لینکلن

خداحافظی غم‌انگیز با کانتیننتال، آخرین خودروی سواری لینکلن

لینکلن تأیید کرده است که سدان پرچم‌دار کانتیننتال اواخر سال جاری از خط تولید کنار خواهد رفت و بدین ترتیب برند لوکس فورد به‌طور کامل از بخش خودروهای سدان خارج خواهد شد. سخنگوی لینکلن در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

لینکلن در بخش‌های رو به رشد سرمایه‌گذاری می‌کند و این برند در آینده سبد کاملی از شاسی‌بلندها ازجملهٔ یک نمونهٔ تمام الکتریکی را خواهد داشت. فروش بخش سدان‌های پریمیوم فول سایز در ایالات‌متحده رو به کاهش است و درنتیجه لینکلن در پایان امسال تولید کانتیننتال را متوقف خواهد کرد

لینکلن پس از غیبتی بیش از یک دهه‌ای در سال ۲۰۱۶ کانتیننتال را احیا کرد و هرچند این سدان لوکس در ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب نمود اما این موضوع به فروش بالا منجر نشد. فروش این ماشین در سال ۲۰۱۷ با ۱۲ هزار دستگاه به اوج خود رسید اما سال گذشته این عدد به تنها ۶۵۸۶ دستگاه کاهش یافت. فروش کانتیننتال در سال جاری حتی از این هم کمتر شد و این کاهش قبل از شیوع ویروس کرونا رخ داد؛ بنابراین تصمیم لینکلن برای حذف کانتیننتال چندان جای تعجب ندارد اما این اتفاق در حالی روی داده که این شرکت قبلاً گفته بود به سدان‌ها متعهد می‌ماند. بااین‌حال، لینکلن در عمل دقیقاً برعکس عمل کرد زیرا چندی پیش این شرکت اعلام نمود که همین ماه به تولید سدان MKZ هم پایان می‌دهد و بدین ترتیب سبد محصولات آن از سدان‌ها خالی خواهد شد.

این استراتژی دنبالهٔ همان رویکردی است که شرکت مادر لینکلن یعنی فورد در آمریکای شمالی در پیش گرفته و تمام خودروهای سواری خود شامل فی‌یستا، فوکوس، فیوژن و تاروس را حذف کرده است. از سوی دیگر اما سخنگوی لینکلن گفته است این شرکت اواخر امسال اخبار بیشتری برای انتشار خواهد داشت. فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست اما احتمالاً این اخبار شامل اطلاعات بیشتری در مورد کراس‌اوور الکتریکی لینکلن می‌شود که قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ به بازار بیاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان جباری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    مرگ سدان ها خیلی غم انگیزه ??
    خیلی ماشین شیک ، با کلاس و دوست داشتنی بود
    حالا کادیلاک تنها لوکس ساز سدان های آمریکایی هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دلم گرفت ای هم‌نفس / پَرم شکست تو این قفس

      یه آمریکایی خوش‌اِستایل همه فن حریف رفت .

      موافقم 10
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    غم انگیز برای ما هستش که توخرید لاستیک پراید موندیم این چیزا برای ما رویاس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ماشین به این خوشگلی و با پرستیژ رو چرا باید توقف تولید کنن …شرکت های آمریکایی لوکس ساز باید مثل آلمانی ها سبد محصولاتشون فول باشه . حالا چ سیاستی لینکلن پیش گرفته معلوم نیست

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. 917

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      آلمانی ها صادرات بیشتری نسبت آمریکایی ها دارن در نتیجه فروششون بیشتره. مادام اینکیه لینکلن فروشش کم شده و صادرات آنچنانی هم نداره، هر چند غم انگیز ولی تصمیم معقولانه ای هستش.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. کیان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      تفاوت عمده در این هستش، اروپایی ها همچنان ماشین جمع و جور میپسندن اما آمریکایی ها بیشتر از پیش هم پیکاپ و هم شاسی و بازم هم بزرگتر و هم شاید الکتریکی تر میخوان نسبت به گذشته خواهان بیشتر پیدا کرده.
      منطقی هست شرکتهای بومی همونی و بسازن ک بازار خودشون و بیشتر جواب گو هست.همینطور ک لیست پرفروشهای چندروز پیش اروپا نشون میداد ک فرانسویا ریزه چقدر فروش بالایی دارن. هرچند تو امریکای شمالی پیکاپهای امریکایی سلطه بی چون و چرا دارن و حتی تو کلاس سدان فول سایز باز هم بازار دست امریکایی ها هست. حالا کراس اورهای کوچکترو کامپکت کمی فرق داره، مثلا راو 4 و هوندا CHR پرفروشترین هستند البته باز هم حضور امریکایی ها پر رنگ هست.
      اینکه لینکلن و خیلی از برندهای اصیل و نام آشنا حرکتهای منطقی دارن و به سادگی تمرکزشون و از بازاری به بازاری دیگه انتقال میدن حرفه ای گری اونها هستش، اما جایی ک حتی چینیا هم به این نتیجه رسیدن بهتره شاسی یا کراس اور ساختن بهتر هست بازم بعضیا از قافله عقب هستند و ادعای رقابت با بنز اس و سری 7 و دارن و دارن سدان فول سایز میسازن ادم شاخ در میاره !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        داشتم کامنتت رو می‌خوندم
        گفتم چه عجب به کره یی‌ها هیچ تیکه‌ای ننداختی
        ……..
        نتیجه گرفتم جوجه رو آخر پاییز میشمرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Peyman56

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    افسوس.مرگ بعضی ماشینا مثل مرگ یک هنرپیشه و یا هنرمند بزرگ و دوست داشتنی عمیقا دل رو میسوزونه.مثل مرگ سیروس گرجسنانی عزیز.چون سرشار از خاطره و یا جذابیتن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. AMIR-REZA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه کراس اوور هارو که دارن یکی به یکی سدان های به این خوبی رو خارج میکنن ….آخه واقعا حق این ماشین کنار گذاشتنه ؟؟؟
    اون از مولسان اون از فورد فیوژن و…..اینم از کانتیننتال …..
    بعد چین باید هرروز 3-4 تا ماشین رونمایی کنه!!….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Mahdi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    حیف واقعا سدان ها از بین برن وsuv جا شون رو بگیرن من همیشه به شخصه سدان ها رو به suv ها ترجیح می دم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    خبر ناراحت کننده هست…
    بله….الان ناچاره بره ، ولی امید وارم چند سال دیگه در قالب یک سدان لوکس تولید محدود برگرده همون جایی که باید باشه ، مثل کادیلاک که میخواد با نام سلستیک به شکوه گذشته برگرده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ای بخشکی شانس خیلی دلم میخاست یه روزی شرایط کشور جوری میشد که تو ایران یکی از اینا داشته باشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. meysam

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ربطی به بازار نداره. مدیریت خوبی ندارن.
    فروش خوب تسلا رو نمیگم چون بازارشون متفاوته ولی سواریهای لکسوس تو همون بازار چرا انقدر خوب میفروشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      دقیقاً به بازار ربط داره چون فروش سدان‌ها روزبروز در حال کاهشه
      برای همین، همون لکسس هم اعلام کرد امسال تولید GS رو متوقف میکنه، سال قبل فروش LS که هم‌کلاس لینکلن کانتیننتال هست هم تو آمریکا بشدت کاهش پیدا کرد و به 5500 دستگاه رسید، یعنی حتی از کانتیننتال هم کمتر
      تو سدان‌های لکسس فقط ES هنوز فروش نسبتاً خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ارشیاsvj

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ????????????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ای لعنت بر هر چی شاسی بلنده که دارن سدان های جذابی همچون کانتیننتال رو بخاطر فروش کم از رده خارج میکنن…
    لعنت ✊…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    حالا برین با مرسدس حال کنین که
    A-C-E-S-CLA-CLS-AMG-GT4Door
    رو در مدل‌های مختلف استیشن،کروک،شوتینگ بریک و … تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لعنت به هر چی کراس اووره…
    دنیا رو خراب کردن این گنده بکا

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا