معرفی مزدا CX-80، شاسی‌بلند جدید هفت‌نفره برای رقابت با بی‌ام‌و X5

جمعه 31 فروردین 1403 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
Untitled-2
خانوادهٔ شاسی‌بلندهای مزدا بسیار گیج‌کننده شده است. این شرکت ابتدا مدل میان سایز CX-60 را روی پلت‌فرم محرک عقب جدید خود برای بازارهای اروپا و ژاپن...
تبلیغات

خانوادهٔ شاسی‌بلندهای مزدا بسیار گیج‌کننده شده است. این شرکت ابتدا مدل میان سایز CX-60 را روی پلت‌فرم محرک عقب جدید خود برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرد. سپس نوبت به مدل فول سایز و هفت‌نفرهٔ CX-90 برای بازار آمریکا رسید. اوایل امسال نیز CX-70 برای بازار آمریکا معرفی شد که نسخهٔ دو ردیفهٔ CX-90 محسوب می‌شود و طول یکسانی با آن دارد. حالا هم چهارمین عضو این خانواده با نام CX-80 معرفی شده است. این بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مزدا برای بازارهای اروپا و ژاپن خواهد بود که بالاتر از CX-60 قرار می‌گیرد.

البته برخلاف CX-70 و CX-90 بازار آمریکا که اساساً باهم یکسان هستند و تفاوتشان فقط در تعداد صندلی است، CX-80 با 4,993 میلی‌متر طول، 249 میلی‌متر از CX-60 کشیده‌تر است. همچنین فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید هم با 249 میلی‌متر افزایش به 3,119 میلی‌متر رسیده است. بااین‌حال، عرض هردو خودرو یکسان و برابر با 1,890 میلی‌متر است. CX-80 در اروپا با همان پیشرانهٔ 3.3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل CX-60 عرضه می‌شود که با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی خفیف، 250 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 8.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این کراس‌اوور ژاپنی هم 220 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و مجموعاً 328 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. همین قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی برای CX-70 و CX-90 بازار آمریکا هم ارائه می‌شود.

CX-80 پلاگین‌هیبریدی ظرف 6.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف یک پکیج باطری 17.8 کیلووات سعی نیز خودرو می‌تواند تا 53 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. CX-80 با سه ردیف صندلی در نسخه‌های شش یا هفت‌نفره عرضه می‌شود که اولی در ردیف دوم به کنسول میانی مجهز است. تمام تیپ‌های این خودرو به کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Bose و رینگ‌های 20 اینچی مجهز هستند.

صندوق بار CX-80 هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها 257 لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به 1220 لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش درِ صندوق برقی هم وجود خواهد داشت. CX-80 که مثل CX-60 و CX-90 روی پلت‌فرم محرک عقب با پیشرانه‌های طولی ساخته شده، پاسخ دیرهنگام مزدا به شاسی‌بلندهای آئودی Q7، ب‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE محسوب می‌شود. برخلاف CX-60 که به‌صورت محرک عقب هم ارائه می‌شود، تمام نسخه‌های CX-80 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. این کراس‌اوور سه ردیفه پرچم‌دار مزدا در بازار اروپا خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.