لکسوس RZ 300e در حرکتی سورپرایز کننده توانست مصرف انرژی کمتری نسبت به تسلا مدل Y داشته باشد.
اخیراً وبسایت آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا EPA جزئیات مربوط به مصرف انرژی و شعاع حرکتی لکسوس RZ مدل ۲۰۲۴ را منتشر کرده است و چیزی که باعث تعجب میشود راندمان کلی قابلتوجه این خودروست. در واقع میتوان گفت لکسوس RZ یکی از بهترین مصارف انرژی را بین تمامی خودروهای برقی داراست.
ابتدا بهتر است نگاهی مختصر به اعضای خانواده لکسوس RZ داشته باشیم و سپس درباره نتایج مصرف انرژی استثنایی آن صحبت کنیم. در سال ۲۰۲۳ تنها یک نسخه از این خودرو با نام RZ 450e وجود داشت که از دو موتور برقی با خروجیهای ۲۰۱ و ۱۰۷ اسب بخار استفاده میکرد. باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی خودرو نیز شعاع حرکتی ۳۵۴ کیلومتری را فراهم میساخت هرچند استفاده از رینگهای بزرگتر ۲۰ اینچی این رقم را به ۳۱۵ کیلومتر کاهش میداد. این ارقام در مدل ۲۰۲۴ لکسوس RZ 450e تغییری نداشتهاند. اما در حال حاضر عضو جدیدی از خانواده با نام لکسوس RZ 300e معرفی شده است که به باتری بزرگتر لیتیوم یونی ۷۲.۸ کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز است. خودروی موردبحث از یک موتور برقی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار در اکسل جلو استفاده میکند و شعاع حرکتی مدل مجهز به رینگ ۱۸ اینچی برابر با ۴۲۸ کیلومتر است اما سفارش رینگهای ۲۰ اینچی میزان پیمایش را به ۳۶۰ کیلومتر کاهش میدهد.
ارقام مربوط به شعاع حرکتی RZ 300e کاملاً جالبتوجه هستند. اول اینکه تفاوت بین شعاع حرکتی مدلهای دارای رینگهای ۱۸ و ۲۰ اینچی بیشتر از آن چیزی است که معمولاً میبینیم. در واقع در دو مدل RZ 450e و RZ 300e حدود ۱۱ و ۱۶ درصد تفاوت بین استفاده از دو نوع رینگ دیده میشود. همچنین نمیدانیم چرا استفاده از رینگهای ۲۰ اینچی در مدل ۳۰۰e بیش از مدل ۴۵۰e باعث افت توان پیمایش میشود.
دیگر نتیجه غیرعادی اینکه RZ 450e حدود ۱۷ درصد شعاع حرکتی کمتری نسبت به RZ 300e با همان رینگهای ۱۸ اینچی دارد درحالیکه این تفاوت در نسخههای دارای رینگهای ۲۰ اینچی تنها ۱۲.۵ درصد است. از نظر مصرف انرژی باید گفت لکسوس RZ 300e با رینگهای ۱۸ اینچی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف میکند که بهترین نتیجه این خانواده است و بهتر از تویوتا bZ4X دیفرانسیل جلو با رینگهای ۱۸ اینچی خواهد بود. این رقم حتی از تسلا مدل Y برد بلند چهار چرخ محرک با رینگهای ۱۹ اینچی نیز بهتر است.
البته زمانی که رینگهای ۲۰ اینچی انتخاب شوند مصرف انرژی لکسوس RZ 300e حدود ۲۰ درصد افزایش مییابد که آنهم نتیجهای غیرعادی و سورپرایز کننده است. بیشک برای فهمیدن علت این اختلاف باید یک تست واقعی انجام شود. در نظر داشته باشید که مصرف انرژی خودروهای برقی در بزرگراهها کمتر از سیکل ترکیبی است هرچند ارقام یاد شده تنها تخمینهای EPA هستند و اتلاف انرژی در زمان شارژ را نیز شامل میشوند. نهایتاً باید گفت قیمت لکسوس RZ 300e از ۵۴ هزار دلار شروع میشود و از آنجایی که خودرویی وارداتی به آمریکاست مشمول مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال نیست. نکته پایانی اینکه رینگهای ۲۰ اینچی در تریم پریمیوم این خودرو بدون مبلغی اضافه در دسترس خریداران خواهند بود. گرانترین عضو خانواده RZ نیز مدل ۴۵۰e لاکچری چهار چرخ محرک با رینگهای ۲۰ اینچی است که حدود ۶۶ هزار دلار قیمت دارد.
۳ خرداد ۱۴۰۳لکسوسه جوریه انگار لپشو گرفتی شبیه ماهیش کردی انگار طراح میگه توپولوژی من کیه لکسوس میگه من من 😐
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳به قول المیراژ طرفداران تویوتا برای هروقت باید خوشحال باشند که خودروی ۲۰۱ اسب بخاری تک دیفرانسیلشون ۰.۸ کیلووات کم مصرف تر از خودروی ۴۳۰ اسب بخاری 4WD رقیب بوده .
با ۵۴ درصد قدرت کمتر ۰.۰۴ درصد کم مصرف تر بودن…
حداقل یه دهه لازم دارن تا به بازدهی امروز تسلا برسن .
البته هم که نمیرسن😝
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳بحث جمله وصل کردن نی 🤦
بحث درست و صحیح شه که وقتی ما حرفی میزنیم 😍
من درستشو به شما گوشزد میکنم تا به راه درست هدایت بشید 🙅
مثل اینجا که راهنمایی میکنم راهنما مندان را 😘
اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا چون اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن👑🥇
مخصوصاً مخصوصا مرسدس بنز و فورد خیلی کار درستن جوری برات ماشین درست میکنن که خیالت از همه هر چی راحته ماشینایی که تو صحرا عربستان کهدبرای خودت ماه و مریخ هم اخ نمیگن همیشه خداییش خوب اروپا و آمریکا خداییش خوب همیشه یه تنه کل اسیا
بد چین ژاپن کره بد را حریفه!!!😘
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳عجب ….. بی سواد ماییم یا توی متعصب که هر چی هم ببینی باز ماله میکشی
NAVID@@98
۴ خرداد ۱۴۰۳کامنتهای من آقا هم سر داره هم ته 😀 کامنتهای navid@@98 هم همینطور حتی خیلی بهتر 😀 و نتنها ذکر شده از سوی حق و خیر هستن بلکه جملات با معنی و هم و تحویل شما با کامنتهای با سر و ته هستن
اگر چشم بصیرت باز کنید
😀 navid@@98 خدای خلق کامنتهای با سر و ته 😘
به سَبَبِِِِِِِِِِِِِِِِِِ اینکه منظورم اینه که اگر چشم بصیرت باز کنید متوجه میشید درستش اینه مواردی که
……….من گفتم
👑🥇برتری همیشگی هرچیز بهترین و اول خدایی خوب همیشه اروپا و آمریکا هستن که برتری همیشگی هرچیز بهترین و اول هستن خدایی خوب همیشه🥇👑
بعنوان مثال از اختراع خودروها بگیرید تا بهترین و پیشرفته و بالای هر آن چیز خودرو هرچیز بگو ۱۰۱۱ 🙅
froG-driVer
۳ خرداد ۱۴۰۳رینگ کهنه بیست سال پیش لکسوس رو به تسلا مدل وای ترجیح میدم😒
Kurosh33
۳ خرداد ۱۴۰۳جارو برقی سوار شدن برای گرم نشدن زمین
ارسلان
۳ خرداد ۱۴۰۳در متن گفته شده
(( در واقع میتوان گفت لکسوس RZ یکی از بهترین مصارف انرژی را بین تمامی خودروهای برقی داراست ))
بهترین مصارف انرژی را بین تمامی خودروهای برقی!!!!!!
ژاپنی ها همونایی نبودن که به گفته ی تحلیل گران پدال از بقیه در مبحث برقی عقب افتاده بودن ؟؟ الان که از همه جلو افتادن !!!
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳ارسلان فعلا که تموم جایزه های برقی رو هیوندای درو کرده نه تویوتا!!! دیگه آیونیک بستون نبود؟!!! یه دونه مقاله اومده اونم معلوم نیست کی نوشتش! وقتی میخوان چیزی رو مشخص کنن به ده ها یا صدها چیز استناد می کنن نه یه خبر!!!! به این میگن روش تحقیق که تو مقطع کارشناسی ارشد یه درس سه واحدی هست و نحوه فهمیدن مستندات هست!
آرین
۳ خرداد ۱۴۰۳اخیراً وبسایت آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا EPA
.
. اصلا معتبر نیست کارواو معتبره
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳این لینک در مورد کیفیت جلوبندی ماشین نیسان هم برای تو آرین
https://www.instagram.com/reel/C7UgfIvP1bu/?igsh=OWFidjJmbGN6bWZl
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳باشه بزار یکم از محتوای معتبرررررررررررررررررر اینستا بیایم بیرون و تو را به یاد کیفیت جلو بندی آزرا بندازم که اگر ماهی 20 ملیون خرجش نکنی ………(به طرفتاران آزرا بر نخوره ماشین خوبیه )
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳براساس مطالعات موسسه JD Power چهارده درصد از خریداران خودروهای صفر، از ترس کیفیت پایین محصولات کیا و هیوندای، از خرید از این دو کمپانی سرباز می زنند
.
.
.
این مال 3 سال پیشه
JaMsHiD
۳ خرداد ۱۴۰۳قسم بخور سال ۲۰۲۶ ماشین های برقی تویوتا اومد اکانتتو عوض نکنی !
جایزه ها برای خودت . افزایش فروش شصت درصدی و پنج برابر فروش بیشتر از ماشین های برندت برای من با ارزشه . نه یه صفحه بی ارزش توی وب !
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳جمشید معلوم میشه! فعلا که آیونیک براتون جایگاهی نذاشته!!! تومنتظر باتری جامد تویوتا باش. منم منتظر باتری جامد، سامسونگ، ال جی و هیوندای. باش؟
ناخدا
۳ خرداد ۱۴۰۳پیام چند روزه منتظرم اما هنوز از خصوصیات آفرودی سانتافه و توسان و سورنتو و اسپورتیج نگفتی 🤭
KAIZEN
۳ خرداد ۱۴۰۳اون تحلیل گران فارغ از سن و سالشون هنوز به بلوغ فکری نرسیدن
بهشون توجه نکنی راحت تری
پیام
۳ خرداد ۱۴۰۳همین که تو میفهمی برامون کافیه
دیا
۳ خرداد ۱۴۰۳بی مزه ترین کامنت ها این کامنتهایی هستن که از سن و سال بچه سال و دبستانی حرف می زنن. یه کم پیشرفت کنید تو کامنت گذاشتن خواهشا
hssn
۳ خرداد ۱۴۰۳این موضوع آنچنان هم پیشرفت و جلو افتادن خاصی محسوب نمیشه، فقط نشون میده تویوتا اونجوری که نشون میداد وضعش توی الکتریکیسازی بد نیست و امیدی بهش هست.
بحثای بچگانهتون رو شروع نکنید.
Elmiraj
۳ خرداد ۱۴۰۳(( از نظر مصرف انرژی باید گفت لکسوس RZ 300e با رینگهای ۱۸ اینچی در هر کیلومتر حدود ۱۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف میکند که بهترین نتیجه این خانواده است و بهتر از تویوتا bZ4X دیفرانسیل جلو با رینگهای ۱۸ اینچی خواهد بود. این رقم حتی از تسلا مدل Y برد بلند چهار چرخ محرک با رینگهای ۱۹ اینچی نیز بهتر است.))
مصرف انرژی model y برد بلند : ۱۷.۸ کیلووات بر صد کیلومتر…
طرفداران نابغه تویوتا برای همیشه باید خوشحال باشند که خودروی ۲۰۱ اسب بخاری تک دیفرانسیلشون ۰.۸ کیلووات کم مصرف تر از خودروی ۴۳۰ اسب بخاری 4WD رقیب بوده .
با ۵۴ درصد قدرت کمتر ۰.۰۴ درصد کم مصرف تر بودن…
حداقل یه دهه لازم دارن تا به بازدهی امروز تسلا برسن .
JaMsHiD
۳ خرداد ۱۴۰۳سال ۲۰۲۶ میام بالا سرت .
B
۳ خرداد ۱۴۰۳عجیبه اینهمه فشار در صورتی فکت گفته شده ۲۰۲۶ ببینیم چی میشه ولی الان ضعف داره مشخصا البته بقبه کمپانی ها هم تا اون موقع بیکار نخواهند نشست
مهردادکمال
۳ خرداد ۱۴۰۳با توجه به سطح بالای سایت و کاربرای عزیز بنظرم بهتره تلفظ درست لکسوس رو بگیم که لِکسِس هست.
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳هر دوش میشه
ناشناس
۴ خرداد ۱۴۰۳لکسوس خودروی لوکسه طبیعتا باید کیفیت زیادی هم داشته باشه قیمتشم بیشتره ولی تسلا مدل وای خودروی ارزون قیمت هست