سال گذشته قراردادی بین مرسدس و آستون مارتین در مورد تأمین موتورهای هشت سیلندر برای مدل ونتیج آستون مارتین امضا شد که طی آن ۵ درصد از سهام شرکت آستون مارتین در اختیار مرسدس بنز قرار گرفت. اکنون پس از گذشت مدتی کوتاه از امضای این قرارداد اخباری مبنی بر امکان خرید کامل سهام شرکت آستون مارتین توسط مرسدس بنز به گوش میرسد.
در دنیای امروزی، خودروسازی کوچک و مستقل بودن کار بسیار سختی میباشد، مخصوصاً اگر مانند آستون از وجهه و اعتبار بالایی برخوردار باشید. پس از فروخته شدن توسط فورد، آستون مارتین از داشتن یک شریک خوب که از آنها پشتیبانی نمایید محروم بوده است. اکنون وجود بحث خرید آستون توسط مرسدس بنز، میتواند خبر بسیار خوبی برای علاقهمندان این خودروساز بریتانیایی باشد.
دایملر در این مورد تاکنون سکوت اختیار کرده است، ولی بازار شایعات در مورد این خبر این روزها بسیار داغ است. به گونهای که مجلهی Autocar بریتانیا در گزارشی با اشاره به این موضوع امکان وقوع آن را محتمل توصیف کرده است. طبق گزارش Autocar، دکتر ریتر زیتشه، مدیرعامل دایملر در مصاحبه با این مجله در مورد خبر مذکور اینگونه توضیح میدهد:
آستون یک برند خارقالعاده است، و ما در حال حاضر قصد داریم از توسعهی روزافزون و بیشتر آن حمایت کنیم.
با این حال، این مقام ارشد مرسدس بنز خبر مذکور را نه تأیید و نه رد کرده است. وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که آستون پست مدیرعاملی خود را به سه نفر از مدیران مرسدس پیشنهاد کرده است که دو نفر از آنها این پیشنهاد را رد کرده ولی احتمال پذیرش این پست توسط نفر سوم محتملتر است.
شاید این توسعهی بیشتری که زیتشه به آن اشاره میکند به معنای عمیقتر شدن همکاری بین دو خودروساز است. هرچند، اضافه شدن چنین برندی به مجموعهی مرسدس میتواند برای آنها بسیار خوب باشد، حداقل اگر میخواهند در تمامی زمینههای با رقبای اصلی خود، مخصوصاً فولکسواگن که در حال حاضر مالک آئودی، پورشه، لامبورگینی و بوگاتی میباشد رقابت کنند.
خبر خوب دیگر برای طرفداران آستون مارتین این است که این معامله در صورتی که به وقوع بپیوندد، میتواند منجر به تولید آستون مارتین لاگوندای SUV مبتنی بر پلتفرم مرسدس GL شود. اکنون باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این مورد منتشر شوند. آستون مارتین به تکنولوژی و پول مرسدس احتیاج دارد، ولی این شرکت تنها خودروسازی نیست که مرسدس بخشی از سهام آن را خریداری کرده است. هرچند در بین این شرکتها، احتمال خرید تسلا یا BYD توسط مرسدس بنز حداقل در آیندهی نزدیک بسیار کم است.
moein
۵ فروردین ۱۳۹۳اگر این اتفاق بیفته آستون خیلی سود میکنه
مطمئنا بنز بالا سر هر برندی باشه اون برند همه جوره میتونه استفاده کنه از بنز و سوددهی هم بالاتر میره و خلاصه مبارکه :)
احمدرضا بی ام و
۵ فروردین ۱۳۹۳بی ام و رولز رویس و مینی انگلیس رو خرید و بنزهم که داره آستون رو میخره فقط بنتلی مونده
AKBAR
۵ فروردین ۱۳۹۳بنتلی سالهاست تحت تملک فولکس واگن هست
HASSANBMW
۵ فروردین ۱۳۹۳ببخشید زیتشه کیه؟؟؟
علی
۶ فروردین ۱۳۹۳با سلام و تبریک سال نو
دکتر دیتر زیچه مدیر عامل و رئیس کنونی شرکت مرسدس بنز هستش دوست عزیز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
ولی تا جاییکه من اطلاع دارم ، اسمش :
پروفسور دیترز چه است .
شایدم شما درست بگویید .
ولی من در نشریات به شکل بالا دیدم .
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳دیتر زیچه(زیتچه)
در اصل مدیر عامل دایملره نه مرسدس بنز
اگه استون خریده بشه تحت مالکیت دایملر در میاد نه خود مرسدس بنز
البته اینا همش اسمه و مرسدس و دایملر فرقی نداره
طبق اون چیزی که تو دانشنامه ها نوشته:
“…مرسدس بنزها خودروهای تولیدی کمپانی دایملر هستند که با این برند عرضه میشوند در کنار سایر برند ها مثل اسمارت و میباخ(قبل تعطیلیش)
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳Dieter Zetsche
املای درستشه
این تفاوت ها هم به خاطر تفاوت در تلفظ در زبان های متفاوت است
اما اصل آلمانیش میشه:دیتر زیتشه
طرف متولد استانبوله 1953 و از مهاجران ترک به المان غربی بودن
Evil Boy
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئن نیستم ولی فکر کنم بنتلی رو هم قبلا فولکس واگن خریده باشه
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳شک نکن دوست عزیز
توفیقی
۵ فروردین ۱۳۹۳بنتلی هم مال وولکس واگنه.موتورهای W12 آئودی A8 با موتورهای W12 بنتلی هر دو یکین.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۵ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
این خبر میتونه خبر خوشحال کننده برای هواداران بنز و آستون مارتین باشه
آستون مارتین باید فروخته میشد چون کم کم داشت پس رفت میکرد،من به این اعتقاد دارم که اگه آستون به بنز فروخته بشه تا چند سال آینده آستون میتونه بهترین هارو تولید کنه.
carbonado aventador
۵ فروردین ۱۳۹۳مبارک آقا میلاد باشه!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
چاکرم . نوکرم .
احسان(احسان سابق)
۵ فروردین ۱۳۹۳میتونه برای مرسدس بنز خوب و برای استون مارتین خیلی خوب باشه اما امیدوارم استون مارتین سرنوشت میباخ رو پیدا نکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
فکر نکنم احسان جان .
المانها کارشون خیلی دقیقه .
اشتباه قبلیشونو تکرار نمیکنند .
قبل از اینکه برند میباخ به این وضع دچار بشه ، مرسدس بنز و استون
میخواستند همکاری کنند . ولی به نتیجه نرسیدند . این قظیه برای دو سال
پیشه .
قرار بود که استون نسل جدید میباخ رو طراحی کنه و مرسدس بنز هم تمام
ااطلاعات نسل جدید بنز اس کلاس رو به استون بده . ولی با هم توافق نکردند .
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۳خیلی هم بهم میان
باید ببینیم جرمی کلارکسون نظرش چیه!!!
انگلیس دیگه ماشین نداره
gheysar
۵ فروردین ۱۳۹۳انگلیس دیگه کمپانی ماشین سازی نداره پس کمپانی مورگان چی.
رضا
۵ فروردین ۱۳۹۳مورگان؟؟؟؟؟؟؟؟
هیچی…مورگان که ماشین نیست
میدونی تیراژش در سال چندتاس؟با کدوم کمپانی قابل رقابته؟…..
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳رضا جان انگیلیس دیگه ماشین نداره
اونوقت جگوار و مک لارن ورنجرور برگ چقندرن
ahmad
۵ فروردین ۱۳۹۳چند ماه پیش وقتی شنیدم مرسدس و آستون قرارداد هم کاری امضا کردن خوشحال شدم.ولی این که مرسدس مالک آستون مارتین باشه زیاد خوب نیست شاید برای بقای آستون مارتین بهتر باشه ولی دیگه آستون مارتین اون ماشین با اصالت و خاصه همیشه نمیشه
Infinite
۵ فروردین ۱۳۹۳به شخصه علاقه دارم تا استون مارتین و تسلا تحت مالکیت مرسدس بنز قرار بگیرند.
Un4given
۵ فروردین ۱۳۹۳دقیقا این قضیه برای استون خوب میشه چون یجورایی امضاء آلمانی پشتشه و اطمینان و رغبت بیشتری برای خریدش دیده میشه .
جگ هم قبلا که مستقل کار میکرد خیلی ضربه خورد و تا آستانه انقراض هم پیشرفت اما با ادغام و همکاری با کمپانیهای دیگه باز تونست خودشو بهتر از قبل به اثبات برسونه .
امین
۵ فروردین ۱۳۹۳پدال بریتانیا اصلاح بشه!
BMW بریتانیا بودااااا !!!
خوش به حال استون مارتین، بنز که چیزی کم نداره که بخواد بدست بیاره
حمید
۵ فروردین ۱۳۹۳بنز اینرو هم به گند میکشه همون طوری که کرایسلر رو نابود کرد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
اخه شما از ریز اطلاعات همکاری کرایسلر و مرسدس بنز با خبر هستی
که اینو میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کرایسلر از همون اول نابود بود .
جنرال موتورز و فورد کم گند کاری نکردند .
جگوار . دوو . ولوو . ساب . پژو . لندروور . هولدن . پونتیاک .
قشنگ برو همکاری بنز و کرایسلر را بخون و بعد قضاوت کن .
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۳دورود
اگر خبر موثق باشه و بنز اقدام به خرید استون مارتین بکنه به دنبال بدست آوردن هرچه بیشتر بازار خودروهای لوکس مخصوصا حاشیه خلیج فارس(اعراب) هستش
بدین ترتیب که میتونه هم با استون یه تبلیغ درمورد دوستداران این ماشین بکنه هم با افشای خبر خرید استون توسط بنز دوستداران بنز رو ترغیب به خرید استون و سهم بیشتر هم برای استون هم برای بنز میکنه
اما نکته اینجاست که اگر بنز استون رو بخره در نهایت مدت زیادی این برند رو نگه نمیداره چون تنها هدفش کسب درصدی از بازار هست و در همین حد حرکت میکنه وگرنه استون چیز خاصی نداره که بنز بخواد روش حساب کنه
به نظرم بنز این رنج سهم بازار رو برای محصولات خودش و استون میخواد بدست بیاره یعنی بیش از 85٪ بازر لوکس برای بنز و 10 تا 15٪ برای استون که متغیر خواهد بود اما درنهایت استون رو واگذار خواهد کرد بنز به استون طبق ماتریس بوستون مثل یه محصول علامت سوال نگاه میکنه که آیا میتونه در کنار محصولات ستاره بنز براش درآمدزایی بکنه یا تبدیل به یک محصول ( (سگ) که فاقد درآمد و ضررده) ) است خواهد شد
باید دید
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی
۶ فروردین ۱۳۹۳دورود
کشته مرده اون چندتا دیسلایک هستم
ادامه بدید
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Yas
۵ فروردین ۱۳۹۳آئودی تی تی ٢٠١۵ اومده.کسی عکساشو دیده؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۵ فروردین ۱۳۹۳وقتی یک آستون مارتین می بینم یاد اون لحظه تو فیلم جیمز باند میوفتم که ماشین چپ می کنه … انقدر کارش درست بوده که هرکاری کردن چپ نکرده و مجبور شدن زیرش جک بزارن
Saied
۵ فروردین ۱۳۹۳به امید روزی که رولز رویس هم توسط مرسدس خریداری بشه اون وقت امکانات و لوکس بودن رو میشه باهم تجربه کرد!
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۷ فروردین ۱۳۹۳فعلا که میبینی میباخ سوپرلوکس بنز مرخص شد در حالی که رولز سوپر لوکس ب ام و همچنان زنده است مشتری خاصشو داره و تولیدش کم نمیشه ، تعداد مدلهاش در مقایسه با قبل از مالکیت ب ام و بیشتر هم هست . مگه الان که دست ب ام و است چشه ؟ به لطف ب ام و قراره هیبرید هم بشه ، سوپر لوکس با فناوری روز چه ایرادی ؟ فقط از این که ب ام و موتور 9 لیتری v16 که برای فانتوم ساخت رو استفاده نکرد و گذشت تو انبار خاک بخوره انتقاد دارم.حتی اگه شکست میخورد هم پروژه جالبی بود.
Saied
۵ فروردین ۱۳۹۳عاشق one 77 هستم! به نظرم ظاهرش یه شاهکار هنریه :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
فقط امیدوارم که دوباره مرسدس بنز اشتباهی که سر میباخ کرد را نکند .
اتفاقا بنز میتونه با این کار در اینده برند میباخ رو دوباره زنده کنه .
ای آلمان ، به تو فرمان میدهم که دست بدبخت بیچاره هارو بگیر .
رضا احمدى
۷ فروردین ۱۳۹۳میلاد؟!آلمانیا مگه کى ان که بخوان به ما کمک کنن؟ خودمون باید به خودمون کمک کنیم.تنها فرقشون با فرغون سازاى لولو سر خرمن ما اینه که اونا علاوه بر سواد و دانش سطح بالا وجدان کارى بالایى هم دارن.اگه فرغون سازاى ما مثل اونا بودن وضع ما این طورى نبود.
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۶ فروردین ۱۳۹۳خوبه بزا بخره تا جگوار تنها بشه باید ببینیم جگوار کی بخواد متل بقیه ی انگیلیسی ها خودشو بفروشه . تا دیگه واسه مرسدس تبلیغ نکنه این گربه ی چموش
(پرچم بالاست)
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۷ فروردین ۱۳۹۳جگوار تحت مالکیت تاتا موتورز هنده
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳ولی من فکر میکردم فورد مالک
جوگواره
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳بود…
.
.
.
.
.
گروه جگوار-لندروور الان تحت مالکیت تاتاست
رضا احمدى
۷ فروردین ۱۳۹۳پدال این کامنت هاى بى ادبانه رو پاک کن.مگه اینجا چاله میدونه،هرکى هرچى دلش میخواد بگه.ما اینجا اومدیم بحث علمى کنیم کاملا بى طرف و با رعایت ادب.این کامنتا چهره ى سایتو خراب میکنه.
خاوری مزراتی
۷ فروردین ۱۳۹۳جناب رضااحمدی درست میگن… متاسفانه برخی ها شعور حضور در اینجور فضاها رو ندارن
درباره همکاری مرسدس بنز و آستون مارتین هم من نظرم با مهدی فرزند کوروش قرابت داره اما سوالم ایه بنز چرا برا همچین کاری یعنی بدست اوردن سهم بازار رفته سراغ یه برند خیلی خاص محبوب ؟؟؟
حتما یه کاسه ای زیر نیم کاسه س
نکنه بنز دوباره هوای بزرکترین خودروساز جهان خورده به کله ش
تو همکاری قبلی با کرایسلر همه چی بد ازآب درومد
بنز باید از گذشته درس بگیره
رضا احمدى
۷ فروردین ۱۳۹۳به نظر من بنز به این خاطر رفته سمت آستون مارتین چون آستون مآرتین بیشتر از هر برند دیگه اى اسپرت میسازه.به عکسا نگاه کنید،مرسدس توى عکس sl63 هست.روبرو شدن دوتا اسپرت به نظر شما تصادفیه؟ شاید بنز میخواد از تجربیات آستون مارتین تو اسپرت سازى به نفع خودش استفاده کنه.
hero
۷ فروردین ۱۳۹۳بابا بیا این ایران خودرو و سایپا رو بخر!
مفت! اصلا واسه خودت! پول هم نخواستیم!
مصطفی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳فقط بنزو عشقه
سروش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بابا شماها چه قدر باهوشین درسته متنفرم از ماشین های های المان اما بابا داره سهام می خره سهاااام منم دیروز تو بورس سهام مخابرات رو خریدم از الان به بد ممجانی حرف میزنم :)))))) حرفایی میزنیدا لامبورگینی هم مال ایودی هست دلیل میشه لامبو المانیه ؟ من راضیم با این حرکت در نهایت
مسعود
۲۵ خرداد ۱۳۹۳فکر میکنم در مصاحبهء آقای استفان وینکلمن مدییعامل وقت لامبورگینی این موضوع رو خوندم که میگفت: یکی از مضایای تحت مالکیت فولکس واگن بودن این است که این غول آلمانی ، کمپانی های تحت مالکیت خود را بسیار آزاد میگذاره و در نحوهء مدیریت و بازاریابی دخالت نمیکنه و تمام قوای خودش رو صرف حمایت مالی و تکنولوژیکی برند تحت مالکیت خودش میکنه. حال امیدوارم بنز در صورت به تملک در آوردن آستون مارتین بتونه چنین رفتاری داشته باشه تا به اصالت این برند انگلیسی لاآقل در اذهان عمومی خدشه ای وارد نشه.