حضور مجدد مزراتی لوانته در باشگاه پرورش اندام نوویتک
به نظر میرسد مزراتی لوانته در میان تیونرهای تراز اول جهان محبوبیت بالایی کسب کرده زیرا شرکتهایی چون منصوری و استارتک قبلاً قطعاتی چون کیت بدنه و بهروزرسانیهای عملکردی را برای این کراس اوور لوکس تدارک دیدهاند. به نظر میرسد شرکت تیونر نوویتک پتانسیلهای بیشتری را در این قدبلند ایتالیایی دیده و هماکنون دومین بستهی ارتقایی را برای لوانته در نظر گرفته و البته باید گفت قطعات جدید بکار رفته گیراتر از نسخهی اول هستند.
همانند خودروی تیون شدهی قبلی، جدیدترین لوانته نوویتک دارای کیت بدنهی عریض است. گلگیرهای پف کرده نمایی زیبا داشته و همانند نمونهای کارخانهای به نظر میرسند. پهنای اکسل جلو و عقب به ترتیب 10 و 12 سانتیمتر افزایش یافته است. این قطعات همچنین شامل تکهی فیبر کربنی بزرگ برای کاپوت و قطعهای کوچک در زیر سپر جلو هستند. در بخش عقب نیز استفاده از اسپویلر و دیفیوزر جدید باعث خشنتر شدن نمای عقب لوانته شدهاند.
نوویتک سیستم تعلیق بادی را نیز اصلاح کرده و 25 میلیمتر از ارتفاع خودرو کاسته شده است. لاستیکهای 30/295 جلو و 25/335 عقب نیز رینگهای 22 اینچی را دربر گرفتهاند.
این تیونر معروف هر دو پیشرانهی بنزینی و دیزلی لوانته را تیون کرده است. پیشرانهی بنزینی قدرت 487 اسبی و گشتاور 660 نیوتون متری دارد. این کمپانی ادعا میکند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت لوانته در 4.8 ثانیه ثبت میشود. بهبودهای صورت گرفته روی پیشرانهی دیزلی نیز باعث شده خروجی آن به 318 اسب بخار و 680 نیوتون متر گشتاور برسد. لوانته دیزلی نوویتک در 6.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد.
ظاهراً مزراتی در حال برنامهریزی برای ارائهی نسخهی قدرتمندتر لوانته با نام GTS است. پیشرانهی 8 سیلندر 3.8 لیتری بای توربوی کواتروپورته S هماکنون قدرت 523 اسب بخاری و گشتاور 710 نیوتون متری دارد. دیگر ارتقاهای عملکردی نظیر ترمزهای بزرگتر و سیستم تعلیق سفتتر باعث هماهنگی خودرو با این قدرت بیشتر خواهند شد.