سال ۲۰۱۷، زمان بازنشستگی بسیاری از خودروهای مطرح فرا میرسد. برخی از این خودروها با نسل جدیدی جایگزین خواهند شد و برخی دیگر نیز از چرخه تولید به طور کلی حذف میشوند.
هوندا CR-Z
هوندا CR-Z هیبرید که در سال ۲۰۱۰ به عنوان مدل ۲۰۱۱ عرضه شد، از همان ابتدا برای پیدا کردن مشتری در بازار خودرو با مشکل روبرو بود. این خودرو را نه میشد یک خودروی مقرونبهصرفه و اقتصادی نام نهاد و نه آن را یک کوپه پرفورمنس همراه با لذت و هیجان در رانندگی دانست. هوندا در طول عمر این مدل، برخی آپدیتهای جزئی به آن اِعمال کرد، ولی اینها برای تبدیل CR-Z به یک کوپه اسپورت واقعی کافی نبود و مشتریان دوستدار محیط زیست این مدل هیبرید را نیز راضی نکرد. سال گذشته، هوندا تنها ۳۰۷۳ دستگاه از این هاچبکها را به مشتریان امریکایی تحویل داد. اگر بخواهیم مقایسهای در اختیار داشته باشیم، هوندا در همین فاصله زمانی، ۱۰۰ برابر این تعداد سیویک به مشتریانش در امریکا فروخت.
هیوندای جنسیس کوپه
جایگاه کوپه بزرگ جنسیس به عنوان مدلی که تنها ۶ سال از عمر آن میگذرد، چندان بیاهمیت نیست. در روزگاری که بازار اتومبیل از کمبود مدلهای مقرونبه صرفه دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی رنج میبرد، این کوپه کرهای دوباره روزنه امیدی در این زمینه باز کرد. با این حال، عمر جنسیس کوپه، حداقل در مدل ۲۰۱۵ به شماره افتاد؛ جایی که هیوندای موتور پایه توربوی ۲ لیتری را کنار گذاشت و تنها گزینه پیشرانه را موتور بزرگ ۳.۸ لیتری V-6 با قدرت ۳۴۸ اسببخار انتخاب کرد. البته با توجه به نمایش اخیر کانسپتهایی چون ویژن G کوپه و جنسیس نیویورک، این امید در بین طرفداران زنده میشود که هیوندای احتمالاً به زودی هر دو مدل کوپه و مدل اسپورتیتر را به برند محصولات لوکسش، یعنی جنسیس اضافه میکند. امّا نسبت به ارائه گیربکس دستی به همراه شاسی دیفرانسیل عقب در مدلهای آینده جنسیس، امیدواریِ کمتری وجود دارد.
هیوندای ایکاس
هیوندای ایکاس علیرغم داشتن یک ظاهر نامتعارف، پس از معرفی به عنوان مدل ۲۰۱۱ به سرعت توانست به جایگاهی مناسب در بین مدلهای همردهاش دست پیدا کند و در یک تست مقایسه در سال ۲۰۱۱، بالاتر از مدل تمامچرخ متحرک لکسس LS460L قرار بگیرد. امّا با وجود بهینهسازیهای جزئی توسط هیوندای، ایکاس در چهار سال بعدی، نتوانست توجه چندانی را به خود جلب کند. به عنوان مثال در مدل ۲۰۱۲، هیوندای پیشرانه ۵ لیتری V-8 را با قدرت ۴۲۹ اسببخار و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک اضافه کرد که جایگزین ترکیب قبلی موتور ۴.۶ لیتری ۳۸۵ اسببخاری و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میشد. همچنین در ادامه عمر ایکاس، مدل ۲۰۱۴ صاحب یک فیسلیفت و یک بازنگری در طراحی داخلی شده بود. با اینکه ایکاس خودروی بدی به حساب نمیآمد، ولی به نوعی از «بحران هویت» رنج میبرد؛ موضوعی که باعث میشد که مشتریان سدانهای بزرگ لوکس، کمتر به آن علاقه نشان دهند. فروش ایکاس در بهترین حالت به نزدیکیهای ۴ هزار دستگاه رسید. امّا هیوندای در این زمینه هنوز ناامید نشده و قرار است با سدان بزرگتر و جدید G90، تحت برند جنسیس، بازگشت دوبارهای داشته باشد.
جیپ پاتریوت
جیپ پاتریوت خودرویی است که بیشتر مشتریان در امریکا آن را با «هیجان اندک»، «کیفیت ساخت پایین» و «رانندگی غمانگیز» میشناسند. با این حال، قیمتگذاری سطح پایین و حتی قراردادهای لیزینگ ارزان، باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از پاتریوتها نمایشگاههای فروش خودرو را ترک کنند. شاید به همین دلیل است که رفتن این مدل ۱۰ ساله از بازار خودرو، میتواند احساسات زیادی را برانگیزد. پاتریوت برخی آپدیتهای دیرهنگام را تجربه کرد و شرایط مدل همخانواده «جیپ کمپس» نیز چندان تعریفی نداشت. بر این اساس، جیپ یک مدل جایگزین برای این دو مدل درنظر گرفت و با کنار گذاشتن کامل نام «پاتریوت»، نام «کمپس» را برای آن انتخاب کرد. البته تولید مدل ۲۰۱۷ از پاتریوت تا انتهای سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت.
لینکلن MKS
اگر شرایط زیر پوسته لینکلن MKS را درنظر بگیرید که در زمان معرفیاش به عنوان مدل ۲۰۰۹، از پلتفرم پایه ولوو S80 مدل ۱۹۹۹ استفاده میکرد، این خودرو از همان ابتدا نیز یک مدل سالخورده به شمار میآمد. امّا این ساختار قدیمی با برخی ترفندهای جدید نظیر یک جلوپنجره «آبشاری» جدید که بعداً تمام خط تولید لینکلن را فراگرفت و همینطور یک موتور قدرتمند ۳.۵ لیتری دو توربوشارژر V-6 همراه بود. با اینکه پیشرانه مورد استفاده MKS، شرایط یک شتابگیری سریع را فراهم میکرد، امّا آمار فروش این خودرو هرگز شتاب لازم را نگرفت؛ شاید به این علت که به نسبت قیمت بالایی که برای آن درنظر گرفته بودند، شرایط لوکس بهینهای نداشت. لینکلن سرانجام برای معرفی یک مدل جایگزین MKS دست به کار شد و با طراحی یک جلوپنجره جدید و استفاده از عنوان تاریخی «کانتیننتال» برای سدان لوکس پرچمدار جدیدش، شرایط خط تولیدش را تغییر داد.
رولز رویس فانتوم
شبح وهمآلود رولز رویس فانتوم پس از ۱۳ سال حضور، بهزودی از دنیای خودرو اتومبیل ناپدید میگردد. فانتوم به عنوان اولین محصولی از رولز رویس که تحت مالکیت بامو توسعه داده شد، از یک ساختار فریم فضایی آلومینیومی و یک پیشرانه V-12 بامو (حجیم شده برای تطبیق با حجم مرسوم ۶.۷۵ لیتر) استفاده میکرد. استایل سطح بالا، تمایل وزن کلی خودرو به محور عقب و جزئیات طراحی خاص مانند درهای با لولای عقب، اگر شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داشت، ولی هنوز هم این مدل یک «رولز رویس» به شمار میرفت. البته انگلیسیها نباید چندان نگران باشند، چرا که یک مدل جایگزین برای «لیموزین» چهار در، در حال آمادهشدن است.
سوبارو کراسترک هیبرید
وقتی مدل معمولی سوبارو کراسترک نیز یک خودروی کُند، با قدرت پیشرانه کم و مصرف سوخت نهچندان بهینه است، اینکه چرا سوبارو اقدام به ارائه یک نسخه کُند و ضعیف مشابه و البته بنابر آمار EPA با مصرف سوخت بهتر، با سطح قیمت ۳ هزار دلار بالاتر کرده است، واقعاً جای سؤال دارد. تنها تصوّری که میتوان داشت این است که یک ارائه در قالب پاورپوینت، احساسات عجیب محیط زیستی برای مشتریان کراسترک درنظر گرفته و سپس در این فضا، «مدل کراسترک هیبرید» یک ایده خوب به نظر رسیده است. ضمن اینکه همین هیبرید، همان مصرف سوختی را در اختیار مشتری قرار میداد که از مدل معمولی کراسترک نیز انتظار میرفت (۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر). همچنین سیستم پیشرانه هیبرید، شرایط مناسبی نداشت و به دلیل توزیع وزن غیربهینه، بر هندلینگ و ترمزگیری تأثیر گذاشته بود.
فولکسواگن ایاس
اولین بار زمزمههای پایان تولید فولکسواگن ایاس در اوایل سال ۲۰۱۵ به گوش میرسید؛ موضوعی که شاید هنوز بسیار زود بود. امّا این کانورتیبل با سقف سخت جمعشونده، به حضورش در بازار به عنوان مدل ۲۰۱۶ ادامه داد و فولکسواگن تعداد چند صد دستگاه از آن را در تریم پایه «کامفورت» به فروش رساند. این آخرین تلاشهای مدلی از فولکسواگن بود که طول عمرش به زحمت به ۱۰ سال میرسید و میخواست باز هم به حضور خود در بازار ادامه دهد. ولی ویژگیهایی چون مکانیزم سنگین سقف جمعشونده و پلتفرم قدیمی Mark 5 فولکسواگن گلف باعث میشد که کمتر کسی از کنار رفتن این مدل، ناراحت یا نگران شود.
فولکسواگن جِتا هیبرید
کاهش قیمت بنزین در امریکا اخیراً موجب کاهش علاقه مشتریان به هیبریدیهای با مصرف سوخت کمتر شده و بنابراین تعجبی هم ندارد که جتا هیبرید برای مدل ۲۰۱۷، از صحنه بازار اتومبیل محو شده است. امّا شاید کنار گذاشتن تنها مدل هیبرید فولکسواگن در ایالات متحده، در تضاد کامل با برنامه درازمدت کمپانی در حرکت به سمت یک آینده الکتریکی باشد. در همین حال، جتا هیبرید یک رانندگی نسبتاً لذتبخش داشته و از مصرف سوخت ترکیبی ۵.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برخوردار است. برای سایر مدلهای سری جتا، تعداد سه پیشرانه باقی ماندهاند؛ موتور پایه چهار سیلندر ۱.۴ لیتری با توربوشارژر ، موتور متوسط چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با توربوشارژر و موتور توربوی چهار سیلندر ۲ لیتری در نسخه GLI.
ولوو S80
پس از گذشت نزدیک به یک دهه از عمر بزرگترین سدان ولوو، قرار است که یک مدل جدید جایگزین آن شود. S80 هیچگاه یک آمار فروش فوقالعاده نداشت و از لحاظ جنبههای لاکچری، تکنولوژی یا پرفورمنس، نتوانست حرف چندانی در مقابل رقبای آلمانی مانند بامو سری ۵ یا مرسدسبنز کلاس E داشته باشد. ولوو برای مدل ۲۰۱۵، پیشرانه توربوی چهار سیلندر Drive-E خود را به سری S80 اضافه کرد، امّا باز هم نتوانست آمار فروش این مدل را بالا بکشد و تنها ۱۸۸۷ دستگاه از آن در سال گذشته به فروش رسید. جایگزین S80، سدان جدید S90 است که برای هماهنگی بیشتر با XC90 کراساور، مدلی که در پلتفرم جدید و سیستمهای پیشرانه با آن مشترک است، تغییرنام داده است. S90 با طراحی زیباتر در کابین و بدنه، دنیایی به مراتب مدرنتر از S80 پیش روی مشتری قرار میدهد و احتمالاً آیندهای روشنتر برای ولوو رقم خواهد زد.
خودروهایی که سال ۲۰۱۷ را به چشم نخواهند دید (قسمت اول)
منبع: roadandtrack
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۵با وجود مزدا میاتا فکنکنم کسی بخواد جنسیس کوپه بخره
بخدا پشت فرمون این مدل جن کوپ نشستم پرگاز برونی 18 تا مصرفشه و بجز شتاب اولیه اونم نهایت یکی دو ثانیه تو بقیه موارد مزدا میاتا و تویوتا gt86 ازش سرتره
Elemento
۱۸ آبان ۱۳۹۵.
نظر خودت رو تعمیم نده
75 درصد مردم میاتا و gt86 رو اصلا در حد جنسیس نمیدونن
موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری با موتور 4 سیلندر 2 لیتری قابل قیاسه به نظرت ؟ با موتور 1.4 لیتری میاتا چطور ؟
Gt86 و میاتا شبیه اسباب بازین تا ماشین.
اسباب بازی مناسب ترین لغت هست .
با اون کیت بدنه ی اغراق آمیز و اسپویلر غول آسا مثل بچه ای میشه که کفش های باباشو پوشیده.
مزدا میاتا هم خیلی فسقلی و کوچیکه.من قدم 195 هست. سوار میاتا که بشم مثل پدری میشم که کفش های بچه اش رو پاش کرده.موتورش هم قدرتی نداره که در مقابل موتور جنسیس کوپه ارزش اسم بردن داشته باشه.
.
.
با هر ماشینی پرگاز برونی مصرفش میره بالا. مصرف ماشین در دور های بالا چند برابر میشه.
حتی لکسوسی که هی ازش تحسین و تمجید میکنن.
.
از طرفی مصرف سوخت پایین جی تی 86 و میاتا به دلیل تکنولوژی بالا و جادو و جنبل نیست.
فقط حجم کمتر.
غرش های موتور 3.8 لیتری و شتاب و کشش عالی جنسیس کوپه به هزار تا اسباب بازی مثل GT86 میارزه.
من که حاضر نیستم در مقابل جنسیس کوپه به میاتا و GT86 نگاه کنم.
از قدرت و شتاب و سرعت جنسیس کوپه لذت میبرم پول بنزینشم میدم.
بنا بر تجربه میگم که جنسیس کوپه و کلا ماشین های کره ای کیفیت بسیار مناسبی دارن.
حس داشتن موتوری که هم حجم موتور پورشه ی 911 و تمامی مدل های مکلارن و حتی فراری 488 هست اعتماد به نفس خوبی به راننده میده.
Parvaz
۱۸ آبان ۱۳۹۵داداش شما خودتو ناراحت نکن، بنا به گفته خودت این نظر شخصی شماست، و این ها فقط تو کلاس کوپه هستن و از نظر اندازه اصلا تو یه کلاس نیستن، به نظر من کوپه های جی تی و میاتا خوراک داخل شهر هستن و از نظر تکنولوژی و لذت رانندگی قطعا جی تی ۸۶ یه سر گردن بالاتر از جنسیس کوپه هستش، و یه سوال؟ من جوان که دوس دارم به پیشرانه دف عقب فشار بیارم ایا پیشرانه های کره ای تحمل این فشار های متوالی رو دارن؟ ایا استهلاک پایین ماشین های ژاپنی رو دارن؟ وقتی با یه پیشرانه ۲لیتری میتونی به راحتی دریفت کنی چرا خودمو درگیر هزینه بالای نگهداری و استهلاک بیشتر ماشین های کره ای کنم !!!
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۵مجید جان اولا موتور میاتا 1.4 لیتری نیست 1.5 لیتریه
دوما وزن مزدا میاتای 2 لیتری با سرنشین 1075 کیلو هست وزن جنسیس چقدره ؟؟/
مگه همه چیز فقط اسب بخاره؟؟؟؟؟؟؟؟
موتور جنسیس کوپه رو با پورشه 911 و مکلارن یکی میدونی؟؟؟؟؟؟
پس با این حال باید جنسیس سدان از بنز اس کلاس بهتره:)
اگه جنسیس کوپه بهتره پس چرا تولیدش متوقف شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا مزدا میاتا به عنوان پر فروشترین رودستر تاریخ تو گینس ثبت شد؟؟؟/
کیفیت ماشینهای هیوندای بد نیس ولی جنسیس کوپه تجربه اول هیوندای هست تو ماشین اسپورت دیفرانسیل عقب نه از نظر هندلینگ و نه از نظر استهلاک نمیتونه مقابل تویوتا و مزدا که تجربه ساخت rx7 و سوپرا رو تو کارنامشون دارنقد علم کنه
ضمنا تو خود پدال مطلبی راجب مصرف سوخت هیوندای هست که حدود 2 لیتر از اون مقدار که کارخونه اعلام کرده بیشتره
Alireza.GT86
۱۸ آبان ۱۳۹۵Elemento عزیز این کامنتت واقعا جوک بود! مهران مدیری جای تورو گرفته داداش!😂
اسباب بازی اون ماشینیه که فیلم موتور سوزوندنش پره توی آپارت!
اسباب بازی اون ماشینیه که فرمونش به اندازه پیکان هم حس و هندلینگ نداره!
اسباب بازی اون ماشینیه که وقتی میخوای یه جا وایسی از چند کیلومتر قبل ترمز رو باید بگیری تا
وایسه😂😂😂
اسباب بازی اون ماشینیه که گیربکسش نمیدونه وظیفش چیه! ، مگر مدل دستیش!
تویوتا gt86 با کیفیت تر ، به سلیقه من خوش صدا تر ، زیبا تر و از نظر راننده!! بهتره.
در ضمن کیت بدنه gt86 به هیچ وجه اغراق آمیز نیست و حتی کسی اگه ماشین باز نباشه فرق کیت بدنه و بدون کیت رو نممیفهمه ، اون بال عقب خوشکل هم مربوط به مدل اتوماتیکه با گیربگس محشرش که ادم شک میکنه دو کلاچه ست یا نه؟!
یه چیز دیگه ، مصرف سوخت کم gt86 واسه ۲تا سیلند کمترشه قبول دارم ولی همه میدونن که موتور تویوتا راندمان بهتری داره و نرم کار میکنه ولی جنسیس …!
در ضمن ما انقدری از نظر ماشینی عقب هستیم که توی کشورمون gt86 رقیبی واسه جنسیس کوپه محسوب میشه ، البته توی ایران هم با قیمت ۱۵۰میلیون تومانی در مدل فول هنوز خیلی از جنسیس ارزون تره. یادمون باشه تویوتا این خودرو رو واسه تیونینگ و واسه دریفتر ها ساخته نه واسه شتاب صفر تا صد!!
اینم بگم که پورشه ۹۱۱ از همین موتور البته با آرایش سیلندر مثل تویوتا یعنی تخت استفاده میکنه ولی قدرت اینو ببین اونو ببین ، هرچند مطمئنم هیوندای که یه عمر مشغول ساخت قوطی های دیفرانسل جلو مثل سوناتا و النترا بوده اگه ۲ تا توربو شارژر هم یه این موتور اضافه کنه به اون نمیرسه ، با ۴ تا هم نمیرسه ، من مطمئنم اگه شما سوار جنسیس شده باشی داداش سوار gt86 نشدی! چون نمیدونی پشت فرمون این ماشین با اون چسبندگی عالی و صدای قلدر و هندلینگ عالی چه لذت و اعتماد به نفسی به ادم میده .
موتور ۲لیتری ۴ سیلندر باکسر تویوتا هم با ۲۰۵ اسب بخار که توسط یه گیربگس ۶ دنده دستی یا اتوماتیک عالی به چرخ های عقب منتقل میشه هم قدرت کافی برای به حرکت در اوردن این ماشین 1275 کیلوئی داره!
در باره مزدا حرفی ندارم ، فقط میتونم از روی مجلات بگم ماشین خوبیه ولی من از ظاهر فاجعه و اندازه شبیه ماشین کنترلیش اصلا خوشم نمیاد!
باتشکر
سروش قاضی مطلق
۱۸ آبان ۱۳۹۵درست گفتی شدییدا دمت گرم اصلا گیرن جنسیس بهتره که نییست عمررررررراا کره رو به ژاپن ترجیح بدم
حسین
۱۸ آبان ۱۳۹۵همه چیز فقط حجم موتور کمپانی نیست
با خرید gt86 یا subaru brz انقدر دستت برای تیونینگ و کیت بادی و غیره باز میمونه که سر در گم میشی .. انصافا جنسیسم کات آف رو ۸ هزار و خورده ای میده یا آیرو دینامیکش برای دریفت و مسابقه خوب هست ؟
این همه مکانیک و راننده و تیونینگ کار ی چیزایی میدونن بالاخره
موتور تخت بوکسر کم الکی نیست
Mohamad
۱۸ آبان ۱۳۹۵تو که بدتر نظرت را به بقیه تعمیم دادی رفیق! 75 درصد را از کجا آوردی!! کو منبعت، کو سند و مدرک و لینکت؟!
من لاشه ماشین ژاپنی را با جنسیس منسیس عوض نمیکنم. چه برسه پای شاهکارایی مثل میاتا و gt86 وسط باشه. این توضیحاتی هم که دادی عذر میخوام ولی ارزش خوندن هم نداشت و ازت بعید بود! دیگه ببینی میاتا تمام جوایز و افتخارات سال رو درو میکنه و بعد بهش بگی اسباب بازی! یا gt86 که یکی از جوون پسندترین و خوش قیمت ترین اسپورت های بازاره که بلااستثناء در تمامی سایتها به نیکی ازش یاد میکنن و فوق العاده پر طرفداره..
یک صدم از افتخارات و کیفیت این دو ژاپنی را خودروی مورد علاقه ی شما یعنی (جنسیس) به خواب هم نخواهد دید…
این لایک و دیسلایک هم دال بر صحیح و غلط بودن نظر کسی نیست لطف کنید تا میتونید به من منفی بدید با تشکر
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۵فدای همتون
مجید فکنم دوستان حوابتو بهتر از من دادن
من دیگه حرفی ندارم
راستی تو رنکینگ بهترین ماشینها تو امریکا رو اگه ببینی اول رتبه مزدا میاتا رو ببین بعد جنسیس کوپه رو
Elemento
۱۸ آبان ۱۳۹۵خخخخخخ 😂😂😂😂
خودم تعمیم دادم. درست میگی.
درست میگی حق با شماست
من به جنسیس کوپه و پدرش یعنی هیوندای کوپه بسیار علاقه داشتم. به محصولات برند جنسیس هم علاقه دارم و فکر میکنم هر ماشینی ارزش این رو داره که در موردش فکر کرد.
_________________________________________________________________
جنسیس کوپه ماشین بسیار خوب و پرقدرتی هست
شتاب و ترمزگیری و تعادل و بالانسش عالیه
دریفت های بسیار خشنی باهاش زدم و دیدم که زدن.
ظاهرش رو هم من بیشتر از میاتا و GT86 میپسندم.
ماشین بسیار با کیفیتی هست و عملکرد رضایت بخشی داره.
مسلما ماشین های ژاپنی بویژه میتسوبیشی و تویوتا بسیار با دوام تر از ماشین کره ای هستن. اما ماشین کره ای هم به اعتقاد من از نظر کیفیت و کارایی هیچ مشکلی نداره
اولویت ها متفاوته
____________________________________________________________
سامان جان من اصلا نگفتم جنسیس با مکلارن یکیه …
باز بحث شتاب پراید پیش اومد… یادته ؟
من فقط و فقط از حس خوب موتور حجیم حرف زدم
در مورد توقف تولید جنسیس هم خودت میدونی که تجربه ی اول بود.
به زودی مدل های بسیار بهتری خواهند ساخت.
چون ایرادات و ضعف های جنسیس کوپه دستشون اومده و در نسل بعد رفع خواهد شد.
__________________________________________________________
علیرضا
از شما انتظار نداشتم اینطور حرف بزنی دوست من.
اینجا محل اشتراک دیدگاه و نظره
حرف ها و فکر ها و تجربیاتمون رو میریزیم رو هم.
من 100 کلام از شما یاد میگیرم شاید بتونم 1 کلام هم به کسی یاد بدم.
دعوا که نداریم.
مشخصه مزدا میاتا و GT86 با افتخارات بسیار طرفداران زیادی هم دارن و گیر دادن بهشون احساسات خیلی ها رو جریحه دار میکنه.
اما من میخوام که به کامنت های من به چشم اظهار نظر نگاه کنی.
درست میگی من سوار Gt86 نشدم.
به قصد تحقیر نمیگم اما فکر نکنم اصلا داخلش جا بشم
در ماشین های تولید داخل فقط با سمند احساس راحتی میکنم.
چون دیلاق هستم ! و مثل تنه ی درخت دراز شدم.
انتخاب های من برای ماشین یکم محدود تره از بقیه.
ماشین کوچیک اصلا نمیتونم سوار شم
____________________________________________________________
ممنون از همه.
دلیل مخالفت و جبهه گیری دوستان در مورد ماشین کره ای رو نمیفهمم.
تا حالا هیچ وقت هیچ جا ندیدم کسی بگه مثلا با وجود ماشین فلان کسی دیگه ماشین بهمان نمیخره !!
فقط در مورد ماشین های کره ای بدبخت و مظلوم این حرف زده میشه
مشکل اصلی من با این قضیست
وگرنه هر کسی نظر خودشو داره
اما اینکه سامان عزیز فرمودن با وجود میاتا و GT86 کسی جنسیس کوپه نمیخره قلب منو به درد آورد !!😂😂😂
Elemento
۱۸ آبان ۱۳۹۵.
من ففط ازین پیش داوری سامان عزیز و خیلی از کاربران این سایت در مورد ماشین های کره ای ناراحت میشم
من به این ماشین ها مثل ماشین های ژاپنی و آلمانی و فرانسوی و امریکایی علاقه دارم. البته با درجات مختلف.
.
این جور جبهه گیری حتی در مورد ماشین های چینی وجود نداره.
اکر کسی از دوستان دلیلش رو برای من توضیح بده ممنون میشم.
.
حدس خودم این هست که چون ماشین های کره ای بر بازار فروش ماشین های روز ژاپنی و آلمانی اثر سوء گذاشتن و روز به روز دارن در قلمروی اون ها پیشروی میکنن باعث اینقدر دشمنی شده .
.
وگرنه دلیل دیگه ای به ذهنم نمیرسه.
.
دلایل دفاع من از جنسیس 2 مورده
1 علاقه و تجربه ی خوب خودم
2 اصل حمایت از مظلوم !!
.
ممکنه خیلی ها خوششون نیاد
اما این کاری هست که من بهش اعتقاد دارم و همیشه از همه ی خودروسازان خوب و با کیفیت و مورد علاقم دفاع میکنم.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۹ آبان ۱۳۹۵هی وای من دوستان چه جبهه ایی گرفتین …….
مجید داش کاری از دستم بر نمیاد تعدادشون بالاس ایشالا دفعه بعد غافل گیرشون میکنیم ……. :-)
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵😂😂😂😂😂😂
اگر بخوای اینجوری به قضیه نگاه کنی باید بگم که
.
.
توسط سامان knock out شدم !!!
.
.
شکست سختی از سامان خوردم
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۸ آبان ۱۳۹۵این هوندا CRZ نمیرفت خود مردم با لگد سال 2017 ازش استقبال میکردن
من نمیدونم طراح این مورچه خوار کی بوده که تمام تلاشو در جهت زشت کردن و گند زدن به اسم هوندا کرد …
خدا ازش نگذره …..
مجید
۱۸ آبان ۱۳۹۵تو این لیست فقط دلم برای فانتوم تنگ میشه!چون بقیشون خیلی چنگی به دل نمیزنن و سابقه و موفقیت رولزرویس رو نداشتن
رهگذر
۱۸ آبان ۱۳۹۵یک لحظه نگران شدم گفتم نکنه خدای نکرده پراید و 405 تو این لیست قرار داشته باشن و مردم کشورم از سوار شدن بر این دو خودروی با کیفیت، مدرن و ایمن محروم بشن. D:
علیرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۵آقا اصلا جی تی 86 و میاتا در حد جنسیس نیستن ولی کی ماستنگ و کامارو چلنجر و بی ام و سری 2 رو ول میکنه جنسیس کوپه میخره
احمد باقری
۱۸ آبان ۱۳۹۵رولزرویس.
احمد
۱۹ آبان ۱۳۹۵ولی سیویک جدید یه چیز دیگست
GOD BLESS AMERICA
۱۹ آبان ۱۳۹۵رولزرویس فانتوم
ولوو اس 80
لینکلن ام کی اس
خدا نگهدار ، فقط نگرانم جانشین فانتوم به قدر کافی لایق نباشه!
sunmartin
۱۹ آبان ۱۳۹۵نکته فت انگیز برای من خصومت و عداوت برخی کاربران نسبت به خودروهای کره ای زیر سوال بردن کیفیت آنها و منعجب بودن کاربران از رنکینگ بالای کره ای ها است دلیل این همه دشمنی آیا میتواند ریشه در ناباوری و دست کم گرفتن چهارمین خودروساز بزرگ جهان باشد شرکتی که در بوسان کره یک شهر را برای تولید و بخش r&d محصولاتش به خود اختصاص داده شریک تجاری آن یعنی کیا موتورز همواره بلحاظ کیفیت از سال 2011 تا 2016 در بین رده ها اول تا نهم خود نمایی میکرد و مردم سخت پسند ترین کشور جهان آمریکا به آنها اعتماد دارند چه آنکه همواره در تمام نظر سنجی ها جزو انتخاب های اولیه آنها بوده است پس وقت آن رسیده کمی واقع بین باشیم و بازیگران جدید دنیای خودرو را بشناسید
محسن
۱۹ آبان ۱۳۹۵لطفا وقتی مطلبی میزارید که چندین قسمته، لینک به قسمت اول اون هم بزارید ، مرسی
پرهام
۱۹ آبان ۱۳۹۵جنسیس اصلا ماشین بدی نیست و درسته ضعف هایی داره ولی پر طرفداره من خودم شخصا دوسش دارم به خاطر قلدر بودنش و صدای خیلی زیباش واقعا تا حدودی میشه بهش گفت شبه ماسل کار اماااااااااااااا اماااااااااااا gt 86 یه ماشین بسیار خوب با پرفورمنس قوی و پتانسیل عجیب تیونینگ خیلی خیلی بیشتر از جنسیس محبوب تره . تازه اینم در نظر بگیرید این ماشین محصول مشترک تویوتا و سوبارو هست و فقط و فقط درست شده برای فرهنگ خیابونی و تیونینگ و جوونا اما در کل هیچ کسیو نباید به خاطر علاقش سلاخی کامنت وار کرد . خود تویوتا و هیوندای هم راضی نیستن به جان شما !!!!
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵سلاخی کامنت وار !!!!!
پرهام جان از اصطلاخ قشنگی استفاده کردی.
ولی راستش هیچ تناسبی نداشت .
ممنونم که از نظر من دفاع و حمایت کردی.
GT86 و میاتا دو مورد از پرطرفدارترین خودروهای دنیا در نزد قشر جوان هستن در پدال هم خیلی پرطرفدارن. من در یک کامنت به هر دوتای این ماشین ها ایراد گرفتم.
مطمئن باش چه اینجا چه جایی که از Rap ایراد میگیرم چه جایی که با یک دوست امریکایی باز سر ماشین آلمانی بحث میکنم میدونم که حرفام برای خیلی ها خوشایند نیست.
اصلا انتظار لایک و تعریف ندارم.
همه میتونن از من انتقاد کنن و بگن نظرشون با من فرق داره.
همشون حق دارن از کامنت من ایراد بگیرن و نقد کنن همینطور که من هم این حق رو برای خودم قائلم.
اگر کسی ادب و نزاکت رو در هنگام نقد رعایت کنه مثل سروش ، پرواز ، محمد ، حسین باور کن من ناراحت نمیشم هیچ خوشحال هم میشم.
اصلا هدف من از کامنت گذاشتن اثبات برتری جنسیس نبود. چون این 2 ماشین اصلا قابل قیاس نیستن.
هدف من تغییر نگرش نسبت به ماشین کره ای بود ، دفاع از خودروسازانی که در پدال مظلوم واقع شدن ، مطمئن هستم که کارم اون تاثیری که میخواستم رو ناخودآگاه مخاطبین میذاره.
ALIREZA034
۲۰ آبان ۱۳۹۵رولیزرویس واقغا حیف با اینکه جایگزین داره ولی رولیزروس هر مدلش واقعا یه جوری خاصه و نمیشه یه جایگزین کامل برای یه مدلش اورد.