هفته نامه

تسلا در جایگاه نخست بیشترین فراخوان‌ خودرو در سال‌های آینده!

اخیراً مطالعه‌ای توسط وب‌سایت iSeeCars انجام‌ گرفته تا برندهایی با بیشترین و کمترین فراخوان‌ها را معرفی کند. بر این اساس تسلا بیشترین و مرسدس بنز و تویوتا کمترین میزان فراخوان را دارند.

بنا به گفته وب‌سایت یاد شده خودروهای تسلا مدل ۳، مدل Y، مدل S و مدل X از بین ۵ خودروی اول با بیشترین میزان فراخوان ۴ جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند. پورشه نیز ۴ خودرو با بیشترین فراخوان را دارد. همچنین باید گفت برندهایی همچون لکسوس، مرسدس بنز و تویوتا در این لیست کمترین میزان فراخوان‌ها را داشته‌اند.

iSeeCars برای تهیه لیست خود داده‌های لازم از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ را با همکاری NHTSA جمع‌آوری کرده است. هدف از تهیه لیست موردبحث فهمیدن این بوده که کدام خودروهای امروزی بیشترین و کمترین میزان فراخوان مورد انتظار را در طول ۳۰ سال آینده خواهند داشت. مدیر اجرایی این وب‌سایت می‌گوید:

نگاهی عمیق به داده‌های فراخوان NHTSA تائید می‌کند تفاوت‌های متنوعی بین خودروهایی با بیشترین و کمترین میزان فراخوان وجود دارد. خودرویی همچون لکسوس NX300h یا نیسان ۳۷۰Z در طول ۳۰ سال کمتر از یک فراخوان خواهند داشت درحالی‌که چهار محصول تسلا و پورشه به همراه دو خودروی فولکس‌واگن می‌توانند بین ۲۰ تا ۶۲ فراخوان داشته باشند

نکته جالب اینکه این مطالعه خودروهایی با کمترین میزان فراخوان مورد انتظار در طول ۳۰ سال را نیز معرفی می‌کند. همچنین به خودروهایی با حداقل ۱۰ بار فراخوان در این بازه زمانی نیز اشاره شده است. همان‌طور که مشاهده می‌شود خریداران خودروهای جدید می‌توانند از داده‌های این مطالعه جهت انتخاب خودروی بعدی خود استفاده کنند. iSeeCars می‌گوید یک خودروی متوسط در بازه زمانی ۳۰ ساله ۴ بار فراخوان می‌شود هرچند انتظار می‌رود خودرویی همچون تسلا مدل Y حدود ۶۲ بار فراخوان شود. در جداول زیر می‌توانیم خودروهایی با بیشترین و کمترین فراخوان احتمالی را مشاهده کنیم.

باید به این نکته مهم اشاره شود که اگرچه اظهار می‌داریم تسلا و پورشه دارای ۴ خودرو در لیست خودروهایی با بیشترین فراخوان هستند اما تسلا می‌تواند بسیاری از مشکلات محصولات خود را با استفاده از به‌روزرسانی از راه دور برطرف نماید. تاکنون اخبار گوناگونی از فراخوان محصولات این خودروساز آمریکایی در پدال منتشر شده و هنوز هم پرونده‌های زیادی وجود دارند که کارشناسان NHTSA روی آن‌ها کار می‌کنند. البته باید گفت عدم مراجعه یک خودرو به نمایندگی به معنی عدم وجود مشکل نخواهد بود چراکه شاید آن خودرو به تعداد بسیار محدودتری تولید شده و یا اینکه راه‌حل رفع مشکل و تعمیرش بسیار راحت‌تر بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    چقدر مسخره! چطور فراخوان ٣٠ سال آینده رو میشه پیش بینی کرد اصلا!! با هر منبعی هم حساب کنین نمیشه بگین ٣ سال آینده هم چه خودرو هایی قراره فراخوان بدن یا ندن چه برسه به ٣٠ سال! خود برند ها هم چنین چیزی رو نمیدونن راجع به ماشیناشون اگه میدونستن که حلش میکردن قبل از تولید

    موافقم 34
    مخالفم 14
    1. کرگدن باواریا

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      بیشتر اونایی که تسلا سوار میشن اضافه وزن وخیمی دارن و چاغن ! افراد تنبلی هستن ، اعتماد زیادی به تکنولوژی دارن ؛ همیشه مک دونالد و کنتاکی میخورن دور دهنشون هم سس خردله عین بچه های خردسال ، بلد نیستن پاکش کنن!
      بعضی هاشون هم زمین تخت گرا هستن
      تو اتوبان های ایالت متحده ؛ هیچ چیز خطرناک تر از یه تسلا مدل y با راننده‌ایی که پشت فرمون خوابیده و دور لبش سس خردله بغل دستش پیتزا پیرونی نیست!

      موافقم 21
      مخالفم 20
  2. SLR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمشون گرم تویوتا و لکسوس و بنز . حلالشون باشه
    درد و بلاشون بخوره تو سر مافیای خودرو ایران .

    موافقم 36
    مخالفم 7
  3. amirmohammad

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (450 ديدگاه)

    بنظرم حتی طبق اینکه کدوم برند ها در 30 سال گذشته بیشترین قراخوان رو داشتن هم نمیشه گفت در اینده کدوم ها قرار بیشترین فراخوان رو داشته باشن.بررسی قابل اعتمادی نیست

    موافقم 9
    مخالفم 14
  4. پیام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    دیگه نبینم بگید هیوندای و کیا کلی فراخوان میدنا! چاخان نکنید چون عصر ارتباطات هست 😂😂😂😂 پرونده فراخوان‌های هیوندای همینجا مختومه شد.

    موافقم 8
    مخالفم 31
    1. PSYCO

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پرونده ی درخشان کیا و هیوندا ، به این راحتیا بسته نمیشه .
      صد رحمت به فراخوان های تسلا .

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. مردیم از خوشی

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        چرا با اکانت اصلی پیام نمی دید

        یعنی خودتون میدونید اینقدر چرت میگید گه چهره اکانت اصلیتون خراب میشه !

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. Ben

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سایپا و ایران خودرو اصلا نمیدونن فراخوان چی هست.

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. امیررضا

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (268 ديدگاه)

      داداش اینا فراخوان رو جای ماشین میدن دست ملت

      موافقم 22
      مخالفم 2
  6. JDM سابق

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (379 ديدگاه)

    برقی بمب متحرک و دارای مکافات و استهلاک

    موافقم 12
    مخالفم 16
  7. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    یه کامنت میزاری ٣ ساعت طول میکشه تا تایید بشه! فیلتر ورودی وزارت اطلاعات هم اینطور نیست!

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      اصلا من موندم تایید چه صیغه ای هست رسانه باید آزاد باشه نه اینکه طبق نظر اون سایت نظری رد یا تایید بشه ، اکانت های ترول رو هم مسدود نمیکنن که بگیم خب حداقل از این نظر آرامش داره سایت

      موافقم 20
      مخالفم 3
  8. Alan.r

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    مهر تاییدی بر شعار
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 27
    مخالفم 11
  9. فرشاد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    می بینم که امریکن کارز و جنرال موتورز حتی تو فراخوان سی سال دیگه هم میدرخشن
    درون سوز و برون سوز هم نداره

    موافقم 11
    مخالفم 11
  10. Elmiraj

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    مهم اینکه که ۹۰ درصد فراخوان های تسلا غیر حضوری هستن و با بروزرسانی نرم افزار و تنها با دانلود چند مگابایت داده از داخل ماشین برطرف میشن….

    چیزی که با دنیای رقبا در تضاده و هیچ شباهتی به فراخوان اونا نداره

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. مازیار

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2517 ديدگاه)

      این یکی از خواص برقی هاست و از این لحاظ نمیتونه با درونسوزها قیاس بشه

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. Elmiraj

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        فولکس واگن سالهاست می‌خواد الکتریکی هاش از راه دور بروزرسانی و رفع ایراد بشن ولی بار ها ناکام مانده…

        این روش کار تسلا هست و هرگز شامل همه الکتریکی ها نبوده

        موافقم 7
        مخالفم 10
        1. مازیار

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2517 ديدگاه)

          منم نگفتم شامل همه الکتریکی ها بوده منظورم قیاس با غیرالکتریکی ها بود
          بعدشم این که شما میفرمائید طریق رفع ایراد هست و دخلی به چرایی تعدد ایراد نداره

          موافقم 10
          مخالفم 1
  11. یوسف

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    خدا رو شکر اسمی از لندرور نیاورده….

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا