تکذیب خبر فروش مازراتی از سوی استلانتیس

چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 19:30
مطالعه 3 دقیقه
Masersti-3
پس از اعلام نتایج مالی ضعیف استلانتیس در نیمهٔ اول سال جاری، مقامات این شرکت اشاره‌هایی به احتمال فروش مازراتی داشته‌اند.

مدیریت 14 برند مختلف برای استلانتیس بسیار دشوار است و به همین دلیل، پس از انتشار نتایج مالی ناامیدکنندهٔ شرکت در نیمهٔ اول سال جاری، مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس» اظهار داشت که برندهای زیان‌ده تعطیل خواهند شد؛ اما علاوه بر احتمال توقف فعالیت برندهایی که درآمدی ندارند، استلانتیس ممکن است برخی برندهای خود را به فروش برساند و مازراتی برندی است که بیش از همه در معرض واگذاری قرار دارد. این موضوع صرفاً در حد شایعه نیست زیرا مدیر مالی ارشد استلانتیس رسماً اعتراف کرده که ممکن است شرکت به فکر فروش مازراتی بیفتد:

ممکن است در آینده به نقطه‌ای برسیم که به خانهٔ بهتری برای مازراتی نگاه کنیم

این بیانیه اندکی پس از انتشار آمار فروش ضعیف شرکت در نیمهٔ اول سال 2024 منتشر شده است. در شش ماه اول سال 2024، این برند بدفرجام ایتالیایی مجموعاً 6,500 دستگاه خودرو به فروش رسانده که کاهشی بیش از 50 درصدی را نسبت به فروش 15,300 دستگاهی در مدت مشابه سال 2023 نشان می‌دهد. در حالی استلانتیس به فکر فروش مازراتی افتاده که این برند ایتالیایی زندگی پردردسری را سپری کرده و از زمان تأسیس در سال 1914 تاکنون چندین مالک مختلف داشته است. یک صنعتگر ایتالیایی بنام «آدولفو اورسی»، سیتروئن، دتوماسو، کرایسلر، فیات و فراری همگی در مقطعی یا مالک مازراتی بودند یا بخشی از سهام آن را در اختیار داشتند. پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر در سال 2021 نیز این شرکت زیر چتر استلانتیس قرار گرفت.

آینده برای مازراتی از لحاظ عرضهٔ محصول هم تاریک به نظر می‌رسد زیرا غیر از نسخهٔ الکتریکی MC20 که سال آینده به بازار خواهد آمد، بعید است که این برند تا سال 2027 خودروی جدید دیگری معرفی کند. این سوپراسپرت الکتریکی هم به نظر نمی‌رسد بتواند فروش مازراتی را افزایش دهد زیرا یک محصول خاص با قیمتی بالا خواهد بود. پیدا کردن مالک جدیدی برای مازراتی با توجه به سابقهٔ این شرکت کار آسانی نخواهد بود زیرا تا زمانی که به یاد داریم، این برند با مشکل مواجه بوده است و بنابراین به نظر نمی‌رسد خریداران مشتاق زیادی برای آن وجود داشته باشد. بااین‌حال، شاید فراری بخواهد دوباره سراغ یار دیرین خود برود. زمانی که بین سال‌های 1999 تا 2005 فراری کنترل کامل مازراتی را در اختیار داشت، بهتر از همیشه عمل کرد و بنابراین ممکن است اهالی مارانلو دوباره به فکر ابتیاع رقیب و شریک قدیمی خود بیفتند. همچنین میدانیم که چینی‌ها هم همیشه برای خرید برندهای مشکل‌دار غربی آماده هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.