تجربه و آزمایشلکسوس

پشت فرمان لکسوس LC500 مدل 2023، جذابیت V8 تنفس طبیعی!

لکسوس LC500 شاید در قیاس با رقبا خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما فقط همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی برای خرید آن کافی خواهد بود.

برخی خودروها فقط با یک مشخصهٔ خاص شناخته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، تویوتا GR کرولا فقط با پیشرانهٔ سه سیلندر دیوانه‌وار خود تعریف می‌شود و دوج چلنجر با موتورهای V8 همی شناخته می‌شود. لکسوس LC500 هم بدون شک یکی از همین خودروها است و اینکه گزینهٔ مناسبی برای خرید خواهد بود یا نه، کاملاً به این بستگی دارد که آیا دوست دارید خودروی شما در نوع خود منحصربه‌فرد باشد یا نه.

یکی از رقبای اصلی این کوپهٔ لوکس ژاپنی ب‌ام‌و M850i است که از صندلی‌های عقب بزرگ‌تر، صندوق بار بسیار بزرگ‌تر، سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بسیار بهتر بهره می‌برد. بااین‌حال، ب‌ام‌و حدود ۱۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر است، حدود ۷,۴۰۰ دلار قیمت بیشتری دارد و موتور V8 آن‌هم به‌اندازهٔ LC500 جذاب نیست. به همین دلیل، کوپهٔ لکسوس صرفاً به خاطر پیشرانه‌ توجیه خرید دارد.

طراحی

البته LC ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری هم دارد. به‌عنوان‌مثال، طراحی این ماشین واقعاً چشمگیر است تا جایی که می‌توان آن را یکی از زیباترین خودروهای تاریخ دانست. جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل لکسوس در اینجا به زیبایی با دماغه ادغام شده و شیوهٔ ترکیب آن با کاپوت و چراغ‌ها باعث حسادت دیگر خودروهای با جلوپنجرهٔ بزرگ خواهد شد. کاپوت آن‌قدر ارتفاع پایینی دارد که تعجب خواهید کرد چگونه یک موتور V8 بزرگ در اینجا جای گرفته است. آینه‌های جانبی و فرم کلی اتاق هم LFA را به یاد می‌آورد. علاوه بر این، بسیاری از ویژگی‌های LC باعث یادآوری LFA می‌شود و وقتی به پروفیل جانبیان نگاه کنید ارتباط مستقیمی با سوپرکار افسانه‌ای لکسوس را به‌وضوح احساس خواهید کرد.

داخل

کابین LC500 ترکیبی از ویژگی‌های مثبت و منفی است. بیایید با خوبی‌ها شروع کنیم. لکسوس سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را اصلاح کرده و حالا از نمایشگر لمسی بهره می‌برد تا نهایتاً پاشنهٔ آشیل LC اصلاح شده باشد. سیستم صوتی مارک لوینسون هم یکی از بهترین سیستم‌هایی است که در تمام خودروها با هر قیمت و کلاسی دیده‌ایم. کیفیت ساخت نیز بسیار بالا است و هر چیزی که لمس می‌کنید یا چرم است یا آلکانترا. به‌طور خلاصه، کابین LC همان چیزی است که از لکسوس انتظار می‌رود یعنی کیفیت بالا با قیمت مناسب. حالا به ویژگی‌های منفی می‌پردازیم. در کابین این ماشین محفظه‌های چندانی برای قرار دادن اشیاء وجود ندارد و با یک جا لیوانی که جلو دریچهٔ تهویه را می‌گیرد، تنها محفظهٔ واقعی آن صرفاً یک جعبه‌داشبورد خواهد بود. همچنین بهتر بود لکسوس تریم‌های رنگی بیشتری را ارائه می‌کرد زیرا برای چنین کابین زیبایی، داخل LC چندان رنگ‌بندی جذابی ندارد.

رانندگی

یکی از نقاط ضعف LC500 گیربکس است اما فقط وقتی آن را با رقبا مقایسه کنیم. گیربکس M850i بسیار بهتر است و در قیاس با پورشه ۹۱۱ نیز بهتر است لکسوس را فراموش کنید. بااین‌حال، خیلی از خریداران یا متوجه نمی‌شوند یا اهمیت نمی‌دهند که تعویض دنده‌های LC500 به‌اندازهٔ ب‌ام‌و سریع نیست. همچنین این گیربکس مانع لذت بردن از بهترین ویژگی این ماشین یعنی آن موتور V8 نمی‌شود. پیشرانه‌های V8 تقریباً همیشه احساس خوبی دارند اما LC به دلیل عدم استفاده از پرخوران، متمایز است. این موتور ۵ لیتری بجای ارائهٔ قدرت ناگهانی ناشی از توربو، قدرت را به شکلی نرم و خطی ارائه می‌کند. این موتور همچنین صدای فوق‌العاده جذابی هم دارد.

البته LC500 خودروی اسپرتی نیست و این را نشان می‌دهد. اندکی بادی‌رول وجود دارد و حتی در اسپرت‌ترین تنظیمات، خودرو همچنان نرم احساس می‌شود. البته این ویژگی‌ها با شخصیت گرند تورر LC همخوانی دارند. برای این خودرو حتماً باید دیفرانسیل لغزش محدود را هم سفارش داد زیرا سیستم کنترل کشش بدون این دیفرانسیل عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. به‌طورکلی، دلیل اصلی انتخاب این لکسوس بجای ب‌ام‌و M850i یا پورشه ۹۱۱ پیشرانهٔ آن است یعنی چیزی که در هیچ‌کدام از رقبا پیدا نمی‌شود.

استفادهٔ روزمره

صرف‌نظر از مصرف سوخت، LC500 می‌تواند خودروی مناسبی برای استفاده‌های روزمره باشد. بله صندوق بار این کوپهٔ ژاپنی سه برابر از ب‌ام‌و کوچک‌تر است (۱۴۰ لیتر در مقایسه با ۴۲۰ لیتر) اما هنوز هم برای تعطیلات آخر هفته یا خرید فضای کافی خواهد داشت. سواری در شهر هم به‌خوبی هر خودروی ۱۰۰ هزار دلاری است که تاکنون بررسی کرده‌ایم. بااین‌حال، صندلی‌های عقب اساساً برای هرکسی که پا داشته باشد غیرقابل استفاده خواهد بود و کمبود محفظه‌های اشیاء نیز به‌وضوح احساس می‌شود.

مشکل دیگر LC خود را در هنگام پارک کردن نشان می‌دهد. هرچند این خودرو با انواع دوربین‌ها و سنسورها ارائه می‌شود اما به خاطر خط سقف و فرم زیبای اتاق، دید طرفین عالی نخواهد بود که پارک کردن را کمی سخت می‌کند. بااین‌حال، موانع زیادی برای استفادهٔ روزمره از LC500 وجود ندارد و حتی برای کنترل کشش یک حالت برف هم در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

به‌طورکلی، لکسوس LC500 خودروی فوق‌العاده‌ای است. استفادهٔ روزمره از آن نسبتاً آسان است، موتور بی‌نظیری دارد و گیربکس اتوماتیک آن‌هم بد نیست. چشم‌پوشی از این پیشرانهٔ خاص سخت است و زمانی که این موتور در خودرویی با ظاهر خیره‌کننده و شاسی مناسب ارائه می‌شود، نه گفتن به آن حتی دشوارتر خواهد شد.

نقاط قوت: پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی با صدای جذاب، سیستم صوتی عالی، طراحی خیره‌کننده

نقاط ضعف: کابین تنگ، هندلینگ و شاسی فاقد هیجان، به‌اندازهٔ رقبا برای استفاده‌های روزمره مناسب نیست

مشخصات فنی

Lexus LC500 2023

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۷۱ اسب بخار
گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۱۴۰ لیتر
قیمت ۹۵,۶۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
AutoEvolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم میاد. فضاییه

    موافقم 87
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (9876 ديدگاه)

      یکی برای من روشن کنه !

      در مقاله چندبار گفته برای استفاده روزانه مناسب هست / بعد تو نقطه ضعفش نوشته مناسب نیست 😂😂😂 !

      آخرش چیکار کنیم ما ، بخریم یا نخریم ، الان سر دوراهی سختی گیر نموده‌ایم است !

      موافقم 54
      مخالفم 57
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        هروقت ۱۰۰تومنتو از یکپارچه کشیدی بیرون برو بخر

        موافقم 69
        مخالفم 8
      2. MehdiTurbo

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1889 ديدگاه)

        تو بخر شبانه استفاده کن

        خدایی رخهذها الماس نمیدونم چرا خوب فروش نکرد باید میترکوند به نظرم لکسوس اگه یکم خود خواهی نمیکرد قیمتش میورد پایین تر جایی که با پورش اینا هم ردیف نشع بین پورش ماستانگ باشه میترکوند فروشش سودشم زیاد بود
        یکم سر قیمتش به نظرم زیادی خودخواهی کرد

        موافقم 30
        مخالفم 7
        1. amir

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          بعضی مواقع خودروسازی ها قیمت زیادی روی محصولشون میزارن و درست بازاریابیش نمیکنن اینم یکی از ایناس البته به نظره من یکی اونقدری جذاب هست که یه پولدار چندماشینه بازم ۱۰۰کا بده و بخرتش

          موافقم 12
          مخالفم 6
    2. net

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2887 ديدگاه)

      چراغ عقب دو جهته بد هست و رنگ چراغ عقب قرمز زرشکی نیست و رنگ سفید هست بد شده.چراغ جلو مسخره و بد هست . اگزوز دایره ای نداره و دو اگروز مستطیلی داره بد هست . دیوار کنار کنسول دنده بد هست . دوخت متضاد سفید طراحی داخلی بد هست . بی ام و سری ۸ زیباست مخصوصا مدل روبازش

      موافقم 8
      مخالفم 56
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        من ایشونو تحسین میکنم بلاخره ایرادگرفتن به ال سی ۵۰۰ کار هر منتقدی نیست

        موافقم 29
        مخالفم 5
        1. کاوه

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (69 ديدگاه)

          نمیشه بخدا نمیشه تحملش کرد.اصلا من الرژی پیدا کردم.میام توی بخش کامنتها به طور خیلی حساسی اول اسم کاربری رو چک میکنم اگه اسم کاربری نت یا نوید ۹۸ باشه باهمه وجود سعی میکنم مردمک چشمم به متن کامنت نخوره.این جناب فاز انزو فراری داره اولا میخندیدم به کامنتهاش ولی الان رسما آلرژی پیدا کردم.خیلی حس میکنه که حالیشه و باید طراح ماشین میشده که برامون بهترین ماشینها رو طراحی کنه منتها استعداد طلاییش کشف نشده و دنیا از ایده های درخشان اش محروم شده پس الان وظیفه داره کاربرهای پدال رو از نظرات گهربار اش مستفیض کنه و قهوه ای بزنه به اعصاب ملت!!!!!!!توی متن نوشته یکی از زیباترین خودروهای تاریخه این لکسوس و واقعا هم همینطوره من از نزدیک دیدمش وقتی میبینیش نفس ات بند میاد از بس جذابه و از دید من با استون مارتین db12 زیباترین خودروهای تولیدی الان بازار ان ولی ایشون نپسندیده و کلا طراحی تمام برندها بدون استثنا بد هست!!!!

          موافقم 30
          مخالفم 3
        2. amir

          ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          موافقم منم به خیلی از کاربرا آلرژی پیدا کردم متاسفانه خیلی هامون فکر میکنیم خیلی شاخیم و حالیمونه و نظرات و علاقه مندی های خودمونو تحت عنوان فکت صادر میکنیم به اون یکی کاربر نت هم کاشکی یاد میگرفت حتی اگه فیات مولتیپلا هم گذاشتن جلوش از زیباییش لذت ببره مشکل اینجاس که ایشون یه زبان طراحی رو دوست داره و همه ماشین هایی که از این طراحی استفاده نمیکنن بلااستثنا زشت و بدریخت هستن و نمیتونه زیباییشونم ببینه به سبب این کاربر نوید هم همیشه کامنت اول رو ریپلای میکنه با جملات کتابی و شعرگونه نظرات خودشو به بقیه تحمیل میکنه و با هرکسی که چیزی میگه مخالفت میکنه یه عده مثل کاربر المیرای تسلا جاناتان تسلا هم معتقدن تو دنیا هیچ مهندسی بهتر از مهندسیای تسلا نیست و تسلا شاهکارترین برند دنیاس و بقیه برندها باید برن گم بشن کار به جایی رسیده که حتی به سوپراسپرت هایی مثل اس اف نایتی هم بی احترامی میکنن میگن که نمیدونم این زباله رو جر بده و آلودگی صوتی ایجاد میکنه یه عده هم مثل پیام معتقدن ژاپن یه کشور عقب مونده در حد کنگو هستش و کره ای ها فضایی هستن و….

          موافقم 12
          مخالفم 1
        3. محمد

          ۷ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1480 ديدگاه)

          داداش این کاربر نوید ۰۰۹۸ به سوی همین چراغ قسم ادعا میکرد چندتا مدرک مهندسی و پزشکی داره بعد که درسش تموم شده برای دل خودش رفته رشته طراحی خودرو خونده و تو وقت آزاد طراحی می‌کنه و نویسنده خودرویی و کارآفرینه ، هربارم گفتیم خب اسم واقعیت یا شرکتت رو بگو یا خودش رو به نخوندن زده یا مسخره بازی در آورده

          موافقم 14
          مخالفم 1
  2. amir

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    یکی از زیباترین ساخته های لکسوسه هماهنگی جذابی در چراغ ها جلوپنجره و سپر داره

    موافقم 52
    مخالفم 8
  3. سعید

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    lc500 و lx600 تنها مدل های حال حاضر لکسوس هستن که واقعا میشه بهشون گفت لوکس ( البته ls500 رو فراموش کردم ) و گرنه بقیه فقط اسم لوکس بودن رو دارن !! مثلا هیچ نکته لوکسی نمیشه توی یه مدلی مثل nx پیدا کرد چون دقیقا همون تویوتا rav4 بزک شده هست یا مدل ux یا is که دیگه از nx هم بد تر هستن ! میدونم از لکسوس نباید توقع برند های خیلی سطح بالایی مثل رولزرویس یا میباخ رو داشت ولی نباید دیگه ماشیناش رو با دو برابر قیمت تویوتا بفروشه ! این lc500 واقعا لیاقت پرداخت ۹۶ هزار دلار و داره ولی یه چیزی مثل nx یا is باید حداکثر ۳۰ هزار دلار باشن نه بیش تر

    موافقم 19
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (9876 ديدگاه)

      آقا سعید
      لکسوس‌ها در اصل لوکس‌شده‌ی تویوتاها هستند با همان شاسی !
      قیمت اضافه شده آن‌ها را آپشن و متریال بیشتر و باکیفیتشان بالا میبره و اگر نه که nx با راوفور یک شاسی و پلتفرم داره اما جالبه که کاربری راوفور بیشتره به سبب فضای داخلی بیشتر و استهلاک بسیار کمتر اما بوی چرم داخل nx بی‌هوش‌کنندست یا قطعات فلزی ماتی که در آن به کار رفته فوقعلادست و همینطور چوب‌کاری‌هایی که در دیگر مدل‌های لکسوس به کار میره اصلاً با تویوتاها قابل مقایسه نیست !

      حتی LX هم با اینکه همان لندکروزر هست ولی از لحاظ آپشن و بخصوص متریال اصلاً قابل مفایسه نیستند !
      شرکت‌ها سودشون در فروش آپشن هست و مطمئناً تویوتا سودش در فروش لکسوس‌ها بیشتر هست !

      موافقم 15
      مخالفم 34
  4. 🤡

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    صدای پیشرانه فوق العاده اس

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      صدای پیشرانه ال اف ای و پیشرانه های روتاری مزدا هم زبانزده
      البته من خودم رسما با صدای لامبو ها از هوش میرم

      موافقم 3
      مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4341 ديدگاه)

    زیبا تر از این نمیشه👌👌👌👌

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. P

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    طراحی جذاب و تا حدودی رادیکالی داره اما نمیشه گفت: “طراحی این ماشین واقعاً چشمگیر است تا جایی که می‌توان آن را یکی از زیباترین خودروهای تاریخ دانست”

    موافقم 9
    مخالفم 42
  7. Arshia m3csl

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (947 ديدگاه)

    ماشین gt خوبیه این lc500 و جگوار f type به حقشون نرسیدن واقعا ماشین های gt خوب و عالی ای هستن f type و lc500

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      اخ اخ اف تایپم خیلی دوست دارم به نظرم یکی از بهترین های اواخر جگوار بوده

      موافقم 13
      مخالفم 0
  8. Hamid3x

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (388 ديدگاه)

    LFA بی نهایت زیبا و با اصالت

    موافقم 21
    مخالفم 1
  9. محمد سادق

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یادش بخیر حیف شود که توقف تولید شود 😪

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. iamenzoferrari

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از زیباترین ماشین های مدرن👌

    موافقم 16
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (787 ديدگاه)

    انتخاب اولم در این کلاس. زیبای خوش آوا . یک نمونه نقره ای رنگ از این مدل اومد به کشور ولی نتونستم ببینمش. دوستان کسی اونو از نزدیک دیده .

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. فقط انگلستان

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    ماشین خیلی زیبا و تاثیر گذاریه آدم رو جذب خودش میکنه.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    فقط چرم کابینشو نگاه 😍 یه چرم واقعی و با کیفیت که تا ۲۰ سال هم اگه ازش درست نگهداری کنی ذره ای افت نمیکنه ، متاسفانه بیش تر از ۹۰ درصد ماشین های جدید به جای چرم از فوم استفاده میکنن و مردم عادی هم واقعا فرق بین چرم طبیعی و مصنوعی رو متوجه نمیشن مثلا ماشین های چینی و کره ای تو ایران چیزی به اسم چرم یا آلکنترا درون کابینشون وجود نداره و هر چی که هست فوم بی کیفیت طرح چرم هست ( مخصوصا این چینی ها که واقعا حال بهم زن هستن ) به جای اینکه بیان از این مسخره بازی ها در بیارن باید میومدن یه پارچه با کیفیت و نرم تو ماشین نصب میکردن که ۱۰۰۰ درصد از این متریال الانشون بهتر و به صرفه تر میشد ! این چرم مصنوعی ماشین چینی ها رو میبینی بعد از ۲۵ – ۳۰ هزار کیلومتر طوری داغون میشه که انگار ماشین ۱۰ ساله کارکرده 😒

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. کاوه

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      نمیدونم تهرانی یا نه.یه ساختمان هست توی خیابان ازادی نرسیده به شادمهر ساختمان فولاد اذر یزد.جناب مدیر عملش یه لکسوز ال ایکس ۵۷۰ ۲۰۲۲ داره تریم سوپر اسپورت.من دیدم ماشینشو.کلا از لحاظ عظمت و جذابیت که هیچی نمیگم ولی توی ماشین رو که دیدم عملا زبونم بند اومد.از بس چرم اعلا داشت واقعا انگشت به دهن میمونی.یعنی حساب کردم حداقل ۳_۴ تا پوست گاو تبدیل به چرم شده بودن و توی این ماشین استفاده شده بودن.تریم داخلی هم قرمز زرشکی بود که ده برابر جذاب کرده بود این چرم رو.ابدا قابل مقایسه با لندکروز های ۲۰۰ توی بازار ایران نیست که همش پلاستیکه.خییییییییییییییلی کیفیت کابینش بالا بود خیلی

      موافقم 5
      مخالفم 0
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    به به چه سامورایی

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. ab0lf4zl

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    توضیحات صندلی عقب رو دوست داشتم.
    صندلی‌های عقب اساساً برای هرکسی که پا داشته باشد غیرقابل استفاده خواهد بود
    😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. amir

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      مناسب برای پرندگان🤣
      خب البته دو دره دیگه اکثرا از همین مشکل رنج میبرن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  16. Siyavash

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (578 ديدگاه)

    نکته جالب اینه که این ماشین فکر کنم الان ۶ سالی هست یا ۷سال که تویه اوج هست و تمام رقیباش حداقل ۱ نسل عوض کردن ولی باز لکسس با آیت طراحی خیره کننده انگار طراحی همین سال هست و سنی نداره..کلا ماشین هایه ژاپنی همین هستن خیلی دیر نسل عوض میکنن ولی وقتی هم که نسل جدید هر ماشینش بیاد تا حداقل دو نسل از از ماشین هایه رقیبش قابل رقابت هست..نمونش نیسان gtrفکر کنم ۲۰۰۸.یا ۲۰۰۹ بود که آمد یادمه تا ۲۰۱۵ تمام رقیباشو زمین گیر کرده بود یعنی نزدیک ۷ سال تویه اوج بود و از سال ۲۰۱۵ به بعد با ورود مکلارن720 یا یا فراری ۴۸۸ یا نسل جدید پوشه ۹۱۱ یا ….اونوقت دیگه کم کم این پیرمرد تن به شکست داد‌..یادش بخیر یه زمانی مجلات خودرو میخوندم راجب gtr میگفتن سوپر اسپرتی که تویه صفر تا ۱۰۰ میتونه پا به پایه بوگاتی ویرون بره و حتی ۶۰ متر اول هم جلوتر میوفته….
    در کل این لکسس نجیب و دوست داشتنی، هست مخصوصا اون موتور v8 نازش با اون صدایه دیوانه کننده….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. BMW

    ۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    چه فایده که فقط ما برای دیدنش میتونیم ببینیم🥲😃

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. علی

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    برای استفاده روزانه مناسب نیست صندوقش جا نداره اسپورت نیست صندلی های عقبش جا نداره و….. بنظرم با این مبلغ اتومبیلهای بهتری میشه خرید.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  19. محمدرضا

    ۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    گریبکس ۱۰ سرعته چیزی نیست که جالب باشه حالا سرعت تعویض دنده اگر کند باشه یه مسئله هست ولی تعداد زیادی ضریب دنده هم برای این ماشین خوب نیست ،از نظر من با ااین قدرت و وزن ماشین ۷ دنده با ضریب های درست کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. Mercedes

    ۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (457 ديدگاه)

    قبلاً هم گفتم من ترتیب مورد علاقه ماشین هام اول اروپایی ، بعد چینی ، بعد ژاپنی کره ای و امریکایی (در آخر) هست
    منتهی لکسوس یکی از محبوب ترین برند هامه (جزو ۵ تا برند مورد علاقم)
    و این ماشین هم …
    هیچی نمیگم
    فقط یه سوال چرا به طراحی اشاره نمیکنین تو تفاوتاش و ارزش خریدش
    یک نکته خیلی مهمی که شخصا اگر پولشو داشتم واسم توجیه میکرد خریدش رو طراحی هست
    طراحی فوق‌العاده ای داره این ماشین خیلی پیچیده و خلاقانه ساخته شده ، کار هر کسی نیست این طراحی رو در آوردن
    همه چی که حجم صندوق و صندلی عقب نیست
    رخ این ماشین بنظرم حداقل ۳۰ هزار تا میرزه بیشتر واسش بدی
    البته نظر شخصی کنه
    خودم با اینکه عاشق m8 هستم ولی واقعا بین اینا نمیتونم انتخاب کنم
    کلا کوشر های آسیای شرقی از لحاظ طراحی آینده نگر از بقیه جلوترن تا حدودی
    هم کره
    هم چین
    هم ژاپن
    هر سه تاشون ماشین های فضایی با طراحی عجیب غریب اینگار که از آینده اومدن ، میسازن
    اروپایی ها هم ترکیبی هستن هر کدوم سبک و نوع خاص طراحی خودشون دارن ، بعضیا آینده نگر ، بعضیا سنتی و … ولی در کل اروپایی ها امضای خاص و جذاب خودشون رو دارن و در عین حال بروز هم هستن و حس قدیمی بودن نمیدن (ترکیب سنت و مدرنیته واقعی و در عین حال نیم نگاهی به آینده (مثل eq های بنز ))
    میمونه آمریکایی ها که اونا ظاهرا بیشتر واسه سالمندان اهل دهه ۱۹۵۰ ماشین طراحی میکنن 😂
    یه چند تا استثنا هم هست که محصولات زیبا ترین دارن مثل لوسید ولی خیلی کم هستن و اکثریت مخاطب هدفشون بابابزرگ هامون هستن نه ما

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. Kingmori89

    ۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و منی که هنوز حتی ی پژو هم ندارم و دارم درمورد ماشینای لوکس مطالعه میکنم🥲

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا زیباست یکی از زیباترین ساخته های دست بشر

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا