مزراتی نتونو، نیروگاهی آهنین با قدرت 630 اسبی!

پنج‌شنبه 12 تیر 1399 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
maserati-nettuno-engine
مزراتی از اتکای خود به پیشرانه‌های فراری خواهد کاست زیرا در حال معرفی قوای محرکه‌ی جدیدی است که کاملاً در خانه طراحی شده است. این پیشرانه که...
تبلیغات

مزراتی از اتکای خود به پیشرانه‌های فراری خواهد کاست زیرا در حال معرفی قوای محرکه‌ی جدیدی است که کاملاً در خانه طراحی شده است. این پیشرانه که "نتونو" نام دارد از نوع 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو بوده و وزن کمتر از 220 کیلوگرمی دارد. از جمله تکنولوژی‌های این نیروگاه آهنین می‌توان به سیستم کارتل خشک و محفظه احتراق برگرفته از فرمول 1 اشاره کرد.

اما خروجی قلب تپنده‌ی جدید مزراتی 630 اسب بخار در دور 7500 بوده و گشتاور 730 نیوتون متری نیز در دور بین 3000 تا 5500 به دست می‌آید. ردلاین پیشرانه هم تا 8 هزار می‌رسد. نسبت خاص قدرت به لیتر 210 اسب بخاری بر 1 لیتر نیز نشان دهنده‌ی توانایی اولین پیشرانه‌ای است که توسط مزراتی در 20 سال اخیر ساخته شده است.

طبیعتاً این پیشرانه اولین بار در سوپرکار MC20 که قرار است در روز 9 سپتامبر رونمایی شود دیده خواهد شد. سرانجام مدل‌های رده پایین‌تر نیز از این نیروگاه آهنین سود خواهند برد. بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، این پیشرانه در مدل‌های اسپورت مزراتی قدرت 542 اسبی و در شاسی بلندها خروجی 523 اسب بخاری خواهد داشت. اگر توجه کنید ما از واژه شاسی بلندها استفاده کردیم که نشان دهنده تولید یک شاسی‌بلند جدید توسط این برند در سال 2021 می‌باشد.

اما گیبلی و کواتروپورته هم اواخر سال جاری فیس لیفت خواهند شد و لوانته نیز همین سرنوشت را خواهد داشت. در سال 2021 نسل بعدی گرن توریسمو به همراه همان شاسی‌بلند جدید معرفی خواهد شد و البته یک خودروی اسپورت جدید و کابریو نیز پدیدار خواهد شد که شاید نسخه روباز MC20 باشد. مزراتی در سال 2022 به دنبال معرفی جایگزین‌های گرن کابریو و کواتروپورته خواهد بود و یک سال بعد نیز نسل جدید لوانته خودنمایی خواهد کرد.

الکتریکی سازی جزو استراتژی‌های مهم مزراتی برای آینده است و شاید نسخه‌های هیبریدی از این پیشرانه نیز ساخته شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.