مازراتی

نسل جدید مازراتی گرن‌ توریسمو با پیشرانه‌ برقی و بنزینی رسما معرفی شد

پس از انتشار تیزرهای متعدد، تصاویر مختلف و معرفی‌های نصفه و نیمه، سرانجام مازراتی رسماً و به‌طور کامل نسل جدید گرن‌توریسمو را معرفی کرده است. این خودرو در سه نسخه مختلف شامل مودنا و تروفئو با پیشرانه V6 و مدل تمام الکتریکی فولگوره ارائه می‌شود. نسل جدید گرن تورر مازراتی رشد ابعاد را تجربه کرده و حالا ۴,۹۵۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۷ میلی‌متر عرض و ۱,۳۵۳ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۲,۹۲۹ میلی‌متر میلی‌متری دارد. نسخه فولگوره نیز با ۴,۹۶۶ میلی‌متر طول کمی از همتایان بنزینی خود کشیده‌تر است.

گرن‌توریسموی جدید با کاپوت کشیده و دماغۀ کم‌ارتفاع، شبیه نسخه‌ای تکامل‌یافته از نسل قبلی به نظر می‌رسد اما حالا مدرن‌تر و عضلانی‌تر شده است. کاپوت صدفی مانند که بخشی از گلگیرها را هم شامل می‌شود، چراغ‌هایی الهام گرفته از MC20، گلگیرهای عقب عضلانی و چراغ‌های افقی باریک عقب ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری این کوپهٔ ایتالیایی هستند. تفاوت‌های ظاهری بین سه نسخهٔ گرن‌توریسمو نیز ظریف ولی قابل‌توجه هستند. نسخهٔ فولگوره در جلو ورودی‌های هوای کوچک‌تری دارد درحالی‌که در نسخهٔ مودنا بخش پایینی سپر مشکی‌رنگ است و تروفئو از سپر اسپرت‌تر با اسپلیتر همرنگ بدنه بهره می‌برد.

در پروفیل جانبی، رینگ‌ها در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی بوده و در هر نسخه طراحی متفاوتی دارند. در عقب، فولگوره با فقدان سر اگزوز، ماهیت الکتریکی خود را نشان می‌دهد درحالی‌که هردو نسخهٔ بنزینی سر اگزوزهای چهارتایی دارند. مثل جلو، در اینجا هم نسخهٔ تروفئو با اسپویلر فیبر کربنی کوچکی در لبهٔ درب صندوق، دیفیوزر برجسته و خروجی‌های هوای تهاجمی‌تر، نمای اسپرت‌تری نسبت به مودنا دارد.

نسل جدید گرن‌توریسمو روی پلت‌فرم سبک‌وزن جدیدی از آلومینیوم، منیزیوم و فولاد ساخته شده است و تمام نسخه‌های آن از تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با کمک‌فنرهای بادی و کنترل الکترونیکی به‌صورت استاندارد بهره می‌برند. نسخه‌های بنزینی این ماشین هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو ساخت خود مازراتی مجهز هستند. این موتور اما در اینجا بجای روغن‌کاری کارتل خشک که در سوپرکار MC20 استفاده شد، از سیستم روغن‌کاری سنتی استفاده می‌کند و برای کاهش مصرف سوخت به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است.

در نسخهٔ پایهٔ مودنا، این موتور ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این نسخه هم ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت است. نسخهٔ پرفورمنس تروفئو اما قوی‌تر بوده و ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از موتور V6 دریافت می‌کند. این نسخه که به دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی مجهز است، ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نیرو در هردو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و راننده می‌تواند از بین پنج حالت رانندگی مختلف شامل راحت، GT، اسپرت، کورسا و ESC خاموش یکی را انتخاب کند. قوی‌ترین عضو خانوادهٔ نسل جدید گرن‌توریسمو اما نسخهٔ فولگوره با سه موتور الکتریکی است که مجموعاً ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند تا این کوپهٔ برقی به قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ مازراتی تبدیل شود. این نسخه همچنین از معماری ۸۰۰ ولتی و باطری‌های ۹۲.۵ کیلووات ساعتی با تکنولوژی فرمول E بهره می‌برد.

به لطف این قدرت چشمگیر و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک، فولگوره ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد و ظرف ۸.۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن با نسخهٔ تروفئو برابر است. طبیعتاً، گرن‌توریسمو فولگوره با وزن ۲۲۶۰ کیلوگرمی از نسخه‌های بنزینی که ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارند سنگین‌تر است اما به لطف جانمایی مناسب باطری‌ها، توزیع وزن این نسخه ۵۰ به ۵۰ است درحالی‌که این توزیع در نسخه‌های مودنا و تروفئو به دلیل وجود موتور V6 در جلو به شکل ۴۲ به ۴۸ است.

مازراتی فعلاً هیچ تصویری از داخل گرن‌توریسموی جدید منتشر نکرده ولی ویژگی‌های آن را توصیف کرده است. کابین این خودرو که به لطف طراحی هوشمندانهٔ سقف می‌تواند چهار بزرگ‌سال را در خود جای دهد، به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، هدآپ دیسپلی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۸.۸ اینچی در کنسول مرکزی مجهز است که آخری ساده‌ترین و سریع‌ترین کنترل‌های تهویه دیجیتالی بازار را ارائه می‌کند. علاوه بر این، ساعت نمادین مازراتی روی داشبورد هم همچنان وجود دارد اما حالا دیجیتالی شده است و می‌تواند طرح‌های مختلفی داشته باشد.

دستیار هوشمند مازراتی با قابلیت تشخصی حرکت دست یا دستورات صوتی، سیستم صوتی ۱۱۹۵ واتی با ۱۹ بلندگو و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوان که قابلیت خودران سطح دو را فراهم می‌کنند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی نسل جدید این ماشین هستند. مازراتی فعلاً قیمت گرن‌توریسموی جدید را اعلام نکرده اما تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ ابتدا در نسخه‌های بنزینی و سپس الکتریکی آغاز خواهد شد. این شرکت سال آینده نسخهٔ کانورتیبل گرن‌کابریو را هم رونمایی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. T

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    چقدر جذابه ! مخصوصا طراحی عقبش خیلی عالیه

    موافقم 97
    مخالفم 5
    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی خیلی زیباست . درود به مازراتی ، تلفیق هنر و تکنولوژی

      موافقم 67
      مخالفم 4
      1. علی طهماسبی

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        اون رنگ قرمزش با آدم حرف میزنه

        موافقم 33
        مخالفم 1
    2. محمد هادی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      به به
      تو ایم بی نتی،دیدن این عروس ایتالیایی حاااال مارو خوب کرد
      مرسی پدال
      مرسی
      من همیشه عاشق این اتاق مزراتی بودم
      حالا این عشق بهش بیشترم شد
      موتورشم عملکرد واقعا عالی و پر صلابتی داره

      موافقم 39
      مخالفم 1
    3. Reza Waffen SS

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اتفاقا همه جاش خوبه بجز عقبش. طراحی عقبش اصلا نشده

      موافقم 4
      مخالفم 37
  2. احمدرضا

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    ساده و شیک

    موافقم 56
    مخالفم 1
  3. Milo

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جذابه ولی نه به اندازه آلفیری..
    آلفیری طراحی جسورانه تری داره،بنظرم آلفیری، مازراتی تر بود…

    موافقم 8
    مخالفم 36
  4. علی جردن

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    انشالله نسل جدیدشم تو ایران ببینیم و لذت ببریم

    موافقم 55
    مخالفم 2
    1. فرزاد

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      خدایااااا خسته شدیم از بس دنا و دانگ فانگ دیدیم یکی از دلیل هوایی که دوست دارم دبی برم اینکه خودروهای روز دنیا رو از نزدیک ببینم

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        با شتاب ۲.۷ ثاتیه ایی مثل آوانتادور اندرزگو(تهران) و فروغی(تبریز) رو بالا پایین کنن ماهم عکاسی کنیم😍

        موافقم 26
        مخالفم 4
  5. A.A.S

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    زیباست مخصوصا با این رنگ

    موافقم 32
    مخالفم 1
  6. ویسکاسیون

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظرم نسلی که تو ایران هست خیلی جذاب تره
    این یجورایی انگار پیر شده

    موافقم 11
    مخالفم 15
  7. Alan.r

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    عالی شده هم زیباست و هم از نظر پرفورمنس خوبه
    ولی از گرن توریسمو قبلی بیشتر خوشم میومد

    موافقم 17
    مخالفم 3
  8. Si

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    زیباست اما نه به اندازه نسل قبل

    موافقم 10
    مخالفم 8
  9. رضا

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ایول مازراتی
    درود بر شرفش

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. پدرام

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    ایتالیایی ها همیشه تو طراحی خودشون رو نشون می دن بسیار جذاب و دوستداشتنی
    اگه نسخه برقی اش قیمت مناسبی در حد و اندازه تسلا داشته باشه خیلی خوبه اما با توجه به اینکه مازراتی یک برند پرفورمنس محسوب میشه امکانش خیلی کمه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. Sobhan

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم 🥰

    موافقم 14
    مخالفم 1
  12. Hitman

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    هر دفعه میاد حسابی عشقای ماشین خیلی راحت جذب خودش می‌کنه
    کاملا بی ریا و بدون اینکه کلی جنجال بپا کنه👍

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. بهنام

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبا با چند نقص کوچک نسبت به نسل قبل. چراغ ها در نسل قبل بسیار ظریف تر بود که در تلفیق با جلوپنجره و سپرهای بسیار هماهنگ با آن نمایی فراموش نشدنی ایجاد کرده بود ولی در نسل جدید جای خود را به چراغ های کوچک و خنثی از نظر من داده که به ظرافت و زیبایی نسل قبل نیست .نمای جانبی عالی شده و گلگیرهای پف کرده و خط سقف زیبا واقعا عالی شده .نمای عقب هم در مقابل نسل قبل شبیه یک فیس لیفت هست که با کوچکتر شدن اندازه ی چراغ کمی مدرنتر بنظر میرسه گرچه نمیتوان گفت کدام چراغ زیباتر هست . در کل با ظاهری زیبا مواجه هستیم که بیشتر بخاطر نسل قبل افسانه ای هست که این مدل کاملا با الهام از اون ساخته شده . امیدوارم در بازار فروش موفق باشه چون این برند رو دوست دارم .

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. امیررضا

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    انصافاً طراحیش محشره، ساده و زیبا و شکیل. طراحی نداره که شلوغ و خسته کننده باشه و زود از مد بیوفته. اون موتور وی‌شش هم که واقعاً هنره. خوشحالم که گرن‌توریسمو بازم مثل الماس میدرخشه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  15. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    خوبه ولی مثل قدیم یک وی۸ رو دوست داشتم توی سینه گرن توریسمو ببینم تا یکم گنگش بره بالاتر و چشما بیشتر بهش بیوفته. ولی! موتوره وی۶ که این داره از لحاظ بازدهی و راندمان خیلی قویه، خیلی قویه. کلا ایتالیایی ها توی ساخت موتور ۶ سیلندر مهارت خوبی دارن. مثل وی۶ که داخل جولیا میبینیم موتور فوق‌العاده توانمندیه. مخصوصا اگر آلفارومئو بسازش مثل پیشرانه معروف Busso V6 که خیلی استفاده شد، حتما برید مقاله های درباره این موتور رو بخونین واقعا جالبه. امروزه هم توربو های خوبیو استفاده میکنن. پیستونایی که داخل موتورن میتونن از بعضی وی۸ قوی تر از خودشون بهتر عمل کنن.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. Hadi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا معرکه شده این اثر هنر مازراتی 👌🏼
    موتور V6 که مال خود مازراتیه بهترش هم کرده…
    طراحیش خیلی زیباست و هماهنگی خوبی داره…
    اون چهار تا لوله اگزوز رخ عقب ماشین رو عالی کرده
    مدل فولگوره جذابه و نه اندازه تروفئو ولی قدرت خوبی داره 👌🏼
    در کل مازراتی گل کاشته و این زبان طراحیش عالیه
    نسل جدید کواتروپورته و گیبلی هم با این زبان طراحی سال دیگه معرفی میشن…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      زبان طراحی پومایی. Ford_puma#

      موافقم 2
      مخالفم 6
  17. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    عشق

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. ADAK

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    خداییش نسل قبلی پر ابهت تر و مازراتی تر بود

    موافقم 5
    مخالفم 0
  19. کیانوش

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    حتی اگه دوبرابر قدرت بیشتر نم بده بازم نمیتونه تاثیری که پونصد کیلوه اضافه وزن رو هندلینگ خودرو میذاره پنهان کنه باو کن اگه ففط بنزینی هارم میدادی کسی جز این رسانه های مثلا حامی محیط زیست شاکی نمیشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. ....

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    شاهکار ایتالیایی با نسخه برقی!
    خیلی با برقی ها کیف نمیکنم ولی این برقی مثل هر برقی دیگه ای نیست چون ۱۳۵۰ نیوتون متر با ۷۵۰ اسب بخار قدرت هیچ رقمه شوخی بردار نیست!
    نیش گاز بدی مهلت صلوات هم بهت نمی‌ده چه برسد به آیت‌الکرسی(بنزینی رو هم خودتون حساب کنین مهلت چهار قل هم نمی‌ده!!)🤣🤣🤣
    .
    .
    .
    .
    ولی بی شوخی ، الحق که ایتالیاییِ خوبیه
    به امید توفیقش بین این ۱۰۰ اسبی های برقی چینی!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. MC20

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      دمت گرم …

      موافقم 2
      مخالفم 0
  21. hamidreza

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    با وقار،شیک و با اصالت مث هر ایتالیایی دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا