انتشار نتایج مطالعه تجربه تکنولوژی جی دی پاور

مطالعه‌ی تجربه تکنولوژی جی دی پاور نشان می‌دهد که بسیاری از مالکان خودروهای جدید در آمریکا از دخالت سیستم‌های کمک‌راننده در کار خود راضی نیستند.


این مطالعه که حاصل نظرسنجی از 20 هزار مالک خودروهای جدید مدل سال 2019 در آمریکا می‌باشد چگونگی تأثیر 38 تکنولوژی مختلف روی مالکیت خودرو در سه‌ماهه اول را بررسی کرده است.


بسیاری از پاسخ‌دهندگان شکایت خود از سیستم‌های حفظ خودرو بین خطوط را اعلام کرده‌اند. در حقیقت 23 درصد افراد گفته‌اند که این سیستم‌ها بیش از حد عصبی کننده هستند. 61 درصد افراد نیز آن‌ها را خاموش کرده‌اند. در این مطالعه گفته شده که 21 درصد رانندگانی که این سیستم‌ها را اعصاب خوردکن نمی‌دانند هنوز هم آن‌ها را خاموش کرده‌اند.

Opel Astra driver assistance systems
یکی از مدیران جی دی پاور گفته است:

برخی برندها تکنولوژی‌های ایمنی خود را بدون اینکه دخالتی در کار رانندگان داشته باشند عرضه کرده‌اند و این یک موفقیت است. برخی از آن‌ها در برخی جنبه‌ها خوب و در برخی دیگر ضعیف هستند و برخی سیستم‌ها هم کلاً عملکرد خوبی ندارند. به همین خاطر است که 90 درصد مشتریان یک برند خواهان استفاده از سیستم حفظ خودرو بین خطوط در خودروی بعدی خود هستند درحالی‌که درباره‌ی برخی برندهای دیگر این میزان تنها به 59 درصد می‌رسد.

این مطالعه همچنین نگاهی به رضایت کلی مشتریان از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو داشته است. از میان افراد نظرسنجی شده 69 درصد مالک خودرویی مجهز به این سیستم‌ها بوده‌اند و تنها 68 درصد آن‌ها گفته‌اند که به دنبال وجود این سیستم در خودروی بعدی خود می‌باشند.


خودرویی که در این مطالعه بهترین عملکرد را داشته کیا استینگر است که از 1000 امتیاز 834 امتیاز را به دست آورده است. از دیگر خودروها با امتیاز بالا می‌توان به هیوندای کنا، تویوتا C-HR، کیا سراتو/فورته، شورولت بلیزر، پورشه کاین و فورد اکسپدیشن اشاره کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. Khosrow
    سوابق: (1192 دیدگاه) ,

    واقعا خیلی هاشون اعصاب خورد کنه / از دشبوردصدای الارم و از کنار الارم های روشن شده ی هشدار و بوق ممتد راننده های کناری و چراغ زدن ماشین پشتی / میرسی خونه فقط باید بخوابی / اصن یه وضی ..

    پاسخ
  2. sina
    سوابق: (1858 دیدگاه) ,

    حضور یه خودرو از تویوتا که همیشه به ضعف تو سیستم اطلاعات و سرگرمی مشهوره خعلی جالبه
    ضمن اینکه کلا پیچیده و پیچیده تر شدن خودروها منجر هزینه تعمیر و نهگداری بالاتر میشه و من اینو دوس ندارم راستش

    پاسخ
  3. بی نام
    سوابق: (2560 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی من نمی تونم این مطالب رو عینا درک کنم چون همش سوار پراید و پژو شدم

    پاسخ
    1. me84
      سوابق: (1541 دیدگاه) ,

      .
      بی نام، بازم خوشا به حالت یه پرایدی یه پژویی چیزی داری من همون پراید 86 فکستنی رو هم که داشتم فروختم و الان اتوبوس سوار میشم.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.