مازراتی با اعلام اینکه در حال کار روی هایپرکاری پیست محور است همه ما را سورپرایز کرد. این خودرو بر اساس MC20 شکل میگیرد و پروجکت ۲۴ نام دارد و تنها به تعداد ۶۲ دستگاه تولید خواهد شد. هایپرکار ویژه مزراتی جانشین معنوی مزراتی MC12 شکل گرفته بر اساس فراری انزو محسوب میشود و به خاطر گرامی داشت تاریخچه غنی این خودروساز ایتالیایی در موتور اسپرت تولید خواهد شد.
مازراتی سه اسکچ طراحی رسمی را به منظور پیشنمایش هایپرکار خود منتشر کرده است. پانلهای بدنه پروجکت ۲۴ از فیبر کربن ساخته میشوند و برخی قطعات بدنه نیز از فیبرهای طبیعی تولید خواهند شد. ارتباط این هایپرکار با MC20 فقط از شکل کلی سقف مشخص میشود و غیر از این بخش همهچیز جدید طراحی میشود. حتی شیشهها نیز مختص پروجکت ۲۴ هستند زیرا به خاطر کاهش وزن از لکسان ساخته شدهاند.
از آنجایی که طراحان برای این خودرو محدودیتهای قوانین خودروهای جادهای را ندارند به همین خاطر ظاهری خشن و گیرا را با وجود LED های نازک روی سپر، اسپلیتر مشابه خودروهای فرمول یک، ورودی بزرگ روی کاپوت، رکابهای جانبی گیرا، آینههای مسابقهای و بال عقب بزرگ در نظر گرفتهاند. نمای عقب هم پذیرای چراغهای LED الهام گرفته از نشان نیزه سه شاخ مازراتی شده است. از دیگر موارد برجسته این بخش میتوان به دو خروجی اگزوز در ارتفاعی بالا و دیفیوزر مسابقهای اشاره کرد. مازراتی میگوید آئرودینامیک بخش جلو و عقب پروجکت ۲۴ قابل تنظیم بوده و داون فورس بالایی تولید میکند. نهایتاً باید به رینگهای ۱۸ اینچی فورج کاری شده با قفل در مرکز اشاره کنیم که از پوششهای آئرودینامیک خاصی سود میبرند. لاستیکهای چسبنده و مناسب پیست هم این رینگها را همراهی میکنند.
فعلاً اسکچ های کابین پروجکت ۲۴ در دسترس نیست اما انتظار جوی موتور اسپرت مانند و خالی از تجهیزات غیرضروری را داریم. درست همانند یک خودروی مسابقهای، پروجکت ۲۴ از رول کیج مورد تایید فیا، آتشخاموشکن و باک سوخت ویژه سود خواهد برد. این هایپرکار به فرمان فیبر کربنی چندکاره با نمایشگر یکپارچه، صندلی مسابقهای برای راننده با شش نقطه اتصال ایمنی، پدال شیفتر، پدالها و ستون فرمان قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع، سیستم جمعآوری دادهها و سوئیچهای تنظیم ترمز ضد قفل و کنترل کشش مجهز خواهد شد. از جمله تجهیزات سفارشی نیز میتوان به مواردی همچون صندلی اضافی برای سرنشین، نمایشگر بهینهسازی عملکرد رانندگی، دوربین دید عقب، دوربین داخل خودرو، ضبط دادههای تلمتری و پایش فشار باد لاستیکها اشاره کرد.
پروجکت ۲۴ از شاسی مونوکوک فیبر کربن سبکوزن و مشترک با MC20 سود میبرد اما آپگریدهای ویژهای برای آن در نظر گرفته شده تا هماهنگی بیشتری با پیست داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مازراتی اینجا قدرت ۷۳۰ اسب بخاری تولید میکند که نسبت به خروجی ۶۲۱ اسبی MC20 استاندارد بهبود محسوسی را نشان میدهد. قدرت بیشتر به همراه وزن کمتر از ۱۲۵۰ کیلومتری منجر به خلق نسبت قدرت به وزن ۱.۶۹ کیلوگرم بر اسب بخار خواهد شد.
نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به اکسل عقب فرستاده میشود و کلاچ مسابقهای و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی نیز تکمیل کننده این مجموعه هستند. سیستم تعلیق دوبل جناغی پروجکت ۲۴ بهصورت ویژه طراحی شده و از دامپرهای قابل تنظیم و آنتی رول بار سود میبرد. هایپرکار مازراتی همچنین به ترمزهای تهویه دار برمبو CCMR با کالیپرهای مسابقهای و سیستم خنک کاری ترمز ویژه مجهز خواهد شد. مازراتی قیمت پروجکت ۲۴ را اعلام نکرده اما حدس میزنیم تمامی ۶۲ دستگاه آن به زودی فروخته شوند. مالکان این هایپرکار که فقط اجازه تردد در پیست را دارد به سرویسهای مختلفی از جمله پشتیبانی از حضور در پیست و… دسترسی خواهند داشت.
گانگ
۱ مرداد ۱۴۰۱خداروشکر اسم نفرت برانگیز هیبرید رو توی مشخصات فنی ندیدم
zeg02
۱ مرداد ۱۴۰۱صد در هزار هیبریدیه
GMA
۱ مرداد ۱۴۰۱سوپرکار ها و هایپرکار های هیبریدی خیلی جذاب و دیوانه واری وجود دارن، چه عیبی داره؟ نمونه اش فراری لافراری،مک لارن P1،پورشه ۹۱۸،والکری، زینگر 21C،فراری SF90،مرسدس AMG ONE، چه عیبی داره در کنار پیشرانه جذاب درون سوز از مزیت های هیبرید هم سود برد؟!
Mahmood
۲۹ مهر ۱۴۰۱فقط تنها بدی ای که داره اینه که ماشینو سنگین میکنه خیلی تجهیزاتش خیلی سنگینه
رضا
۱ مرداد ۱۴۰۱بازم پول خرج مازراتی [با آلفارومئو] شد به امید پیشرفت این دو برند اصیل و خاص پسند ایتالیایی دم مدیران استلانتیس گرم خوب و بد رو تشخیص دادن و پشیزی پول به دودگه ندادن که بیاد فسیل سازی راه بندازه همون توناله که بهش میدن ریبج کنه زیادیش هم هست و بهترین ماشینی میشه که با برند دودگه عرضه شده
AMIR / ARMI
۱ مرداد ۱۴۰۱خاص پسند ؟
ندیدیم کسی بپسنده
اگه پسندیده میشد سهمشون از بازار اروپا مقابل آلمانی ها این نبود
…
phonix
۱ مرداد ۱۴۰۱سگ به مازاراتی و الفا نگا نمیکنه ؟
:)
هعی روزگار تسلا فنا چطور درباره الفا و مازاراتی صحبت میکنن
رضا
۱ مرداد ۱۴۰۱با سرمایه گذاری های انجام شده به زودی میبینی میپسندن یا نه و بله خاص پسند چون مثل تسلا زیر دست هر نوجوون ۱۶ ساله که میخواد یوتوبر بشه و جلب توجه کنه نیست … دودگه هم باید بره بساط فسیل فروشی با طعم آجر چلنجری را بندازه
آمریکاییا سهمشون تو اروپا مقابل آلمانیا چطوره همشون خارج شدن درست میگم نه … سنگر باقی مونده تسلاهم با سرمایه گذاری باقی برند ها تکلیفش مشخص میشه
احمدرضا
۱ مرداد ۱۴۰۱اون زمان که کرایسلر ورشکست شد این فیات بود که ریسک کرد و برند ورشکسته ای مثل کرایسلر رو خرید
شما احتمالا به دنیا نیومده بودی چون یادت میموند
اون زمان چرا امثال دوج و جیپ نتونستن با ماشیناشون کمکی کنن تا کرایسلر ورشکسته نشه؟
در ضمن آلمانی ها برند هایی هستن که عامه پسند هستن و اصطلاحا اسم در کردن
وگرنه جولیا کوادری فولیو هیچ چیزی کمتر از M3 نداره اتفاقا خیلی هم زیباتره هیجان انگیزتره
AMIR / ARMI
۱ مرداد ۱۴۰۱بحران اقتصادی ۲۰۰۸ بود که نه تنها کرایسلر بلکه کل نظام بانکی بینالمللی رو بهش لطمه زد
از ورشکستگی فقط اسمش میدونید خدارو شکر
برو فیلم the big short رو ببین تا متوجه بشی که این بحران از بازار مسکن شروع شد و به کجا ها کشیده شد
الفا و دار و دستش مایه ابرو ریزی بودن صرفا هر جا که وارد شدن با چهار تا حرف ادمی مثل کلارکسون هم کسی هیچی حسابشون نمیکنه
پویا
۱ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا خاص پسند هم یعنی همین
افراد معمولی ارزش مازراتی و آلفارومئو رو نمیفهمن و نمیخرن برای همین فروششون خیلی بالا نیست
ولی محبوبیت شون پیش اونایی که سر در میارن محفوظه البته دلیل بزرگتر کم فروش بودنشون سرمایه گذاریه که خوب نبوده سال های پیش وگرنه بیش تر میفروختن
JDM lover
۱ مرداد ۱۴۰۱دودگه؟ همون داج منظورته؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ مرداد ۱۴۰۱وقتی مازراتی اولین کراس اوور خودش رو معرفی کرد ما گفتیم که این خرجها داره جای اشتباه انجام میشه لون موقع هم یکی مثل تو همین حرفها رو زد ولی بعد مدتی که اعلام شد به خاطر نداستن مشتری مجبور شده کارخونه رو تعطیل کنه دیگه خبری از اون طرف نشد.فقط همین رو بددن داج با یه سدان یه کوپه و یه شاسی بلند با عمر زیاد کاری رو انجام میده که کل شاخه های ایتالیایی استلانتیس از انجامش ناتوان هستن.
AMD
۱ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم استلانتیس میتونه برند ها رو به اصالت گذشتشون برگردوندن یا خیر
و یه سوال : الان این ماشین کانسپته یا نمونه اصل یه که رونمایی شده؟
مجید
۱ مرداد ۱۴۰۱حالا تازه شدی یه شرکت ایتالیایی، میشه گفت که الان تازه از خواب داره بیدار میشه.
phonix
۱ مرداد ۱۴۰۱نیزه سه پر بر میخیزد؟
Bmw
۱ مرداد ۱۴۰۱امید وارم خوب در بیاد
JDM lover
۱ مرداد ۱۴۰۱میتونست مثل mc12 که برپایه فراری ساخته شده بود ، اینم بر پایه یکی از مدل های فراری می ساختش
محسن
۱ مرداد ۱۴۰۱بینظیر…
هیچی نمیشه گفت مقابل عظمت ایتالیا