مرسدس بنز

معرفی مرسدس C43 AMG جدید با پیشرانه 4 سیلندر و 408 اسب بخار قدرت

مرسدس بنز سال گذشته نسل جدید C کلاس را معرفی کرد اما برای رونمایی از نسخه‌های AMG این خودرو همچنان علاقه‌مندان را در انتظار گذاشت. حال اما این شرکت برای معرفی مدل‌های AMG آماده شده و این کار را با پرده‌برداری از C43 آغاز کرده است.

این نسخهٔ اسپرت از همان طراحی همتای معمولی خود استفاده می‌کند و صرفاً با تغییراتی مثل تجهیز به جلوپنجرهٔ پانامریکانا و بازطراحی سپر جلو، چهرهٔ کمی تهاجمی‌تری به خود گرفته است. مرسدس بنز همچنین در این نسخه زه کرومی دور پنجره‌های جانبی را مشکی‌رنگ کرده است. در عقب نیز چهار سر اگزوز دایره‌ای به همراه یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق بار، حال و هوای اسپرت خودرو را تکمیل کرده‌اند.

خبر مهم‌تر در مورد C43 جدید اما زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که موتور V6 نسل قبلی حالا جای خود را به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر M139 با توربوشارژر برقی داده است. این همان پیشرانه‌ای است که چندی پیش برای اولین بار در SL43 با ۳۸۱ اسب بخار قدرت ارائه شد. موتور M139 در C43 اما ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از سیستم هیبریدی خفیف هم برخوردار است که می‌تواند به‌طور موقت ۱۴ اسب بخار به قدرت موتور بنزینی اضافه کند.

این در حالی است که موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی نسل قبلی تنها ۳۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. در پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید C43، به‌منظور کاهش تأخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک ۴۰ میلی‌متری روی شفت توربوشارژر ادغام شده است. این موتور برقی پیش از آنکه گازهای خروجی اگزوز به حد مناسب برسند، مستقیماً چرخ کمپرسور را به گردش درمی‌آورد. این تکنولوژی از فرمول یک گرفته شده است.

در C43 جدید نیروی موتور از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مرسدس نیرو را با نسبت ۳۱ به ۶۹ بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. این سدان اسپرت از چند حالت رانندگی مختلف مثل اسپرت، اسپرت پلاس، راحت و شخصی برخوردار است. علاوه بر این، در بین این‌ها حالتی بنام ریس استارت هم وجود دارد که برای شتاب گیری بهینه از حالت سکون طراحی شده است. سیستم کنترل سواری AMG با کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر ویژگی‌های استاندارد C43 جدید هستند.

مرسدس برای متوقف کردن این سدان اسپرت کالیپرهای ترمز چهار پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب را در نظر گرفته است. به گفتهٔ مرسدس، نسل جدید C43 ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته در صورت سفارش رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی، این عدد به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند (رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی هستند).

در داخل C43 هم شاهد همان طراحی C کلاس جدید هستیم که از S کلاس الهام گرفته است. بااین‌حال، مرسدس چند ویژگی اسپرت مثل صندلی‌های AMG، غربیلک فرمان D شکل AMG، پدال‌های اسپرت AMG و دوخت قرمزرنگ را به C43 اضافه کرده است. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۱.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از دیگر ویژگی‌های داخل این ماشین هستند. فروش مرسدس C43 AMG جدید اواخر امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    از اون ماشین های هست که هنگام باز شدن واردات می‌تونه وارد کشور بشه به راحتی.و برسه به دست آقا ز..ا..ده ها
    باز شدن واردات فقط درگاهی هست برایی اینکه آقا ز..ا..ده ها ماشین های لوکس خودشون رو به روز بکنن

    موافقم 71
    مخالفم 0
    1. Jdm باز

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      این ماشین مطمئنا بالای۴۰ هزار دلار قیمت داره پس امکان وارداتش نیس متاسفانه

      موافقم 34
      مخالفم 5
      1. محمد

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (98 ديدگاه)

        مهم قیمت مدل پایه هست، اون قیمته که در گمرک ملاک قرار می‌گیرد، البته مدل پایه cla هم فکر نکنم زیر ۳۰ هزار دلار باشه، نسل قبلی پایه حدود ۲۸ ~ ۳۰ بود.

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (3050 ديدگاه)

          نه دوست عزیز نمیتونه وارد بشه. من کل محصولات بی ام و یا بنز را زیر و رو کردم که محصولی با 40هزار دلار پیدا کنم. فقط نسخه های 200 اسبی cla و یا A کلاس میتونن که ارزش نداره. ترجیح میدم فولکس آرتئون وارد بشه. همین C کلاس در نسخه پایه با موتور 170 اسبی حدود 42000 دلاره.

          موافقم 13
          مخالفم 1
  2. Ali_x76

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    تصویر داخل کاپوتش جالبه، یه موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تقریبا همه‌ی فضارو اشغال کرده.
    یاد اون ایام بخیر که C63 با انجین V8 6.2L عرضه میشد.

    موافقم 39
    مخالفم 1
  3. Jdm باز

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    کابین خیلی پیشرفته و مدرن تر شده
    از نظر قدرت هم بهتر شده
    طراحی هم شاید فوق العاده نباشه ولی خوب طراحی شده و من ناهماهنگی نمیبینم
    در کل من خیلی خوشم اومد

    موافقم 31
    مخالفم 1
  4. ارش

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره .

    موافقم 25
    مخالفم 2
  5. F22RAPTOR

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    انصافا حالا که موتور v8رو کنار گذاشتن
    باید تو نسخهc63 یه موتور شیش سیلندر استفاده کنن
    که فک کنم چنین اتفاقی رد شده س

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. Jdm باز

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      واقعا اگه یه شیش سیلندر رو c63 نزارن،خیلی بد میشه

      موافقم 11
      مخالفم 2
  6. SamadyHesam

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از همین الان معلوم شد که C63 همین خواهد بود بعلاوه یه موتور الکتریکی

    موافقم 16
    مخالفم 0
  7. کیانوش

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا جذابه طراحیش خیلی از سری 3 بهتره این نسل سی کلاس نسخه واگنش که دیگه چی بگم

    موافقم 26
    مخالفم 3
  8. پدرام پلاس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق در یک کلام

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. behnam-84

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ظاهر شلوغی نداره.یک سپر اسپرت در جلو و رینگ های AMG در بغل و چهار خروجی اگزوز و یک اسپویلر کوچک در عقب.داخل هم فرمون و صندلی‌های اسپرت.موتورش تکنولوژی خوبی داره که باعث میشه اون تاخیری که توربو داره رو کمتر کنه.
    در کل بد نیست خوبه اما در مقایسه با نسل قبل نداشتن موتور هشت سیلندر ممکنه اون جذابیت و خوش صدا بودن رو نداشته باشه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. دکتر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هیچی موتور بیگ بلاک نمیشه،موتور ۴ سیلندر هیچ وقت صدا و ابهت موتورای بزرگتر رو نداره

    موافقم 2
    مخالفم 10
  11. ARMAN

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مرسدس گند زد تو C AMG با موتور 4 سیلندر

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. MERCEDES-BENZ KING OF CAR BRANDS

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ببین برادر اروپا و کل دنیا قوانین داره که مثلا میگن نباید با این حجم موتور ماشینو تولید بکنی، مثلا توی چین نباید موتور ۱۲ سیلندر وارد بشه، تو اروپا نباید روی یک سدان لوکس اسپورت یک موتوره ۱۲ سیلندر بزاری قوانین اروپا اینطوره یا شایدم ۸ یا ۶ سیلندر، اروپا قوانین داره، مگه ۴ سیلندر کمه؟ ما ایرانیا همش فکر سرعت و مسابقه باید باشیم؟ درضمن روی ماشین های گنده مثله رولزرویس ، بنتلی و مرسدس بنز مایباخ ۱۲ سیلندر حق دارن بزارن، نشون ندید انگار اطلاعاته ۳۰ سال پیشو دارید هم‌وطنان.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  12. ‏제네시스

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    خودم طرفدار c کلاس و سری 3 بودم همیشه ، اما c به نظرم نسل قبل زیباتر بود البته کابینش خیلی بهتر شده

    به هر حال با اینکه بنز سرتره من سری 3 رو ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 8
  13. پدرام

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی این ماشین خیلی جذابه اما یه نکته عجیب هر چقدر که سعی کردن جلوش پهن و عریض به نظر برسه تو قسمت همه هدف این بوده که در صندوق یه جورایی به سمت داخل بره نمی دونم چطور منظورم رو برسونم به عبارت ساده تر عقب یه جور کوچک به نظر میاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. محمدهادی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    زیباست و خوش استایل

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. امیرسالار

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اولا به خاطر قیمت بالا وارد نمیشه دوما این ماشین به پول ما حدود ۳. ۴ میلیارد تومان هستش ولی بیاد ایران میشه ۱۵ تومن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا