هفته نامه

خودروهایی که سال ۲۰۱۷ را به چشم نخواهند دید (قسمت اول)

در دنیای اتومبیل، انگار این فقط تغییرات هستند که تغییر می‌کنند (گری باسی، اندیشمند امریکایی) و چیز دیگری عوض نمی‌شود. مطابق سنت هر سال، علاوه بر اصلاحات جزئی و آپدیت مدل‌های مختلف، محصولاتی نیز که تاریخ انقضای آنها گذشته و در صف فروش در بازار مقاومت می‌کنند، به عنوان یک راه‌حل اقتصادی از خط تولید کنار گذاشته می‌شوند؛ حال چه به صورت مخفیانه در تاریکی شب و چه جایگزینی با نسخه بهتر و جدیدتر …

آستون‌مارتین DB9
aston-martin-db9
این خودرو که توسط ایان کالوم (Ian Callum) و هنریک فیسکر (Henrik Fisker) طراحی شده، برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد و به سرعت توانست توجه و پول‌های مشتریان را به سمت خود روانه کند. DB9 بر اساس پلتفرم آلومینیومی VH ساخته شده و استایل و پیشرانه ۱۲ سیلندر آن تبدیل به یکی عناصر عمده محصولات بعدی آستون مارتین شده‌اند. امّا شاید کلاسیک‌ها هم  بالاخره یک روز، خسته‌کننده باشند.

آستون‌مارتین در قدم اول برای انتقال میراث این خودروی کلاسیک به دنیال مدرن، تولید DB9 مدل ۲۰۱۶ را تنها به نسخه DB9 GT محدود کرد. پیشرانه این خودرو را یک موتور V-12 با قدرت ۵۴۰ اسب‌بخار تشکیل می‌داد که به اندازه ۳۰ اسب‌بخار نسبت به مدل سال قبل فاصله داشت. اکنون پس از رفتن DB9 GTها، جای خالی آنها را یک محصول مشابه به نام DB11 مدل ۲۰۱۷ پُر می‌کند که ابعاد نسبتاً بزرگتری نیز دارد. ۱۳ سال سابقه درخشان DB9، همچنان می‌تواند ستایش خیلی‌ها را برانگیزد؛ خودرویی که به راحتی می‌تواند از دسته «مدل‌های تولیدی» به دسته «مدل‌های کلاسیک» نقل‌مکان کند.

ب‌ام‌و Z4
bmw-z4
Z3 اولین رودستر مدرن ب‌ام‌و به شمار می‌آید. در سال ۲۰۰۲، وقتی نسل دوم این خودرو متولد شد، یک شماره به عنوان آن اضافه گردید و Z4 نام گرفت.  این نسخه جدید تا حدود زیادی تحت‌تأثیر سبک طراحی «سطوح آتشین» در ب‌ام‌و قرار گرفته بود. نسل سوم این مدل که در سال ۲۰۰۹ از راه رسید، با سطوح تیزتر و کشیده‌تر، زیبایی بیشتری را برای این خودروی اسپورت به همراه داشت، امّا استفاده از یک سقف سخت جمع‌شونده، موجب افزایش وزن آن شده بود. البته این خودرو وضعیت مناسبی در مقایسه با سایر رقبا داشت و یک نسخه ۶ سیلندر از آن در تست مقایسه‌ای که آئودی TT رودستر و شورولت کوروت کانورتیبل نیز در آن حاضر بودند، در جای دوم، پشت‌سر پورشه باکستر قرار گرفت. در سال‌های اخیر دو نسخه شش سیلندر (با حداکثر قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار) و یک مدل پایه چهار سیلندر توربو به مشتریان ارائه شده‌اند. امّا شرایط بازار برای این رودسترها بسیار سخت بوده و میزان فروش بسیار پایین است. شاید به همین دلیل است که مدل جایگزین Z5 قرار است با همکاری تویوتا عرضه شود.

بیوک ورانو
buick-verano
بیوک ورانو خودرویی است که به عنوان مدل ۲۰۱۲ به بازار معرفی شده است. در آن زمان، ایده یک سدان لوکس جمع‌وجور از برند متوسط جنرال‌موتورز، بسیار منطقی به‌نظر می‌رسید؛ چرا که بیوک  نباید غفلت نموده و می‌بایست سری محصولات خود را با یک خودروی مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اطمینان تکمیل می‌کرد. امّا خبر بد برای «وِرانو» این بود که قیمت بنزین در امریکا رفته‌رفته رو به کاهش نهاد و خریداران به وسایل نقلیه بزرگتر و از جمله شاسی‌بلندها و کراس‌اورها روی آوردند. حداکثر فروش سالانه ورانو برابر ۴۵ هزار و ۵۲۷ دستگاه بود که در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. به این ترتیب، جنرال‌موتورز بنا بر واقعیت‌های بازار، اعلام کرد که تولید ورانو را در اکتبر ۲۰۱۶ متوقف خواهد کرد. البته نام «وِرانو» به طور کامل از مجموعه محصولات بیوک در سطح جهان پاک نمی‌شود، چرا که همین الان نیز یک نسخه جدید از این خودرو در حال آماده‌سازی برای فروش در بازار چین(بزرگترین بازار محصولات بیوک) است.

کادیلاک ELR
2016-cadillac-elr
ELR که به عنوان اولین مدل پلاگین هیبرید کادیلاک و بر اساس شورولت ولت ساخته شده بود، اولین نمایش خود را در قالب یک تبلیغ عجیب تلویزیونی تجربه کرد. قیمت بالای ۷۵ هزار دلاری و سطح پایین خروجی پیشرانه هیبریدی، باعث می‌شد که آمار فروش هیچ‌گاه اوج لازم را نگیرد و جنرال‌موتورز در مجموع سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، تنها توانست ۱۵۰۰ دستگاه از آن را به فروش برساند. جنرال‌موتورز برای مدل ۲۰۱۶، آخرین تلاش‌های خود را برای موفقیت ELR در بازار انجام داد و علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، به میزان ۱۰ هزار دلار نیز از قیمت آن کاست و احتمالاً شرایط هندلینگ آن را نیز بهبود بخشید. امّا با وجود همه اینها، شرایط تغییر چندانی نکرد و تولید این مدل در کارخانه «دیترویت – همترامک»، جایی که ولت، کادیلاک CT6، شورولت ایمپالا و مالیبو نیز ساخته می‌شوند، متوقف گردید.

کادیلاک SRX
cadillac-srx-2010
در سال ۲۰۰۳، نسل اول کادیلاک SRX کراس‌اور، خودرویی بود که در یک آزمون مقایسه در مقابل رقبای نیرومندی مانند پورشه کاین و اینفینیتی FX45 در صدر ایستاد.  این کراس‌اور ۳ ردیفه با شاسی دیفرانسیل عقب و آپشن پیشرانه V-8، یک خودروی اسپورت واقعی به شمار می رفت. در نسل دوم این مدل، کادیلاک همگام با کراس‌اورهای شاخص بازار، یک SRX دیفرانسیل جلو ارائه داد که بیشتر از آن که با سدان‌های دیگر کادیلاک قطعات مشترک داشته باشد، دارای اشتراکات زیادی با شورولت ایکوناکس بود. در نتیجه، توجهات بیشتری به سمت این کراس‌اور لوکس برجسته جلب شد و ‌آمار فروش تا جایی پیش رفت که  پرفروش‌ترین مدل کادیلاک در سال‌های گذشته لقب گرفت. شاید به همین دلیل است که مدل جایگزین SRX، یعنی XT5 نیز از یک فرمول مشابه استفاده کرده است؛ مدلی که قصد دارد که لکسس RX را در بازار مشتریان لوکس مورد هدف قرار دهد.

کرایسلر ۲۰۰
chrysler-200
در سال ۲۰۱۵، جدیدترین نسخه کرایسلر ۲۰۰ سدان، در اولین سالی که به صورت کامل در بازار حاضر بود، تنها توانست نزدیک به ۱۷۸ هزار دستگاه فروش کند. این در حالی بود که هوندا، خودروساز ژاپنی، در همین دوره بیش از دو برابر این تعداد از «آکورد» را به دست مشتریان رساند. در ادامه عمر کوتاه کرایسلر ۲۰۰، این کمپانی مجبور شد تا یک فراخوان برای رفع مشکل گیربکس‌های آن ارائه دهد. تولید این مدل پس از یک دوره کوتاه برای مدل‌های ۲۰۱۷، در ماه دسامبر متوقف می‌شود و کمپانی مادر، فیات کرایسلر قصد دارد که بیشتر توجه خود را معطوف به توسعه تراک‌ها و شاسی‌بلندها کند. این تصمیم فیات کرایسلر، شاید چندان هم هوشمندانه نباشد؛ چرا که هیچ‌کس از آینده و گران‌شدن دوباره قیمت بنزین در امریکا خبر ندارد. همچنین اگر هوندا توانسته مدل آکورد خود را در بازار سدان‌های متوسط به فروش برساند، هیچ بعید نیست که امریکایی‌هایی که می‌خواهند کراس‌اور بخرند، محصولات این کمپانی را نیز انتخاب کنند.

کرایسلر تاون اند کانتری
chrysler-town-and-country-s
کرایسلر تاون اند کانتری به پایان عمر خود رسیده و توسط پسفیکا مینی‌ون جایگزین شده که از شرایط بسیار بهتری برخوردار است. با ورود مینی‌ون جدید کرایسلر، به نظر می‌رسد که هیچ‌کس برای ون قدیمی این کمپانی که رقبایی از هوندا و تویوتا را در بالای سر خود می‌دید، دلتنگ نمی‌شود. با این حال، هنوز هم وقتی نام «تاون اند کانتری» را که به سال‌های دهه ۱۹۴۰ میلادی برمی‌گردد، درنظر بگیریم، جای خالی آن در بازار اتومبیل احساس می‌شود. البته مدل همتای داج گرند کاروان همچنان برای ۲۰۱۷ حاضر خواهد بود، ولی انتظار می‌رود که «تاون اند کانتری» نیز به زودی به خط تولید بازگردد.

داج دارت
dodge-dart
داج دارت قبل از اینکه حتی اولین قدم‌ها را بردارد، یک خودروی «نفرین‌شده» بود. در یک طرح عجیب، الگوی یک مدل کامپکت قدیمی از سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بر روی یک نسخه مخصوص نسل «هزاره» جای می‌گرفت. در هر حال، این سدان دیفرانسیل جلو با یک پلتفرم اصلاح‌شده فیات-آلفا پا به عرصه وجود نهاد. واکنش‌های اولیه بسیار خوب بود؛  استایل‌ به کار رفته، قابل‌توجه بود و مطابق چیزی که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، با کابین مرتب و مناسب روبرو بودیم. امّا زمانی که این مدل به چرخه تولید وارد شد، کاملاً مشخص گردید که زمان بیشتری برای رشد و توسعه آن لازم بوده است. کرایسلر در ابتدا این مدل را در یک سری تریم‌های گیج‌کننده به مشتریان ارائه داد و شرایط تا به آنجا پیش رفت که سرجیو مارچیونه اذعان داشت که آنها می‌بایست مدل ۲.۴ تایگرشارک چهار سیلندر را به عنوان پیشرانه اصلی عرضه می‌کردند و اضافه‌کردن موتور‌های ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری توربو را برای آینده درنظر می‌گرفتند. با اینکه آمار فروش این مدل در سال ۲۰۱۵ به ۸۷ هزار و ۵۹۲ دستگاه رسید، FCA تصمیم گرفت که استفاده بهتری از منابع خود در کارخانه «بِلویدر» در ایالت ایلینویز داشته باشد و با حذف دارت از خط تولید در پایان سال ۲۰۱۶، در این مکان به ساخت تراک‌های فول‌سایز بپردازد.

لندروور LR4
land-rover-lr4
این مدل که زمانی LR3 نامیده می‌شد، با اندکی تغییرات و بازنگری‌ها به LR4 تغییرنام داد و به‌زودی نیز جای خود را به «دیسکاوری» می‌دهد. LR3 اولین بار به صورت یک شاسی‌بلند جعبه‌ای ۳ ردیف در سال ۲۰۰۵ به عنوان جایگزین مدل پرسابقه «دیسکاوری» به بازار معرفی شد. در نتیجه، با ورود مدل جدید دیسکاوری در سال آینده به جای LR4، داستان این مدل از لندروور یک چرخه کامل طی می‌کند. LR3 که حتی در میان شاسی‌بلندهای هم‌رده‌اش، وزن بسیار بالایی داشت، از شرایط بهتر رانندگی در نسخه LR3 بهره‌مند گردید و در تنظیمات سیستم تعلیق و فرمان آن بازنگری شده بود.

داج وایپر
2016-Dodge-Viper-ACR-front-
داج وایپر شاید برای دنیای کنونی اتومبیل، بیش از حد خوب بود و به همین دلیل، پایان عمرش خیلی زود فرا رسید. در همین حال، تا قبل از اینکه تولید این مدل رسماً پایان یابد، مجموعه‌ای از نسخه‌های تولید محدود مدل ۲۰۱۷ از این سوپر کوپه V-10 ساخته می‌شود. البته وایپر قبلاً یک بار دیگر نیز پس از مدل سال ۲۰۱۰ این شرایط را تجربه کرده بود، ولی در سال ۲۰۱۳ دوباره سر از خاک بیرون آورد. البته این خودرو دیگر نام «داج» بر خود نداشت و تحت برند SRT قرار گرفت. امّا در سال ۲۰۱۵، وایپر دوباره به نام قبلی خود برگشت و با عنوان داج وایپر عرضه شد. در هر حال، تا به امروز وایپر به عنوان یک مدل پرفورمنس برجسته در دنیای خودرو مطرح است و با رفتنش، واقعاً نبود آن احساس خواهد شد. با این همه، فروش این خودرو هیچ‌گاه شرایط درخشانی نداشته است. بهترین سال این مدل، در ۲۰۱۴ اتفاق افتاد که در آن ۷۶۰ دستگاه وایپر به دست مشتریان تحویل داده شدند.

خودروهایی که سال ۲۰۱۷ را به چشم نخواهند دید (قسمت دوم)
منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دلم برای فرزند لامبورگینی و کرایسلر یعنی وایپر خیلی تنگ میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      سلام رفیق موافقم!
      من هم همینطور وایپر حقش نبود!!ولی من دلم برای کادیلاک SRX بیشتر تنگ میشه!!!!ماشینی بود که بر خلاف شورولت آفرودش هم خوب بود!!!!!!!و البته برای ELR که ماشینی برای آینده بود!بدنه ش رو خیلی دوست داشتم!!واقعا حیف!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        سلام رفیق !

        عاشق این “رفیق ” گفتن هات هستم !
        خودتم میدونی خیلی باحال میگی” رفیق ” !
        واسه همین علامت تعجب میذاری !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      بیشتر از همه دلم واسه Z4 سوخت ! اخه چرا ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        z4 کنار رفت تا نسل جدیدش که z5 باشه تولید شه…
        شما اگه خبرهارو دنبال کرده باشی , تصاویر جاسوسی جانشین z4 رو باید دیده باشی!!!

        هیچی بیشتر از توقف تولید وایپر , قلب منو به درد نمیاره!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mdesign

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (29 ديدگاه)

          آی گفتی … خیلی سخته یه آمزیکایی تو دل برو دیگه نباشه … حیف حیف حیف …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    یعنی بلایی که سرجیو مارکیونه سره دوج کرایسلر آورده هیتلر سره لهستانیا نیاورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      حالا حالاها مونده ، این مار خوش خط و خال زهر زیادی برای ریختن داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ehsan

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پراید و 405 هم مینوشتین چون قرار سال بعدو نبینن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tv

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      در این موضوع شک بزرگی وجود داره … چون خط تولید جدید هنوز وارد کشورمون نشده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كاپيتاليسم

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      خبر توسط وزیر صنعت رد شد دوست عزیز پراید و پژو گاو شیرده این شبه شرکتها هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرشاد سجادیان

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پراید و ۴۰۵ سال ۲۰۲۷ رو هم با بی شرمی هر چه تمام تر میبینن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نخود آش

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    نه اینکه قبلا میدیدیمشون!!!! حالا باید ماتم ندیدنشون رو بگیریم. از تو این لیست فقط z4 رو من دیدم.
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohammadrr

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    دلم برای DB9 و وایپر تنگ میشه?
    مخصوصا وایپر….
    به امیده روزی که دوباره احیا بشه و بهتر از قبل به کاره خودش ادامه بده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. TRX

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    دوج وایپر یه ماشین معمولی نیست!
    دوج وایپر از اون دسته ماشیناست که 10 سال شاید 20 سال بعد با حسرت عکساشو بکگراند گوشی و تبلتهامون میکنیم مثل موستانگ باس 429 مثل چارجر 69 و…
    از اون دسته ماشیناست که اگر بازم سری فیلم های مثل سریع و خشن تولید بشن حتما سر دسته اونا یه وایپر داره.
    وایپر همیشه وایپر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گلچین روزگار عجب می چیند
    پراید موند وایپر رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TTRS

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      از بس پراید داره تولید آدم دلش نمیاد تولیدش قطع بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TTRS

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        ژاپن:مزدا
        آمریکا:فورد
        کره:کیا
        ایران:سایپا مطمءن !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Elemento

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ELR یکی از زیباترین ماشینهایی هست که دیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ونوم

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    لعنت خدا بر سرجیو مارچیونه کرایسلر 200 خوب میفروخت الان میزنه تو کار شاسی بلند بنزین گرون شه اونوقت باید هر دو تا شرکت کرایسلر و فیات نابود شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ونوم داداش به حرفم رسیدی؟
      بالأخره این خائن رو شناختی؟
      این ملعون با خیانت به وایپر به تمام آمریکایی دوستها از پشت خنجر زد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        ایکاش میشد
        فولوکس واگن یا دایمر یا تویوتا گروپ
        برند وایپر رو بخره و از این وضعیت نجاتش بده!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیدامین فاخر

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          دلم واسه وایپر واقعا تنگ میشه
          خدا کنه لااقل مثه خبر تولید یه خوردو موتور وسط بر پایه کوروت سی هفت توسط کادیلاک؛
          وایپر هم با ساختار موتور وسط هر چقدر هم طول بکشه بیا بازار

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Buick

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    تاون اند کانتری خوبه که نیست چون ایمنیش افتضاحه.نمیدونستم انقد ضعیفه تو این زمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. nima

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    من مطمئنم که پراید و ۴٠۵ سال ٢٠١٧ رو خواهند دید.
    البته ٢٠١٧ شمسی نه میلادی!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ابولفضل نصیری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    واقعا حق وایپر همچین فروشی نیست…. البته قیمت سوخت و مالیاتی که روی واپیر میبندن حتما خیلی نامردیه که فروش پایینی داره…هیولایی که دیگه شاهد تولیدش نخواهیم بود !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. روزبه

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نبود وایپرو هنوز نتونستم هضم کنم . وایپر یکی از فانتزی های منه . تنها سوپر اسپرتیه که تا این تاریخ تونستم از نزدیک لمسش کنم … :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کادیلاک ELR و دوج وایپر، حیف شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. joshan

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من حاضرم پول بدم یا کمک مردمی بگیرم که خط تولید پراید و پژو بسته بشه اما برای وایپر برعکس !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Alireza.GT86

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    چه مقاله غمگینی …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرشاد سجادیان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    وایپر، SLR,، زوندا. . . پهلوانان نمیمیرند! 😢

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یاسین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    حیف وایپر و z4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این مدل لندرور چه بد ریخت و قیافه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    فروش وایپر وحشتناک کم شده بود حالا هر چقدر هم که شما بگیرد حیف و عجب ماشینی بود و … بقای یه ماشین رو بازار مشخص میکنه
    هرچند واسه یه امریکایی سوار اصیل موتور حجیم تنفس طبیعی و گشتاور یعنی ختم کلام اما به هر حال این ماشین معایبی داشت که کمتر کسی سمتش میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا