پردهبرداری مزراتی از لوانته هیبرید 330 اسب بخاری
الکتریکی سازی خودروها امری اجتنابناپذیر بوده و حتی بزرگان صنعت هم تن به این کار دادهاند. مزراتی جولای 2020 با معرفی گیبلی هیبریدی ملایم پای به این عرصه گذاشت و حالا نوبت به لوانته رسیده که همان تکنولوژی 48 ولتی را دریافت کند. همزمان با قوای محرکه هیبریدی ملایم یک تریم جدید GT نیز معرفی شده است.
اول بیایید نگاهی به مشخصات فنی لوانته هیبرید بیندازیم. در قلب این شاسیبلند الکتریکی شده پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی با تکنولوژی هیبریدی ملایم قرار گرفته است. همانگونه که در گیبلی دیدهایم این مجموعه قدرت 330 اسب بخاری در دور 5750 و گشتاور 450 نیوتون متری در دور 2250 تولید میکند. البته حداکثر گشتاور گیبلی در دور 4 هزار پیشرانه حاصل میشد. مزراتی میگوید این پیشرانه گشتاور مشابه پیشرانههای دیزلی در دورهای پایین داشته و درعینحال نرمی یک پیشرانه 6 سیلندر بنزینی را ارائه میکند.
لوانته هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6 ثانیهای و حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعتی دارد. در مقابل گیبلی هیبریدی شتاب 5.7 ثانیهای و حداکثر سرعت 255 کیلومتر در ساعتی دارد هرچند دلیل شتاب کندتر لوانته به وزن بیشتر آن مربوط میشود. این خودرو 2090 کیلوگرم وزن دارد که این مربوط به نسخه استاندارد بوده و مدل هیبریدی سنگینتر هم خواهد بود.
خودروی موردبحث بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی سود میبرد. ایتالیاییها میگویند این خودرو عملکرد مشابه مدل 6 سیلندر را داشته و مصرف سوخت آن 16 درصد کاهش یافته است. نکته مهم دیگر توزیع وزن ایده آل بین دو اکسل جلو و عقب است که به مدد نصب باتری در بخش پشتی حاصل شده است.
مزراتی لوانته هیبرید از رنگ بدنه آبی متالیک سه پوششه خاصی با نام آزورو آسترو سود میبرد. به این موارد باید عناصر آبی روی ورودیهای هوا، کالیپرهای ترمز و لوگوی روی ستون C را اضافه کرد. لوانته هیبرید از رینگهای 21 اینچی و چراغهای جلوی اصلاح شده سود میبرد. داخل کابین نیز نمایشگر مرکزی 8.4 اینچی و پشت آمپرهای 7 اینچی خودنمایی میکنند.
پیشفروش این خودرو در اروپا شروع شده و اولین نمونهها از ماه ژوئن به دست مشتریان خواهند رسید.