مازراتی MC20 نوویتک با قدرت 711 اسب بخار و بهبود ایرودینامیک معرفی شد
مازراتی MC20 نوویتک معرفی شد. حدود 2 سال از حضور مجدد این خودروساز ایتالیایی در کلاس سوپر اسپرتها میگذرد و از آن زمان تاکنون اخبار متنوعی درباره MC20 به گوش رسیده است. همانطور که میدانید خودروی موردبحث با پیشرانه کاملاً جدید و قدرتمند 6 سیلندری تولید میشود و نوویتک از این فرصت برای ارتقای نیروگاه آهنین مازراتی استفاده کرده است.
MC20 از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 621 اسب بخار و گشتاور 729 نیوتون متر استفاده میکند. خودروی موردبحث در حالت استاندارد ظرف مدت 2.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد اما نوویتک با ایجاد تغییراتی قدرت را به 711 اسب بخار و گشتاور را به 818 نیوتون متر رسانده است. حاصل این قدرت بیشتر کاهش یکدهم ثانیهای صفر تا 100 مازراتی MC20 نوویتک است. همچنین محصول اسپرت مازراتی میتواند در عرض 8.4 ثانیه از سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز از 323 به بیش از 325 کیلومتر در ساعت میرسد. نوویتک سقف سرعت دقیق محصول تیون شده خودش را منتشر نکرده است.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، این تیونر خوشنام با اضافه کردن ماژولهای N ترونیک که سیستم کنترل پیشرانه الکترونیکی را بهبود میدهند به قدرت بیشتر پیشرانه دست یافته است. از دیگر تغییرات میتوان به برنامه تزریق سوخت جدید، کنترل فشار بوست و... اشاره کرد. نوویتک همچنین سیستم اگزوز پرفورمنس با مافلرهای اسپرت را در نظر گرفته تا پیشرانه تنفس بهتری داشته باشد. اگزوز موردبحث را میتوان به مدیریت صدای فعال نیز سفارش داد. این سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ یا اینکونل خواهد بود. تکمیل کننده سیستم اگزوز نیز خروجیهای اگزوز کربنی 100 میلیمتری هستند.
مازراتی MC20 نوویتک علاوه بر تغییرات فنی در زمینه ایرودینامیک و طراحی نیز ارتقا یافته است. این خودرو دارای اسپویلر لبهای جدید و اسپویلر عقب خواهد بود که هر دو با بهبود هندلینگ سوپر اسپرت موردبحث در پیست موجب عملکرد بهتر میشوند. از دیگر موارد قابلذکر میتوان به رینگهای جدید NF 10 ووسن اشاره کرد. این رینگهای 20 و 21 اینچی بر طراحی تیز خودرو تأکید دارند. در داخل کابین هم تریم متنوع چرم و آلکانترا با گزینههای شخصیسازی متنوع وجود خواهد داشت.