معرفی نسخهٔ ویژهٔ MC ادیشن محصولات مازراتی برای خداحافظی با پیشرانهٔ V8
مازراتی نسخهٔ ویژهای بنام MC ادیشن را برای نسخهٔ هشت سیلندر مدلهای گیبلی، کواتروپورته و لوانته معرفی کرده است. MC مخفف Maserati Corse است که میراث مسابقهای این نیزهٔ سه شاخ ایتالیایی را نشان میدهد. مدلهای MC ادیشن در دو رنگ اختصاصی بنامهای «جالو کورسه» و «بلو ویتوریا» ارائه میشوند که اولی یک زرد سه لایه و دومی یک آبی سه لایه با روکش مات است.
صرفنظر از نوع رنگ، همهٔ مدلهای MC ادیشن در بیرون از تزئینات مشکی پیانو و نشان ویژه روی گلگیرها و ستونهای B برخوردار هستند. علاوه بر این، برای لوانته رینگهای 22 اینچی و برای سدانهای گیبلی و کواتروپورته رینگهای 21 اینچی مشکی براق با کالیپرهای ترمز آبیرنگ در نظر گرفته شده است.
در داخل خودروها نیز شاهد تریم فیبر کربنی آبی به همراه دوخت زرد و آبی روی چرم مشکیرنگ تودوزی هستیم که از طرح جین هم برخوردار است. همچنین لوگوی MC ادیشن با رنگهای پرچم ایتالیا روی پشتسریها نقش بسته و پلاک مشابهی را هم میتوان روی کنسول مرکزی دید. تجهیزات استاندارد این نسخهٔ ویژه هم شامل سانروف برقی، سیستم صوتی B&W و پکیج کمکراننده میشود.
آخرین فرصت برای خرید یک مازراتی با قلب V8 فراری
زیر کاپوت هر سهٔ این خودروها همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری قرار دارد که 580 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور برای انتقال نیروی خود به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. این پیشرانهٔ V8 اما ماههای پایانی عمر خود را سپری میکند زیرا فراری از امسال به تأمین پیشرانه برای مازراتی پایان میدهد. این یعنی احتمالاً نسخهٔ MC ادیشن برای خداحافظی با این موتور در نظر گرفته شده است.
پیشرانهٔ V6 جدید مازراتی که سال گذشته در سوپراسپرت MC20 معرفی شد بهزودی جایگزین این موتور V8 فراری خواهد شد. سری MC ادیشن از همین فوریه در مناطق اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آسیای شرقی، اقیانوسیه و چین عرضه خواهد شد. البته در چین موتور V8 ارائه نمیشود و موتور کوچکتر 3 لیتری V6 توئین توربو با 350 اسب بخار قدرت جایگزین آن خواهد شد.