مازراتی

معرفی نسخه ویژه گرن‌توریسمو به مناسبت 110 سالگی مازراتی

این نسخه ویژه که ۱۱۰ Anniversario نام دارد و بر اساس گرن‌توریسموی الکتریکی ساخته شده، در دو رنگ مختلف و در تعداد ۱۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.

در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۴ مازراتی ۱۱۰ ساله خواهد شد و به همین مناسبت، نسخهٔ ویژه‌ای از گرن‌توریسمو را با نام ۱۱۰ Anniversario معرفی کرده است. این نسخه که با چند ویژگی خاص بر اساس مدل الکتریکی فولگوره ساخته شده، تنها در ۱۱۰ دستگاه تولید خواهد شد. گرن‌توریسمو ویژه ۱۱۰ سالگی در دو رنگ ویژهٔ آبی جوهری و مسی ارائه می‌شود که از هرکدام ۵۵ دستگاه ساخته خواهد شد. در هردو رنگ شاهد رینگ‌های آلیاژی مسی‌رنگ هستیم درحالی‌که نشان ویژهٔ ۱۱۰ سالگی هم که با لوگوی مازراتی ادغام شده با همین رنگ روی ستون C دیده می‌شود.

مازراتی برای این نسخه تودوزی خاصی را هم در نظر گرفته است. این تودوزی در نمونهٔ مسی‌رنگ ترکیب دورنگی از یخی و آبی جین با دوخت مسی است درحالی‌که در نمونهٔ آبی‌رنگ تودوزی مشکی با دوخت آبی و تزئینات مسی‌رنگ روی کنسول مرکزی و رو دری‌ها دیده می‌شود.

در مشخصات فنی خودرو اما تغییری صورت نگرفته و گرن‌توریسمو ویژهٔ ۱۱۰ سالگی همچنان از همان سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری ۹۲.۵ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۳۹۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این نسخهٔ ویژه برای اولین بار در تاریخ ۳۰ نوامبر در محل دفتر مرکزی مازراتی در مودنا به نمایش درخواهد آمد و آغازگر رویدادی بنام ترایدنت اکسپرینس خواهد بود. این یک رویداد دوروزه برای جشن ۱۱۰ سالگی مازراتی با حضور مهمانان ویژه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خوب دلیل وضع خراب استلانتیس همینجاست.در حالی که به فروش بیشتر محصولاتش نیاز داره تمرکز روی مازراتی که واقعا کسی حاضر نیست پولش رو براش حروم کنه گذاشته.اونم جی تی و سوپر کار حالا اگر کراس اوور یا سدان بود یه چیزی این در حالیه که داج با چارجر چلنجر فروش بی نظیر داشت اونم محصولات سالخورده جالبی کار اینجاست اون سهم عالیه داج از فروش چلنجر چارجر الان کاملا از بین رفته چون بازنشسته شدن بدون عرضه جانشین همون مزحکه بزقی هم معلوم نیست کی بیاد گیرم هم بیاد چرا باید کسی ماسل برقی بخره اونم با عملکرد پیش پا افتاده باز اگر چارجر برقی ۱۵۰۰ اسب بود یه چیزی فکر کنید اون عظمت با ۴۸۰ اسب و تو بالاردش ۶۸۰ اسب باشه که تو بهترین حالت شتاب بالای ۴ ثانیه ثبت می‌کنه.اگر به جای هزینه رو مازراتی یه انجین وی۸ همی جدید میساختن الان این وضعشون نبود

    موافقم 13
    مخالفم 25
    1. علی Shelby

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (556 ديدگاه)

      مازراتی=عشق بی پایان

      موافقم 26
      مخالفم 6
    2. B

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (896 ديدگاه)

      این شرکتای استلانتیس لز قبل هم وضعیتشون بد بوده با ترکیب شدنشون همون رویه سقوط رو حفظ کردن گویا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Taha Ayoobi

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4483 ديدگاه)

      همی رو خیلی الکی گذاشتن کنار

      موافقم 5
      مخالفم 4
  2. Roham

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بعد اون موقع استلانتیس میخواد این برند ها با قدمت های صد ساله رو نابود کنه

    موافقم 10
    1. B

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (896 ديدگاه)

      وقتی مدت طولانی ضرر ده باشن راه دیگه ای نمیمونه
      اگه به اندازه کافی خوب نباشی صنعت میندازدت دور اصالت قدمت و نو آوری و … هم براش مهم نیست

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. رهام

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بعد اون موقع استلانتیس میخواد این برند ها با قدمت های صد ساله رو نابود کنه

  4. hosen

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    به امید اوج گرفتن مازراتی

    موافقم 18
  5. کامران

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دنیا و ایتالیا و شرکتهای خودروسازی و موتورسیکلت سازیاش که رقیب در دنیا ندارند.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. Amirsh

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    به نظرتون اگه خودروساز های بازار آزاد غربی( شامل اروپاییا ، آمریکاییا ، ژاپنیا و کره اییا ) بیان همگی از نظر سیاست تولید و فروش و اینا متحد بشن و با هم بتونن هر برند رو به جایگاهی که میتونه داشته باشه توی بازار برسونن ، و برای نیازای مختلف ، برندا برنامه مشخصی داشته باشن تا پازل تقاضای بازار رو کامل کنن ، میتونن رشد داشته باشن ؟
    در مقابل برندای چینی که واقعا طبق یه سیاست و برنامه ی مشخص و هماهنگی پیش میرن ؟
    یا اینکه اینکار بازتر آزاد رو مخدوش میکنه ؟
    اصلا وقتی یه بازیگر بزرگ و تاثیر گذار ( مثل چین ) سروکله اش پیدا شده که از بازار آزاد و رقابتی پیروی نمیکنه چندان ، پیش گرفتن همون بازار آزاد درسته ؟ یا باید مثل خودشون باهاشون برخورد بشه ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Ali

      ۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      در کل فروش پایینه مازراتی بخاطر چین نیست چون اصلا رقیبی از اون سمت نداره که روی بازار هدفش تاثیر گذار باشه.
      این چیزیم که شما میگی امکان نداره چون هر برندی دنبال سوده خودشه و همین رقابت باعثه نو آوری و پیشرفته.
      دلیل فروش خوب چینیا هم اینه که توی بزرگترین بخش بازار که خودروهای اقتصادی باشه از گوشت و خون مایه گذاشتن و تبدیل به گزینه های مناسبی شدن.
      در کل اگر بد بودن هیچوقت انقدر بزرگ نمیشدن.(خودم از چینیا خوشم نمیاد).

  7. امیرمسعود

    ۹ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درنوع خودش بی نظیره

  8. همایون

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (805 ديدگاه)

    اهمچین میگن محدود به ۱۱۰ دستگاه خواهد بود که انگار مثل نبات داره فروش میره بعید میدونم نسخه برقی گرن توریسمو انقدر مشتری داشته باشه که به این زودیها همش فروخته شه.اگه نسخه بنزینی بود شاید قبل از ساختنشون همرو میفروخت ولی نسخه برقی نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا