هفته نامه

۱۲ خودرویی که هرگز از مد نمی‌افتند

به خودروهایی که طراحی آن‌ها در هر زمانی زیبا و برتر و جذاب است، کلاسیک مدرن می‌گویند و محصولاتی از لکسوس، پورشه، شورولت، آلفا رومئو، فورد، جیپ و دوج از جمله‌ی آن‌ها هستند که هرگز از مد نمی‌افتند.


برخی از خودروها هرگز از مد نمی‌افتند. این موضوع نادر است، اما اتفاق می‌افتد. چنین خودروهایی پیر و مستهلک می‌شوند، اما هرگز جذابیت و برتری خود را در طول زمان از دست نمی‌دهند و همیشه عالی به نظر می‌رسند.

برخی ممکن است آن‌ها را خودروهای کلاسیک مدرن بنامند. در عرض چند سال آن‌ها دیگر جدیدترین و بهترین نیستند، دیگر خودروی برگزیده‌ی ماه نیستند، اما همیشه خاص باقی می‌مانند. این خودروها تا ابد و بدون محدودیت، خاص هستند.

به گزارش اتوبلاگ، این خودروها لزوماً ارزش قیمتی زیادی ندارند. با این حال، برخی ممکن است به سرعت یا به اندازه مدل‌های دیگر مستهلک نشوند. اما این چیزی نیست که ما در این‌جا درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم. این‌ها خودروهایی هستند که علاقه‌مندان همیشه در کنار خیابان آن‌ها را مطلوب می‌یابند. آن‌ها خودروهایی هستند که ۱۰ سال بعد در اواخر شب از eBay خرید می‌کنید، زیرا نمی‌توانید فکر آن‌ها را از سرتان بیرون کنید. آن‌ها خودروهایی هستند که وقتی یکی از نمونه‌هایشان را با ظاهر تقریبا نو در ترافیک یا پارکینگ مشاهده کنید، برای همیشه شما را هیجان‌زده می‌کنند.

نمونه‌های اخیر زیادی در چند دهه‌ی گذشته وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان خودروی با طراحی کلاسیک مدرن محسوب شوند. اما سپس به این فکر کردیم که چه مدل‌هایی در سال ۲۰۲۱ برای همیشه جذاب خواهند بود؟ در سال ۲۰۳۰، کدام خودروها و وانت‌های جدیدی را که امروز به فروش می‌رسند، در اواخر شب از eBay خرید خواهیم کرد؟ ما سوپراسپرت‌ها و دیگر خودروهای بسیار گران‌‌قیمت را از فهرست خارج کردیم تا همه چیز را در محدوده‌ی دستیابی نگه داریم و در نهایت به ۱۲ خودرو رسیدیم.

 

لکسوس LC

بکسوس ال سی / Lexus LC قرمز رنگما رتبه‌بندی عددی را برای هیچ یک از خودروهای این فهرست اعمال نمی‌کنیم، اما اگر چنین کاری کرده بودیم، لکسوس LC شماره ۱ می‌شد. طراحی خودروی دیگری در فهرست وجود ندارد که بتواند احساسات ما را مانند لکسوس LC تحریک کند. وقتی که فقط توقف کرده، طرحی مفهومی است که به زیباترین روش‌ها به حقیقت پیوسته و برای رویدادهای Concours در دهه‌های آینده برنده‌ای واقعی به شمار می‌رود. با وجود همه‌ی این ستایش‌هایی که گفتیم، هنوز حتی به پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر و قدرتمند لکسوس LC ۵۰۰ اشاره نکرده‌ایم. این خودرو در در مسابقات درگ برنده نمی‌شود و در مقابل هر رقیبی با قیمت مشابه، در پیست برنده نخواهد بود. اما هیچ‌یک از این مسائل مهم نیستند. این احتمالاً بهترین خودرویی است که می‌توانید بخرید و لکسوس LC پس از خرید دلیل تمام این تمجیدها را به شما می‌گوید.

 

شورولت کوروت

شورولت کوروت / Chevrolet Corvette زرد رنگشاید لکسوس LC خیره‌کننده نباشد، اما شورولت C8 کوروت جدید همیشه وسیله نقلیه‌ی خاصی است و خواهد بود. این اولین کوروت پیشرانه وسط است که فوراً آن را در تالار مشاهیر خودرو تثبیت می‌کند. تمام آمار و مشخصات عملکردی برای پشتیبانی از ظاهر شبیه به ابرخودروی آن وجود دارد و همچنان بهترین خودروی عملکردی در فروش امروزی است. علاوه بر اینکه C8 ظاهری عجیب و غریب دارد، اولین کوروت دارای فضای داخلی بسیار عالی است که می‌تواند پا به پای رقبای لوکس رقابت کند. دلایل زیادی وجود دارد که C8 برای سال‌های آینده مطلوب باقی می‌ماند، به این معنی که بیش از قرار گرفتن در فهرست، شایستگی دارد.

 

آلفارومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا / Alfa Romeo Giuliaاگر از ما سؤال کنید که کدام سدان چهاردر را در گاراژ خود پارک می‌کنیم، قبل از اینکه مغزمان بتواند ما را متوقف کند، قلب‌هایمان «Giulia» را به زور روی زبان‌مان آورده است. سال‌های خیلی زیادی از آغاز فروش آلفا رومئو جولیا نمی‌گذرد، ولی فروش خوبی دارد. اما این موضوع خیلی مهم نیست، زیرا امروز هم به همان اندازه چند سال پیش زیبا است. برای به تصویر کشیدن زیبایی طراحی آلفا رومئو جولیا، نیازی به انتخاب مدل کوادریفوگلیو (Quadrifoglio) نیست، اما ضرری هم ندارد. ما هرگز از شنیدن صدای پیشرانه‌ی ۲/۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توئین توربوی برگرفته از فراری که آهنگ شیرین ایتالیایی خود را می‌خواند، خسته نخواهیم شد و مطمئناً این خودرو در سال‌های آینده جذاب باقی می‌ماند.

 

فورد برانکو ۲ در و ۴ در

فورد برانکو / Ford Broncoفورد به‌تازگی استایل خاصی را برای برانکو ۲ در و چهاردر جدید ایجاد کرده است. چگونه مدل جدید می‌تواند از مد بیفتد درحالی‌که مدل قدیمی هنوز هم امروزه در بازار برای یافتن رقیب خودنمایی می‌کند؟ تنوع ظاهری و سبکی که فورد در برانکو (Bronco) به میان می‌آورد، نیز به این موضوع کمک می‌کند. مدل پایه ۲ در با جعبه‌دنده معمولی ممکن است خودروی ایده‌آل برخی افراد باشد، اما مدل رویایی دیگران می‌تواند نسخه‌ی چهاردر بدلندز (Badlands) با بسته Sasquatch باشد. این دو به‌شدت متفاوت به نظر می‌رسند، اما هر دو بی‌انتها خواهند بود. درست مانند آفرود بعدی در این فهرست، ما گمان می‌کنیم که فورد برانکو برای مدت طولانی از مد نخواهد افتاد.

 

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر / Jeep Wranglerاگر فورد برانکو بتواند وارد فهرست شود، قطعا جیپ رانگلر (Wrangler) نیز می‌تواند وارد شود. جیپ در طول چند نسل گذشته هیچ دلیل واقعی برای تغییر شدید رانگلر نداشته است، که گواهی بر توانایی آن برای شیک بودن در دهه‌های آینده است. می‌توانید لاستیک‌های بزرگ‌تری نسبت به قبل داشته باشید، یک سری چراغ‌های LED به آن اضافه کنید و حتی آن را با پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی سفارش دهید، اما خوبی طراحی اولیه رانگلر به پایان نمی‌رسد. کافی است به قیمت‌های دست دوم نگاهی بیندازید و خواهید دید جیپ رانگلر یکی از محصولاتی است که به نظر نمی‌رسد تاریخ پایانی برای از دست دادن محبوبیت خود داشته باشد. رانگلرهای قدیمی و جدید عالی هستند و به احتمال زیاد رانگلرهای آینده نیز همچنان عالی خواهند بود.

 

پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ / Porsche 911البته ما پورشه ۹۱۱ را هم در این فهرست قرار می‌دهیم. نسل ۹۹۲ از پورشه ۹۱۱ ممکن است بزرگ‌ترین و شبیه‌ترین مدل به گرندتورر باشد، اما همچنان تقریباً از انتقادات مربوط به هزینه‌های بالا مصون می‌ماند. درست مانند جیپ رانگلر و فورد برانکو که قبلا در این فهرست به آن‌ها اشاره شد، خودروساز آلمانی پورشه ۹۱۱ را با سبک‌های بدنه و سطوح کارایی متعدد خود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها کرده است. فرقی نمی‌کند که چه نسلی از ۹۱۱ را معرفی می‌کنید، همه‌ی آن‌ها سبک خود را دارند و به این سبک وفادار باقی می‌مانند. بله، حتی نسل ۹۹۶ که مدت‌ها طرفداری زیادی نداشت، به سمت بازگشت و افزایش قیمت پیش می‌رود. با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، فکر کردن به مدلی که بهتر از ۹۱۱ با این فهرست مطابقت داشته باشد، دشوار است.

 

آئودی RS6 آوانت

آئودی RS6 آوانت / Audi RS6 Avantحالا این‌جا جایی است که ما وارد دنیای استیشن واگن می‌شویم. ممکن است آئودی RS6 آوانت در آزمایش مقایسه‌ای بعد از مرسدس-AMG E 63 S استیشن واگن در جایگاه دوم قرار گرفته باشد، اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که ظاهر بهتری دارد. استیشن واگن‌های آئودی، تا زمانی که به عقب بازگردند (RS2 آوانت) هرگز سبک یا فاکتور جالب خود را از دست نمی‌دهند. با دیدن اینکه چگونه آئودی RS6 آوانت به‌راحتی یکی از بهترین خودروهایی است که امروزه می‌توانید بخرید، گنجاندن در فهرست خودروهای کلاسیک مدرن بسیار آسان است. فقط نگاهش کن! این استیشن واگن از نظر مطلوب بودن و استهلاک از هر کراس‌اور یا شاسی‌‌بلند دیگری با اختلاف بسیار بالایی، جلوتر خواهد ایستاد.

 

ولوو V60

ولوو وی 60 / Volvo V60ولوو V90 نیز می‌توانست به‌راحتی در این فهرست قرار بگیرد، اما ما تصمیم گرفتیم به دلیل مدل مهندسی پولستار (Polestar) و طراحی اسپرت‌تر آن، V60 را انتخاب کنیم. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد جدیدترین و بهترین خودروی استیشن واگن ولوو نیز شایسته جایگاهی در بین سایر خودروهایی است که از مد نمی‌افتند. این خودرو جعبه‌ای، عجیب و غریب و بسیار خوشایند برای رانندگی و خیره شدن است. ما مطمئن نیستیم که خودروهای برقی پلاگین هیبریدی (PHEV) چقدر دوام خواهند داشت، اما اگر بخواهیم یکی از محبوب‌ترین و نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های این دوران را به یاد بیاوریم، باید ولوو V60 T8 مهندسی شده توسط پولستار باشد. این استیشن واگن در طول زمان دوام خواهد آورد و حتی اگر روزی بتوانید آن را با قیمت‌های مناسب تحویل بگیرید، برای هر کسی که عاشق خودرو است، همیشه جذاب خواهد بود.

 

مزدا MX-5

مزدا میاتا / مزدا MX-5مزدا MX-5 نیز تقریباً به آسانی پورشه ۹۱۱ در این فهرست گنجانده می‌شود. این روزها با عرضه مدل‌های جدید سوبارو BRZ و تویوتا GR 86، جستجو برای بهترین خودروی اسپرت و ارزان‌قیمت وجود دارد، اما میاتا بدون شک انتخاب نمادینی است که بیشترین سابقه را در پشت آن دارد. این واقعیت که نسل ND مزدا میاتا بسیار خوب به نظر می‌رسد، اعلام خاص و ابدی بودن آن را آسان‌تر می‌کند. مزدا خودروی اسپرت فوق‌العاده کوچک، سبک و زیبا را به ما داد که همه ما می‌خواستیم. دقیقاً همان‌طور که ما آرزویش را داشتیم حرکت می‌کند، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که میاتای کوچک به این زودی‌‌ها از مد بیفتد.

 

دوج چلنجر

دوج چلنجر هل کت ردآی / Dodge Challengerهم‌اکنون که فورد موستانگ و شورولت کامارو به سمت خودروهای اسپرت رفته‌اند، این تنها دوج است که قدرت خودروی عضلانی واقعی آمریکایی را به رخ می‌کشد. هیچ خودرویی این نکته را بهتر از دوج چلنجر نشان نمی‌دهد. وصل بودن دوج چلنجر به پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر عظیم و سوپرشارژ نوستالژی جالبی است و این خودرو آن‌قدر سروصدای مهیبی ایجاد می‌کند که فوراً در هر محله‌ای منفور می‌شود. ما از آن زمان تا به حال شاهد کاربرد بهتری از نشانه‌های سبک یکپارچه‌سازی با پلتفرم موجود در خودروهای اسپرت نبوده‌ایم. با توجه به اینکه شکل و طراحی کلی چلنجر برای همیشه تغییر نکرده، می‌توان گفت که دوج این کار را به درستی انجام داده است. ما می‌‌دانیم که در آینده نزدیک خودروی برقی دوج در راه است، بنابراین تا زمانی که هنوز اینجا است از این کلاسیک بی‌انتها لذت ببرید تا آخرین قطره بنزینی را که می‌تواند، بنوشد.

 

جگوار F-Type

جگوار اف تایپ / Jaguar F-Type جگوار اف تایپ (Jaguar F-Type) یکی از آن خودروهایی است که به اندازه کافی زیبا به نظر می‌رسد و باعث می‌شود برخی از ایرادهای اصلی آن را نادیده بگیریم. این همان چیزی است که وقتی سبک طراحی اولین عامل خرید باشد، می‌خرید. پورشه ۹۱۱ از آن پیشی خواهد گرفت و شورولت کوروت از آن بهتر عمل خواهد کرد؛ اما وقتی صحبت از زیبایی ظاهری خالص به میان می‌آید، هیچ چیز با جگوار اف تایپ برابری نمی‌کند. اگر تیپ‌های R یا SVR را دریافت کنید، هیچ چیز صدایی را که از اگزوز چهارگانه بی‌نظیرش می‌دهد، بهتر نمی‌کند. مهم نیست که مطالعات قابلیت اطمینان کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) چه می‌گویند، این جگوار همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب ما خواهد داشت و شایسته‌ی آن است.

 

تویوتا ۴رانر

تویوتا 4رانر / Toyota 4Runnerما این فهرست را با برخی از خوبی‌های تویوتا در آف‌رود تکمیل می‌کنیم. تویوتا تاکوما می‌تواند به عنوان جایگزین در این زمینه عمل کند، اما انتخاب مورد علاقه‌ی ما تویوتا فوررانر (4Runner) است. پیکاپ‌های تویوتا اغلب تغییر نمی‌کنند و زمانی که تغییر می‌کنند، تغییر آن‌ها خیلی کم است. همه‌ی این‌ها برای تویوتا فوررانر خوب است، زیرا این یک طراحی درجه یک در رده خودروهای خارج از جاده به شمار می‌ِرود. استایل ساده و خشن این خودروی شاسی‌‌بلند قدیمی نمی‌شود و درحالی‌که سایرین در فناوری بسیار از آن پیشی می‌گیرند، 4Runner هرگز از جذاب بودن دست نمی‌کشد. تقریباً مانند هر وانت پیکاپ دیگر تویوتا، فوررانر ارزش خود را تا سال‌های پایانی عمر حفظ خواهد کرد و طراحی تویوتا یکی از فاکتورهای بزرگی است که باید از آن تشکر کرد.

در مورد این فهرست یا نامزدهای مورد نظرتا با ما اختلاف نظر دارید؟ نظرات خود را با پدال در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ و داج چلنجر اصیل ترین خودرو های تاریخ هستن

    موافقم 60
    مخالفم 18
  2. شاهرخ

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    چلنجر در صنعت خودروسازی مثل کت و شلوار توی صنعت مد میمونه
    هر چند کت و شلوار خیلی قدیمیه ولی هیچ وقت از مد نمیوفته چون اصالت داره
    چلنجر هم همینطوریه

    موافقم 58
    مخالفم 15
    1. sam

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1145 ديدگاه)

      چلنجر در صنعت خودروسازی اگر بخواد نماد باشه ؛ نماد فسیل، هرزگردی و هندلینگ پایین میشه . اصالت رو میشه همراه با طراحی و تکنولوژی مدرن داشت مثل پورشه 911 و خیلی ماشین دیگه ! ۲۰ سال یه فسیل رو با یک شکل و پلت فرم تولید کردن هنری نداره .

      موافقم 40
      مخالفم 77
      1. شاهرخ

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        همینی که بهش میگی فسیل تو این چند سال گذشته ادعای خیلی ماشینای گرونتر از خودشو خوابونده که آدمایی مثل تورو خیلی میسوزونه

        موافقم 59
        مخالفم 21
        1. sam

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1145 ديدگاه)

          تو آسفالت عادی که از ماشین های ۵۰۰ اسبی میخوره
          اگه هوا صاف باشه و باد مخالف نیاد و دیمن تو آسفالت چسبی درگ با لاستیک جلوی فرغون و سوخت و جت کل قطعات داخلی جز صندلی راننده و فرمونش هم جدا شده باشه تازه شاااید بتونه تایم خوب بزنه !

          موافقم 21
          مخالفم 35
        2. AMIN (M.A.S)

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          sam
          خیلی خوشم میاد حتی تحقیقم نمیکنی که دیمن بدون کریتش یعنی تایر ((اسکینی)) و ECU مسابقه ای و… تایم 9.9 رو برای یک چهارم مایل ثبت میکنه
          و این تایم ((بدون در نظر گرفتن رول اوت)) هست و کماکان پرشتاب ترین ماشین دنیا در یک چهارم مایل در زمان خودش محسوب میشد
          و این رکورد رو حدود ((چهارسال))حفظ کرد تا قبل از ورود مک لارن 765
          و یه چیز جالب تر
          حتی در حالت اکو و شتاب گیری محدود ((برای کاهش مصرف سوخت))11.59 برای یک چهارم مایل ثبت میکرد
          هلکت ردای چلنجر هم تایم 10.4 رو ثبت کرده توی سایت پدال هم هست میتونی ببینی

          موافقم 35
          مخالفم 11
      2. Porsche 911

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1218 ديدگاه)

        لطفا یکم اطلاعات داشته باشید بعدا راجع به هر چیزی که حتی هیچ چیز ازش نمیدونید صحبت کنید
        به نظرم چلنجر حتما حتما در این ایست می‌بود چون نه از مد میفته و اصالت خودش رو تا جایی که تونسته به خوبی حفظ کرده
        همچنین ۹۱۱ که اونم جاش در این لیست محفوظ هست چون ۹۱۱ هم مثل چلنجر هم اصالت داده و هیچوقت هم هیچ نسلی ازش از مد نمیفته و هنوز هم که هنوزه مدل های قدیمی جذابیت خودشونو حفظ کردن

        اما اگر بخوایم حساب کنیم بیش از ۱۰۰۰ خودرو ماندگار میشه نام برد ۱۲ که سهله!
        خودرو هایی مثل
        مرسدس
        SLS
        SLR
        G wagen
        SL
        S class و…‌
        از بقیه کمپانی ها آنقدر زیاد هست که میشه گفت و اینایی که نوشتم از نظر خودم خیلی ارزش بالایی واسه این رده بندی دارند…

        موافقم 29
        مخالفم 3
        1. R

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          اقای امین پرشتاب ترین ماشبن دنیا شیرون بوده و هست چلتجر هیچگاه پرشتاب تربن ماشین دنیا نبوده مگه اینکه بگی پرشتاب ترین سوپر اسپرت دنیا تو اون برهه

          موافقم 2
          مخالفم 13
        2. AMIN (M.A.S)

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          R عزیز
          یه بحثی هم هست بحث ثبت رکورده و رکورد شتاب شیرون
          و تایم 9.6 همین چند وقت پیش توی کارواو ثبت شد(البته هنوزم با تایم کریت فول دیمن برابره) و اون زمان تایم 9.9رو ثبت کرده بود در درگ تایمز
          و وقتی که بوگاتی هنوز تایم نزده بوده پس سریعترین دیمن بوده دیگه
          این نکته هم درنظر بگیرید که حتی اگرم شیرون با اختلاف کم سریعتر باشه بازم دیمن با 600اسب قدرت کمتر و 600NM گشتاور کمتر تایم مشابه و نزدیک ثبت میکنه و ارزش کارهای دیمن بیشتر دیده میشه
          و البته غول بوگاتی هم هیولا بودنشو به رخ میکشه

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. Kato

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (467 ديدگاه)

        دقیقا موافقم

        اصلا هندلینگ نداره

        هندلینگ صفره

        راحت یه میتسوبیشی لنسر اوو با اون هندلینگ مثال زدنیش قورتش میده

        موافقم 1
        مخالفم 4
  3. میثم

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3618 ديدگاه)

    لکسوس
    شوی
    دوج
    مزدا
    انتخابهای من هستند

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10428 ديدگاه)

      خودروهای ماندگار فراوانند ، خیلی خیلی فراوان با سلایق عام و خاص !

      اما نظر من این هست که هر خودرویی ۳۰ سال از ساختش گذشته باشه و استاندارد و تمیز نگه داشته باشند را میشه ماندگار خواندش اما کلاسیک خیر !

      ماندگار از نظر من در ایران ( تویوتا پرادو دو در ۴و۶سیلندر با کد اتاق j120 و با کمی اِرفاق میشه گفت نیسان ماکسیما یا میشه گفت هیوندای سوناتا اتاق NF و آزرا ۲۰۱۱ یا تویوتا کمری گرند و حتی اتاق تخم‌مرغی ۲۰۰۸ یا bmw E46 و بنزهای
      E280 و S کد اتاق W220 و W221 ).

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. Muty

        ۱۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1849 ديدگاه)

        نوید تورا خدا لندکروزر رو هم توی لیستت جاده بده
        یه کاریش بکن!!!
        دورش ننداززز

  4. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    ببخشید ربطی به پست نداره ولی پدال ، اگر میشه خبر خداحافظی والنتینو روسی ، یکی از بهترین موتورسوار های رقابت های موتو gp رو پوشش بدین ، حتی تام کروزو و بوفونم براش ویدیو گذاشتن ، من خودم یکی از طرفدار های پروپاقرصشم

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. SF90 STRADALE

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4066 ديدگاه)

      اسطوره موتور سواری دنیا 🏆🏆
      چند روز پیش فراری به پاس قدردانی از این اسطوره ایتالیایی ، ایشون رو به پیست فیورانو دعوت کردن و یک فراری 296GTB را برای رانندگی در پیست در اختیارشون گذاشتن که لحظات شاد و لذت بخشی رو ثبت کردن
      دست فرمون خوبی داشت و دریفت های قشنگی میزد
      قهرمان ها همیشه در ذهن ها ماندگار میشن ….

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (525 ديدگاه)

        کاملا درسته من خودم ایشون رو بهترین موتورسوار تاریخ موتو gp ( قبلا اسمش کلاس ۵۰۰ سیسی بود ) میدونم

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. TOM KRISTENSEN

          ۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (163 ديدگاه)

          در حد مارکز نیست

  5. SF90 STRADALE

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4066 ديدگاه)

    انتخاب های این لیست سلیقه ای هستن
    میشه گزینه های بیشتری هم اضافه کرد
    توی این لیست لکسوس و جگوار چشم منو گرفتن 😍😍
    یه مورد هم من اضافه می کنم …. LaFerrari

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. AMG GT R

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      البته
      خودرو های هایپر اسپرت ها و سوپر اسپرت ها هیچ وقت از مد نمیفتن بلکه ارزش کلکسیونی پیدا میکنن

    2. hssn

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      انزوی افسانه ای هم همینطور
      زیباترین و فراری ترین فراری تاریخ
      احترام خیلی خاصی براش قائلم

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4066 ديدگاه)

        نمیدونم چرا نمیتونم تفاوتی بین مدل های فراری قائل بشم و بگم این بهتر از اونه
        همه رو عاشقانه دوست دارم و انتخاب بهترین فراری تاریخ کار بسیار تا بسیار سختیه
        288GTO . F40 . F50 . Enzo . LaFerrari
        F12 Berlinetta . 458 Speciale . 812 Superfast

        موافقم 9
        مخالفم 1
  6. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    ولو و فورآنر
    چندان جالب نیستن (بد نیستن ولی انقد هم خفن نیستن)
    ولی بقیه اش…. بلهه….

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. محمد امین

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2186 ديدگاه)

    مقاله ی جالبی بود ، عنوان رو که خوندم خیلی جذاب بود ..
    ولی می‌شد خودرو های دیگه ام توی لیست باشه ، هزاران مدل ماشین هستن که این شایستگی رو دارن و نام بردن همشون خیلی وقت بره
    یه نکته ی فان هم در مورد ۹۱۱ بگم ، البته جنبه ی فان داره و کسی ناراحت نشه ، و خودم هم طراحی جا افتاده ی ۹۱۱ رو خیلی دوست دارم …
    ۹۱۱ هیچوقت قدیمی نمی‌شه طراحی اش ، چون شما هر نسلش رو که بخری ، طراحی اش مشابه با جدید ترین نسخه ی بازارش هست 😅😅 جرمی میگه همشون بیتل فیس لیفت هستن

    موافقم 13
    مخالفم 3
  8. AMG GT R

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    پورشه 911
    چلنجر
    F تایپ
    آرزو های من هستن حتی اگه از مد بیفتن

  9. new RAMIN

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2375 ديدگاه)

    آقای اسلامی ممنون از مطلب
    یه سری ماشین ها واقعا از مد نمی افتن و بعد گذشت حتی 10 سال باز هم زیبا محسوب میشن… ولی یه سری ماشین ها علاوه بر اینکه از مد نمی افتن بلکه با 6 یا 7 تغییر ساده میتوان آن هارا به مدل روز تبدیلشون کرد! حتی اگه برای 40 سال پیش باشن!یکی از این خودرو به نظرم کرایسلر امپریال لبارون 1972 هست. زیبایی در ساده بودن هست و این خودرو این جمله رو معنی میکنه.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Imperial_Crown_%281970%29%2C_47-11-MV_p3.JPG/1024px-Imperial_Crown_%281970%29%2C_47-11-MV_p3.JPG

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/1972_Chrysler_Imperial_Le_Baron_photo-3.JPG/1024px-1972_Chrysler_Imperial_Le_Baron_photo-3.JPG
    انصافا هنوز هم زیباس.با اینکه معلوم هست قدیمی هست ولی چیزی از مد روز کم نداره!

    نکته جالب درباره این پدیده،داخلش هست که برگای هر کسی رو میریزونه!
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/1971_Chrysler_Imperial_LeBaron_hardtop_sedan_%288184793800%29.jpg
    چه کاری انجام دهیم تا امپریال لبارون 1972به خودرو روز تبدیل شود؟!
    ابتدا داشبرد رو چرم و پلاستیک نرم بپوشانید سپس فرمون رنجروور 2022را روی این خودرو بگذارید،صفحه نمایش 11 اینچی جای اون قسمت قدیمی و عقربه خودرو بگذارید. به کراسیلر لبارون 2022 خوش آمدید! آیا موافق هستید!؟

    حتی اگه اینکارها را هم نکنیم این ماشین به اندازه کافی در حال حاضر هست!
    https://classiccarsbay.com/media/main/vehicle_photos/18/8d/f3/188df309bffff3d881102997f3b08df5.jpg
    خداوکیلی به کیفیت نگاه کنید…برگای آدم میریزد! صندلی های عقبش جزئیاتش در حد جنسیس G80 هست! کافیه عکس های صندلی عقبش رو تو گوگل ببینید…

    ماشین های کمی تو تاریخ بودن که از زمان خودشون 10ها سال جلوتر بودن. یکیشون این امپریال لبارون 1972بود.عشقی هست لعنتی!(البته بعد کادیلاک الدورادو و لینکلن کانتینانتال مارکV)

    موافقم 11
    1. AMG GT R

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      آقا رامین موافق هستید زیباترین خودروی این لیست f type هست (البته که سلایق متفاوت و محترم هستن)
      انصافا محصولات جگوار طراحی بسیار خوبی دارن اما متاسفانه بحث اطمینان در حال حاضر بد کار کردن

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. new RAMIN

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2375 ديدگاه)

        آقا رامین موافق هستید زیباترین خودروی این لیست f type هست (البته که سلایق متفاوت و محترم هستن)

        بله اف تایپ به شدت در یه سری زوایا زیباس. اینو موافقم

    2. حسین

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      امپریال لبارون فکر کنم‌یکی از بدتریت خودروهای تاریخه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  10. امیر

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    عظمت چلنجر و کوروت بزرگتر از تاریخچه ی همشون!

    موافقم 7
    مخالفم 14
  11. mojtaba Ghasemi

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوج و جیپ رو هستم …❤

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. GT

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    جی کلاس از خیلی خودرو های این لیست بیشتر لایق این عنوانه SLR و SLS هم همینطور
    فورانر را زیاد موافق نیستم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  13. charger

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (394 ديدگاه)

    تویوتا فوررانر همون لحظه معرفی از مد افتاده بود چه برسه به الان

    موافقم 15
    مخالفم 5
  14. arshiasvj

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    پس اونتادور و ۴۵۸ کجان؟؟؟!!!

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. AMG GT R

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      نه عزیز اونا از قلب ما نمیفتن نه از مد

  15. کوبیده

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    رانندگی با ولوو سواری چگونه است
    اصلا هیچ تصوری ازش ندارم

  16. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

  17. عرفان

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    همه ی ماشین های در لیست در رنج خودشون قابل احترام و الهام بخش هستن و با حضور همشون موافقم
    همشون کاردرست
    در کل لیست درستی بود

  18. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شاید بهتر بود نویسنده تیتر میزد 12 خودرویی که من دوست دارم.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  19. Khosrow

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2292 ديدگاه)

    فکر کن انزو نباشه یه چی مثل کت شلوار عمریکا باشه 😂😂 / باشه تو خوبی ..

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. پویا

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      اگه بخوان انزو رو بیارن صدتا ماشین دیگه هم هست که باید اضافه بشه!! حرف رایگان نزن

      موافقم 1
      مخالفم 6
  20. Ardy

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مکلارن ۷۲۰ و ام فایو کجان پس؟؟

  21. امیر

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    M3 e46 نباشه انگار هیچی نیست لامصب از مد نمیفته

  22. حسین دهمرد

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2665 ديدگاه)

    چندتایی الکی تو مقاله بودن. و اسطوره های بنز هم متاسفانه جاشون خالیه.

  23. عاشق پدال

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لکسوس ال اس اما با سقف.
    و فورد برانکو چهار درب.
    همین دوتا

  24. سیاوش

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    لکسوس و الفا

  25. ارش

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    جای فراری و لامبورگینی تو لیست خالیه .طراحی لکسوس فوق العاده ست .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. صالح

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پراید را از قلم انداختی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  26. Ehsan

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام… بعضی از دوستان تعصب خاصی نسبت به یه خودرو دارن. دوستان بحث نکنید، چون همه ی ما میدونیم زمانی میرسه که دیگه خبری از این شاخ و شونه کشیدن ها نیست. خودرویی برنده میشه که بیشترین ایمنی و امکانات رفاهی رو در اختیار سرنشین قرار بده، خودرویی برنده میشه که هوشمندتر باشه. نه اینکه قدرت داشته باشه و غرش کنه و آسفالت جر بده.
    کل دنیا دارن کم کم خودروهاشون رو برقی میکنند چون دیگه قراره بنزین و گازوئیل تو حلق ماشین ها نکنن. پس وقتی خودرویی مثل دوج چلنجر یا فورد موستانگ برقی بشه، واقعا دیگه اون لذت و هیجان قبل رو نداره. یه زمانی عشق رانندگی این بود که زیر کاپوت ماشینت 500 یا 600 یا حتی بیشتر… اسب بخار داشته باشی و اتومات هم نباشه. خودت دنده تعویض کنی و غرش ماشین رو بشنوی و … ولی دیگه داره به پایان میرسه این مسائل. زمانی میاد که همین دوج هم مجبوره که طراحی و کارکرد خودروهاش رو تغییر بده وگرنه فراموش میشه. این واقعیت…
    چه خوشمون بیاد چه نه، جهان داره به سمت یک سبک جدید از زندگی پیش میره… یه روزی میاد که انسان ها واقعا تقریبا هیچ کاره میشن و همه چی رباتیک میشه و خودروها مثل یک انسان میشن. نمیدونم این سبک جدید زندگی، به اندازه ی زندگی ساده و کلاسیک لذت بخش هست یا نه، ولی جهان به سرعت داره به این سمت این شیوه ی زندگی پیش میره. من که شخصا خودم زندگی ساده و انسانی و کلاسیک رو بیشتر دوست دارم. خودروهای الان یا حتی کلاسیک رو بیشتر دوست دارم. اما این یه عادته. عادت کردیم به این شکل زندگی. از این به بعد کسی برنده است که بتونه تغییر کنه و خودش رو با جهانش هماهنگ کنه

    موافقم 1
    مخالفم 9
  27. حامد

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    پس محصولات نیسان …….فراری …..بنز ……BMW چی شد ؟

  28. آمریکایی باز

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کو فورد موستانگ جی تی ۵۰۰🤔🤔🤔

    موافقم 1
    مخالفم 1
  29. زهرا

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید هم اضافه کنید.مخصوص ایرانیا

  30. محمد یوسفی

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فورد برانکو بعداز سالها که این تیپ رو معرفی و تولید کرد، پر از ایرادهای ریز و درشته. که خودرونویسان هیچ امتیازی خصوصا” کابین کاملا” پلاستیکی و بدفرم . ولی انصافا” اگه رتبه بندی میبود، همون لکسوسLC500 قطعا” سالها در رده اول بود. مزدا میاتا هم جاش خالیه.
    ولی وجود تویوتا فوررانر تعجبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا