نشریات خودرو و حمل و نقل

مقایسه ویدئویی رانا و تندر ۹۰

رانا خودرویی است که می‌توان آن را ایرانیزه شده پژو ۲۰۶ SD دانست. علاوه بر تغییر چراغ‌ها و سپرها، در فضای داخلی هم با داشبورد متفاوتی روبرو خواهید شد. در همان برخورد اول و با لمس دستگیره درهای رانا، متوجه کیفیت پایین‌تر و ارزان سازی این خودرو نسبت به ۲۰۶ صندوقدار می‌شوید. با این وجود بعضی از مزایای پژو هنوز در این خودرو نیز به چشم می‌خورند. در سوی دیگر می‌توان رنو لوگان یا همان تندر L90 را نام برد. رقیبی که در ابتدا برای جانشینی پیکان وارد بازار شده بود و قرار بود قیمت آن حدود ۸۰۰۰ یورو باشد. در حالی که اکنون، با قیمت ۳۷ میلیونی، گران‌ترین لوگان دنیا در ایران به فروش می‌رسد. تندر با وجود بازخورد منفی و استقبال اندک در اوایل ورود به بازار، به واسطه کیفیت خوب و هزینه نگهداری پایین و فضای جادار، توانست کم کم دل مشتریان را به دست آورد و در طول این سال‌ها، ظاهر نامأنوس آن اندکی نادیده گرفته شد. البته نسل‌های جدید داچیا لوگان در دنیا عرضه شده اما به این زودی‌ها بعید است که خودروسازان داخلی، این محصول پرفروش خود را دستخوش به‌روزرسانی کنند.

تندر 90 در برابر رانا
تندر ۹۰ در برابر رانا
در ویدئویی که در سایت خودرو می‌بینید، این دو رقیب، آوردی رخ به رخ دارند. این ویدئو را می‌توانید در ۵ کیفیت مختلف دانلود نمایید.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه

  1. سعید

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان من خودم هم پشت ال۹۰ نشستم و هم پشت رانا درسته که رانا چهار چرخش ای بی اس هستن و ال۹۰ دو تا ولی باور کنید ترمزای ال۹۰ خیلی بهتر عمل میکنن ضمنا از لحاظ لذت رانندگی من که با ال۹۰ بیشتر حال کردم چون بالاتره یه حس خوب به ادم دست میده از لحاظ ایمنی من نمیدونم بر چه اساسی میگید رانا ایمن تره یه مدل ۲۰۶ دو در تو سال ۲۰۰۰ تست ایمنی شد تو یوروانکپ که ۴ تا ستاره گرفت اما ال۹۰ تو سال ۲۰۰۵ تست ایمنی شد که سه ستاره گرفت تنها دلیلی که باعث شد به ال۹۰ چهار ستاره ندن عملکرد دیر تر سنسور ایربگ شاگرد بود که این مال زمانی بود که این ماشین متعلق به داچیا بود اما رنو که این محصولو خریداین مشکل رو حل کرد تازه ال۹۰ پنج سال بعد از ۲۰۶ تست شده و قوانین یورو انکپ سخت تر شده حالا شما اگه حرفمو تو ایمنی قبول ندارید دلیل و مدرک بیارید

  2. محمد

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم کارشناس عزیز.اینکه تندر بهتر از رانا هستش شکی توش نیست. من خودم ۴ سال ۲۰۶ اس دی داشتم که رانا همون تغییر شکل یافتشه و صد البته افتضاح شدش. یکساله تندر گرفتم که کیفیت بسیار بالاش تمام معایب طراحیشو میپوشونه. ضمنا با یه کم تنظیم ارتفاع هندلینگش فوق العاده بالا میره و اسپورت خورش هم از رانا بسیار بالاتره. الان حاضر نیستم یک دقیقه هم با ۲۰۶ اس دی یا رانا عوضش کنم.

  3. سارا

    ۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این چه تستی بود ؟ واقعآ مسخره بود ! نه ترمز ها تست شد نه مصرف سوخت تست شد نه فضای داخلی (با اینکه همه میدونن نتیجش رو ولی باید تست میشد) نه کیفیت ساخت … فکر کنم این یارو فقط میخواست جلوی دوربین ژست بگیره !

  4. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    کلا تست غلطی بود چون باید مدل هایی از خودروها انتخاب میشد که قیمت نزدیک به هم داشته باشند!(یعنی اگه گرونترین مدل رانا از ارزون ترین مدل ال۹۰ ارزونتره باید گرانترین مدل رانا با ارزانترین مدل ال۹۰ مقایسه شود!!)
    در بخش امکانات به هر دو ۱ امتیاز داده که به نظر من درست نیست و رانا برندس!!
    در بخش قیمت قطعات هم گفته ال۹۰ برندس ولی با توجه به جدولی که خودشان گذاشته بودند رانا برندس!!
    که تا اینجا باید به امتیاز رانا ۵ تا اضافه شود که امتیازش میشه ۱۷ و ۴ تا امتیاز هم باید از ال۹۰ کمشه که امتیاز اون هم میشه ۱۷!!!

  5. سعید

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هم ۲۰۶ داشتم هم ال ۹۰ و الانم رانا دارم.۲۰۶ و ۱ سال داشتم سال ۸۸ بود خیلی خوب بود و سرعت و شتاب خوبی داشت ولی جای کمی داشت بخاطر همین اونو با ال ۹۰ عوض کردم سال ۸۹ اون ال۹۰ رو گرفتم تا دو ماه پیش خدا وکیلی خیلی ماشین خوبی بود خیلی شتاب خوب و سرعت خوبو جای زیادی داشت ولی به نظرم سیستم خوشکلی نداشت.الانم رانا دارم رانا یه عیبهایی داره اونم اینه که گیربکسش صدا می ده و وقتی صبح زود روشنش می کنی اگه هوا سرد باشه بد روشن می شه و صدای زیادی داره ولی من قیافشو خیلی دوس دارمو خیلی شیکه و ماشین جدیده.

  6. مجید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من یه تجربیاتی دارم که میگم
    با توجه به این سایتها من رفتم یه ال ۹۰ گرفتم و اگه کسهایی که نظرمیدن واقعا راننده باشن اینو می فهمن کم تعادل ترین ماشینی بود که تو زندگیم سوار شدم حدود دو ماه تحملش کردم و با دو میلیون ضررتو پارکینگ که نشد تو روزنامه همشهری به زور فروختمش خدا […] کسایی که از ال۹۰ تعریف میکنن تو رو خدا قبل خرید برید ببینید تو این دفتر خونه ها ببینید این ان۹۰ ها هرکدوم بیشتراز۱۰ دست گشتن خوب اگه خوب باشه که طرف نمی ره دو روز بعد با بدبختی بفروشتش این ماشین هرچه قدرهم که موتورخوبی داشته باشه تمامی چیزهای دیگش آشغاله واقعا اسپرت نمی شه بخدا یه پراید وقتی ارتفاع میخوره آدم لذت می بره من الان یه پارس ای ال ایکس دارم

  7. مجید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا سعید شاسی بلند هم وجود داره اون بالاتر هم هست اگه فقط با سرعت ۲۰ کیلومتر به جایی بخوری زیر چراغهاشو ببین لبه سپر باز شده و بازهم بیشتر از قیافه افتاده و به کاپوت مثل پنیر میمونه

    1. مسعود

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام / با نظر همتون موافقم و باعث شد از خریدن رانا منصرف بشم. ممنونم

  8. ناصر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    سلام دوستان دنبال یه ماشین دم دستی راحت برای تو شهر می گردم فکر کنم تندر بهتر باشه اگر چه از ریختش بدم میاد !!۱

  9. m.n

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی نیست به اینایی که میگن تندر از رانا بهتره بگه تندر چند میلیون از رانا گرونتره و اگه با هم مساوی بودن یا رانا بهتر بود باید تعجب می کردیم

  10. پویا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تو رنج قیمت l90 عاقلین انتخابشون مشخصه جای بحثم نداره

  11. سام

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه چرا رانا کیفیتش پایینه ما میخواهیم بخریم ولی شما همش پشیمونمون میکنید اه

  12. ابراهیم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نظرات خیلی از عزیزان رو تو سایت مختلف خودم.ولی تصمیم گرفتم خودم اون چراکه دلم میگه بخرم.بله رانای۹۳رو خریدم.ماشین های ایرونی کدام با کیفیت که عزیزان دم از اون میزنند.ولی انصفان این ماشین از نظر نرمی وکیفیت رانندگی از l90 بهتر اینو تنها من نمیگم مقایسه ای بود بین دوستانم کهl90 داشتند بامنی که رانا داشتم..ولی در کل سلیقه ها متفاوتند.

  13. Kaveh

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    L90

  14. غلامرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رانا خریدم و دوساله دارمش و خیلی هم ازش راضی هستم به نظر من بهترین ماشین ایرانیه و یا بهت. بگم بهترین ماشین زیر صد میلیون تومان ایرانیه

  15. محمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من فیلم مقایسه ی تندر۹۰ باخودروهای دیگه رودیدم وبه جرعت میتونم بگم که تندر۹۰ ازهمشون سرتر بوده

  16. بهنام

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب به دوستان
    من خودم یک رانا ۹۳ خریدم خدایش از ال ۹۰ هم خوش قیافه تر هست هم نرمتر هست ال ۹۰ نه قیافه داره نه رانندگی باهاش لذت داره ولی رانا هم قیافه دار هم رانندگی باهاش لذت داره کلا ماشین های که تولید ایران هستند خوب نیستن ولی همیشه از بین بد و بدتر آدم بد انتخاب میکنه و نکته اینجا هست ال ۹۰ برای سال ۸۹ می باشد ولی رانا تولدی سال ۹۰ می باشد و به روز شده و اپشن هایش به روز شده در کل ماشین خوبی هست بطور کل

  17. وحید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    این آقا که با اعتماد به نفس حرف می زنه میگه هردو خودرو ترمزجلوشون دیسکی و عقب کاسه ای است در صورتی که هیچ اطلاعی از رانا نداره ( ترمز عقب و جلو رانا دیسکی است ) و ترمز و شتاب رانا حرف اول رو می زنه البته یادت باشه رانا با بنزین سوپر کار میکنه یعنی یورو ۴ شاید تو این یکی نفت ریختی
    من تو سربالایی با رانا مدل ۹۳ همه ماشینا رو گرفتم ( ال ۹۰ . ۴۰۵ و سمند ) تو جاده صاف امتحان نکردم ولی تو سرعت بالای ۱۲۰ خیلی نرم و راحته
    ال ۹۰ اصلا ظاهر نداره و بصورت مربعی شکله و داشبوردش در مقایسه با داشبورد رانا مخصوصاً مدل ال ایکس حرفی برای گفتن نداره

  18. مجید

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من پانزده ساله راننده ام و تمام این آشغالای ایرانی رو سوار شدم آخرین ماشینم یه ۲۰۶ اس دی بود مدل ۹۰ با یه باک خوشگل میرفتم تا مشهد بی تاروف و با یه بک میرفتم شمال میگشتم چندروز بعد نزدیک تهران کرج بنزین میزدم اگه تو جاده سر گاز بری دور موتور پایین یعنی بالای ۱۲۵ نری تا صد کیلومتر بعد شیراز رفتم بعدش یکی از دوستام سال ۹۱ مخمو زد خودش ال ۹۰ داشت منم ماشینو فروختم ال ۹۰ گرفتم اولش که سوار شدم خیلی حال داد روز بعدش برای ارتفاع بردم پیش یه آشنایی تا دید گفت خیلی احمقی گفتم چرا گفت بعدا میفهمی زمانی که داشت ارتفاع میزد فنر لولو به اکسل عقب خال جوش زد گفتم چرا گفت بری جاده شمال سر پیچهای جاده میفهمی چرا خداییش این ال ۹۰ هرجور سرگاز رفتم کمتر از صدی ۹ نمیسوزوند عین واقعیت من باهاش رفتم شمال رسیدم روز اول گذشت باک خالی بود تو جاده هم که سر پیچها افتضاح بود من تو پیچهای جاده هیچی مثل یه سمند ارتفاع خورده نداشتم بعد دو ماه بدجوری دلمو زد ماشینی که ۳۱ خریده بودم به زور ۲۸ فروختم روز محضر هم داشت معامله بهم میخورد چون قبل من ماشینی که یک سال کار کرده بود هنوز گارانتی هم داشت پتج دست قبل من گشته بود این خودش حرفمو تصدیق میکنه من هیچ خصومتی با ال نود ندارم اما خداییش آشغالترین ماشینی بود که خریدم هرکی هم میگه خوبه یا زیاد سر در نمیاره کم تجربس یا دیگه خریده نمی تونه از شرش راحت بشه تعریف میکنه اونایی که دارن و تعریف میکنن اگه راستشو میگن یه جمعه برن پارکینگ ببینن اصلا یکی میاد بگه خرت به چند من ما ایرانی ها از چیزی کم بشه گیر نیاد خوشمون میاد الان چون ال ۹۰ تو تحریمه تولید نمیشه گرون میشه ما ایرانی ها هم دنبال کمیاب حتی اگه آشغال باشه مثل ۲۰۶ تیپ دو که قبلا گرون شد اما اون حداقل از لحاظ اطاق واقعا فوق العاده بود فقط موتورش ضعیف بود ایرانخودرو کردش یه غول بخدا هر کاری کردم ال ۹۰ اسپرت کنم نشد یه بار تو ولنجک پارک کردم جلوی ماشین به سمت پایین بود شیب خاستم از پارک در بیام آیینه وسط به عقب ماشین دیگه کاملا دید نداشت سپرها افتضاح جلو داشپورت دقیقا مال این پراید های مدل با هستش صدای موتور هم میاد داخل هرکی هم بگه صفر تا صد از اس دی بهتر والله دروغه صدبار لب چهارراه ها امتحان کردم الانم یه پارس ۹۲ ال ایکس با موتور تی یو ۵ دارم رفتم اصفحان وبرگشتم یه باک فکر کنم تجربیاتم به درد دوستان بخوره با تشکر از سایت

    1. مهدی

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من مدل ۹۴ صفرشو دارم رینگ ۱۶ انداختم زیرش سر هر پیچی با ۱۰۰ تا رفتم.در کنارش سورن جدیدم دارم که برای مسافرت ترجیح میدم با ال ۹۰ برم چون اصتحلاکش واقعا کمه

  19. علی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با تشکر از همه دوستان و نظرات جالبشون میخواهم رانا بگیرم لطفا نظر بدید.آره یا نه

  20. to

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام رانا بهترین ماشینه پشیمون نمیشی

  21. سياوش

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول اینکه مقایسه کردن ماشینهای تولید داخل با اروپایی که کلا درست نیست یا لااقل فعلا ذرست نیست و بکار بردن واژه هایی مثل اشغال خیلی منصفانه نیست ..
    بعد هم اینکه قطعا از خرید رانا پشیمون نخواهید شد .شتاب مناسب ( tu5 ) .ترمزکاملا قابل اطمینان . فرمون بادور بسیار خوب وکافی . دید جلوی استاندارد ظاهر نسبتا اوکی
    مصرف پایین و… نکاتی هستن که برای جلب توجه خریداراش کافی ان

  22. شایان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تو این ویدئو رانای صفر رو با ال۹۰ کارکرده مقایسه شتاب کرد! خب معلومه ال ۹۰ میبره رنا هنوز آببندی نشده بود مگرنه همه میدونن رانا با موتور قویش و وزن کم بدنش چه شتاب عالی داره هرکی پشت رانا میشینه از شتابش تعجب میکنه ال ۹۰ ماشین پیرمرداست که ظاهر براشون مهم نیست و فقط میخوان یه ماشین جادار که فنی خوبی هم داره داشته باشن رانا با ترمزای کاملا دیسکیش موتور قویش ظاهر عالیش و قیمت فوق العادش نسبت به بقیه ماشینای ایرانی برای جوونا عالیه ولی خب واسه یه خانواده پر جمعیت خوب نیست. یه خوبیشم اینه که وانت بارش نیست یا تاکسیش نیست یا خیلی زیاد تو خیابون نمیبینیش.

  23. hossein

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید خدمت تمتمی دوستان و خودرو سواران گرامی … متاسفانه فیلم مقایسه رانا و تندر نود به طور کامل و جامع صورت نگرفت من هم تندر نود E2 و هم رانا LX رو خریداری کردم و هم سوار شدم از نظر من در فیلم مقایسه به خیلی از نکات خودروها و نقاط قوت و ضعف آنها اشاره نشد … مثلا دگمه بالابر برقی جلو در تندر نود در وسط داشبورد جاسازی شده که بسیار بد طراحی شده است به نحوی که باید حتما برای بالا یا پایین نمودن شیشه ها به دگمه نگاهی بیندازید که خود من چند بار نزدیک به حادثه شدم یا راهنمای چپ و راست در تندر مشخص نیست هر دو چراغ روشن می شود … در مورد ۰ تا صد هم که در تندر در دنده های ۱ و ۲ شتاب نداره چون ضریب دنده ها در این خودرو خیلی کمه اما در دنده ۳ شتاب خوبی میگیره … یا در دنده های پایین وقتی کولر را در تندر نود روشن میکنی نفس خودرو رو می گیره که من خودم گاها خاموش کردم … در تندر نود شاسی تنظیم آینه های بغل جای خوب قرار نداره ، زیر ترمز دستی – داشبرد زیبایی نداره و بسیار ساده طراحی شده – دستگیره های در بسیار ساده و نا فرمی داره – درباز کن صندوق عقب نداره و این برای من مشکل بزرگی بود – سنسور دنده عقب نداره – ساعت جلوی داشبرد نداره و دمای داخل کابین رو نشون نمیده من خودم چون بچه کوچیک داشتم یک دما سنج داخل ماشین نصب کردم – نمایشگر باز بودن درب های خودرو رو نداره – تعلیق جلو و عقب خشکی داره که در هر چاه و سرعت گیری راننده و سرنشین های جلو رو اذیت میکنه – فرمان نرمی داره اما زاویه گردشی کمی داره یعنی در حین دور زدن زود به جایی می رسی که فرمان دیگه سفت میشه … من حتی با پراید ۱۳۲ هم این مشکل رو ندیدم و با یک دست کاملا چرخ تا زاویه ۶۰ درجه گردش می کنه …. قطعاتش از رانا یا اس دی گرانتر است مثلا دو جفت کویل لازم داره که هر کدامش ۸۰ هزار تومان است که آلمانی این قیمت است (تنها فرق موتوری بین ایران خودرو و پارس خودرو کویل ایران خودرو فرانسویی و کویل پارس خودرو آلمانی) جعبه ابزار یا مثلث خطر نداره – قسمت جلوی خودرو نسبت به عقب خودرو باریکتر است … اگه توجه کرده باشید بیشتر تندر ها بالای چرخ عقب زدگی دارند یعنی همه راننده ها حداقل یک بار گلگیر عقب رو جایی مالیدن این بخاطر اینه که عقب خودرو حدود ۶ سانتی متر عرض بیشتر نسبت به جلوی خودرو دارد … شکل ظاهری خودرو نیز که جایی برای زیبایی نداره من اولش که خواستم این خودرو رو بخرم به سختی خانم رو راضی کردم که این خودرو رو بخرم سال ۱۳۸۷ تازه توی خیابانها آمده بود .. این خودرو طراحی داچیای رومانی هست که رنو این شرکت رو می خره و یکی از موتور های خودشو روش سوار میکنه .. تعویض فیلتر روغن به سختی انجام میشه … جای بدی قرار داره … بنزین خوب با اوکتان ۹۸ به بالا باید مصرف بشه … تمام موارد گفته شده بالا در رانا وجود نداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X