لکسوس

راهنمای خرید لکسوس RX 350 کارکرده، کراس اوور لوکسی که پیر نمی‌شود

امروز به سراغ میان رده‌ای باکیفیت و پرفروش‌ترین خودروی لکسوس می‌رویم. یک کراس‌اوور لوکس که تابه‌حال ۳.۵ میلیون دستگاه فروش داشته یعنی ۳۵۰ RX.

تاریخچه لکسوس RX 350

لکسوس که زیربرند لوکس تویوتا است در سال ۱۹۹۸ تصمیم گرفت یک کراس آور میان رده برای فتح بازار آمریکای شمالی بسازد و نتیجه‌اش لکسوس RX شد. تولید نسل اول لکسوس RX در سال ۱۹۹۸ تولید و تا سال ۲۰۰۳ هم ادامه پیدا کرد و البته در این میان در سال ۲۰۰۰ هم فیس‌لیفت شد. ظاهر بیرونی لکسوس RX نسل اول شباهت بسیاری به مرسدس بنز کلاس M داشت اما نسل بعدی که در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ تولید شد بیشتر به‌سوی کراس‌اوورهای کوپه به‌جای کراس‌اوورهای خانوادگی رفت؛ و البته این نسل به ایران هم وارد شد ولی اقبال خیلی خوبی نداشت.

1999 Lexus RX300
۱۹۹۹ Lexus RX300

نسل سوم که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ روی خط تولید بود محبوبیت بسیاری در ایران و جهان پیدا کرد و به نسبت پدر و پدربزرگش مدت بیشتری بر روی خط تولید بود؛ البته هرچقدر هم که در ایران محبوب شد، اما نتوانست شهرتی به‌پای تویوتا لندکروزر و پرادو دودر چهار سیلندر کسب کند. هرچند که لکسوس RX با یک موتور ۳۵۰۰ سی‌سی که توان بسیار زیادی داشت در ایران حضور پیدا کرد. در سال ۲۰۱۳ این نسل فیس‌لیفت و تولیدش تا سال ۲۰۱۵ ادامه یافت که به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالا ۲۵۰۰ سی‌سی بعد از سال ۲۰۱۳ ورود آن به کشور متوقف شد.

سال ۲۰۱۵ لکسوس نسل چهارم RX را با طراحی سقف شناور معرفی کرد و جالب است بدانید این بار تیپ پایه، موتور ۳۵۰۰ سی‌سی هیبریدی به همراه یک موتور شش سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی داشت که ۳۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و نام RX 450h را یدک می‌کشید اما به دلیل قوانین محدودکننده واردات این بار با موتور لکسوس NX که یک موتور ۲ لیتری توربو بود وارد کشور شد.

 

در ۳۱ مه ۲۰۲۲ لکسوس RX نسل پنجم هم رونمایی شد، نسل پنج، چهار تیپ و چهار موتور داشت که عبارت‌اند از: RX 350، RX350h، RX450h Plus، RX500h. مشخصات کامل این مدل‌ها که هیچ‌کدام وارد بازار ایران نشده‌اند را می‌توانید در پدال ببینید.

طراحی ظاهری لکسوس RX

لکسوس RX

نسل سوم لکسوس RX به نسبت نسل‌های قبل طراحی پخته‌تری داشته و از جلو حس شکیل و از عقب حس اسپرتی به شما القا می‌کند. در جلوی خودرو جلوپنجره بزرگی که هنوز دوکی‌شکل نشده با خطوط عمودی و کروم براق، ابهت را به بیننده القا می‌کند، فلاپی که زیر سپر است نشانهٔ فول آپشن بودن است و فقط این نسخه‌ها که تعداد بسیار زیادی در ایران از آن‌ها وجود دارد این فلاپ را دارند؛ این فلاپ خیلی چهره جلو را بهتر می‌کند ولی در آفرودها و مسیرهای سنگلاخی و در دست‌اندازها احتمال آسیب آن بالاست.

لکسوس RX

در نمای کنار، خطی که از چراغ جلو تا عقب کشیده شده خودرو را تپل‌تر کرده و حس خوبی ایجاد می‌کند؛ خطی که در پایین در کشیده شده نماد شمشیر سامورایی است. دور قاب پنجره، نوار باریک کروم کشیده شده و در کل کروم زیادی در آن به چشم می‌خورد. آیینه‌ها واقعاً دید خوبی دارند و از پس این ابعاد برمی‌آید، از طرفی هم این خودرو نقطه کور کمی دارد. نکته جالبی که مشاهده می‌شود، هنگامی است که بخواهید به عقب بروید، زاویه آیینه به‌صورت اتوماتیک با توجه به زاویه تنظیم شده قبلی، مموری صندلی و حالت نشستن به طرف پایین برای نمایش و دید بیشتر بر روی چرخ‌ها به‌صورت خودکار تغییر می‌کند.

لکسوس RX

شیشه عقب لکسوس RX بسیاری سعی داشته حس کراس آور اسپرت را القا کند؛ بالای قاب پلاک، خط کلفت کرومی کشیده شده و با چراغ‌هایی که قاب بی‌رنگ دارد هماهنگی خوبی را ایجاد می‌کند. چراغ‌های عقب، جلو و مه شکن‌های عقب متوازی‌الاضلاع‌اند. برخلاف اغلب چینی‌ها که حتی جای اگزوز تقلبی بر روی سپر قرار می‌دهند در این خودروی ژاپنی به‌طور معمول هم نمی‌توان اگزوز را مشاهده کرد.

کابین و امکانات لکسوس RX

کابین لکسوس RX همچون وراکروز و موهاوی قدیمی است اما برخلاف آن‌ها نه افت کیفیت داشته و نه از قیافه افتاده و هنوز هم جذاب است. بعد از ۱۳ سال و پیمایش ۱۷۰ هزار کیلومتر افت کیفیت بسیار کمی در کابین مشاهده می‌شود؛ فقط کنسول جلو به سر,صدا افتاده و چرم صندلی افت کیفیت داشته اما چرم فرمان، دسته دنده و کلیدها هیچ افت کیفیتی نشان نمی‌دهند. اما نکته بسیار عجیب، سروصدای آفتاب‌گیر جلو و احتمالاً به دلیل وزن زیاد آن است. روی در راننده کلیدهای چهار شیشه اتوماتیک برقی، تنظیمات آیینه، قفل درها و شیشه‌بالابرها مشاهده می‌شود؛ بالای دستگیره در هم، دکمه‌های مموری صندلی قرار دارد.

لکسوس RX

لکسوس RX دارای ۱۵ بلندگوی مارک لوینسون است که از تمام چینی‌ها و کره‌ای‌ها و اکثر ژاپنی‌ها بهتر است. هر دو صندلی جلو قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت را دارند و صندلی‌های عقب تاشو سه تکه‌اند. کنار فرمان، کلیدهای صندوق پران برقی، در باک و چراغ شور وجود دارد. ستون فرمان این خودرو برقی است و حالت welcome دارد، این خودرو از هداپ دیسپلی هم برخوردار است که با کلیدهای کنار فرمان کنترل می‌شود. لکسوس RX کروز کنترل هوشمند دارد و هنگامی‌که به خودروی جلویی نزدیک می‌شوید به‌وسیله ۲ سنسور جلو به راننده هشدار می‌دهد. متأسفانه در اینجا کول باکس وجود ندارد اما به‌وسیله بادی که از کنار کنسول برای دریچه کولر عقب می‌رود کنسول خنک می‌شود؛ کلید سردکن و گرم‌کن صندلی هم روی کنسول میانی وجود دارد و در مدل‌ها ۲۰۱۳ گرم‌کن فرمان هم وجود دارد. آیینه‌های جانبی و آیینه وسط هم الکتروکرومیک اند و قطب‌نما بر روی آیینه سقفی قرار گرفته است. در لکسوس RX، خودرو فقط از دوربین سمت راست بهره‌مند شده که با توجه به ابعاد خودرو در پارک کردن کمک شایانی به راننده می‌کند. نکته جالبی که در کابین این خودرو است محفظه زیر کنسول میانی است و نکتهٔ دیگر ابعاد کلیدها است که بسیار بزرگ‌اند. لکسوس RX یک مانیتور ۸ اینچی دارد که به‌وسیلهٔ موس کنترل می‌شود و به نسبت تاچ پدی که بر روی خودروهای جدید لکسوس قرار می‌گیرد راحت‌تر است؛ مانیتور، مصرف لحظه‌ای بنزین، قطب‌نما، GPS(در ایران کار نمی‌کند) و… را نمایش می‌دهد ولی در شب نورش کمی آزاردهنده است که راه‌حلش قرار دادن آن روی حالت شب است که رنگ تیره‌تری به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید این خودرو قابلیت خوردن ۵ سی‌دی هم زمان را دارد اما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و برای متصل کردن گوشی موبایل باید از AUX استفاده کنید. برای شارژکردن گوشی به دلیل این‌که شارژر ۱۲ ولت درون کنسول است قسمتی طراحی شده که در هنگام بسته بودن در کنسول سیم شارژر از آنجا رد شود. کلیدهای قفل چهار چرخ و خاموش کردن ESP پشت موس مانیتور است. سقف لکسوس RX شیشه‌ای یکپارچه است و باز نمی‌شود که امنیت بهتری دارد و در کنار آن حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. کلاستر خودرو آنالوگ بوده و البته صفحه نمایش کوچکی درونش قرار دارد که نورش آزاردهنده نیست در کنار آن وضوح خوبی هم دارد.

فضای ردیف عقب ازنظر پا خوب است اما به دلیل نوع طراحی اگر قد بالای ۱۸۰ داشته باشید سر با سقف برخورد می‌کند؛ راحتی صندلی‌های عقب به هیچ‌کدام از رقبایش نمی‌رسد که این موضوع برخلاف صندلی‌های جلو است. زیر آرنجی عقب عرض خوبی دارد و داخل آن محفظه‌ای با روکش جیر وجود دارد که مانع سروصدای وسایل درونش می‌شود، جایی که جالیوانی هم بر روی آن قرار دارد.

چیزی که فضای ردیف عقب را لوکس‌تر می‌کند وجود مانیتور پشت صندلی فابریک است. به دلیل نوع طراحی و زاویه شیشه عقب برخلاف وراکروز و موهاوی اینجا از صندلی‌های ردیف سوم خبری نیست.

مشخصات فنی لکسوس RX

برای این نسل لکسوس RX در دنیا سه موتور و گیربکس قابل سفارش است؛ اولین پیشرانه، موتور ۱AR-FE یا همان موتور ۲۷۰۰ سی‌سی است که بر روی تویوتا هایلندر و ونزا وجود داشت؛ دومین موتور، ۲GR-FXE بود، که همین موتور ۳۵۰۰ سی‌سی به همراه یک موتور الکتریکی متصل به یک گیربکس CVT بود و آخرین موتور که در ایران هم حضور دارد موتور شش سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی متصل به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است که به‌طور تقریبی ۲۷۰ اسب بخار و ۳۴۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در ۷.۶ ثانیه از سرعت صفر به صد می‌رسد. مصرف ترکیبی لکسوس RX حدوداً ۱۰ لیتر و به گفته مالک در جاده این خودرو ۱۰ و در شهر ۱۲ لیتر است که یعنی به‌طور ترکیبی ۱۱ لیتر می‌سوزاند. اما جدای از این ۲ گیربکس، لکسوس برای نسخه‌های F sport یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته که نسخه‌های F SPORT هم در ایران به تعداد انگشت‌شماری حضور دارند.

F SPORT در خودروهای لکسوس چیست؟

هر برندی برای تنوع و به دست آوردن سهم بیشتر بازار، نسخهٔ تیونینگ شدهٔ خودروی خود را درست می‌کنند مثلاً مرسدس بنز مدل AMG، بی ام و M پاور و هیوندای N و N لاین را ایجاد کرده‌اند. نسخه تیون شده خودروهای لکسوس هم F SPORT نام دارد که در سال ۲۰۰۶ متولد شد. F نه به معنای Fast بلکه به معنای Fuji Speedway که همان پیست مسابقات لکسوس که در شهر اویاما است.

تجربه رانندگی لکسوس RX

لکسوس RX

لکسوس RX به نسبت رقبای کره‌ای ارتفاع بلندتری دارد و به همین دلیل و کمک‌های نرم، لنگرهای زیادی دارد. دید نقطه کور به دلیل طراحی آیینه بغل‌ها که بر روی در نصب شده و لچکی کوچکش بسیار خوب است. فاق لاستیک کمی بلند است و ترمزهای قابل قبولی را در این خودرو دارید اما به بی ام و X3 نمی‌رسد. سیستم تعلیق بسیار نرم است و این خودرو قدرت را میان چهار چرخ به‌صورت اتوماتیک تقسیم می‌کند؛ در سر پیچ راننده کنترل خوبی را بر خودرو دارد و در کل هندلینگ RX با توجه به نرمی کمک‌فنرها و فاق لاستیک و لنگرهای کراس اورها قابل قبول و البته بهتر از موهاوی و وراکروز است اما به X3 و رنو کولیوس نمی‌رسد. عیب بزرگی که این خودرو دارد گیربکس آن است؛ چون موتور قدرت بسیار زیادی دارد گیربکس نسبت به آن عملکرد سریعی ندارد و خیلی با موتور هماهنگ نیست اما تعویض دنده‌ها خیلی نرم صورت می‌گیرد و تقه نمی‌زند. همان‌طور که از نام لکسوس انتظار می‌رود، در کابین با توجه به عایق‌بندی مناسب حتی در سرعت‌های بالا سروصدای کمی از محیط و موتور به گوش می‌رسد.

هزینه‌های نگهداری لکسوس RX

تویوتا و لکسوس همیشه به دوام شهرت داشتند و در لکسوس RX هم این موضوع وجود دارد و تنها نقطه ضعف این خودرو گیربکسش است که هزینهٔ زیادی برای تعمیرات دارد. مالک این خودرو در کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر گیربکس را به‌طور کامل عوض کرده که در آن زمان حدود ۸۰ میلیون هزینه داشته که با هزینه‌های امروز چیزی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان می‌شود و عدد وحشتناکی برای یک خودرو به شمار می‌رود؛ لکسوس در سال ۲۰۱۳ با فیس‌لیفت کردن این اتاق گیربکسش را هم ارتقا داد و کمی از قدرت موتور کاست اما باز هم این مشکل رفع نشد و فقط خرابی گیربکس در کارکردهای بالاتر اتفاق می‌افتد. اما باقی قطعات این خودرو دوام خوبی دارند و هزینه لوازم مصرفی‌اش به نسبت وراکروز و موهاوی و بی ام و کمتر است جالب است بدانید حتی هزینه تعویض روغن این خودرو از هیوندای سانتافه هم‌نسل خودش که موتور ۳۵۰۰ سی‌سی دارد و قیمتش در بازار کمتر از RX هست هم کمتر بوده و جزو نکات مثبت این خودرو به‌حساب می‌آید.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال کراس اوری با ابعاد بزرگ و امکانات رفاهی مناسب هستید و نمی‌خواهید به‌وسیلهٔ آن آفرود بروید لکسوس RX 350 بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید بخرید؛ در بازار خودروی ایران این خودرو رقیب مستقیمی ندارد اما ازنظر قیمتی می‌توان به تویوتا راوفور، نیسان X تریل، رنو کولئوس، بی ام و X3 مدل ۲۰۱۴، هیوندای توسان ۲۰۱۸، تویوتا fj کروز، تویوتا پرادو ۲۰۰۹، پورشه کاین ۲۰۱۰ و میتسوبیشی اوتلندر و ازنظر کلاسی به هیوندای وراکروز و کیا موهاوی اشاره کرد.

در پایان هم باید از جناب آقای محمد کازرونی بابت صرف وقت و همکاری با تیم مجله پدال تشکر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    چراغ عقبش که رنگ سفید هست خیلی بد هست چراغ عقب باید قرمز زرشکی باشه.اخرین جلوپنجره کوچک و قشنگ لکسوس بود که در این ماشین دیدیم بعد از این ماشین جلوپنجره های لکسوس که بزرگ شد و تا پایین سپر کشیده شد خیلی بد شد.در طراحی داخلی فرمان و بعضی قسمتها طرح چوب قهوه ای هست بد شده اگر یکپارچه مشکی بود بهتر میشد

    موافقم 28
    مخالفم 114
    1. پیام

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1513 ديدگاه)

      آره واقعا چراغش بده

      موافقم 14
      مخالفم 36
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (10176 ديدگاه)

        آره ، حتماً چراغ سانتافه اپتیما سوناتا آزرا و… خوبه که بعد از دو سال کار کردن نئون و LEDهاشون بندری میرقصند !

        موافقم 41
        مخالفم 33
        1. net

          ۱۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (3133 ديدگاه)

          نوید
          اگر چراغ عقب همین ماشین قرمز زرشکی بود خیلی قشنگتر میشد و چراغ عقب سفید روی هر ماشینی باشه بد هست مثل چراغ عقب سفید مزدا ۳ و چراغ عقب سفید نیسان ایکس تریل و چراغ عقب سفید پورشه ۹۱۱ توربو اس مدل ۲۰۲۱ که از چراغ عقب سفید استفاده کردند بد هست

          موافقم 17
          مخالفم 43
        2. پیام

          ۱۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1513 ديدگاه)

          برو جی دی پاور میفهمی که چراغای کدوم برند بندری میزنن! از وی تا حالا شدی کارشناس خودرو نوید؟!

          موافقم 24
          مخالفم 11
        3. Car love

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (536 ديدگاه)

          تو که خودت کره ای نداری و هیچوقت هم نمیتونی داشته باشی مگر اینکه ولی حالًا از اونایی که دارن بپرسی که نئون های ماشین های کره ای حداقل ۶ سال کار میکنن و بعد از ۶ سال شاید یکی از چراغا نئونش نیاز به تعمیر داشته باشه که با ۶٠٠ تومن درستش میکنن و برای همه ماشینایی که نئون دارن دارن این قضیه هست

          جالبش أینه که اصلا جاپونیا تو اکثر مدلا ٣/۴ سال بعد از مدلای کره ای از نئون استفاده کردن! بقول دوستمون جی دی پاور خوب بهت بندری رو نشون داد😂

          موافقم 8
          مخالفم 22
    2. امین

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (495 ديدگاه)

      اتفاقا اولین ماشینی بود که منو با چراغ های بیرنگ آشنا کرد حال کردم و خیلی هم متفاوت و زیباست

      موافقم 44
      مخالفم 5
    3. Arshia m3csl

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1005 ديدگاه)

      لکسوس زبان طراحی نسخه های جدیدش هم خاص و خوبه لکسوس واقعا خوبه

      موافقم 40
      مخالفم 3
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      جالبیه این خودرو اینجاست که یه زمانی قیمت دلاریش بالاتر از لندکروزر بود و خریدارانش تواناتر از خریداران لندکروزر ، اما حالا این موضوع برعکس شده و قیمت لندکروزر ۲۰۱۲ نسبت به RX ۲۰۱۲ تقریباً دو برابر هست که اینم از عجایب کشور ماست !

      قیمت استهلاکی قطعات لکسوس با تویوتا یکی هست به سبب اِشتراکات فنی و فقط اُجرت تعمیرات هم نام لکسوس هست و تا زمانی که تصادف نکنید با لکسوس ، عملاً این خودرو هیچ هزینه‌ای ندارد در صورت خدمات درست و به موقع !

      کلاً سه خودرو در ایران هست که به نام حاجی بازاری‌ها ، طلا‌فروش‌ها ، آهن‌فروش‌ها معروف شده ( ماکسیما / آزرا / لکسوس RX ) !

      موافقم 37
      مخالفم 9
      1. بهرام

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        آقا نوید عزیز. ابهت لندکروزر هم بی تاثیر نیست وگرنه پلیس راه بجای لندکروزر، لکسوس ان ایکس می‌خرید. من شخصأ با لکسوس حال نمیکنم و ری برند میبینمش. درضمن اگر بنز نبود، لکسوس وجود نمی‌داشت چون شالوده مارک لکسوس، بر پایه کپی برداری و اسکی روی محصولات بنز بود. یادمون نره که ماشین ژاپنی یک ماشین کاربردی، باکیفیت و بادوامه و اصطلاحأ ماشین کاره ولی پرستیژ و عیار نداره. کلا آسیایی لوکس نیست بلکه جعل لوکس هست. از جنسیس و لکسوس و آکیورا بگیر برو تا هونگچی و ترامپچی. پس یک نشان ال، چیزی به عیار تویوتا اضافه نمیکنه. لکسوس تویوتا ریبج است.

        موافقم 8
        مخالفم 38
        1. net

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (3133 ديدگاه)

          منم جنسیس رو لوکس نمیبینم .بغیر از لکسوس ماشینهای کره ای و ژاپنی لوکس نیستند .برخی ماشینهای امریکایی و اروپایی شالوده لوکس دارند

          موافقم 14
          مخالفم 11
    5. net

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3133 ديدگاه)

      پدال این عکسها رو با موبایل گرفته کیفیت پایین هست اگر دوربین حرفه ای استفاده کنه بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 1
    6. ریویرا

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      مقاله نسبتا خوبی بود ولی نمیدونم چرا در آخر گفتید بی رقیب و بین رقبای نزدیک هوندا crv نبود !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌ ‌

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3117 ديدگاه)

    انشالله هممون بتونیم بخریم

    موافقم 55
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      دیگه مگه تو خواب بشه خرید !
      دیگه اصلاً خرید هیچ خودرویی ارزش ندارد حتی اگر صفر باشد !
      هم گرون هم صد بار کیلومتر کم کردن و شدیم کوبا !
      لکسوس RX رو میشه یه الگوریتم کامل تصور کرد که از هر نظر بهترین هست !
      من بشخصه دیگر در ایران حتی دلم نمیخواهد یک ریال بی‌ارزش هم صرف خرید خودرو یا ملک کنم تا ایشالاه به درک واصل بشه و چنان به رکود بخوره که برای فروش التماس به خریدار بکنند 😖 !

      موافقم 37
      مخالفم 10
      1. ‌ ‌

        ۱۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3117 ديدگاه)

        داداش بخدا منم آرزوم هست تو بازی madout2 این ماشین رو بخرم ولی تو اونجا هم نمیتونم :| :(
        دیگه چه برسه به واقعیت

        موافقم 15
        مخالفم 2
  3. Kf

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (506 ديدگاه)

    ولی خیلیا باید lx570 داشتع باشن از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که چیزی کم ندارن فقط سیاستمدار درست حسابی نداریم.
    کاش اصن سیاستمدار نداشتییم

    موافقم 71
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (4781 ديدگاه)

      تو کشور ما بیشتر سیاست ندار هستن تا سیاست مدار

      موافقم 35
      مخالفم 3
    2. کرگدن باواریا

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      “از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که چیزی کم ندارن”
      .
      مطمئنی؟؟ ؟

      موافقم 8
      مخالفم 24
  4. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    لکسوس RX 350 بخاطر تواناییای زیادی که داره تو همه جای دنیا طرفدار داره و تو ایرانم ماشین خیلی محبوبی هستش چون اون پیشرانه قدرتمندش و آپشنای متنوعش و سواری نرمو لذت‌ بخشش واقعاً دل هر کسی رو میبره و عاشق خودش میکنه …….. با اینکه عاشق این ماشینم ولی تنها عیبش صندلیای ردیف عقبش هستش که تو مسافتای طولانی راحتی زیادی ندارن

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. امین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    متاسفانه این مدل RX خیلی مشکل گریبکس داره.از خیلیا شنیدم که هزینه زیادی واسه گیربکس کردن.فقط تنها مشکلش همینه

    موافقم 15
    مخالفم 6
  6. Arshia m3csl

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1005 ديدگاه)

    لکسوس rx ماشین واقعا خوب و با کیفیتیه و طراحیش خاصه و واقعا داخلش طراحی لوکسی داره و زیباست و قیمتش هم از مرسدس بنز gle و bmw x7 و audi q7 هم همیشه کمتر بوده تو همه نسلا و هزینه نگهداریش هم خیلی بالا نیست ماشین ایده عالی هست rx350 و قیمتش هم به نصبت خوبه ولی rx200 های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ واقعا غیر منطقیه قیمتشون و هم قیمت پورشه ماکان هستن که کمتر کسی حاضره این پول رو برای rx200 پرداخت کنه ولی لکسوس rx350 تو بازه قیمتیش تقریبا بی رقیبه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (610 ديدگاه)

    لندکروز رو ترجیح میدم.

    موافقم 11
    مخالفم 11
  8. فرهاد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    با اینکه قدیمی شده ولی از امثال : راوفور ، سانتافه ، سورنتو یا nx که مدل های بالاتری هم دارن ، ارزش خرید بالاتری داره !! رانندگی باهاش لذت وصف نشدنی داره و واقعا نمیتونم با کلمات بیانش کنم

    موافقم 24
    مخالفم 4
  9. Amirmohammad

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (435 ديدگاه)

    یکی از ماشین های مورد علاقم بوده که بنظرم هنوز طراحی خیلی شیکی داره،فقط مشکل چراغ های عقبشه که تو شب یه شدت زشت و ساده و کم نور هستن. یکی از دوستان قبلا او ایکس داشت میگفت یو اس بی وصل نمیشه فکر میکردم اون بلد نیست کار کنه باهاش ولی عجیبه که واقعا اینطوره!

    کابین و طراحی و نرمی خوبی هم داره،مطمئنم از کولئوس نرم تره چون اصلا کولئوس و تالیسمان توی بحث خشکی پرچمدار هستن!
    البته هزینه گریبکس ٣۵٠ میلیونی خیلی تو ذوق میزنه اگر چنین چیزی برای اکثر ار ایکس ها باشه که هزینه نگهداریش از همه رقبایی که نام بردین بیشتره(البته رقیب مستقیم نداره تو ایران)

    موافقم 15
    مخالفم 1
  10. R

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یه پیچش به تمام زباله های چینی میارزه

    موافقم 29
    مخالفم 7
  11. BMW

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    من از لکسوس فقط از جلو پنجره بزرگش بیشتر خوشم میاد اینم با حاله ولی اونا یه جیز دیگه ان

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. MohammaD

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    نمیدونم فقط من حس می کنم طراحی و دیزاینش از زمان خودش جلوتر بوده یا شما هم همین فکرو دارید ؟ و اینکه توی فیس لیفتش واقعا این حجم از یک دستی و هماهنگی در طراحی خراب شد . ( کافیه یه نگاه به غربیلک فرمون ، جلوپنجره و چراغ جلو و عقب هر دو نسخه بندازین تا دریابید این کجا و اون کجا ! ) .

    در کل که این ماشین خیلی بی نظیره و همه چی تموم . ولی اگه مملکت درست و درمون داشتیم ، سقف آرزو ها لکسوس ls و lc بودن نه rx سال ها پیش

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. Hamid3x

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    تو زمان خودش جزو خاص ترین ها تو طراحی داخلی و خارجی بود مخصوصا چراغ های عقبش که حالت اسپرت خاصی به ماشین داده بودن
    کیفیت اش هم که تو متن اشاره شده بعد سال ها هنوز حفظ شده

    قدرت موتور بالا و مصرف سوخت مناسب انتخاب ایده الی میشد،

    رنگ مشکی اش واقعا حس لوکس بودن خاصی رو منتقل میکنه،
    یادش بخیر اون زمان وقتی دیدم حتی نمیشناختم لکسوس چه شرکتی هست ولی از هیوندای و تویوتا و کیا برام جذاب تر و خاص تر بنظر اومد

    این دنیا یه لکسوس RX350 بمن بدهکاره

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. پویا

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (445 ديدگاه)

      *این دنیا یه لکسوس rx350 به من بدهکارم

      اگر بدونی چندین سال که تو فکر این ماشینم:)

      موافقم 15
      مخالفم 2
  14. علی جردن

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    آنهایی که عشق واردات خودروی دست دوم هستند در جریان باشن که هزینه رفع ایراد گیربکس یک لکسوس قدیمی حدود ۳۵۰ میلیون یعنی هم قیمت یک کوییک صفر برات آب می خوره فقط یک گیربکس!!!
    هزینه تعمیرات بخش های دیگه به کنار (تسمه-لنت-روغن سوزی موتور-تعویض شمع و …… الی آخر)

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. M

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اگه قرار بر واردات باشه (که نیست) ۲۰۱۸ قدیمی تر وارد نمیشه ، این مشکل گیربکس هم برای ۱۲ سال پیش هست در مدل های جدید هرگز چنین مشکلی وجود نداره و البته که یه گیربکس معیوب لکسوس به کل سایپا و برو بچه هاش میارزه …

      موافقم 22
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۱۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        بحث مشکل نیست بحث استحلاک است گیربکس ۲۰۱۸ به دلیل پیچیدگی از نسل قبلی قطعا گرون تر هم است کسی که خودروی کارکرده خارجی می خره به دنبال اینه به قیمت دنا خودروی خوب خارجی سوار شه نه اینکه دوبرابر خودرو خرج ماشینش کهنه اش کنه

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. M

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (160 ديدگاه)

          Rx350 مدل ۲۰۱۸ به بالا در امارات زیره یک و نیم میلیارد پیدا نمیتونی پیدا کنی با تعرفه و مالیات عوارض و غیره ۲۰۰ درصد بهش اضافه بشه سه و نیم ملیارد درمیاد اونی که فک کنه با پول دنا بتونه rx 2018 بخره که خیلی ساده لوحه ، پول دنا پلاس میشه یک کرولا و یاریس ۳۵ هزار درهمی که با تعرفه بشه ۱ تا ۱.۲ میلیارد … البته که خرابی هم دارن ولی در نظر داشته باش خودرویی که در خارج از کشور کار کرده باشه بهترین خدمات و سرویس رو دریافت کرده در نتیجه احتمال خرابی کمتری داره

          موافقم 15
          مخالفم 1
        2. R

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (85 ديدگاه)

          میر سلیم بساطت رو جمع کن
          مردم ایران زیر پرچم اسلام لایق بهترینا هستن

          موافقم 5
          مخالفم 15
  15. M/D

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    بله ماشین زیبا و با امکانات و جاداری هست ولی پولش هم قشنگه
    https://divar.ir/v/AZpyZIc9

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. aliHOZA

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    ولی خودمونیم، اگه یه ماشین چینی تو ۱۰۰ هزار تا گیربکسش عوض بشه ما پدال رو پر می‌کنیم از آشغال آشغال گفتن. اما وقتی بنز و لکسس و… خرابی به بار میارن میگیم بخاطر بدشانسی بوده.
    منظورم این نیست چینیا خوبن.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  17. درود

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    حالا قدر گیربکس cvt رو میدونید

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. MohammaD

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      منظورت همونیه که روی مورانو نصبه با استهلاک برابر یا حتی بیشتر از گیربکس rx و با لذت رانندگی خیلی کمتر و بدون تاثیر روی مصرف بنزین ؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
  18. سپهر

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    ماشین پیرمردی

    موافقم 4
    مخالفم 11
  19. حسین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان با بودجه پنج میلیارد تومان چه خودروی مونتاژی رو از نظر سودهی‌ می‌شود خرید؟
    خودروی زیر پا نمیخوام، خودرویی می خواهم که مونتاژی باشه و بیشترین سود رو داشته باشه؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  20. احمد مولا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل 2010 تنها مشکلی که من ازش دیدم usb نمیخوره که این خیلی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا