تدارک مازراتی برای ساخت آلفیری و گرنتوریزموی جدید
گزارشها حاکی از آن است که مازراتی قصد دارد نسخه بعدی گرنتوریزمو و آلفیری را تا پایان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند. مطابق گزارش Drive، مدل GT را احتمالاً در سال ۲۰۱۷ خواهیم دید و این در حالی است که تا سال ۲۰۱۸، خبری از ارائه نسخه تولیدی آلفیری نخواهد بود. قبلاً در برنامه پنج ساله کمپانی مازراتی در سال ۲۰۱۴، قرار بود که ابتدا آلفیری در سال ۲۰۱۶ از راه برسد و زمان ورود گرنتوریزمو نیز برای سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته شده بود.
آلفیری از یک نسخه اصلاحشده از شاسی کنونی مازراتی بهره خواهد برد که در آن، آلومینیوم سهم بیشتری در ساختار خواهد داشت؛ موضوعی که باعث سبکتر شدن کوپه اسپورت جدید میشود. دیوید دَنیزین (Davide Danesin) در این رابطه میگوید:
ساختار امروز بین گیبلی، کواتروپورته و لوانته مشترک است. در «آلفیری» فکر میکنیم که نیاز به گام فراتر در زمینه ساختار داریم و بنابراین میخواهیم به ساختار اسپورتیتر، با برخی مبناهای رایج و البته توسعه آنها، برسیم.
آلفیری و گرنتوریزمو احتمالاً آخرین نسخه موتور V6 و V8 توربوشارژر مازراتی را دریافت خواهند کرد. با این حال، قدرت خروجی این موتور باز هم به چرخهای عقب منتقل خواهد شد؛ چرا که این کمپانی فکر نمیکند که استفاده از یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک برای آنها مناسب باشد. «دنیزین» در این زمینه میگوید:
باید گفت که برای خودروی اسپورت بعدی، استفاده از یک طرح دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، بهترین گزینه محسوب نمیشود. با اینکه برخی راهحلها را برای مدلهای اسپورت دو دیفرانسل برای آینده درنظر داریم، ولی این چیزی نیست که در حال حاضر بر روی آن کار میکنیم.
پس از ارائه یک کانسپت زیبا در سال ۲۰۱۴، طولانیتر شدن انتظار برای ورود نسخه تولیدی آلفیری، اندکی ناامید کننده است. البته جای امیدواری است که این مدل هنوز در مسیر تولید قرار دارد. این در حالی است که برخی شایعات از توقف برنامه کوپه اسپورت 2+2 به دلیل شکنندهبودن بازار چین خبر داده بودند. همچنین هرالد وستر (Harald Wester)، رئیس کمپانی مازراتی در نمایشگاه موتور شوی ژنو، ضمن اشاره به زودتر ارائه شدن «گرنتوریزمو»، از صحبت در مورد آینده مدل «آلفیری» خودداری کرده بود.
منبع: autoblog