هفته نامه

بهترین سگمنت برای واردات خودرو به ایران کدام است؟

اگر شما یک واردکننده خودرو باشید، کدام کلاس خودرویی یا سگمنت را مناسب بازار ایران می‌دانید؟

طبیعی است که پرفروش‌ترین سگمنت برای واردات خودرو به ایران سگمنت کراس‌اوور است. کراس‌اوورها خودروهایی هستند که از قابلیت‌های سواری خودروی سواری و توانایی‌های آفرود اندکی مشابه خودروهای شاسی‌بلند برخوردارند. این ویژگی‌ها باعث شده است که کراس‌اوورها در ایران که جاده‌هایی ناهموار و سرعت‌گیرهای غیراستاندارد دارد بسیار محبوب شوند.

بایک X55 دیار خودرو

علاوه بر محبوبیت، کراس‌اوورها خودروهایی هستند که از نظر قیمت نیز نسبت به شاسی‌بلندها مقرون‌به‌صرفه هستند. زیرا فاقد پیچیدگی سیستم‌های چهار چرخ محرک و ویژگی‌های آفرودی و شاسی نردبانی هستند.

در حال حاضر، کراس‌اوورهای چینی بخش عمده‌ای از بازار واردات خودرو در ایران را تشکیل می‌دهند. این کراس‌اوورها با قیمت‌های مناسب و امکانات متنوع، توانسته‌اند نظر بسیاری از خریداران ایرانی که گزینه انتخابی دیگری هم در این کلاس ندارند را به خود جلب کنند. اما این موضوع برای واردکنندگان به چالش تبدیل می‌شود؛ زیرا باید با گزینه‌های بسیار متنوع و زیادی از رقبا دست‌وپنجه نرم کنند.

البته، سگمنت‌های دیگری نیز برای واردات خودرو به ایران مناسب هستند. به عنوان مثال، سگمنت سدان نیز می‌تواند برای واردات به ایران مناسب باشد. سدان‌ها خودروهایی هستند که از نظر سواری و امکانات، بسیار خوب هستند. بااین‌حال، سدان ها در ایران به‌اندازه کراس‌اوورها محبوب نیستند. بااین‌وجود، تعداد کم خودروهای وارداتی در این سگمنت و تنوع کم بازار، باعث می‌شود علاقه‌مندانی که تمایلی به استفاده از کراس‌اوورهای چینی ندارند، نتوانند گزینه مناسب خود را پیدا کنند. در حال حاضر خودروهای فونیکس آریزو ۶، کی ام سی J7 و خودروهای وارداتی تویوتا کرولا، هیوندای النترا و هونگچی H5 تنها گزینه‌های معدود قابل انتخاب هستند.

پیکاپ‌ها به‌خوبی توانستند در بازار ایران بدرخشند؛ اما این موضوع بیشتر به‌واسطه انتظارات آفرودی از آنها بوده است. کم‌کم مشتریان این نوع خودروها از معایبی چون دنده دستی بودن اکثر آنها، مصرف سوخت و استهلاک بسیار بالا و هزینه نگهداری بیشتر آنها گریزان خواهند شد و ممکن است این سگمنت تبدیل به سگمنتی بدنام شود. طبیعتاً خریداران این خودروها با قیمت‌های بالای آنها، به دنبال قابلیت‌های بارکشی آنها نیستند. پس اگر واردکننده‌ای خودروی پیکاپی ارزان‌قیمت با قابلیت باری مناسب را پیدا کند، هم از سوی مشتریان سازمانی و هم مردم مورد اقبال واقع می‌شود.

اگر واردکننده‌ای بخواهد بازار کمی انحصاری‌تری را تجربه کند که محدود به تعداد فروش کمتر از ۵ هزار دستگاه باشد می‌تواند به سراغ ام پی وی های لوکس برود که مشتریانی از بنگاه‌های گردشگری، هتل‌ها و فرودگاه‌ها در انتظار چنین محصولاتی هستند. برای همین تعداد فروش می‌توان خودروهای آفرودی را نیز درنظر داشت. موفقیت پیکاپ‌های آفرودی در ایران نشان داده که چقدر پتانسیل خوبی در این سگمنت نهفته است. با این حال تلاش برای واردات خودروی آفرودی به نمایش بایک BJ40 دیار خودرو و همچنین چند دستگاه سوزوکی جیمنی محدود شد.

واردکنندگانی که خاص‌تر عمل کرده و به دنبال بازاری کمتر از هزار دستگاه با سود مناسب هستند باید به سراغ خودروهای کوپه، اسپرت، کروکی یا هاچ‌بک داغ بروند. خریداران جوان و متمولی وجود دارند که به‌راحتی این خودروها را انتخاب خواهند کرد. تعداد کمتر واردات هم باعث مدیریت راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر تأمین و پشتیبانی می‌شود.

کیفیت خودروهای وارداتی و خوش‌نامی برند آنها تأثیر چشمگیری در موفقیت آنها خواهد داشت؛ بنابراین صرفاً انتخاب سگمنت مناسب بدون درنظرگرفتن ریشه‌های خودرو، طراحی، قیمت، کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد پاسخگو نیست.

شما بگویید که خلأ کدام سگمنت‌ها را در بازار ایران بیشتر احساس می‌کنید و در صورت انتخاب، کدام کلاس خودرویی را برمی‌گزینید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    حداقل و ناچار….کراس اوور
    با قد کشیدن ماشینا،،،،کراس اوور یه امتیاز امنیتی،حداقلیه
    .
    لطفاً سدانهای انچنانی رو مثال نزنید
    منظورم انتخاب بین یه سدان و یه کراس چینیه که عموم واردات رو تشکیل میدن
    .
    بماند که اقبال عمومی هم سمت همین گزینست

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. amir

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2384 ديدگاه)

      تجربه ثابت کرده ملت ایران دستشون باز باشه به هیچ سگمنتی به جز کراس اوور ( تازه اونم شاسی بلند خطاب میکنند در حالی که شاسی بلند واقعی فرق داره ) اجازه عرض اندامم حتی نمیدن چون حتی اونهایی که هیچ اطلاعاتی از خودرو ندارن و یا درامد و وضع مالی درستی ندارن به دنبال کراس اوور های گران تا حد امکان گنده برای پز دادن و جلب توجه هستن

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. amir

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2384 ديدگاه)

      سگمنت هایی مثل استیشن ون وانت تا حدودی پیکاپ( تا قبل از تی هشت که یه عده فاز اف ۱۵۰ بگیرن باهاش) اصلا در ایران فراموش شده اس
      تنها سه سگمنت در ایران حضور دارن
      سدان کامپکت هاچ بک و کراس اوور
      همین و بس

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Mercedes

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        چون اون سگمنت هایی که گفتی جینگولی و با کلاس و با پرستیژژژژژژ نیستن و دختر خانوما باهاشون کیف نمیکنن و کسر شأن هست ، و در نتیجه آقا پسرا هم نمیخرن و استقبال نمیکنن تا جی.گو.لی هاشون ناراحت نشن

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. amir

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2384 ديدگاه)

          دقیقا ماها پسرا انگار پرنس هری هستن و دخترام انگار دختر شاه پریون
          در حالی که باباشون صبحا با پراید ۸۰ دوررنگ موتور تعویض میره بانک از پارتنرشون توقع شاسی بلند دارن اصلا شاسی کوتاه براشون ناسزا محسوب میشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. شهروند ایرانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (776 ديدگاه)

      بستگی به سدان داره مثلا سدان های که ارتفاعشون از سطح زمین خیلی کم به دلیل جا داغون خوب نیست یا ماشین توربو و gdi یا ماشین cvt چون سربالایی هم زیاد داریم اینارو کنار هم بزاری متوجه میشی نیاز به چی داریم ماشین تنفس طبیعی با ارتفاع زیاد مخصوصا ژاپنی کره ای که اقتصادی هستند و هزینه نگهداری کمتری دارند

      موافقم 7
      مخالفم 1
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10247 ديدگاه)

      خوشبختانه اینبار با جناب اشتری موافقم در مورد kei carها !
      یا محصولات سدان هیبرید مثل پریوس سوناتا کمری برای مردمی که در شهرها زندگی میکنند با تعرفه‌ی پایین !

      اما همه‌ی این‌ها خیالی بیش نیست ، چرا ؟؟؟
      چون قراردادی داریم با چین ۲۵ ساله !
      چون دلاری برای واردات خودرو در کار نیست و خزانه خالیه برای خودرو نه چیز دیگر !
      چون مافیای داخلی قدرتش از هر قدرتی بالاتره !
      چون با این وضع خریدی که مردم از خود در مورد خودرو نشان میدهند دولت دلیلی نمیبینه ماشین حسابی به‌درد بخوری وارد بشه !
      چون ….
      چون ….
      چون ….
      .

      در ضمن از هر نظر ، لذت و کیفیت سواری سدان اصلاً با کراس‌اوور پیکاپ SUV قابل مقایسه نیست و سدان یه چیزِ دیگست !!! اما چه حیف که بیشترین دلیل خرید کراس‌اوور در ایران چشم‌و‌هم‌چشمی هست نه کاربردی بودن کراس‌اوور ، پیکاپ و SUV !

      موافقم 7
      مخالفم 4
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    ماشین شهری ژاپنی در کلاس Kei Car نیاز شهرهای آلوده و پرترافیک ایران هست، البته قیمت واقعی بدون حق گمرک

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. رضا

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یه سوال داشتم جناب اشتری.ممنون میشم راجبش سوال بشه.
      هونگچی الکتریکی که دارن وارد میکنن حدود ۳۰۰۰۰ دلاره و یا h5 مدل۲ لیتری حداقل ۲۶۰۰۰ دلاره. مگه سقف قانون واردات خودرو ۲۰۰۰۰ دلار نیست؟؟؟؟چطور میتونن واردش کنن؟
      اگه ماشین ۳۰۰۰۰ دلاری وارد میشه چرا شرکتهای وارد کننده دیگه ماشینهایی مثل اپتیمای فول آپشن و یا کمری و راو ۴ و….وارد نمیکنن؟

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        این مطلب مطالعه بفرمایید
        https://www.pedal.ir/news/imported-car-tax-in-iran/
        در مصوبات اخیر، هیچ اشاره‌ای به سقف قیمت نشده و البته من مطمئن هستم محدودیت ۲۰ هزار دلار نداریم چون محصولات ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری ثبت‌سفارش شده در گمرک، زیاد هستند و مجوز واردات گرفتن، مثل شاسی‌بلندهای چری اکستریم مدیران خودرو

        موافقم 21
        مخالفم 3
        1. رضا

          ۲۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          ولی یه چیزی گنگه. واقعا با عقل جور در نمیاد که سقف قیمتی نباشه و شرکتها بتونن لکسوس ۵۰۰۰۰ دلاری وارد کنن ولی وارد نکنند.حالا هرچقدر هم تعرفش بالا باشه(که نیست). چون قطعا بازار تشنه ماشین اروپایی و ژاپنی و کره ایه.نشون به اون نشون که خیلی ها حاضر هستن برای ماشین ژاپنی ۱۰ سال کارکرده ۱۰-۲۰ میلیارد هم بدن. ضمنا اگه محدودیت یمت نبود دلیلی نداشت واردکننده کیا و هیوندا و تویوتا ماشینی بیاره که برای مثال صندلیش پارچست. یا سانروف نداره. یا موتورش ۱۲۰۰ سیسیه

          موافقم 10
          مخالفم 2
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        این موردی که‌ گفتی، جوابش خودت می‌دونی
        کمی فکر کنی مشخصه که
        چرا تویوتا راو4 یا لکسوس RX هیبرید وارد نمی‌شه، اما ماشین چینی‌های وارداتی هر روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شن؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. Mercedes

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (752 ديدگاه)

          بهتون قول میدم همون راو۴ یا rx هم وارد بشه بازم اوضاع مثل قدیم نیست
          و تو فروش به گرد پای چینی ها نمی رسند
          بخاطر اینکه مردم ایران دنبال پز دادن و چشم و هم چشمی و لاکچری بازی هستن ، و ژاپنی ها یا حتی کره ای های مدرن و اروپایی های ارزون مناسب بازار هیچکدوم توی بحث مدرن بودن و آپشن و لاکچری بودن به چینی ها نمی رسند
          کمتر کسی پیدا میشه که واسش کیفیت فنی ، موتور و قدرت ماشین مهم باشه
          هرچی ماشین لوکس تر و تجملاتی تر و پر از آپشن تر ، محبوبیت بیشتر (در بازار ایران)
          قول میدم لامبورگینی اوروس هم بیارید فقط لوگوش رو بردارین ، بذارین کنار لاماری. با قیمت یکسان همه لاماری میخرن ! چون مانیتور هاش بزرگ تره و آپشن بیشتر داره (اینو کلی گفتم مقایسه کلی بود شاید آپشن های اوروس بیشتر باشه 😂 یکم با اغراق گفتم که منظورم رو برسونم)

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. Mercedes

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (752 ديدگاه)

          تازه چراغ های لاماری باریک تر و جدید تر از اوروس هست
          پس همه میرن لاماری میخرن(دوتا کامنت دادم این ادامه قبلی هست اگه تایید نشد اینو نخونید چون نمی‌فهمید چی گفتم)

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Mercedes 01

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (752 ديدگاه)

          چون که مردم دنبال لوکس بودن هستن
          تو این رنج قیمتی فقط چینی لوکس داریم
          بقیه گروه تر هستند
          مردم هرچی ماشین مانیتور و چراغ خطی بیشتر و سانروف یا پانوراما داشته باشه بیشتر دوست دارن
          دیگه کاری به موتور و … ندارن
          واسه همین چینی ها بهترین انتخاب واسه واردات به ایران هستند
          حالا نگاه کنید حتی اگه راو۴ وارد هم بشه بازم فروشش در قیاس با چینی ها خیلی پایینه ، به همون دلایلی که بالا گفتم ، نسل جدید ایرانی عاشق مانیتور و چراغ خطی هستن محاله سمت تویوتا یا حتی بنز و bmw های ارزون قیمت کارکرده یا صفر برن (الان مثلا BMW سری ۱ هیچ آپشن جالب یا تزئینات جالب یا دیزاین و نورپردازی خاصی نداره! حتی قدرتش هم از این ماشین جدیده که اسمش اکستریم tx اگر اشتباه نکنم بود کمتره اکستریم ۲۲۰ اسب ولی سری ۱ فکر کنم زیر ۲۰۰ اسب بخاره ، قیمتش هم که تو یک رنج هست)

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. عجب

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      هیچی دیگه با این وضع رانندگی داخل شهرهای ایران و حجم کوچک مدلهای ژاپنی Kei Car ، راننده و ماشین همون روز اول به کتلت تبدیل میشن🥩🥩🥩

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        انگار مردمی که پراید سوار می‌شن، امنیت دارن

        موافقم 26
        مخالفم 2
        1. amir

          ۲۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2384 ديدگاه)

          عمر دست خداست پراید وسیله اس
          (وی پیک نیک را خاموش کرده و میخوابد)

          موافقم 5
          مخالفم 0
    3. محمد

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (599 ديدگاه)

      اقای اشتری…. متاسفانه فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه،،،،چیزی نزدیک به صفره در ایران
      کوچکترین تعطیلی….همه جاده شمال
      کی کار فاجعه میشه تو جاده

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. amir

        ۲۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2384 ديدگاه)

        چیز خوبی رو اشاره کردید نمیدونم ملت چرا فقط در تعطیلات و فقط به شمال میرن این همه جای دیدنی در سایر نقاط کشور مثل اصفهان شیراز لرستان کیش قشم وجود داره فقط شمال جوابه یعنی؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Mercedes

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (752 ديدگاه)

          شمال لاکچری تره
          هر سوالی در مورد مشکلات ایران تو ذهنت اومد جوابش فقط یه چیزه:
          لاکچری تره !
          و بهتر میتونن باهاش پز بدن
          تازه جوجه هم میزنن تو شمال
          یه مثال ساده برات بگم که لباس آدما تو خیابونای عادی ایران در حد لباس های مردم تو فرش قرمز های فیلم های هالیوودی هست!

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. amir

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2384 ديدگاه)

          مرسدس
          باور کن آدم شمال بخواد بره تو اون ترافیک و شلوغی بدتر زهرش میشه من یکی که اختیارم دست خودمه یا بد موقع غیر تعطیلات میرم یا نمیرم یا میرم یه جا قشنگ غیر شمال پیدا میکنم

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. amir

      ۲۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2384 ديدگاه)

      گمرک هم نره روش با توجه به ارزش پولمون این ماشینا گران قیمت درمیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
    5. Mercedes

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      حق گمرک تقریبا همه کشور ها تا جایی که می‌دونم دارن
      منتهی میشه حق گمرک مثلا بین ۵ تا ۲۰ درصد باشه که قیمت خیلی معقولانه تر در بیاد مثلا کسی که ماشین ۱ میلیاردی میخواد با ۱۱۰۰ بتونه بخره
      ولی کسی که ماشین ۵ میلیاردی میخواد باید ۱ میلیارد مالیات بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Dart

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نیاز اولیه مردم سدان های کامپکت با قیمت مناسبه چون در حال حاضر اکثریت بازار سدان کامپکت میپسندن . دلیل اصلی هم قیمت کمتر و هزینه نگهداری پایین تره نسبت به خودرهای گران .
    بعد از اون کراس اوور ها ( عموما کامپکت ) هستند که افرادی که وضع مالی خوب دارن میخرن که سهم اون هم قابل توجهه .
    سدان و کراس میان سایز و هم رده های بعد .
    اما نیاز اولیه مردم سدان و کراس کامپکته بیشتر . ( به شرط قیمت منطقی )

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. sina

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    کراس اور کامپکت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. مانی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    سردبیر محترم پدال
    جنابعالی پرسش خوبی را در این پست مطرح نمودید.به نظر من با توجه به جاده های شلوغ و خیابان ها و کوچه های تنگ موجود در اکثر شهرها و جاده های بین شهری در ایران،مناسب ترین و بهترین سگمنت برای واردات خودرو در ایران در درجه نخست سگمنت هاچ بک های کوچک و کم مصرف است مثلا واردات انبوه هاچ بک های کوچکی مثل پژو 208،رنو کلیو،تویوتا یاریس،ام جی 3،میتسوبیشی میراژ و مزدا 2 و هیوندای i20 و….به شدت توصیه می شود.در درجه دوم واردات انبوه خودروهای سگمنت کراس اوورهای کوچک از جمله تویوتا C-HR،مزدا CX-3،پژو 2008،میتسوبیشی ASX،رنو کپچر و هیوندای کونا و …توصیه می شود.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Mercedes

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بحث این نیست که چی مناسب تره
      بحث اینه که چی لاکچری تره و مردم میخرن
      همه دنبال پز دادن هستن و بهترین چیز واسه این کار کراس اوور های چینی هست
      چون هم قدشون بلنده ، هم گنده تر از سدان ها و کوپه ها هستن ، هم زرق و برق دارن ، هم پر از آپشن هستن ، هم مانیتور های زیاد ، هم چراغاشون خطی هست ، هم تجملاتین (با بنتلی مقایسه نمیکنم نسبت به بقیه برند های هم قیمت خیلی لاکچری ترن مثلا بنز ۳۰ هزار دلاری اصلا به چینی ۳۰ هزار دلاری تو بحث طراحی و بروز بودن و آپشن و امکانات نمی‌رسه (البته بنز کلا ۳۰ هزار دلار ماشین ندارع باید کارکرده بگیری))

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. ۰۰۹۸سامورایی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    احتمالا سدان کامپکت و هاچ بک کامپکت.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. مأمور ۰۰۷ ، بازنشسته سازمان جاسوسی خانمم.

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط وانت 🛻.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. Anti Tesla

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (632 ديدگاه)

    رنو ها و سوزوکی های ارزان ۶۰۰۰ دلاری هندی را ۶۰۰ الی ۷۰۰ می فروختم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. علی جردن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    می تونستم کلی سئات ایبیزا ۲۰۲۳ و کلی مزدا ۲ مدل ۲۰۲۳ وارد می کردم مردم یکم هاچ بک استاندارد ببینن بجای ۲۰۷i های ایرانیزه شده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنظرم سدان های فول سایز جاشون خالیه .

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Mercedes

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      شما بابات کارخونه داره ما پول این کارا رو نداریم
      همون سری ۷ مدل ۲۰۱۷ رو دارن ۱۵ میلیارد میکنن تو پاچه ملت بسه (صفرش بین ۱۰۰-۱۵۰ هزار دلاری مدل ۲۰۲۳ که میشه ۵ تا ۷؟۵ میلیارد )، سدان فول سایز دیگه نمیخوایم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. حسن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    کراس اوور
    هاچبک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    سلایق ایرانیها با توجه به موانع متعددی که مانع خرید دلخواه میشد تقریبا اینجوریه
    این تجربه ی من از بازار تا سال 98 بعد گرانی شدید نمیدونم چی شد اصلا سلیقه مونده یا همه فقط فحش میدن به باعث و بانی ش
    خانمهای مجرد هاچبک
    خانمهای مجرد متمول کراس اورر
    زوجهای جوان کراس اوور
    خانواده های دارای فرزند شاسی بلند .. اکثریت غالب سدان میخرن
    یعنی برای 70 درصد خانواده های ایران شرایط مالی تعیین میکنه چی بخرن
    جوان مجرد وابسته به خانواده هاچبک
    جوان مجرد مستقل شاسی بلند . پیکاپ . و کلاخودرویی که توان افرود داره
    صاحبان حرفه های عملی و مشاغل و کاسبها و افراد دارای ماشینهای کار سنگین پیکاپ

    پولدار هم باشی کلا سلیقه اعمال نمیشه هر چی دوست دارن تو هر مقطع سنی و ذهنی امتحان میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. س

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خلا واقعی الان تو دو در اسپورت تقریبا قیمت پایینه منظورم تو سبک هیوندا جنسیس کوپه خدابیامرزه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا