اولویت ایمنی خودران‌های مرسدس بنز: سرنشینان یا دیگران؟!

یک‌شنبه 25 مهر 1395 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
mercedes autonomous
حفاظت از سرنشینان یا حفاظت از دیگران؟ مرسدس بنز می‌گوید که پاسخ این سؤال چندین میلیون دلاری بسیار آسان است.خودروهای خودران آینده‌ی مرسدس بنز در...
تبلیغات

حفاظت از سرنشینان یا حفاظت از دیگران؟ مرسدس بنز می‌گوید که پاسخ این سؤال چندین میلیون دلاری بسیار آسان است.

خودروهای خودران آینده‌ی مرسدس بنز در شرایطی که هیچ چاره‌ی دیگری وجود ندارد اولویت را به حفاظت از جان سرنشینان خواهند داد. این موضوع را مدیران ارشد ایمنی مرسدس بنز به اتواکسپرس گفته‌اند.

این سؤال اخلاقی توسط وکلا و قانون‌گذاران به بحث گذاشته شده اما برای مدیر سیستم‌های کمک راننده‌ی مرسدس بنز پاسخ این سؤال واضح بوده است.

Christoph von Hugo در مصاحبه‌ای که اخیراً انجام شده گفته:

اگر شما بدانید می‌توانید جان حداقل یک نفر را نجات دهید. جان یک نفر را در خودرو حفظ کنید.اگر بدانید که می‌توانید جان یک نفر را نجات دهید پس این اولویت نخست شما خواهد بود. شما می‌توانید خودرو را قربانی کنید اما پس‌ازآن جان افرادی را نجات خواهید داد. شما نمی‌دانید که پس از شرایط غالباً پیچیده‌ای که رخ می‌دهد چه اتفاقی برای سرنشینان خودرو خواهد افتاد بنابراین اگر بدانید که می‌توانید جان یک نفر را نجات دهید پس این کار را انجام خواهید داد.

مهندسی مراحل 4 و 5 سیستم‌های خودران به منظور حفظ جان سرنشینان در شرایط بحرانی ممکن است که برای خریداران آینده‌ی این خودروها جذاب به نظر برسد اما این چیزی نیست که وقت von Hugo را بگیرد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که او انجام می‌دهد این است که در مرحله‌ی نخست افراد را از این شرایط دور نگه دارد.

او این‌گونه ادامه می‌دهد:

ما باور داریم این سؤال اخلاقی به اندازه‌ی باورهای امروزی مردم مناسب نیست. این وضعیت خیلی کمتر رخ خواهد داد.شرایطی وجود دارد که راننده‌های امروزی نمی‌توانند از عهده‌ی آن بر آیند. از نقطه نظر فیزیکی ما نمی‌توانیم از وقوع برخی شرایط جلوگیری کنیم و خودروهای خودکار امروزی نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ اما خب عملکرد این خودروها بسیار بهتر از راننده‌های متوسط خواهد بود. مهندسان ما در حال کار بر روی موضوعاتی هستند که از وقوع چنین شرایطی کلاً جلوگیری کنند.ما در حال کار زیاد هستیم بنابراین خودروهای ما به‌طرف شرایطی که به‌صورت بالقوه خطرناک خواهند بود حرکت نخواهند کرد. این موضوعات درباره‌ی محدوده‌ی حرکتی نیست بلکه درباره‌ی شرایط بحرانی است و تعداد بی‌نهایتی از آن‌ها وجود دارد...

منبع: autoexpress

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.