طراحیلینکلن

لینکلن پرسیور کانسپت، محصولی آئرودینامیک، خودران و سریع!

در سال‌های پیش رو انتظار می‌رود خودروها به محصولاتی کاملاً خودران تبدیل شده و انسان‌ها دیگر مسئولیت رانندگی را بر عهده نداشته باشند؛ اما انتظار داریم یک‌چیز تغییر پیدا نکند و آن‌هم علاقه ماشین بازان به سرعت می‌باشد. این کانسپت که لینکلن پرسیور نام گرفته به دنبال ترکیب کردن تکنولوژی‌های خودران با پرفورمنس فوق‌العاده در خط مستقیم می‌باشد.

طراحی ظاهری این طرح مطالعاتی شبیه هیچ‌یک از خودروهای کنونی نبوده و اکثراً روی آئرودینامیک تمرکز کرده است. موضوع جالب اینکه چرخ های جلو کاملاً زیر بدنه‌ای تیز پنهان شده‌اند و بنابراین پرسیور با خط سقف خمیده و کابینی شیشه‌ای می‌تواند هوا را شکافته و به جلو حرکت کند.

از آنجایی که این لینکلن محصولی خودران است بنابراین هیچ خبری از کنترل‌های سنتی همچون پدال یا فرمان در کابین نیست. به این ترتیب سرنشینان دیدی کامل به جلو و شیشه‌ی خواهند داشت که تا روی سر کشیده شده است.

طراح خودرو از این محصول به عنوان یک هایپر کروز خودران نام می‌برد. از برخی جهات می‌توان این کانسپت را نسل بعدی یک هایپر جی تی در نظر گرفت، واژه‌ای که اخیراً به خودروهایی فوق‌العاده سریع و لوکس مثل مک لارن اسپیدتیل اطلاق می‌گردد.

اگرچه دوست داریم عرضه خودروهای خودران پرفورمنس را ببینیم اما هم‌اینک موضوع یاد شده می‌تواند یک چالش باشد زیرا متقاعد کردن سرنشینان به حضور در خودرویی خودران که شاید سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد بسیار سخت است. البته نباید اشتباه کرد زیرا خودروهای خودران دیر یا زود تولید خواهند شد و بنابراین بهتر است فعلاً از خودروهای موجود در بازار لذت ببریم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سعید سابق

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    زیاد بخواب نیست ؟
    /* تبریک بابت قالب جدید */

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پرسپولیس

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وای خدا اگه تولید بشه یه انقلاب در صنعت خودروسازی به حساب میاد . طراحیش فضایی و بی نظیره . تو عمرم چنین کانسپت جذابی ندیدم . لینکلن ؟ این طرح رو به نظرم لکسس باید میداد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    شیشه ی بالاش آفتاب آدمو بیچاره میکنه مثل ذره بین میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا