چریچشم انداز

لوکانو 7 چری در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند دو دیفرانسیل ماموت

شرکت ماموت برای واردات یک شاسی‌بلند چینی از محصولات چری آماده می‌شود. لوکانو ۷ رقیب مهمی برای فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو خواهد بود.

چری لوکانو 7 ماموت نمای اصلی

شاسی‌بلندهای چینی در ایران، بیش از یک دهه قدمت دارند. حالا پس از واردات مدل‌های اقتصادی و کم آپشن، نوبت به مدل‌های دو دیفرانسیل و پهن‌پیکر رسیده است تا با قیمت بالاتر و امکانات بیشتر، مشتری‌های جدید جذب کنند.

بیشتر بخوانید:

↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
 هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

 

چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X22 X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود. با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

چری لوکانو 7 ماموت نمای آفرود

برندهای متنوع زیرمجموعه‌ی چری فعالیت می‌کنند. بعضی از این محصولات با نام‌های مختلف، مشخصات فنی و حتی ظاهر مشابه دارند. لوکانو ۷ که قرار است توسط ماموت خودرو در ایران عرضه شود هم، با برند جیکو (جائکو Jaeco) و چری و تانسو (Tansuo) از سال ۲۰۲۳ تاکنون تولید می‌شود. تمام این خودروها، در چین مونتاژ می‌شوند و تفاوت خاصی ندارند. پلت فرم  لوکانو ۷  با چری تیگو ۷ پرو موجود در ایران مشابه است.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی چری لوکانو ۷ ماموت خودرو

برخلاف غالب محصولات مدرن چری که با نمای تهاجمی، الهام گرفته از خودروهای ژاپنی و کره‌ای محسوب می‌شوند؛ حالت ساده و باوقار در لوکانو ۷ تاکید شده است. به همین دلیل، چراغ‌های باریک و کاملا افقی در راستای خط کاپوت هستند. فرم کلی جلوپنجره و سپرهای نیز، چهارگوش بدون خطوط مورب دیده می‌شود.

چری لوکانو 7 ماموت نمای روبرو

در اولین نگاه به لوکانو ۷، بزرگی جلوپنجره توی ذوق می‌زند. هرچند که می‌توان سبک طراحی این خودرو را در کلاس کراس‌اورهای چینی، بسیار خوب و جذاب توصیف کرد؛ اما عدم هماهنگی بین اجزای مختلف، مثل چراغ‌های کوچک و حفره‌های بزرگ طرفین سپر، ناپختگی را نشان می‌دهند. ظاهرا طراحان خودرو تلاش کرده‌اند تا حس لوکس برای لوکانو ۷ مشخص شود.

چری لوکانو 7 ماموت نمای جانبی

از نمای جانبی، الگوبرداری از محصولات رنجرور دیده می‌شود. تیرگی قاب پنجره‌ها، شیب ملایم سقف و خطوط صاف در برش‌های در، این موضوع را نشان می‌دهد. رینگ‌های  ۱۷ تا ۱۹ اینچ آلومینیوم هم طراحی ساده دارند. آینه بغل بزرگ هم‌رنگ بدنه و دستگیره‌های مخفی شونده، حس لوکس لوکانو ۷ را تقویت می‌کنند اما حجم نسبتا زیاد ادوات پلاستیکی داخل قالب گلگیر و رکاب، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

چری لوکانو 7 ماموت نمای پشت

در نمای پشت، چراغ‌های پیوسته و باریک با طرح LED و شطرنجی، مشابه چراغ‌های روبروی خودرو استفاده شده‌اند؛ اما تاکید بسیار زیادر برحجم‌دهی بدنه و خطوط عمیق دیده می‌شود. در مجموع می‌توان از طراحی عقب لوکانو ۷ رضایت داشت؛ هرچند که  سپر، کاملا پلاستیکی است و حفره‌های طرفین نیز، ارتباطی با اگزوز ندارند.

لوکانو ۷ با طول ۴,۴۵۱ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۷۰  و فاصله محوری ۲,۶۵۰  میلی‌متر عرضه می‌شود. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد؛ لوکانو ۷ یا همان چری جیکو ۷ نسبت به فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو، کمی کوچک‌تر است.

طراحی داخلی و نمای کابین چری لوکانو ۷ ماموت خودرو

طراحی ساده و کم‌هیجان، در ادوات داشبورد لوکانو ۷  نیز دیده می‌شود. سازنده تلاش کرده است با مانیتور بزرگ در بخش میانی، فناوری‌های مدرن را توی چشم بیاورد اما خطوط کاملا صاف روی داشبورد، همراه با مواد خشک پلاستیکی، جذابیت چندانی فراهم نمی‌کنند.

چری لوکانو 7 ماموت نمای داخلی

پشت فرمان، پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ نصب شده و نمایشگر لمسی مرکزی، ۱۴/۸ اینچ تقریبا هم‌اندازه‌ی لپ‌تاپ‌های استاندارد است. در کابین، کلیدهای کنترلی بسیار کم‌تعداد هستند و استفاده از امکانات خودرو، وابستگی کامل به دکمه‌های روی فرمان و لمس مانیتور دارد. طراحی دسته‌دنده، محل جالیوانی، کلیدگردان و کنسول میانی، جذاب به نظر می‌رسد.

چری لوکانو 7 ماموت نمای داشبورد

صندلی‌های لوکانو ۷ تمام چرم هستند و راحتی بسیار خوب فراهم می‌کنند. این کراس‌اور برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است و از نظر بزرگی کابین، تفاوت خاصی با تیگو ۷ پرو مدیران خودرو ندارد. برای صندوق عقب، ۴۱۲ لیتر فضای حمل بار دیده می‌شود که البته در کلاس کراس‌اور، چندان جادار نیست. خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این بخش را به ۱۳۳۵ لیتر می‌رساند.

پیشرانه و تجهیزات فنی چری لوکانو ۷ ماموت خودرو

موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ و سیستم دو دیفرانسیل، لوکانو ۷ را از فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو، متمایز می‌کند. محصول وارداتی ماموت، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این کراس‌اور ۱۶۲۰ کیلوگرمی در زمان ۹  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت، ۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

چری لوکانو 7 ماموت نمای برفی

لوکانو ۷ یا جیکو ۷ در چین با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید نیز وجود دارد. این مدل از موتور برقی در کنار محرک بنزینی ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده می‌کند تا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتن‌متر گشتاور فرهم شود. جیکو ۷ هیبرید، در زمان ۸  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با شارژ کامل، ۱۲۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی، حرکت می‌کند.

لوکانو 7 ماموت خودرو چری

هنوز مشخص نیست لوکانو ۷ با کدام امکانات وارد ایران می‌شود. در بحث ایمنی، شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سرا شیبی، فناوری هدایت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو وجود دارند.

چری لوکانو 7 ماموت نمای کنسول

امکانات رفاهی جیکو ۷ فول در چین، سقف پانورامای برقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، روشنایی روزLED ،  سنسور نور و باران، کاهش نور بالا اتوماتیک، صندلی های جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، سیستم پاکسازی هوای کابین، نور پردازی ملایم داخل اتاق، ترمز پارک برقی (دکمه‌ای)، کروز کنترل تطبیقی با افزایش و کاهش سرعت اتوماتیک، استارت دکمه ای با قابلیت روشن شدن خودرو از راه دور، دید ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع را شامل می‌شود.

قیمت چری لوکانو ۷ در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی از ماموت خودرو

قیمت مدل غیرهیبریدی لوکانو ۷ در چین، ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار است. با این شرایط می‌توان انتظار داشت نسخه‌ی دو دیفرانسیل، توسط ماموت خودرو به قیمت ۲ میلیارد تومان عرضه شود. نسخه‌ی پایه از مدل پلاگین هیبرید حدود ۲۲ هزار دلار است و اگر وارد ایران شود، ۲/۵ تا ۲/۷ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

در بازار ایران، لوکانو ۷ قطعا گران‌تر از فونیکس تیگو ۷ پرو خواهد بود و از نظر قیمتی، رقیب فونیکس FX خواهد شد. مزیت محصول وارداتی ماموت، سیستم دو دیفرانسیل و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به فونیکس FX است. از سویی دیگر، کراس‌اور کوچک مدیران خودرو، یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای چینی بازار محسوب می‌شود و باوجود کابین نه‌چندان جادار، طراحی جذاب و رانندگی جوان‌پسند ارایه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۰ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Avan

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    دو تا مقایسه الان بد نیست.یکی مقایسه لوکانو با تیگو و دیگری مقایسه آریزو ۸ و kmc 7

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      جک KMC 7 خیلی وقته در ایران عرضه نمی‌شه

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. ۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        Kmc k7 منظورتونه؟
        چرا عرضه نمیشه؟!

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. NAVID@@98

      ۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (422 ديدگاه)

      این ماشینِ؟! نه پس چیه؟😝 😂

      صفحه اصلی این را که دیدی دستت را اسکرول کن به بالا مطلب 👑🥇پورشه و پولاریس و … را زیارت میکنید اونم چه زیارتی والا ماشین به اونا میگن ماشین به سَبَبِ اینکه یا بهترین یا همون همیشگی که همون بهترینِ اول هرچیز🥇👑
      من که همون موتور سیکلت نه موتورسیکلت یعنی سه چرخه موتور تخت 👌

      موافقم 10
      مخالفم 10
    3. مصطفی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مدیران خودرو !!!!,مگه چیزی هم میفروشن ماتا یادمون میاد میایم می‌خونیم اینجا که فلان خودرو اومد بشتابید وقتی سوال میکنیم میگن بسته است .خوب چه کاریه آنقدر هزینه آب و برق وپرسنل میدن برن تو خونه پیش زن وبچه یه نوار ضبط شده هم بذارین که سایت بسته است .اگرم چیزی اومد آنقدر هست تو فامیل ونمابشگاها….البته حق دارن

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. میتر

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نمای بیرونش از کپی کاری چندین برند مطرح به وجود اومده ، داخلش هم که تسلا ، شتر گاو پلنگ !

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. علی جردن

      ۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1402 ديدگاه)

      کجای کابینش کپی هست ؟
      فقط به سر دنده اش توجه کنید به هیج یک از خودروها شباهت نداره و تک ساخته. انگار الماسو تراش زدی گذاشتی تو چهارچوب استیل و چرم باکیفیت

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        حرف حق ❤️❤️❤️

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. میتر

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (53 ديدگاه)

        باشه .

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. Mori

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        این عکس فتو شاپ هست مدلهای مونتاژی داخل خیلی بی کیفیت هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3774 ديدگاه)

    میگن رقیب لندرووره . اگر رو قیمت حول و حوش ۱۴۰۰میلیارد باشه پر فروش ترین ماشین خواهد شد حالا میگی نه ببین .

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      آفرین که اصلا متن و پیش‌بینی قیمت نخوندی
      رقیب G واگن مرسدس نیست احتمالا؟

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3774 ديدگاه)

        داداش اشتری همین که باعث شدم بعد از ۳ ماه زیر پست من جواب بدیو عشق است . چرا مخالف همین دلخوشیا ما هستی .خودتم بیا وسط با ما یکی باش .عمر آدمیزاد به همین خاطرات خنده و خوشیاست.
        ایشالا با همین ماشین بریم شمال .
        ولی یکم قیمتهارو بالا حساب میکنی نمیدونم چرا ؟!

        موافقم 5
        مخالفم 7
      2. ۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        نه داداش بنظر من رقیب لامبورگینی اوروس هست
        می‌تونه رولزرویس رو بخوره تو شتاب اولیش

        موافقم 10
        مخالفم 2
      3. علی جردن

        ۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1402 ديدگاه)

        طبق متن ابعداش اگر کوچیک تر از تیگو ۷ باشه و دو دف باشه واقعا ارزش خرید بالایی داره. شاسی بلند جمع و جور با امکانات در خور.
        اغراق نمی کنم بین این پژو ۲۰۰۸ سقف فلز تک دف قطعا انتخابم لوکانو هست. البته جیلی آزکارا بیشتر از همه قبول دارم

        موافقم 6
        مخالفم 5
      4. Hossein

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (109 ديدگاه)

        حالا شما خونتون رو واسه این بنده خدا جوش نیارین 😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. ahmad

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    نمی دونم حواستون هست یا نه

    شرکت های واردات خودرو از ترس تغییر دولت و تغییر سیاست های خودرویی و واردات خودرو > پشت سرهم دارن ثبت سفارش می کنن {عین کاری که در زمانی دولت قبل ، دقیقا قبل از ممنوعیت واردات خودرو انجام شد – سریع یه عده که خبر داشتن ثبت سفارش کردن و ماشین وارد کردن یا ماشین هاشون وارد گمرک شد و بعد ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد}

    تا یک ماه دیگه که دولت موقت با سیاست های خودرویی حال حاضر ، سرکار هست از این ثبت سفارش های عجیب غریب و پشت سرهم زیاد می شنوید
    توجه کنید > شاسی بلند بی وای دی ثبت سفارش شده – کراس آور برقی ام جی – الان که شاسی بلند دودیفرانسیل چری !
    تا یک ماه دیگه -> پدال کارت در اومده مدام باید از این خبرها کار کنی البته فقط در حد ثبت سفارش و واردات اولیه جلو میره
    معلوم نیست کی وارد ایران بشه با چه قیمتی وارد بشه و در زمانی که وارد میشه سیاست های خودرویی دولت جدید چی بشه که قیمت اینا کاهش پیدا کنه {که بعید} یا افزایش پیدا کنه

    یادآوری » بعد از ممنوعیت واردات در دولت قبل ، شرکت هایی که خبرداشتن و ثبت سفارش و خودرو وارد کردن
    بعد از ممنوعیت واردات که خودروهاشون رو ترخیص کردن > هر قیمتی که دل شون خواست روی خودروهاشون گذاشتن-چون تنها گرداننده های بازار بودن و هیچ کس غیر اینا خودرو صفر نداشت و بعضا با دوبرابر قیمت که پرداخت کردن ، خودروهاشون رو فروکردن چیز ببخشید فروختن به مردم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. علی جردن

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1402 ديدگاه)

    فقط تکنولوژی گرافیک که در چراغ های جلو بخرج داده از کل سازه های تسلا سایبرتراک پیشرفته تره

    موافقم 5
    مخالفم 11
  6. ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    اگه حدود کمتر از۲ میلیارد و ۵۰۰ باشه نسبت به تیگو هفت پرو و فونیکس اف ایکس یا تیگو هشت یکم ارزش داره
    ولی بنظر من اریزو ۸ یه چیز دیگه هست
    یه سدان خانوادگی با کیفیت و خوب از چریه ولی ساخت چینش خوبه فقط
    به مونتاژ اعتمادی نیست
    تو روسیه هم ماشین پر طرفدار و مشتیه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. ahmad

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    تیگو 7 پرو > طول : ۴,۵۰۰ میلی‌ متر
    لوکانو > طول : ۴,۴۵۱ میلی متر

    طبق اطلاعات بالا ، لوکانو پنج سانتی متر کوچیکتر از تیگو هفت پرو هست {یعنی تقریبا هم اندازه هستند}

    اما موتور جدیدی که باید روی تیگو 7پرو جدید میگذاشتن ، نگذاشتن و بجاش موتور مدل قبلی ش رو روی بدنه با طراحی جدید گذاشتن که توان و گشتاور کمتری داره
    همون موتور جدید تیگو 7 پرو ، روی لوکانو گذاشتن بعلاوه اینکه این ماشین دو دیفرانسیل هم هست
    از این دو دیفرانسیل بودنش خیلی نمیشه کارایی خاصی درآورد مگر یه جایی که لغزندگی زیاد باشه یا یه جا ماشین گیرکرده باشه ، بتونه خودش رو دربیاره وگرنه نمیشه باهاش آفرود حتی آفرود سبک رفت

    موتور تیگو 7 پرو : 1.5 لیتری 157 اسب بخار – گشتاور 230 نیوتن متر شتاب : 9.8 ثانیه
    موتور لوکانو : 1.6 لیتری 197 اسب بخار – گشتاور 290 نیوتن متر شتاب : 9 ثانیه
    موتور لوکانو هیبرید : 1.5 لیتری + موتور برقی : 350 اسب بخار – گشتاور 525 نیوتن متر شتاب : 8 ثانیه
    موتور تیگو 7پرو هیبرید : 1.5 لیتری + موتور برقی : 326 اسب بخار – گشتاور 510 نیوتن متر شتاب : 7.6 ثانیه

    نکته : این اعداد و ارقام برای هیبرید گول زننده ست چون به ندرت هر دو موتور باهم استفاده نمیشه – هیبرید برای کاهش مصرف بنزین طراحی شده – در حالت عادی معمولا تا 40 کیلومتر برساعت موتور برقی کار می کنه و وقتی سرعت بیشتر از 40 کیلومتر بشه موتور بنزینی روشن میشه و بعد موتور برقی خاموش میشه{کاهش مصرف بنزین در ترافیک}
    موتور لوکانو هیبرید هم همون موتور تیگو هفت پرو هست با 157 اسب بخاطر قدرت

    قابل توجه : هر دو ماشین از برند چری چین هست و اینکه چرا چری ، این خودرو رو به یک شرکت دیگه داده {ماموت خودرو} و به نماینده رسمی خودش تو ایران نداده عجیبه _ شاید بخاطر گندهایی هست که مدیران خودرو در مشتری مداری زده {اگر این دلیلش باشه>احتمالا تیگو 9 توسط مدیران خودرو وارد ایران نمیشه و به شرکت دیگه داده میشه}

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4356 ديدگاه)

      ببین چی شده
      که مدیران خودرو که مال ایران هست شده برده چین
      اکثر چیزامون برده چین شده
      همینجوری پیش بریم مردممون هم برده چین میشن

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      تحلیل شمابه نظر من اشتباهه
      گند مدیران خودرو نفهمیدم منظورتون چیه چون مشتری مدیران خودرو از خدمات گارانتی راضی هست و اگر نقصی در ماشینی دیده شده، دلیلش از منبع اصلی میاد، اون ماجرای اکسل هم تقصیر خود سازنده چینی بود که جنس بی کیفیت تولید کرد، چون در مالزی و روسیه حادثه مشابه داشتن
      مدیران خودرو قطعه ساز نیست و طبق آماری که من خودم گرفتم، مردم چندان شکایتی ازش ندارن

      ظاهرا شما اطلاع ندارید که سهام دار اصلی مدیران خودرو، شرکت چری چین هست
      حتی مدیرعامل مدیران خودرو، آقای جک لی، چینی هست، پس هرگز چری نماینده رسمی خودش رو تخریب نمی‌کنه، ولی برای گسترش بازار، طبیعی هست چند محصول از برندهای متفرقه خودش رو به شرکت‌های دیگه بفروشه تا سودش بیشتر بشه

      بهمن موتور از چند سال پیش تا الان، مونتاژ کننده فیدلیتی بوده که از محصولات چری هست، ماموت هم یک ماشین دیگه از چری می خواد وارد کنه

      موافقم 6
      مخالفم 3
  8. Roham

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اکسلش سر جاش می مونه یا با اینم باید قایق رانی کرد؟

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (644 ديدگاه)

      ایرانی نمک

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. میتر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      هزاران لایک برای تو رهام

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. محمدرضا

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برداشتم از این مطلب این بود که نویسنده خارج از چهار چوب های علمی و حرفه ای برخورد کرده، سو گیری و جهت گیری داشت، با یه نگاه منفی
    مخصوصا درباره طراحی ظاهری و داخل کابین،
    امیدوارم شاهد مطالب حرفه ای تر و دقیق تری باشیم
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا