رونمایی از لکسس LF-Z کانسپت با ظاهری برجسته و تکنولوژیهای مدرن
UX 300e تلاش نهچندان مهم لکسس برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی بوده اما بازوی لوکس تویوتا هماکنون با جدیت بیشتری برنامههای الکتریکی خود را دنبال میکند. با کانسپت LF-Z الکتریکی شده آشنا شوید، یک خودروی بدون آلایندگی که راه را برای تولید محصولات الکتریکی تا سال 2025 هموار میکند. هدف لکسس معرفی 20 خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تا زمان یاد شده است.
کانسپت LF-Z الکتریکی شده پیشنمایشی از طراحی، پرفورمنس و تکنولوژی خودروهای آتی این خودروساز میباشد. این کانسپت یک شاسیبلند کم ارتفاع با خط سقف فست بک مانند است. شما پیش از این اخبار زیادی درباره جلوپنجره دوکیشکل لکسس شنیدهاید اما ژاپنیها میگویند این خودروی مفهومی دارای بدنهای دوکی با خطوط شخصیتی گیرا و چراغهای LED نازک در جلو و عقب میباشد.
از آنجایی که با محصولی کانسپت روبرو هستیم بنابراین رینگها ابعاد بزرگی داشته و بجای آینهبغلها از دوربینها استفاده شده است. همانگونه که قبلاً در برخی خودروهای الکتریکی سطح بالا دیدهایم کانسپت LF-Z فاقد دستگیرههای درب سنتی بوده و بجای آن از طراحی پاپ آپ استفاده کرده است. این دستگیرهها با لمس یک حسگر پدیدار میشوند و اگر حسگرها نزدیک شدن خودروی دیگری را تشخیص دهند درب را بهصورت کامل باز نخواهند کرد.
دیگر ویژگی این خودرو سقف شیشهای بزرگی است که از تکنولوژی الکتروکرومیک سود برده و بسته به سلیقه مالک در نمایش یا عدم نمایش کابین میتواند تیره یا شفاف باشد. چهار صندلی با طراحی آوانگارد نیز در کابینی مینیمالیستی دیده میشوند. آنچه مشخص است کاهش قابلتوجه کنترلهای سنتی در کابین میباشد.
این کانسپت دارای مجموعه باتری لیتیوم-یونی 90 کیلووات ساعتی بوده که شعاع حرکتی 600 کیلومتری را ارائه کرده و از شارژر 150 کیلوواتی نیز پشتیبانی میکند. با اینکه LF-Z حدود 2100 کیلوگرم وزن دارد اما شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن فقط 3 ثانیه بوده و حداکثر سرعتش به 200 کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانههای الکتریکی این خودرو قدرت کل 536 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری تولید میکنند.
ما همچنین میدانیم کانسپت جدید لکسس تکنولوژی فرمان پذیری توسط کابل سود میبرد که خبری از ارتباط مکانیکی بین شفت فرمان نیست و این امر میتواند تأثیر مثبتی روی فرمان پذیری خودرو بگذارد. مجموعه باتری نیز بهصورت طولی در زیر کف جاسازی شده تا مرکز ثقل پایینتری ایجاد شود و هندلینگ خودرو بهبود یابد. البته فعلاً زمان شارژ و سایر مشخصات این باتری اعلام نشده است.
لکسس در تلاش برای توسعه هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی طی سالهای آتی اقدام به تأسیس مرکز فنی و تجاری در ژاپن خواهد کرد.