کدام خودروسازان در ارائه تکنولوژی بهترند؟ جی‌دی پاور پاسخ می‌دهد

شنبه 1 شهریور 1399 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
JD-Power-Tech-Experience-5
جی‌دی پاور مطالعات زیادی را در مورد خودروهای مختلف و در زمینه‌های گوناگون انجام می‌دهد که نتایج کاربردی و جالبی داشته و می‌تواند در تصمیم افراد...

جی‌دی پاور مطالعات زیادی را در مورد خودروهای مختلف و در زمینه‌های گوناگون انجام می‌دهد که نتایج کاربردی و جالبی داشته و می‌تواند در تصمیم افراد برای خرید خودروی جدید تأثیر بگذارد. حال این موسسه پس از تجزیه‌وتحلیل‌های اخیر خود در مورد میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی و همین‌طور کیفیت اولیهٔ ماشین‌ها، نتایج مطالعهٔ دیگری را منتشر کرده که «شاخص تجربهٔ تکنولوژی» نام دارد و نشان می‌دهد خودروسازان در عرضهٔ تکنولوژی‌های جدید به بازار چگونه عمل کرده‌اند.

این پنجمین نسخه از این مطالعه محسوب می‌شود و میزان پذیرش تکنولوژی‌های مختلف توسط خریداران را با کیفیت ارائهٔ آن توسط سازندگان ترکیب می‌کند. در مطالعهٔ تجربهٔ تکنولوژی سال 2020 ولوو با 617 امتیاز در رتبهٔ اول قرار گرفته و پس‌ازآن ب‌ام‌و با 583 و کادیلاک با 577 امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. در بین برندهای غیرلوکس، هیوندای با 556 امتیاز پیشتاز بوده و رتبهٔ کلی ششم را کسب کرده است. از سوی دیگر، در انتهای لیست مینی با 444 امتیاز و پورشه با 453 امتیاز بدترین شرایط را دارند.

دراین‌بین، تسلا موفق به کسب امتیاز 593 شده که این یعنی می‌تواند بعد از ولوو در رتبهٔ دوم جای گیرد اما این برند الکتریکی در رتبه‌بندی اصلی قرار نگرفته است زیرا مثل سایر مطالعات اخیر، تسلا در 15 ایالت مختلف اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود را به جی‌دی پاور نداده است؛ بنابراین، این امتیاز بر اساس نظرسنجی از مالکان در 35 ایالت دیگر به دست آمده و به همین دلیل نمی‌تواند در لیست اصلی قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین یافته‌های مطالعهٔ شاخص تجربهٔ تکنولوژی سال 2020 علاقهٔ خریداران به دوربین‌های دید عقب و انواع دیگر دوربین‌هایی است که دید بهتری را از اطراف خودرو برای راننده فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، خریداران سیستم‌های تشخیص و کنترل حرکت را دوست ندارند و مشکلات زیادی را با این سیستم‌ها تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که در هر صد خودرو 36 مشکل در این رابطه گزارش شده است.

در بخش سیستم‌های رانندگی نیمه‌خودکار نظرات خریداران مختلف و متفاوت است زیرا درحالی‌که برخی از مالکین خودروها به خاطر اینکه این سیستم‌ها برخی از استرس‌های رانندگی را برطرف می‌کنند به آن‌ها علاقه دارند، برخی دیگر به‌راحتی نمی‌توانند به این سیستم‌ها اعتماد کنند. به همین دلیل، جی‌دی پاور می‌گوید رانندگان باید آموزش‌های لازم در مورد نحوهٔ عملکرد سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم حفظ حرکت میان خطوط را دریافت کنند تا استفاده از این سیستم‌ها افزایش پیدا کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.