بررسی سیستم‌های خودران توسط کانسومر ریپورتز

جمعه 9 آبان 1399 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
cadillac-super-cruise-1200-miles-no-hands
دوست داشته باشید یا نه اما این یک حقیقت است که سیستم‌های خودران نقش مهمی را در آینده ایفا خواهند کرد. البته همه‌ی ما طرفداران پر و پا قرص این...
تبلیغات

دوست داشته باشید یا نه اما این یک حقیقت است که سیستم‌های خودران نقش مهمی را در آینده ایفا خواهند کرد. البته همه‌ی ما طرفداران پر و پا قرص این موضوع نیستیم که همه یا بخشی از کنترل خودرو را به خودش بسپاریم اما این واقعیتی است که باید با آن روبرو شویم و در آینده نیز همین وضعیت به‌صورت پیشرفته‌تری وجود خواهد داشت. به این ترتیب قطعاً بهتر است که بجای نادیده گرفتن سیستم‌های خودران چیزهای بیشتری درباره آن یاد بگیریم.

تقریباً مثل هر وسیله‌ای که می‌خریم مقایسه کردن سیستم‌های خودران با یکدیگر هم می‌تواند مثمر ثمر باشد. اینجاست که مطالعه جدید کانسومر ریپورتز به ما کمک می‌کند. در این مطالعه سیستم‌های خودران اکثر خودروسازان بزرگ با یکدیگر مقایسه و رتبه‌بندی شده‌اند؛ اما پیش از آنکه به نتایج برسیم بیایید نگاهی سریع به روش این مقایسه داشته باشیم.

بررسی کانسومر ریپورتز شامل تست‌هایی در 5 بخش توانایی و پرفورمنس، درگیر نگه داشتن راننده، راحتی استفاده، امنیت در استفاده و راننده غیر پاسخگو می‌باشد. این موسسه 17 سیستم مختلف را بررسی کرده که نسبت به بررسی 4 سیستم سال 2018 افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این مقایسه‌ها در مرکز تست خود کانسومر ریپورتز انجام شده و هر سیستم در 36 تست مختلف شرکت کرده و برخی از تست‌ها نزدیک جاده‌های عمومی بوده‌اند.

اما نتایج چگونه بوده‌اند؟ خب در تیتر خبر به نکته مهم این مطالعه اشاره کردیم اما بیایید وارد جزئیات شویم. سوپرکروز کادیلاک در مقایسه با اتوپایلوت تسلا عملکرد کلی بهتری داشته و در سه بخش از پنج بخش پیروز شده است. البته همان‌گونه که می‌دانید برند لوکس جنرال موتورز در مطالعه قابلیت اطمینان همین موسسه عملکرد اصلاً خوبی نداشته است.

اگرچه اتوپایلوت تسلا در دو بخش پیروز شده اما باید به نتایج ضعیف آن در سایر بخش‌ها هم اشاره کنیم که باعث شکستش در برابر سوپرکروز شده است. امتیاز کادیلاک 69 بوده که بیشتر از امتیاز 57 تسلا می‌باشد. همچنین سیستم کوپایلوت فورد نیز امتیاز 52 را کسب کرده و در رده سوم قرار گرفته است.

مدیر تست خودروهای ارتباطی و خودران کانسومر ریپورتز می‌گوید:

حتی با وجود تولید سیستم‌های جدید توسط خودروسازان گوناگون، سوپرکروز کادیلاک همچنان در بالاترین رده قرار دارد که دلیل آن مطمئن شدن دوربین مادون‌قرمز از این است که چشمان راننده همچنان جاده را می‌بیند.

ذکر این نکته مهم است که این سیستم‌های دستیار راننده فعال باعث خودران شدن کامل خودرو نمی‌شوند؛ اما قطعاً این سیستم‌ها ما را آماده آینده‌ای متفاوت می‌کنند.

در ادامه رتبه‌بندی سیستم‌های دستیار راننده فعال در سال 2020 را مشاهده می‌کنید:

رتبه

نام سیستم

امتیاز

1

سوپرکروز کادیلاک

69

2

اتوپایلوت تسلا

57

3

کو پایلوت 360 فورد

52

4

پری سنس آئودی

48

5

اسمارت سنس هیوندای و کیا

46

6

درایور اسیستنس مرسدس بنز

46

7

آی سایت سوبارو

46

8

اکتیو درایوینگ اسیستنس پرو ب ام و

44

9

اکتیو سیف پورشه

41

10

پایلوت اسیست ولوو

41

11

سنسینگ هوندا/آکورا

40

12

پروپایلوت اسیست نیسان/اینفینیتی

40

13

سیفتی سنس 2.0 تویوتا/لکسس

40

14

فولکس واگن

39

15

درایور کانفیدنس بیوک/شورولت

38

16

اینکنترل لندروور

36

17

آی اکتیو سنس مزدا

27

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.