5 نکته درباره مزراتی لوانته S 2017

چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 14:30
مطالعه 7 دقیقه
2017 Maserati Levante
شاسی بلندهای شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای لوکس و اسپورت به منزله‌ی معدن طلا هستند. پورشه با ساخت شاسی‌بلند کاین سود زیادی نصیب خود کرد، خودرویی که...
تبلیغات

شاسی بلندهای شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای لوکس و اسپورت به منزله‌ی معدن طلا هستند. پورشه با ساخت شاسی‌بلند کاین سود زیادی نصیب خود کرد، خودرویی که به سرعت به پرفروش‌ترین مدل کمپانی بدل گردید. جگوار نیز به دنبال به دست آوردن همان موفقیت با تولید کراس اوور اف پیس است.

مزراتی لوکس ساز بعدی از کشور ایتالیا است که دست روی سگمنت شاسی بلندها گذاشته است. مزراتی لوانته S در نظر دارد با طراحی خارجی و کابین زیبای خود پورشه کاین را شکست دهد. مهم‌تر آنکه این خودرو با قوای محرکه‌ی قدرتمندی عرضه می‌شود. این خودرو درعین‌حال که خودروی خانواده بوده اما اسپورت بودن را فراموش نکرده است.

ما این شانس را داشته‌ایم تا زمان مناسبی با لوانته S در داخل و خارج جاده رانندگی کنیم. با گذشت مدت کوتاهی موارد زیادی دستگیرمان شد که 5 تای آن‌ها را برای شما بازگو کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • این خودرو منحصربه‌فرد است

اشتباه گرفتن این خودرو با سایر خودروهای موجود در یک پارکینگ کاری سخت است. با وجود کاپوتی طویل و تناسباتی فربه مانند، لوانته ذات اسپورت خود را به نمایش می‌گذارد. سپس چراغ‌ها و جلوپنجره به همدیگر رسیده و در نهایت نیزه‌ی سه شاخ مزراتی را به بیننده نشان می‌دهد. پشت جلوپنجره پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی ساخت فراری قرار گرفته است. مزراتی این پیشرانه را با دو خروجی عرضه می‌کند: مدل‌های پایه قدرت 345 اسبی داشته درحالی‌که مدل‌های S قدرت 424 اسب بخاری را ارائه می‌کنند.

چیزی که به برجسته‌تر شدن این خودرو کمک می‌کند صدای تولیدی آن است. شما هرگز صدای مزراتی را فراموش نخواهید کرد. این صدا خشن و به‌طور غیرقابل اشتباهی ایتالیایی است.

  • اما لوانته S آشنا نیز هست

اما به همراه تمامی قطعات و بخش‌هایی که لوانته S را جالب‌توجه می‌کنند، قطعات آشنایی نیز وجود دارد. سوئیچ‌ها، دسته‌دنده، سیستم اطلاعات سرگرمی و... مخلوطی از چیزهای آشنایی هستند که در محصولات اخیر فیات کرایسلر دیده این. ما مطمئن نیستیم که مالکان مزراتی با دیدن این قطعات در شاسی‌بلند 80 هزار دلاری خود خیلی خوشحال شوند. هرچند این موضوع خیلی هم بد نیست چراکه بسیاری از افراد سیستم اطلاعات سرگرمی UConnect را یکی از بهترین نمونه‌ها می‌دانند؛ اما موضوع بد اینکه تمامی دکمه‌های فیزیکی که برای کنترل سیستم بکار می‌روند در هنگام تست عمل نکردند و مجبور شدیم همه‌ی کنترل‌ها را از صفحه لمسی انجام دهیم.

همچنین باید خاطرنشان ساخت لوانته از گیربکس 8 سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که مشابه گیربکس جگوار اف پیس است. هرچند شیفتر الکترونیکی این خودرو گیج‌کننده است. دیگر محصولات فیات کرایسلر که از این شیفتر استفاده می‌کنند به خاطر رفع این مشکل فراخوان شده‌اند بنابراین دیدن آن در لوانته جای تعجب دارد.

  • لوانته روی جاده خیال‌انگیز است

در جاده فراموش خواهید کرد که لوانته S یک کراس اوور است. قدرت فراری واقعاً این خودرو را به سرعت‌های هشداردهنده‌ای می‌رساند. شتاب لوانته S تنها 5.7 ثانیه است. در بحث شتاب گیری این خودرو با کاین S هم قیمت برابری می‌کند. دیگر بخش فوق‌العاده‌ی این خودرو توزیع وزن فوق‌العاده و تحویل قدرت است. لوانته S توزیع وزن 50/50 در جلو/عقب داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن به‌طور معمول نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد اما می‌تواند در مواقع لزوم نیمی از قدرت را به چرخ‌های جلو نیز منتقل کند.

این خودرو از فرمان هیدرولیکی سنتی بهره می‌برد که همین امر کنترل خوبی را ایجاد می‌کند. بدون شک لوانته S شاسی‌بلندی است که قادر است هیجان زیادی ایجاد کند، چیزی که در خودروهای بزرگ به ندرت دیده می‌شود.

همچنین برخی تجهیزات کمک‌راننده همانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو با ترمزهای خودکار وجود دارد.

  • آفرود؟ نه خیلی زیاد

آفرود کردن قطعاً در این زیبای ایتالیایی امکان‌پذیر است که این امر به لطف سیستم تعلیق بادی با 5 حالت مختلف صورت می‌گیرد. سیستم چهار چرخ محرک لوانته نیز در انتقال قدرت از عقب به جلو کاملاً سریع عمل می‌کند اما یک مشکل بزرگ در بحث آفرود به تایرهای پیرلی ای بازمی‌گردد که روی جاده تمرکز دارند. علاوه بر این به منظور استفاده بهتر در آفرود شما نیازمند این هستید که به خوبی از موقعیت چرخ‌های جلو اطلاع داشته باشید و با وجود کاپوت طویل لوانته دانستن این موضوع کاری سخت است.

  • کابین خودرو چگونه است؟

جدای از سوئیچ‌ها و سیستم اطلاعات سرگرمی آشنای لوانته، کابین این خودرو دقیقاً مشابه خودرویی با بهای آغازی 83 هزار دلاری است. صندلی‌های چرمی لوانته S با دوخت‌های زیبای قرمز و مشکی همراه شده و لوگوی مزراتی نیز در پشت‌سری‌ها به چشم می‌خورد.

شاید برخی افراد ساعت آنالوگ مزراتی را قدیمی بدانند اما به عقیده‌ی ما شیک و جذاب است. هرچند جدای از سقف نرم، لوانته فاقد آن بافت مخصوصی است که در چنین بازه‌ی قیمتی انتظار دارید. حتی ب ام و X5 ها و مرسدس GLE های فول نیز از چرم و مواد بسیار باکیفیت و خاص استفاده می‌کنند. این احساس خاص بودن را نمی‌توان درباره‌ی لوانته گفت.

  • قضاوت نهایی

برای مزراتی، این یک ورود خوب به بازاری است که جیپ‌های پرپولی را می‌طلبد. مشتریان این خودرو را دوست خواهند داشت و شاید اهمیتی به انتقادات کوچک ما ندهند. خریدن یکی از این خودروها مبلغ 83 هزار دلار را نیاز دارد. البته این مبلغ بدون احتساب هزینه تحویل و برخی تجهیزات نظیر کابین بهبود یافته‌ی زگنا، تجهیزات کمک‌راننده و... است. شاید برخی افراد پورشه کاین S را ترجیح دهند؛ اما شاید برخی نیز دنبال خودرویی جالب‌تر و منحصربه‌فردتر باشند و لوانته S دقیقاً همان خودرو است.

منبع: autoguide

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.