مازراتی

معرفی نسخه روباز مازراتی MC20 با نام سی‌یلو

تقریباً دو سال از زمان معرفی سوپراسپرت مازراتی MC20 می‌گذرد. در آن زمان، سازندهٔ ایتالیایی اعلام کرد که نسخهٔ کانورتیبل این خودرو هم تولید خواهد شد و حالا سرانجام MC20 روباز با نام سی‌یلو (Cielo) معرفی شده است. سی‌یلو در زبان ایتالیایی به معنای آسمان است و نام بسیار مناسبی برای خودرویی محسوب می‌شود که می‌تواند با لمس یک دکمه سقف خود را ظرف ۱۲ ثانیه جمع کرده و زیر درب صندوق‌عقب پنهان کند.

البته در صورت بسته بودن سقف نیز سرنشینان همچنان می‌توانند آسمان را تماشا کنند زیرا سقف MC20 سی‌یلو از نوع شیشه‌ای است که این شیشه را می‌توان از شفاف به مات تبدیل کرد. به خاطر مکانیزم سقف جمع شونده، در بخش عقبی خودرو تغییراتی ایجاد شده و به همین دلیل دیگر پیشرانهٔ مازراتی قابل‌مشاهده نخواهد بود. بااین‌حال، لوگوی مازراتی در اندازه‌ای بسیار می‌تواند به‌صورت سفارشی در این قسمت نقش ببندد.

مثل همهٔ خودروهای رودستر، به‌منظور تقویت ساختار MC20 برای جبران حذف سقف، وزن آن افزایش یافته است. به گفتهٔ مازراتی، وزن سی‌یلو ۶۵ کیلوگرم بیشتر شده و حالا به ۱۵۴۰ کیلوگرم رسیده است؛ بنابراین، ازآنجایی‌که در سینهٔ این نسخهٔ روباز همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد، پرفورمنس خودرو کمی تحت تأثیر قرار گرفته است به‌گونه‌ای که شتاب صفرتاصد از ۲.۹ ثانیه به ۳.۰ ثانیه رسیده و شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت هم با چهاردهم ثانیه افزایش به ۹.۲ ثانیه رسیده است.

حداکثر سرعت MC20 سی‌یلو هم کمی کاهش پیدا کرده و حالا بجای ۳۲۵ کیلومتر، ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما چیزی که در این نسخه کم نشده فضای بار است که همچنان شامل ۵۰ لیتر در صندوق جلو و ۱۰۰ لیتر در عقب می‌شود. برای این مازراتی روباز رینگ‌های کربنی سبک‌وزن قابل سفارش خواهد بود که کاهش ۳۰ کیلوگرمی وزن را به همراه دارد. علاوه بر این، امکان جایگزینی غربیلک فرمان آلکانترا با یک نمونهٔ کربنی هم وجود خواهد داشت.

در MC20 سی‌یلو انتخاب‌گر دوار حالات رانندگی بروز شده و حالا یک نمایشگر لمسی در مرکز آن قرار گرفته است که نشان می‌دهد کدام‌یک از پنج حالت رانندگی شامل خیس، GT، اسپرت، کورسا و ESC خاموش انتخاب شده است. برای نسخهٔ روباز همچنین یک رنگ بیرونی آبی روشن اختصاصی هم قابل انتخاب خواهد بود که در تصاویر مشاهده می‌کنید. مازراتی همچنین یک نسخهٔ ویژهٔ لانچ ادیشن را هم برای MC20 سی‌یلو ارائه کرده است که PrimaSerie نام دارد و تنها ۶۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

این نسخه از رنگ آبی مذکور، رینگ‌های MM20 که از اعداد رومی الهام گرفته‌اند و نشان PrimaSerie بهره می‌برد. مازراتی هنوز قیمت MC20 سی‌یلو را اعلام نکرده اما میدانیم که این سوپرکار روباز ایتالیایی اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. دکتر

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دوو بره شکایت کنه😃

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۵
    1. sina7

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      البته تلفظ این مدل تقریبا چِلو هستش نه سیه لو

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. MR.JD

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      سال ۷۸ سی یلو شرابی داشتیم صفر کمپانی . وقتی که سی یلو مد نبود : -)
      حالا حالا ها چند تا لات و لوت اینستا پس از قریب ۲۵ سال راه هایی و میان که ما آسفالتش کردیم . امان از روزگاررر

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  2. محسن

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    یه اشراف زاده ایتالیایی اصیل

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۷
    1. M

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      کلمه cielo به ایتالیایی میشه اسمان حالا چرا تو ایران این اسم رو براش گذاشتن در حالی که در بازار جهانی le mans بوده خودش جالبه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  3. Hadi

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    ظاهرش مثل هایپر کار های میلیونیه ولی یک چهارم اونا قیمت داره…
    واقعا طراحی معرکه ای داره این هیولا کلا مزراتی رو عشقه 👌🏼😍
    ولی من کوپه اش رو بیشتر دوست دارم…

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۹
  4. کامران

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    هی میخوام بگم اگه ۱۰۰k بود شاید ارزش داشت ولی میبینم کوروت Z06 با موتور هیولا هست کوروت استینگری با موتور پوشراد هست هر دوتاشونم از این سریع ترن از این لوکس ترن از این خوشگل ترن واسه رانندگی روزانه مناسب ترن حتی میبینم ۵۰k هم نمیرزه واقعا اینجور *** هنر میخواد که فقط مازراتی و آلفارومئو از پسش بر میان

    موافقم ۴
    مخالفم ۵۶
    1. Jdm باز

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      اها

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱
  5. MOTORE PUSHROD

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    میخوام برم با یکی از خریدارای این ماشین مصاحبه کنم بگم داداش چی به ذهنت رسید رفتی اینو خریدی؟ پول زیادی داری آتیشش بزن این چیه آخه

    موافقم ۷
    مخالفم ۴۵
  6. Aboalfazl demon

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (520 ديدگاه)

    یه وقت به این ماشین حرف بد نزنین
    اروپایی باز های متعصب عصبی میشن
    نمیخوان باورکنن این ماشین از تمام رقباش عقب تره

    موافقم ۷
    مخالفم ۴۲
  7. Jdm باز

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    جدای از بحث فنی، از لحاظ طراحی به نظرم خیلی زیباست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۰
  8. ممد ژانگولر

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    لامصب مازراتی هر چی می‌سازه عشقه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  9. TML BN

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    اسمش منو نمیدونم چرا یاد دوو سیلو افتادم
    عجب ماشینی بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  10. بهنام

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    حقیقتا زیباست . با برداشتن سقف اصلا طراحیش متحول شد . از نظر من خریدار این ماشین هم خوش سلیقه هست هم عاشق.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  11. akrh78

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1254 ديدگاه)

    “سازندهٔ بریتانیایی”؟؟ خدایا توبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  12. احمدرضا

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    رنگش خیلی خیلی قشنگه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  13. ارش

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    واقعا یه شاهکاره طراحیه هماهنگی بی نظیر طراحی بیرونی و داخلی و رنگ آبی فوق العاده 👌

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  14. یوسف

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    از جنبه طراحی خیلی بهتر از نسخه کوپه شده، اون نشان مازراتی روی در موتور با آدم حرف میزنه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  15. Swedish Arrogant Tiger

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    واقعا زیباست ،از معدود خودرو هایی یا شاید تنها خودرویی که نسخه کانورتیبلش بهتراز کوپه شده!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  16. Poria

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کاش یه فیلم هم از باز بسته شدن اش می زاشتین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا