معرفی پلتفرم جدید لوتوس برای خودروهای اسپرت و الکتریکی
حتماً میدانید که لوتوس امیرا جدید در واقع محصولی برای خاتمه تولید محصولات درونسوز این کمپانی میباشد. از این نقطه به بعد تمامی محصولات بریتانیاییها دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند بود زیرا سرمایهگذاری قابلتوجه جیلی چین در لوتوس باعث شده این برند آیندهای مطمئن در عصر الکتریکیها داشته باشد.
جدای از پلتفرم مخصوص اویجا قرار است سه معماری خودروهای الکتریکی نیز توسط لوتوس معرفی شود. خودروهایی که از این پلتفرمها استفاده خواهند کرد شامل شاسیبلندی با ابعاد پورشه کاین (تایپ 132)، یک کوپه چهار درب (تایپ 133)، یک کراس اوور با ابعاد ماکان (تایپ 134) و یک خودروی اسپورت (تایپ 135) هستند. این خودروها به ترتیب سال آینده، سال 2023، سال 2025 و نهایتاً سال 2026 تولید خواهند شد. مدل اسپورت یاد شده از پلتفرم جدید E-Sport که بهصورت مشترک با آلپاین توسعه یافته استفاده خواهد کرد. لوتوس هماکنون مشخصات اولیه این پلتفرم را منتشر کرده است.
این پلتفرم برای استفاده از خودروهای دونفره با حداقل فاصله بین محوری 2470 میلیمتری، باتری 66.4 کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت 470 اسب بخار طراحی شده است. معماری موردبحث همچنین به عنوان پایه و اساس خودروهای دونفره طویلتر با فاصله بین محوری بیشتر از 2650 میلیمتر بکار خواهد رفت و بنابراین میتوان در آن از باتری بزرگتر 99.6 کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی 872 اسب بخار استفاده کرد.
سومین نوع خودروهای اسپورت و الکتریکی لوتوس میتواند از این پلتفرم با فاصله بین محوری طویلتر و باتری کوچکتر استفاده کند. این خودروهای الکتریکی میتوانند از یک یا دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت 470 یا 872 اسب بخاری داشته باشند.
لوتوس میگوید ساب فریم عقب این پلتفرم 37 درصد سبکتر از امیرا بوده و طراحی آن به گونهای بوده که میتوان باتریها را بهصورت عمودی در پشت صندلیها قرار داد. همچنین میتوان این باتریها را بهصورت افقی در زیر کابین جا داد. پلتفرم موردبحث نه تنها توسط لوتوس و آلپاین بلکه توسط شرکتهای علاقهمند نیز بکار خواهد رفت.