بی ام ومازراتیمرسدس بنز

مازراتی لوانته مودنا S در برابر CLS53 و M550i؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهایی که در یک کلاس قرار دارند برگزار می‌شوند اما این بار مازراتی لوانته مودنا S شاسی‌بلند در برابر خودروهای اسپرت آلمانی یعنی مرسدس-ای ام جی CLS53 و بی ام و M550i قرار گرفته است.

در دهه‌های گذشته خودروهای پرفورمنس معمولاً با اتاق‌های سدان و کوپه شناخته می‌شدند اما در دنیای امروزی دسته جدیدی از خودروهای سریع یعنی شاسی بلندها و کراس اوورها نیز تولید می‌شوند. در حال حاضر قدبلندهای اسپرت زیادی تولید می‌شوند و می‌دانیم که چنین محصولاتی می‌توانند خودروهایی در کلاس‌های دیگر را به چالش بکشند. آیا همین قضیه درباره مازراتی لوانته هم صدق می‌کند؟ بیایید با یکدیگر نگاهی به این مسابقه درگ جالب داشته باشیم.

به تازگی مازراتی لوانته مودنا S که اگرچه از نظر پرفورمنس پرچم‌دار خانواده نیست اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد در برابر دو خودروی آلمانی مطرح قرار گرفته است. زیر کاپوت شاسی‌بلند ایتالیایی‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتون متر گشتاور قرار دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. لوانته مودنا S خودروی سبک‌وزنی نیست چراکه وزنش به ۲۳۰۴ کیلوگرم می‌رسد.

اما دو سدان پرفورمنس آلمانی که نام بردیم دست‌خالی نیستند. در یک طرف مرسدس-ای ام جی CLS53 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی قرار دارد. نیروگاه آهنین این خودرو قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری دارد و آن را از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها انتقال می‌دهد. وزن محصول مرسدس نیز به ۲۰۲۱ کیلوگرم می‌رسد. سومین خودروی حاضر در مسابقه از مونیخ می‌آید. بی‌ام‌و M550i xDrive به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو مجهز است و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۵۲۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال نیرو به تمامی چرخ ها را بر عهده خواهد داشت. بی‌ام‌و با وزن ۱۹۸۸ کیلوگرم سبک‌ترین خودروی حاضر در این درگ است. همان‌طور که در مسابقات درگ پیشین دیده‌ایم قوی‌ترین خودرو الزاماً برنده میدان نخواهد بود. فاکتورهایی همچون کشش و وزن نیز نقش مهمی در پیروزی خودرو بازی می‌کنند اما باید دانست مازراتی کندترین خودروی گروه نیست و در میدان مسابقه به ویژه در مسابقه رولینگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد. تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    طبق معمول

    موافقم 30
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      پیروزی بی چون و چرای حضرت بی ام و در بین سدانها
      اوووم
      حضور لوانته هم تقریبا افتخاری بود
      من یک ❤️BMW❤️ باز قهههاااارررم

      موافقم 23
      مخالفم 19
      1. علی

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        بی ام و باز قهار!!!رقابت منصفانه ای نبود ، سدان با کراس اور مازراتی که ۴۰۰ کیلو سنگینتر از بی ام و هست !!! نه بابا خیلی زرنگ تشریف دارند تست کنندگان بی ام و فن !! ‌

        موافقم 16
        مخالفم 10
        1. BMW

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (25 ديدگاه)

          علی جان،محمد هادی یه بی ام و فنه
          اون کارشو میکنه،ابراز خوشحالی از پیروزی برند محبوبش
          همین
          اوووووف،دست بردار رفیق
          طوری صحبت نکن که انگار پیروزی برند محبوبت برات از برگزاری رقابت منصفانه کم ارزش تره
          من بهش حق میدم مرد
          ضمنا،دیگه اینو همه میدونن،BMW توی شتاب فوق العاده ست
          حتی در شرایط مساوی

          موافقم 9
          مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    با احترام به مرسدس انتخابم M550i 👍

    موافقم 57
    مخالفم 5
  3. یوسف

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (938 ديدگاه)

    خوابم گرفت….. چقدر کسل‌کننده بود

    موافقم 25
    مخالفم 5
  4. پیام

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار بیمرم ولی این بنز سی ال اسه یه مشکلی داره یا راننده اش قابل نیست یا خود ماشین مشکل داره چون تو درگ قبلیم به کیا استینگر با قدرت کمتر و وزن بیشتر بدجور باخت

    موافقم 15
    مخالفم 15
    1. S

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (181 ديدگاه)

      دوست عزیز هیچ مشکلی نداره رقابت ها عادلانه نیست الان اینجا cls 53 از نظر فنی و مشخصات خیلی ضعیفتر از 2 تا ماشین دیگس اینجا باید نسخه 63 می‌آوردن ولی واقعا من نمیدونم قصدشون از این کارا چیه بعد میان کلیپم میسازن میدن بیرون واقعا عجیبه. بعد یه سری هم میان الان اینجا کامنت میزارن که فلان ماشین بهتره. دیگه نگاه به این نمیکنن که cls53 اینجا خیلی ضعیفتره مشخصاتش و اصلا تو یه سطح نیستن. باز هم میگم این رقابت اصلا عادلانه نیست و باید نسخه 63 cls میومد تو این رقابت

      موافقم 20
      مخالفم 23
      1. Sajjad

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درهر صورت بی ام و سلطان همشونه

        موافقم 19
        مخالفم 19
      2. مهرانیان

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (58 ديدگاه)

        حق با شماست. ولی نسل سوم سی ال اس، 63 نداره.

        موافقم 14
        مخالفم 1
        1. S

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (181 ديدگاه)

          بله دوست عزیز دقیقا درست میفرمایید ولی کاش همون نسل قبلش که نسخه 63 داشت میاوردن خیلی بهتر بود.

          موافقم 8
          مخالفم 11
    2. سورن

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش ماشین اتوماته ها ربطی به راننده نداره 😁😁😁

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. S

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (181 ديدگاه)

    این چه رقابت مسخره ای بود اصلا عادلانه نبود این رقابت باید cls63 میومد تو این رقابت معلوم بود cls 53 نمیتونه با اینا رقابت کنه چون که خیلی ضعیفتر بود از اینا واقعا من بعضی از این درگ هارو نمی‌فهمم اصلا 🤦🤦🤦

    موافقم 13
    مخالفم 24
    1. MohammaD

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      دوست عزیز نسل آخر CLS متاسفانه به حاشیه رفت و مدل 63 هم نداره چون هم این نسل پتانسیلش رو نداره به لحاظ جلب توجه با نسخه 63 . هم که AMG GT63 هست که خیلی بهتره واقعا . به قول یکی از دوستان همین پدال ، جانشین معنوی و واقعی CLS قبل ، AMG GT4 هست و این CLS هم به عنوان یه گرن کوپه ملایم تر نسبت به GT4 که کمی افراطی تر هست ، حضور داره تا بازار مرسدس پر رونق تر باشه . ‌

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. S

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (181 ديدگاه)

        بله دقیقا درست میفرمایید در کل نسل قبل cls خیلی بهتر بود.

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. علی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      پاسخ به s : این جور تست‌های مسخره را فن ها انجام میدن ، اینجا بی ام و فن ها ، بنز مشخصاتش به بی ام و نمیخوره ، از اونور مازراتی کروس اوری که بیش از سیصدکیلو از بی ام و سنگینتره !!! از این مسخره تر هم تست داریم؟!

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. S

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (181 ديدگاه)

        دقیقا دوست عزیز منم همینو میگم. کم مونده دیگه بیان سواری با کامیون مقایسه کنن واقعا به قول شما خیلی مسخرس. یکی نیست بهشون بگه شماها که میاین کلیپ میسازین حداقل 3 تا ماشین میزاشتین بغل هم که حداقل نزدیک باشه مشخصاتشون آخه یه ماشین 3 لیتر با 421 اسب بخار و 500 نیوتن چطور میتونه با 2 تا ماشین 4.4 لیتر نزدیک 600 اسب بخاری با 800 نیوتون رقابت کنه؟؟ واقعا مشکوک میزنن یه سری از این کلیپا. از دوستانم خواهش میکنم تو سایت منطقی کامنت بزارن و مشخصات ماشینارو ببینن بعد نظر بدن ممنونم 🙏 🙏

        موافقم 8
        مخالفم 10
  6. 13

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چقدر مرسدس زشته مخصوصا از پشت

    موافقم 30
    مخالفم 11
  7. آلمانی باز

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    مرسدس واقعا عالی لانچ میکرد(به لطف هیبرید بودن) ولی در کل خوب عمل نکرد حداقل انتظار داشتم مازراتی رو به دردسر بندازه

    . : تو رولینگ مازراتی خیلی دیر شروع میکرد نمیدونم الان که کنار گیربکس های فوق العاده سریع آلمانی قرار گرفته کند احساس میشه یا مربوط میشه به راننده🤔

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. MC20

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      گیرباکس مازراتی لوانته ZF هشت سرعته و آلمانی هست … BMW هم از دو شرکت ZF و GETRAG گیرباکس خودش رو تامین میکنه …

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. آلمانی باز

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (137 ديدگاه)

        بله مازراتی و bmw جفتشون از گیربکس zf استفاده میکنن ولی گیربکس از زیر فیلتر مهندس های کمپانی رد میشه و تو خط تولید با توجه به اولویت های کمپانی دستخور ی سری بروزرسانی و تغییرات میشه.. من حرفم ی چی دیگه بود داشتم عملکرد گیربکس ماشین ها رو مقایسه میکردم اگه بخوایم عملکرد گیربکس ها رو مقایسه کنیم…
        لوانته جدیدترین و گرونترین ماشین جمع هست پس طبیعتا باید عملکرد گیربکس اش بهترین باشه ولی اینطوری نبود
        تو رولینگ اول که رو حالت comfortable بود مرسدس ی جوری کند عمل کرد انگار هیچ علاقه ای به سرشاخ شدن با رقبا نداره(البته قابل توجیهه چون گیربکس های مرسدس رو حالت comfortable تمام تمرکزشون رو راحتی هست نه سریع بودن)بگذریم.. رولینگ دوم که رو sport+ بود و اصل کاری بود bmw و بنز حسابی لوانته رو شرمنده کردن (البته بخشی از جلو افتادن مرسدس تو لحظه اول میتونه بخاطر گشتاور آنی موتور های الکتریکی باشه ولی bmw مثال بارز ی گیربکس بی نقص بود) . این غیر قابله توجیه چون مازراتی با اختلاف گرونترین و جدیدترین هست…

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. MC20

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1600 ديدگاه)

          { (این غیر قابله توجیه چون مازراتی با اختلاف گرونترین و جدیدترین هست… ) } ……………………………………………………….. و البته سنگین ترین و دارای بدترین ضریب پسار بین ماشین های درگ … آلمانی باز عزیز واقعا توقع نداشتی که یک غول 2300 کیلویی که طراحی اش به سال 2016 بر میگرده در این درگ اول بشه … BMW فقط 48 اسب ضعیف تر بود اما ضریب پسار بهتر داشت و 15 پوند . فیت نیروی تورک بیشتر در کنار بیش از 300 کیلو کاهش وزن … دیگه نتیجه مشخصه

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. آلمانی باز

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (137 ديدگاه)

        داداش mc20 مثل اینکه متوجه نشدی من نتایج درگ و رولینگ رو مقایسه نکردم حرفم درمورد گیربکس هاست.
        راستیتش تاحالا نشنیده بودم وزن و ضریب پسار رو عملکرد گیربکس تاثیر منفی داشته باشه یعنی ماشین هایی که آیرودینامیک تر باشن گیربکسشون سریعتر دنده عوض میکنه؟ هیچ ربطی نداره آخه .
        بخاطر این میگم غیرقابل قبوله چون تو رولینگ دوم همون لحظه اول مازراتی ی ماشین عقب میافته . خب این بخاطر تاخیر گیربکس هست نه وزن و ضریب پسار . قیمت ها هم خودت ی مقایسه بکنی متوجه میشی منظور من چیه

        و اینکه میگی مازراتی برا ۲۰۱۶ عه مرسدس و bmw هم همچین جدید نیستن مثلا این اتاق bmw برای ۲۰۱۸ عه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آلمانی باز

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (137 ديدگاه)

        داداش mc20 مثل اینکه متوجه نشدی من نتایج درگ و رولینگ رو مقایسه نکردم حرفم درمورد گیربکس هاست.
        راستیتش تاحالا نشنیده بودم وزن و ضریب پسار رو عملکرد گیربکس تاثیر منفی داشته باشه یعنی ماشین هایی که آیرودینامیک تر باشن گیربکسشون سریعتر دنده عوض میکنه؟ هیچ ربطی نداره آخه .
        بخاطر این میگم غیرقابل قبوله چون تو رولینگ دوم همون لحظه اول مازراتی ی ماشین عقب میافته . خب این بخاطر تاخیر گیربکس هست نه وزن و ضریب پسار . قیمت ها هم خودت ی مقایسه بکنی متوجه میشی منظور من چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. مهرانیان

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با توقف تولید سی ال اس و جی تی چهاردر، شاهد یک هیولا از مرسدس با عنوان وان و جی تی جدید خواهیم بود. خوشحالم که سی ال اس و جی تی چهاردر توقف تولید میشن

    موافقم 0
    مخالفم 5
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    این مازراتیه هنوز تولید میشه یا به دلیل نداشتن مشتری دوباره خطش خوابیده

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. Moein

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (894 ديدگاه)

      صدقه بذار کنار، داره تولید میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. ❤BMW❤

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    احتمالا مشکل بنز از گیربکسی باشه که خودش درست کرده ،
    چون بد جوری عقب افتاد

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      یا شایدم راننده
      اصن شایدم وزن بالا در مقابل قدرت پایینترش
      شایدم اگر رقبا کمی متعادل تر بودن خودی نشون میداد
      این نسخه بی ام و میگن گرگیه در لباس میش
      لوانته هم که جزو شاسی های فوق تلعاده قدرتمنده
      خب انتظار زیادی نمیشد داشت در این بین از CLS

      موافقم 6
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا