هفته نامه

انتشار نتایج مطالعه تجربه تکنولوژی جی دی پاور

مطالعه‌ی تجربه تکنولوژی جی دی پاور نشان می‌دهد که بسیاری از مالکان خودروهای جدید در آمریکا از دخالت سیستم‌های کمک‌راننده در کار خود راضی نیستند.


این مطالعه که حاصل نظرسنجی از ۲۰ هزار مالک خودروهای جدید مدل سال ۲۰۱۹ در آمریکا می‌باشد چگونگی تأثیر ۳۸ تکنولوژی مختلف روی مالکیت خودرو در سه‌ماهه اول را بررسی کرده است.


بسیاری از پاسخ‌دهندگان شکایت خود از سیستم‌های حفظ خودرو بین خطوط را اعلام کرده‌اند. در حقیقت ۲۳ درصد افراد گفته‌اند که این سیستم‌ها بیش از حد عصبی کننده هستند. ۶۱ درصد افراد نیز آن‌ها را خاموش کرده‌اند. در این مطالعه گفته شده که ۲۱ درصد رانندگانی که این سیستم‌ها را اعصاب خوردکن نمی‌دانند هنوز هم آن‌ها را خاموش کرده‌اند.

Opel Astra driver assistance systems
یکی از مدیران جی دی پاور گفته است:

برخی برندها تکنولوژی‌های ایمنی خود را بدون اینکه دخالتی در کار رانندگان داشته باشند عرضه کرده‌اند و این یک موفقیت است. برخی از آن‌ها در برخی جنبه‌ها خوب و در برخی دیگر ضعیف هستند و برخی سیستم‌ها هم کلاً عملکرد خوبی ندارند. به همین خاطر است که ۹۰ درصد مشتریان یک برند خواهان استفاده از سیستم حفظ خودرو بین خطوط در خودروی بعدی خود هستند درحالی‌که درباره‌ی برخی برندهای دیگر این میزان تنها به ۵۹ درصد می‌رسد.

این مطالعه همچنین نگاهی به رضایت کلی مشتریان از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو داشته است. از میان افراد نظرسنجی شده ۶۹ درصد مالک خودرویی مجهز به این سیستم‌ها بوده‌اند و تنها ۶۸ درصد آن‌ها گفته‌اند که به دنبال وجود این سیستم در خودروی بعدی خود می‌باشند.


خودرویی که در این مطالعه بهترین عملکرد را داشته کیا استینگر است که از ۱۰۰۰ امتیاز ۸۳۴ امتیاز را به دست آورده است. از دیگر خودروها با امتیاز بالا می‌توان به هیوندای کنا، تویوتا C-HR، کیا سراتو/فورته، شورولت بلیزر، پورشه کاین و فورد اکسپدیشن اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    واقعا خیلی هاشون اعصاب خورد کنه / از دشبوردصدای الارم و از کنار الارم های روشن شده ی هشدار و بوق ممتد راننده های کناری و چراغ زدن ماشین پشتی / میرسی خونه فقط باید بخوابی / اصن یه وضی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    حضور یه خودرو از تویوتا که همیشه به ضعف تو سیستم اطلاعات و سرگرمی مشهوره خعلی جالبه
    ضمن اینکه کلا پیچیده و پیچیده تر شدن خودروها منجر هزینه تعمیر و نهگداری بالاتر میشه و من اینو دوس ندارم راستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدا وکیلی من نمی تونم این مطالب رو عینا درک کنم چون همش سوار پراید و پژو شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      بی نام، بازم خوشا به حالت یه پرایدی یه پژویی چیزی داری من همون پراید 86 فکستنی رو هم که داشتم فروختم و الان اتوبوس سوار میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      صداقتت تو لوزالمعده ام (((:

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا