مازراتی پروجکت 24 جدید، هایپرکاری پیست محور با قدرت 730 اسب بخار

شنبه 1 مرداد 1401 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
Maserati-Project24-1
مازراتی با اعلام اینکه در حال کار روی هایپرکاری پیست محور است همه ما را سورپرایز کرد. این خودرو بر اساس MC20 شکل می‌گیرد و پروجکت 24 نام دارد و...
تبلیغات

مازراتی با اعلام اینکه در حال کار روی هایپرکاری پیست محور است همه ما را سورپرایز کرد. این خودرو بر اساس MC20 شکل می‌گیرد و پروجکت 24 نام دارد و تنها به تعداد 62 دستگاه تولید خواهد شد. هایپرکار ویژه مزراتی جانشین معنوی مزراتی MC12 شکل گرفته بر اساس فراری انزو محسوب می‌شود و به خاطر گرامی داشت تاریخچه غنی این خودروساز ایتالیایی در موتور اسپرت تولید خواهد شد.

مازراتی سه اسکچ طراحی رسمی را به منظور پیش‌نمایش هایپرکار خود منتشر کرده است. پانل‌های بدنه پروجکت 24 از فیبر کربن ساخته می‌شوند و برخی قطعات بدنه نیز از فیبرهای طبیعی تولید خواهند شد. ارتباط این هایپرکار با MC20 فقط از شکل کلی سقف مشخص می‌شود و غیر از این بخش همه‌چیز جدید طراحی می‌شود. حتی شیشه‌ها نیز مختص پروجکت 24 هستند زیرا به خاطر کاهش وزن از لکسان ساخته شده‌اند.

از آنجایی که طراحان برای این خودرو محدودیت‌های قوانین خودروهای جاده‌ای را ندارند به همین خاطر ظاهری خشن و گیرا را با وجود LED های نازک روی سپر، اسپلیتر مشابه خودروهای فرمول یک، ورودی بزرگ روی کاپوت، رکاب‌های جانبی گیرا، آینه‌های مسابقه‌ای و بال عقب بزرگ در نظر گرفته‌اند. نمای عقب هم پذیرای چراغ‌های LED الهام گرفته از نشان نیزه سه شاخ مازراتی شده است. از دیگر موارد برجسته این بخش می‌توان به دو خروجی اگزوز در ارتفاعی بالا و دیفیوزر مسابقه‌ای اشاره کرد. مازراتی می‌گوید آئرودینامیک بخش جلو و عقب پروجکت 24 قابل تنظیم بوده و داون فورس بالایی تولید می‌کند. نهایتاً باید به رینگ‌های 18 اینچی فورج کاری شده با قفل در مرکز اشاره کنیم که از پوشش‌های آئرودینامیک خاصی سود می‌برند. لاستیک‌های چسبنده و مناسب پیست هم این رینگ‌ها را همراهی می‌کنند.

فعلاً اسکچ های کابین پروجکت 24 در دسترس نیست اما انتظار جوی موتور اسپرت مانند و خالی از تجهیزات غیرضروری را داریم. درست همانند یک خودروی مسابقه‌ای، پروجکت 24 از رول کیج مورد تایید فیا، آتش‌خاموش‌کن و باک سوخت ویژه سود خواهد برد. این هایپرکار به فرمان فیبر کربنی چندکاره با نمایشگر یکپارچه، صندلی مسابقه‌ای برای راننده با شش نقطه اتصال ایمنی، پدال شیفتر، پدال‌ها و ستون فرمان قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع، سیستم جمع‌آوری داده‌ها و سوئیچ‌های تنظیم ترمز ضد قفل و کنترل کشش مجهز خواهد شد. از جمله تجهیزات سفارشی نیز می‌توان به مواردی همچون صندلی اضافی برای سرنشین، نمایشگر بهینه‌سازی عملکرد رانندگی، دوربین دید عقب، دوربین داخل خودرو، ضبط داده‌های تلمتری و پایش فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

پروجکت 24 از شاسی مونوکوک فیبر کربن سبک‌وزن و مشترک با MC20 سود می‌برد اما آپگریدهای ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده تا هماهنگی بیشتری با پیست داشته باشد. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی مازراتی اینجا قدرت 730 اسب بخاری تولید می‌کند که نسبت به خروجی 621 اسبی MC20 استاندارد بهبود محسوسی را نشان می‌دهد. قدرت بیشتر به همراه وزن کمتر از 1250 کیلومتری منجر به خلق نسبت قدرت به وزن 1.69 کیلوگرم بر اسب بخار خواهد شد.

نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس 6 سرعته سکونشئال به اکسل عقب فرستاده می‌شود و کلاچ مسابقه‌ای و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی نیز تکمیل کننده این مجموعه هستند. سیستم تعلیق دوبل جناغی پروجکت 24 به‌صورت ویژه طراحی شده و از دامپرهای قابل تنظیم و آنتی رول بار سود می‌برد. هایپرکار مازراتی همچنین به ترمزهای تهویه دار برمبو CCMR با کالیپرهای مسابقه‌ای و سیستم خنک کاری ترمز ویژه مجهز خواهد شد. مازراتی قیمت پروجکت 24 را اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم تمامی 62 دستگاه آن به زودی فروخته شوند. مالکان این هایپرکار که فقط اجازه تردد در پیست را دارد به سرویس‌های مختلفی از جمله پشتیبانی از حضور در پیست و... دسترسی خواهند داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.