اولین رانندگی با نسل جدید لینکلن ناتیلوس، رقیبی جدی‌تر برای ژرمن‌ها

یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 12:30
مطالعه 6 دقیقه
Lincoln-Nautilus-2024-1
در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب می‌کند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن...
تبلیغات

در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب می‌کند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن را سطح بالاتری ارتقاء داده است.

نسل جدید ناتیلوس نشان‌دهندهٔ تغییری بزرگ برای لینکلن است. در این ماشین هنوز هم پیشرانهٔ استاندارد یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت است اما موتور V6 توئین توربو حذف شده و جای آن را یک پیشرانهٔ هیبریدی 310 اسب بخاری گرفته است. سامانهٔ چهارچرخ محرک هم حالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و در داخل خودرو شاهد تکنولوژی‌های زیادی مثل نمایشگر 120 سانتی‌متری هستیم اما توجه به جزئیات است که این شاسی‌بلند لوکس را واقعاً متمایز می‌کند.

طراحی بیرونی ناتیلوس با دستگیره‌های دری که روی خط کمر قرار گرفته‌اند، چشمگیرتر از قبل به نظر می‌رسد اما جایی که تغییری واقعاً بزرگ برای لینکلن را نشان می‌دهد داخل خودرو است. کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده و برخی قطعات کیفیت بالاتری نسبت به شاسی‌بلند گران‌تر اویاتور دارند. مهم‌ترین ویژگی در اینجا اما نمایشگر پانورامای 48 اینچی است که در کل داشبورد کشیده شده و تا روی درها ادامه یافته است. این طراحی شاید ابتدا عجیب به نظر برسد اما خیلی زود به آن عادت کردیم زیرا نمایشگرهایی که باهم ترکیب شده‌اند، بسیار کمتر از یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سنتی باعث حواس‌پرتی می‌شوند.

لینکلن همچنین برای این خودرو حالتی را طراحی کرده است که با استفاده از نمایشگر پانوراما، ماساژور صندلی‌ها، سیستم پخش عطر و سیستم صوتی فراگیر فضای برای مدیتیشن را فراهم می‌کند که باعث آرامش سرنشینان می‌شود. البته این حالت فقط وقتی خودرو ایستاده است قابل‌استفاده خواهد بود اما از ماساژور و سیستم پخش عطر می‌توان هنگام رانندگی هم لذت برد. به لطف این ویژگی، پس از 260 کیلومتر رانندگی با احساس آرامش کامل از ناتیلوس پیاده شدیم.

بهترین کلمه برای توصیف رفتار جاده‌ای ناتیلوس هم آرامش است. ما با دو نمونه از این خودرو شامل هیبریدی بلک لیبل با رینگ‌های 22 اینچی و رزرو بنزینی با رینگ‌های 21 اینچی رانندگی کردیم که هردو به‌طور استثنایی ساکت بودند. به همین دلیل، از ناتیلوس نباید انتظار شخصیت اسپرت داشت و هرچند حالت رانندگی اکسایت کمک‌فنرهای تطبیقی را سفت‌تر می‌کند و کمی حس به فرمان بی‌احساس خودرو می‌افزاید اما این کروزر لوکس را به خودرویی برای حمله به پیچ‌ها تبدیل نمی‌کند.

ما بیشتر پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی نشستیم که بهترین موتور برای ناتیلوس است. در این قوای محرکه، نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ 2 لیتری توربو که به لطف توربوشارژر بزرگ‌تر 50 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند با دو موتور الکتریکی ترکیب می‌شود. به لطف قدرت بیشتر، شتاب گیری با ناتیلوس هیبریدی در شیب‌های تند نسبت به نسخهٔ بنزینی راحت‌تر صورت می‌گیرد درحالی‌که 250 اسب بخار قدرت در نسخهٔ بنزینی باید سخت‌تر کار کنند و این موضوع سروصدای بیشتری را وارد کابین خواهد کرد.

در ناتیلوس جدید تکنولوژی همه‌چیز را در برگرفته است. در اینجا علاوه نمایشگر پانوراما، تکنولوژی‌های زیاد دیگری وجود دارد که دیده نمی‌شوند اما به همان اندازه مهم هستند. تمام نسخه‌های این خودرو با مجموعهٔ کمک‌راننده Co-Pilot 360 لینکلن و سیستم نیمه خودران بلوکروز ارائه می‌شوند. سیستم مقابله با سروصدا، نمایشگر لمسی مرکزی 11.1 اینچی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی و استارت از راه دور هم از دیگر تجهیزات استاندارد ناتیلوس مدل 2024 هستند.

قیمت 80,345 دلاری نسخهٔ هیبریدی بلک لیبل فول آپشن آزمایشی ما خیلی گران به نظر می‌رسد اما نه وقتی به لیست آپشن‌هایی شامل سیستم صوتی Revel با 28 بلندگو، ماساژور و تنظیم برقی 24 جهتهٔ صندلی‌های جلو، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سیستم پخش عطر توجه کنید. البته اگر قید برخی از این آپشن‌ها را بزنید، می‌توانید سراغ تیپ رزرو بروید که اکثر این ویژگی‌ها را با 10 هزار دلار قیمت کمتر ارائه می‌کند.

ناتیلوس حتی در گران‌ترین نسخه قیمتی ارزان‌تر از رقبای هیبریدی هم‌کلاسی مثل ب‌ام‌و X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 دارد. البته خودروهای مذکور پلاگین‌هیبریدی هستند درحالی‌که لینکلن هیبریدی معمولی است و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. بااین‌حال، کیفیت ساخت، توجه به جزئیات و ویژگی‌های مطلوب، ناتیلوس را بیش از هر زمان دیگری به پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس بازار نزدیک کرده است.

کپی لینک

مشخصات فنی

ناتیلوس بنزینی

ناتیلوس هیبریدی

پیشرانه

2.0 لیتری I4 توربو

2.0 لیتری I4 توربو هیبرید

قدرت

250 اسب بخار

310 اسب بخار

گشتاور

380 نیوتن متر

-

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

CVT

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

6.7 ثانیه

6.5 ثانیه

مسافت 400 متر

15.2 ثانیه

15.0 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

9.8 لیتر ترکیبی

7.8 لیتر ترکیبی

طول

4,907 میلی‌متر

عرض

1,953 میلی‌متر

ارتفاع

1,732 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,900 میلی‌متر

وزن

1995 کیلوگرم

2130 کیلوگرم

قیمت پایه

52,010 دلار

53,510 دلار

قیمت تست‌شده

56,345 دلار

77,345 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.