کرده که این خودروها از سبد محصولات چری و برندهای لوکس JLR (دیفندر، دیسکاوری، جگوار و رنجروور) مستقل هستند. تولید انبوه پلتفرم T1X هزینه تولید فریلندر را در کارخانه چری-JLR در چانگشو نزدیک شانگهای پایین نگه میدارد؛ اما با قیمت بالاتر از شاسیبلندهای اومودا و جیکو در بریتانیا، حاشیه سود خوبی برای JLR و چری ایجاد میکند. JLR اعلام کرده فروش ابتدا در چین متمرکز خواهد بود و صادرات بهتدریج آغاز میشود. فریلندر در بریتانیا از طریق نمایندگیهای اختصاصی تحت مدیریت چری فروخته میشود.
همایون
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه وقتی قراره الکتریکی باشه کی بهتر از چینیهارو میتونن پیدا کنن که بهشون پلتفرم بده
(Ali(chevynova
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴لندررور با پلتفرم چینی
چه آش رشته ای
Nismo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴قیافه بعضیا الان دیدنیه😂😂
دانیال_Surrey،England
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چه قیافه ای دارن الان؟
لندروور بهترین ثبت فروش و درآمد یک دهه ی خودش رو داره تجربه میکنه،دیفندر همچنان پر فروشه،61 هزار نفر هم تو لیست خرید رنج روور الکتریکی هستن.
چرا میگم لندرور،چون عملا جگوار فروشی نداره.
رقیب لندروور هم که عملا شده پژو بزک شده.
یه زمانی هم قرار بود واگنییر،رنج روور رو به زیر بکشه،ولی الان شده بلای جون خانم tiffany و شوهر محترمش!!
Nismo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کلا لندروور فن جماعت به تنها چیزی که مینازه آمار فروششه که نسبت به رقیب دیرینهاش (جیپ) چندتا دونه بیشتر میفروشه. بحث من پلتفرم چینیه اونوقت این میاد میگه ولش کن مهم آمار فروشه. مازیار هم همینطوریه
سوشیانت
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴باز حداقل جیپ نیومده مثل لندرور با یه شرکت دیگه جوینت ونچر بزنه(جگوار) و پلتفرم و موتورش رو با کمک اون طراحی کنه جیپ حداقل فقط زیر مجموعه هست مثل خیلی از کمپانی های دیگه
BMW is GOD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چه آش رشته ای بشه وقتی که آرم دوج رو بزن روی گک امپو و اسمشو بزارن دوج اتیتود
وای به روزی که آرم شوی بزنن روی بائوجون یپ پلاس و اسمشو بزارن اسپارک EUV
صد رحمت لندرور که پلتفرمش چینیه. اون دو تا که کلا ریبج شدند و فقط لوگو عوض شده.
yektachafi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴وا مصیبتا
لندرور چینی
BMW is GOD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اصالت امریکایی تقدیم تو باد
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevrolet-spark-euv-south-america/
https://www.pedal.ir/dodge/2025-dodge-attitude/
Avan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴تفاوت شراکت چین با غرب اینجا مشخص میشود که غربی ها در مشارکت داد و ستد فناوری می کنند اما چینی ها بعد از چند دهه حضور در ایران فقط قطعات آماده می فرستند. نمی دانم هنوز این جوره یا نه ولی سال ۹۲ ام وی ام ۵۳۰ از کارخانه خریدم حتی لاستیکش هم چینی بود.
يوسف
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴متن فارسی نوشته اما بعضی ها نمک میریزن….
…… اما تأکید کرده که این خودروها از سبد محصولات چری و برندهای لوکس JLR (دیفندر، دیسکاوری، جگوار و رنجروور) مستقل هستند.
ماشالله موتور گازی 442
ایول الله گاری باس 305
کف مرتب بزن واسه کاربرات ۴ دهنه بی دندون دو مخرجه
مرحبا داره موتور 350 بلوک چدنی جوشی دوخته شده….
مهردادکمال
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴آیا انگلستان در آینده یک کشور جهان سومی می شود؟
Amir Machine
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴از هند تا چین و قرض گرفتن موتور از بامو!
و جگواری که عملاً به فکر تولید یخچال متحرکه!
صد رحمت به پژوی بزک شده…
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه هندیه اگه چینیه اگه قرض میکنه اگه …
هرچی که هست جیپ در تلاشه مثل اون باشه
موفق باشه …!
Amir Machine
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴متاسفانه یا خوشبختانه
جواب پژوی بزک شده چیزی جز لندروور هندی و چینی نیست…
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ایراد شما اینه که بالا میری اما نه اونقدر که سرمنشا فتنه رو ببینی. البته میبینی اما خوب …
احتمالا میخوای بگی که باید نادیده گرفتنشون
اما ازت سوالی دارم. فقط دوتاشون حدود ۱۲۰۰۰ کامنت فرستادن. ۱۲۰۰۰ کامنت پوچ و اگه دو سه تا دیگه رو هم اضافه کنیم به حدود ۲۰۰۰۰ میرسه. سوال اینه آیا میشه فضاسازی ۲۰۰۰۰ کامنت رو نادیده گرفت؟ اصلا ۲۰۰۰۰ کامنت نه ۲۰۰۰۰ نقطه. میشه نادیده گرفت؟ میدونم خودت شاکی هستی میدونم گردن نمیگیری میدونم بیزاری اما شک دارم اگه آلمانی یا انگلیسی فن بودن فقط به گفتن نادیده بگیرشون بسنده میکردی
Amir Machine
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بله باید نادیده گرفت همونطور که من نادیده میگیرم
یه مثال میزنم
تو پست قیمت موستانگ GTD، خودت دیدی اون خشایار راجع به موستانگ چیا که نگفت
من یه کلمه جوابشو دادم؟! هرگز، چون ارزش وقتم خیلی خیلی بیشتر از بحث کردن با همچین آدمیه
از اینطور مثالها تا دلت بخواد دارم، هرچند بخاطر این چند نفر همه هجمهها علیه آمریکایی فنها است ولی اون طرف قضیه هم کم از اینطور آدما نداریم، همین الان میتونم اسم حداقل پنجتاشونو بگم، حالا یا ندیدی یا نمیخوای ببینی
این همه جوابشون رو دادید فایدهای داشت؟ اصلاً!! بدتر شد که بهتر نشد
پس چرا کاری که هیچ سودی نداره رو باید ادامه داد؟ حیف وقت ارزشمند انسان نیست؟!
منم اگه میخواستم نادیده نگیرم و جواب بدم الان بجای 1300 تا کامنت 13 هزارتا کامنت داشتم
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴حرفت درسته
اما به لحاظ حجم کامنتها و به طبع اون حجم فضاسازی منفی قابل قیاس نیستن
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴راستی
گفتی باید نادیده گرفت
چرا اینجا خودت نادیده نگرفتی؟!!
تو مطلب GTD تونستی اما اینجا نه
نکته دقیقا همینه. بیخیالی مطلق نمیشه
هر ده دفعه یه بار یکی یه چیزی میگه
و اینجاست که حجم زیاد کامنتهای منفی اثرش رو نشون میده و فضا میشه این که میبینیم
Amir Machine
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴گفتم اون چند نفر معلومالحال رو باید نادیده گرفت چون حرف زدن باهاشون هیچ فایدهای نداره
ولی کسایی که میدونم اطلاعات خوبی دارن و منطقی هستن و توقع ندارم خودشونو قاطی اینطور بحثای بچگانه کنن مثل دانیال یا مهران یا خیلیهای دیگه که متاسفانه خیلی هم کم فعالیت میکنن، وقتی کامنت اینطوری ببینم جواب میدم
بین این جواب دادن با اون بحثای الکی خیلی فرقه