مزدا

مزدا RX-7 با سه روتور و قدرت 600 اسب بخاری

مزدا RX-7 به خاطر قیمت بالاتر سریعاً به یک خودروی گران‌قیمت و خارج از دسترس عموم افراد تبدیل شد و علیرغم ارزش بالایی که دارد هنوز هم می‌توان تغییرات متنوعی را رویش اعمال کرد. این RX-7 ویژه که مشاهده می‌کنید در یکی از قسمت‌های کانال ریسینگ حضور یافته است. خودروی موردبحث مدل ۱۹۹۳ است و حدود ۵ سال پیش توسط مالک فعلی خریداری شده است. در زیر کاپوت سه روتور به همراه توربوی بزرگ و ۷۵ میلی‌متری بورگ وارنر قرار دارند. این خودرو همچنین به انژکتورهای سوخت هزار و ۲۲۰۰ سی‌سی مجهز شده است و پمپ سوخت هم از دوج چلنچر SRT قرض گرفته شده است. البته گیربکس استاندارد همچنان در این RX-7 دیده می‌شود.

مالک می‌گوید فعلاً خودرو را روانه تست داینو نکرده است اما حدس می‌زند قدرت آن بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب بخار باشد. هدف نهایی او نصب گیربکس T56 مگنوم روی RX-7 است تا عملکرد بهتری داشته باشد. نصب پیشرانه سه روتوره روی این مزدا زمان و هزینه زیادی را در بر داشته است. نکته جالب اینکه یکی از شرکت‌های تیونینگ برای انجام این کار طلب ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار کرده بود اما مالک همه کارها را خودش انجام داده است. ما در سال‌های قبل نمونه‌های دیوانه‌وارتر از RX-7 حتی با چهار روتور را نیز دیده بودیم اما این نمونه برای استفاده روزمره بهتر است. البته این به معنی کند بودن RX-7 نیست بلکه برعکس، خودرو به خوبی سرعت می‌گیرد و چرخ های عقب در یافتن کشش مناسب به تقلا می‌افتند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    یه ستاره ژاپنی به اسم مزدا ………. ماشینی با موتوری خاص و ظاهری دلربا

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چی میشه دوباره این ماشین برگرده؟
    نبودش خیلی حس میشه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  3. Jdm باز

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اقایون و خانم jdm لاور
    لذت ببرید
    اوووووف عجب چیزیه این rx_7 یکی از ارزو های هر jdm بازی هست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. مهردادکمال

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    ماشینای اسپرت ژاپنی خوراک تیونینگ
    مثلا پیدا کردن یه سوپرا استوک سالم نسل قدیمی خیلی راحت نیست و اکثرا تیونینگ شدن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. matin

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    مزدا ار ایکس ۷ و ۸ و تویوتا سوپرا بهترین ماشین های اسپرت زمان خودشون بودن
    حیف هیچکدوم تو ایران پیدا نمیشن به راحتی
    اگه سیناد اونجوری نابود نمیشد ایران الان میتونست خودرو های کوپه و اسپرت خوب و بروز بسازه سیناد تنها شرکتی بود که بدنه فیبر کربن یا فایبر گلاس(نمیدونم کدوم)گذاشت رو ماشیناش کاری که ایران خودرو و سایپا هیچوقت نکردن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا