معرفی مازراتی MC پورا، جانشین MC20 با بهبود آیرودینامیک

پنج‌شنبه 19 تیر 1404 - 22:00
مطالعه 5 دقیقه
مازراتی MC پورا
مازراتی MC پورا نسخهٔ بروز شدهٔ MC محسوب می‌شود که با همان پیشرانهٔ 630 اسب بخاری قبلی ولی با بهبودهایی در آیرودینامیک و کابین عرضه خواهد شد.
تبلیغات

MC20 آن‌طور که مازراتی انتظار داشت، عمل نکرد. این سوپراسپرت که در سال 2020 به‌عنوان پرچم‌دار احیای مازراتی معرفی شد، فروش پایینی داشته و با وجود تحسین منتقدان، نتوانست جایگاه محکمی در میان سوپراسپرت‌های مطرح کسب کند. حالا برای سال 2026، مازراتی این خودرو را با تغییراتی جزئی و نام جدید MCPura، معرفی کرده است. MC به معنای مازراتی کورسا (برنامه مسابقه‌ای مازراتی) و پورا در ایتالیایی به معنای خالص است. این نام شاید نشان‌دهنده رویکرد سنتی MC پورا باشد که برخلاف رقبای سوپراسپرت مانند فراری 296، لامبورگینی تمراریو و مک‌لارن آرتورا، از سیستم هیبریدی استفاده نمی‌کند.

از نظر فنی، MC پورا تقریباً مشابه MC20 است و تنها چند تغییر جزئی دارد. شاسی فیبر کربنی، موتور V6 توئین توربو با 630 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و نسخه روباز سی‌یلو همچنان حفظ شده‌اند. تفاوت‌های اصلی بین MC20 و MCPura شامل سپرهای جدید، آیرودینامیک بهبودیافته، رنگ‌های جدید و استفاده بیشتر از آلکانتارا در کابین است.

پیشرانهٔ این سوپرکار ایتالیایی هرچند افزایش قدرت نداشته ولی هنوز هم بسیار جالب و منحصربه‌فرد است. این موتور 3 لیتری که بر پایه موتور V6 آلفارومئو (و خود آن بر اساس پیشرانهٔ V8 توئین توربوی فراری) ساخته شده، تنها پیشرانهٔ جاده‌ای است که از پیش‌احتراق استفاده می‌کند. در این سیستم، یک محفظه احتراق کوچک با شمع جداگانه بالای محفظه اصلی قرار دارد که احتراق را سریع‌تر می‌کند. گیربکس نیز همان هشت سرعته دوکلاچه ترمک است که در شورلت کوروت استفاده می‌شود.

مازراتی با همکاری دالارا، سازنده ایتالیایی مشهور خودروهای مسابقه‌ای، آیرودینامیک MC پورا را برای بهره‌وری بهتر بهینه کرده است. یک اسپویلر بزرگ‌تر اختیاری، نمای جلویی و عقبی الهام‌گرفته از GT2 استراداله و بهبودهای زیر بدنه ازجمله تغییرات هستند. مازراتی همچنین آیرودینامیک و مدیریت حرارتی نسخه کانورتیبل سی‌یلو را هم بهبود داده تا عملکرد آن کاهش نیابد.

مازراتی MC پورا
مازراتی MC پورا

در داخل، علاوه بر استفاده بیشتر از آلکانتارا، نسخه کوپه MC پورا به فرمان فیبر کربنی با چراغ‌های تعویض دنده (مشابه GT2 استراداله) مجهز شده است. هر دو مدل به سیستم اطلاعات-سرگرمی به‌روزشده با صفحات پرفورمنس مجهز شده‌اند که داده‌های زنده خودرو را روی نمایشگر مرکزی نشان می‌دهند. غیرازاین تغییرات، کابین همان طراحی ساده و شیک MC20 را حفظ کرده است.

مازراتی MC پورا
مازراتی MC پورا
مازراتی MC پورا

مازراتی قصد دارد MC پورا را به‌صورت محدود عرضه کند به‌گونه‌ای که در مدل 2026، برای بازار آمریکا 120 دستگاه و کانادا تنها 10 دستگاه در نظر گرفته شده که حدود یک‌سوم کل تولید این مدل جدید را تشکیل می‌دهد. پذیرش سفارشات خرید از فردا آغاز می‌شود و انتظار می‌رود اولین خودروها تا پایان سال 2025 تحویل داده شوند. قیمت نیز نزدیک به آن زمان اعلام خواهد شد. مازراتی در حال حاضر نمی‌تواند ریسک‌های بزرگ در بخش سوپراسپرت انجام دهد اما درحالی‌که رقبا به سمت هیبریدی شدن می‌روند، MCPura پیشنهادی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.