تجربه و آزمایشلینکلن

رانندگی با لینکلن کُرسیر مدل 2023، کراس‌اووری برای مسافرت!

کراس‌اوور کامپکت لینکلن کرسیر خودرویی عالی برای پیمایش‌های طولانی بزرگراهی است هرچند که در برخی قسمت‌ها مشکلاتی دارد.

آیا یک چاقوی سوئیسی چندکاره که فقط یکی از ابزارهای آن واقعاً خوب کار می‌کند ارزش خرید دارد؟ شاید در بازار بتوان گزینه‌های همه‌کاره‌تری پیدا کرد که در کل بهتر هستند اما هیچ‌کدام از آن‌ها تیغه‌ای به‌خوبی این ندارند. این مثال در مورد لینکلن کرسیر ۲۰۲۳ صدق می‌کند که به‌تازگی بروز شده است. این خودرو بهترین و مطلوب‌ترین کراس‌اوور کلاس خود نیست اما یک ویژگی فنی برجسته دارد که باعث می‌شود به‌عنوان گزینه‌ای برای خرید ارزش توجه را داشته باشد.

در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۳ لینکلن پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر قوی‌تر کرسیر را حذف کرده و این خودرو حالا فقط با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین، کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند غیر از نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی گرند تورینگ با ۲۶۶ اسب بخار قدرت گزینهٔ دیگری نخواهند داشت. بااین‌حال، در آزمایش ما کرسیر ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که تنها یک‌دهم ثانیه از نسخهٔ ۲.۳ لیتری کندتر است.

چنین پرفورمنسی برای این کلاس منطقی است و نشان از خودرویی دارد که توانایی سبقت‌گیری در سربالایی را خواهد داشت. همچنین عملکرد ترمزهای کرسیر نیز چشمگیر بود زیرا در ۳۴.۷ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شد که در حد مسافت توقف بهترین‌های این کلاس یعنی پورشه ماکان و ب‌ام‌و X3 است. کراس‌اوور کامپکت لینکلن پشت فرمان نسبتاً اسپرت احساس می‌شود و وقتی حالت رانندگی روی Excite قرار گیرد کاملاً سرزنده به نظر می‌رسد. همچنین روش انتقال نیرو به مسیر توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل‌توجه است.

در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۳ لینکلن نمایشگر ۸ اینچی قبلی را با نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۳.۲ اینچی جایگزین کرده که در جای مناسبی نصب شده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن بی‌نقص نیست زیرا پاسخگویی آن به لمس‌ها کمی کند بوده و اپل کارپلی هم مشکلاتی دارد. همچنین بهتر بود همهٔ کنترل‌های سیستم تهویه به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی منتقل نمی‌شدند زیرا استفاده از دکمه‌های لمسی زیر نمایشگر بسیار راحت‌تر از جستجو در بین منوها است. این باعث می‌شود برای انجام تنظیمات چشم از جاده برداریم. دیگر تکنولوژی‌های کرسیر اما کم‌نقص‌تر هستند و به‌عنوان‌مثال، صفحه آمپر تمام دیجیتالی خودرو بدون مشکل کار می‌کند.

همچنین صندلی‌های جلو هم از تنظیمات چشمگیری برخوردار هستند و با چرم باکیفیتی پوشیده شده‌اند. خودروی آزمایشی ما حتی به ماساژور صندلی هم مجهز بود که عملکرد واقعاً آرامش‌بخشی دارد و در این کلاس بی‌سابقه است. بااین‌حال، هرچند در لیست آپشن‌های کرسیر تهویهٔ صندلی‌های جلو هم دیده می‌شود اما این تهویه کارکرد خیلی خوبی ندارد و فن‌های آن بسیار پرسروصدا هستند. تودوزی خودرو مناسب شرکتی است که می‌خواهد بهترین لوکس‌ساز دیترویت باشد و چرم‌ها بسیار باکیفیت هستند اما خریداران پس از صرف کمی زمان داخل کابین ممکن است ناامید شوند زیرا بخش بزرگی از پانل درها از پلاستیک خشک و ارزان ساخته شده و صندلی عقب هم سفت است.

رانندگی با کرسیر در شهر تجربهٔ خیلی جالبی نخواهد بود زیرا میزان نوسان کمک‌فنرها کم است که روی دست‌اندازهای بزرگ سواری آرامی را به دنبال نخواهد داشت اما کراس‌اوور لوکس لینکلن در بزرگراه خود را نشان می‌دهد. اینجا با کابین ساکت و تعلیق نرم، کرسیر به یک کروزر لوکس برجسته تبدیل می‌شود. لینکلن همچنین سیستم اکتیوگلاید را هم برای این خودرو ارائه کرده که نسخه‌ای از سیستم نیمه خودران بلوکروز فورد است و در کنار سوپر کروز جنرال موتورز و اتوپایلوت تسلا یکی از بهترین سیستم‌های خودران سطح دو در بازار محسوب می‌شود.

این سیستم نسبت به راننده نرم‌تر ترمز می‌گیرد، شتاب می‌گیرد و تغییر مسیر می‌دهد و در بزرگراه‌های نقشه‌برداری شده پیچ‌ها را بدون مشکل طی می‌کند تا جایی که توانستیم بیش از ۲۰ دقیقه دستانمان را از روی غربیلک فرمان برداریم. همچنین حتی زمانی که شرایط برای رانندگی هندزفری مناسب نیست، کروز کنترل تطبیقی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و به راننده اعتمادبه‌نفس القا خواهد کرد. به‌طورکلی، اکتیوگلاید کرسیر بهترین سیستم رانندگی نیمه خودکار در همهٔ شاسی‌بلندهای کامپکت لوکس بازار محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

لینکلن کرسیر مدل ۲۰۲۳ یک کروزر استثنایی است. راحتی، سکوت و تکنولوژی رانندگی هندزفری این ماشین باعث می‌شود برای یک سفر جاده‌ای بزرگراهی در این کلاس رقابتی هیچ خودروی دیگری را به آن ترجیح ندهیم و این همان تیغهٔ تیز در چاقوی سوئیسی است. شرایط دیگر ابزارهای کرسیر از مفید تا بشدت خسته‌کننده متفاوت است ولی این بدان معنا نیست که کراس‌اوور کامپکت لینکلن ارزش خرید ندارد و برای کسانی که از چاقوی سوئیسی خود بیشتر در بزرگراه استفاده می‌کنند کرسیر مدل ۲۰۲۳ می‌تواند یک گزینهٔ قابل‌توجه باشد.

نقاط قوت

عملکرد استثنایی سیستم نیمه خودران اکتیوگلاید

کابین ساکت و راحت

پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ قدرتمند

نقاط ضعف

ترکیب متریال باکیفیت و ارزان‌قیمت در داخل

مشکلاتی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

صندلی‌های عقب نه‌چندان جالب

مشخصات فنی

Lincoln Corsair 2023

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متر
طول ۴,۶۰۷ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۲۸ میلی‌متر
وزن خالص ۱۸۰۱ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۰ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۴.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۷.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۶,۷۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۱,۵۳۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. DATSUN

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشق لینکلنم . چه همین کرسیر چه نویگیتور و … . تجمل ، راحتی و کیفیت رو میشه تو مدل های مختلفش دید .
    خدایی حلالشون باشه :)

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      لینکلنم زبان طراحیه مخصوص خودش داره امضای خاص خودش که از چند فرسخی میتونی بفهمی لینکلن داره میاد مثل بی ام و
      فقط خیلی در هیاهو نیس سر و صدا نکرده درصورتیکه تو همان لول
      همیشه وقتی صحبت از امضا میشه همه از بی ام و و پورش یاد میکنند در صورتیکه لینکلن هم همینجور لینکلن،جیپ،جگوار،لندرور

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. پیام

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1391 ديدگاه)

      خیلی اسم خطرناکی داره! یکم این ور اون ور تلفظ بشه کار تمومه!

      موافقم 7
      مخالفم 10
    3. محمد

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      بلوکروز فورد یا اکتیو گلاید لینکلن تقریبا جزو ضعیف ترین سیستم های خودران بود ، بالاخره سرمایه‌گذاری فورد جواب داد و الان جزو بهترین هاست

      موافقم 15
      مخالفم 4
  2. (Ali(chevynova

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ماشالاه اصالت لینکلن
    امریکایی اصیل و زیبا

    موافقم 32
    مخالفم 37
  3. مردیم از خوشی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    ۶۲ هزار دلار ، گزینه های بهتری وجود دارند

    موافقم 1
    مخالفم 4
  4. محمد نادری

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    لینکلن چند مدل داره کلا ؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Reza Waffen SS

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      تو کلاس SUV ها 6 مدل

      Navigator – MKX – MKC – Aviator – Corsair – Nautilus

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. محمد نادری

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 3
        مخالفم 2
  5. ❤ ب ت bugatti

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    اصیل
    زیبا
    واقعا ماشین خانوادگی عالی هست
    صندلی سفت عجب،مجبورا سفت کنن پیکان نرم تره
    ولی در کل محشره

    موافقم 6
    مخالفم 8
  6. گازوئیل ریزه بین راهی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ما با پراید تو جاده سبقت می گیریم یعنی مسابقه می دهیم اونوقت این کوکولا چطوری میرونن که نمی تونن با ۲۵۰ اسب قدرت سبقت بگیرن و خواهان قدرت بیشتری هستند و منتظر نسخه ۲۶۶ تایی هستند ، حداکثر سرعتشونم که ۱۳۰ تاست ،؛: یکی ساکن کالیفرنیا بیاد بگه ببینم درد اینا چیه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. عاشق پدال

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (253 ديدگاه)

      تو عمرم حتی یک سبقت امن ندیدم کسی گرفته باشه. این سبقاتیی که طرف از ۵ کیلومتری گاززززز رو تا ته میده بعدم با چراغ زدن و چراغ زدن راه باز میکنه اسمش سبقت نیست.
      سبقت یعنی شما با سرعت قانون داری تو لایت میری ولی ماشین جلوییت سرعتش ۵ کیلومتر کمتره. میری تو لاین سبقت بعدم سبقت میگیری و برمیگردی لاین خودت.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. Hamilton1970

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (525 ديدگاه)

    کلا این سگمنت خیلی دوست‌داشتنیه.
    SUV/کراس‌اور خانوادگی مناسب جاده…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. عاشق پدال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    بهترین ماشین برا مسافرت جیپ گراند چروکی یا گراند وگووونیر.
    تو ایران بهترین ماشین برا مسافرت لکسوس nx

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. Royal Driver

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    درکل آنچنان قبولش ندارم ولی اسمشو دوست دارم. نام یکی از جنگنده های نمادین آمریکایی ها تو جنگ جهانی بود. Vought F4U Corsair

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. مهردادکمال

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    المانی ها رو به شخصه ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا