مرسدس بنز

مرسدس C63 جدید به پیشرانه چهار سیلندر با توربوشارژر برقی مجهز می‌شود

کوچک‌سازی پیشرانهٔ خودروها معمولاً به معنای کم شدن نهایتاً دو سیلندر است اما نسل بعدی مرسدس C63 AMG کاهش شدیدتری را تجربه خواهد کرد زیرا در این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل کنونی جای خود را به یک موتور کوچک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد اما پیش از آنکه به خاطر خداحافظی یکی از جذاب‌ترین پیشرانه‌های مرسدس با C63 اندوهگین شوید بهتر است بدانید که این تغییر آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد ناراحت‌کننده نخواهد بود.

نسل بعدی C63 از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 استفاده خواهد کرد که هم‌اکنون به‌صورت عرضی در سینهٔ مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 قرار گرفته است. این موتور که در C63 به‌صورت طولی نصب می‌شود، مثل مدل‌های جدید SL43 و C43 به یک توربوشارژ برقی ۴۰۰ ولتی مجهز خواهد بود که از فرمول یک می‌آید. در این سیستم، یک موتور برقی کوچک روی شفت توربو نصب می‌شود تا پیش از افزایش جریان گازهای خروجی اگزوز، توربو را به چرخش درآورد. به گفتهٔ AMG، به لطف این ویژگی، حتی زمانی که پیشرانه در دور آرامی کار می‌کند هم واکنش پدال گاز فوری خواهد بود.

اما علاوه بر این تکنولوژی، C63 جدید یک موتور الکتریکی هم روی محور عقب خواهد داشت که از طریق یک گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی، به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. این گیربکس در سرعتی حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به دنده دو می‌رود. البته نیروی پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی هم از طریق میل‌گاردان معمولی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و موتور الکتریکی به این نیرو اضافه می‌کند. در همین حال، نیروی موتور الکتریکی می‌تواند با معکوس کردن جریان گشتاور از طریق میل‌گاردان به چرخ‌های جلو هم انتقال پیدا کند درحالی‌که این چرخ‌ها از طریق گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک از موتور بنزینی هم نیرو می‌گیرند.

برای تأمین انرژی سیستم هیبریدی C63 یک پکیج باطری کوچک با ظرفیتی در حدود ۵ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که به‌منظور بهبود توزیع وزن، بالای محور عقب نصب می‌شود. به گفتهٔ AMG، قدرت پیشرانهٔ چهار سیلندر M139 در اینجا حداقل ۴۵۰ اسب بخار خواهد بود درحالی‌که قدرت مداوم موتور الکتریکی هم ۹۴ اسب بخار است؛ بنابراین، مجموع خروجی سیستم باید چیزی در حدود ۵۴۰ اسب بخار باشد که از ۵۱۰ اسب بخاری نسل کنونی بیشتر خواهد بود. البته حداکثر قدرت موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار است اما این قدرت به‌طور موقتی و برای ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود. نسل جدید C63 AMG امسال معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت آن از حدود ۷۰ هزار دلار شروع شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. jd

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از داخلشم کاش عکس‌ میزاشتین

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7169 ديدگاه)

      من هنوز تو کف طراحی داخلی نسل قبلیش هستم ، حالا ببین جدیده چه اعجوبه‌ایه !

      فکر کنم تو ایران تا ۲۰۱۵ اومد و کم هم اومد اما همون هم کیفیت و طراحیش بسسار قویتر از نمونه‌های قبل از ۲۰۱۳ بود و از دلچسب‌تر از سری E بود !

      اما جالبه برام که از کلاس C به مانند گذشته استقبال نشد و شما در اکثر کشورها سری E را بیشتر از C میبینید !

      به نظر من کلاس C جون میده برای یک مرد ۴۰ ساله‌ی مجرد شنگول و عشق باشگاه بدنسازی ، البته این تَصَوُراتِ من هست و اگر نه که … آره !

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۷
  2. پدرام

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    حتی اگه قوی تر هم باشه اما توربو صدای جذاب v8 رو نداره

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
    1. بهنام

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (730 ديدگاه)

      V8 نسل قبلی هم توربو بود

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
    2. Ali_x76

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1069 ديدگاه)

      قدیما C63 با یه انجین اتمسفر V8 6.3 یا ۶.۲ لیتری عرضه می‌شد، واقعا صدای نازی داشت و استایلش مخصوصا تو نسخه بلک سریز محشر بود.
      حیف

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  3. F22RAPTOR

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2254 ديدگاه)

    خیلی جذاب تر میشد اگه
    یه شیش سیلندر میداشتc63

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  4. TML BN

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    سی کلس واقعا جذابه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  5. GMA

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    C63 نسل قبل یه AMG واقعی بود،ظاهر با وقار، پیشرانه V8

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  6. Amard

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (448 ديدگاه)

    اگه دنبال صدایی خب یه بلندگو روی ماشین نصب کن به علاوه یه نرم افزار همون صدای هشت سیلندر میده باید قبول کرد گرمایش زمین جدی و آلودگی باید کاهش پیدا کن سیستم های جدید هیبریدی و برقی سوخت پاک باید بیان جایگزین بشن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۵
    1. Taha Malek

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      کی قراره متوجه شید ماشینا کمترین نقش رو تو گرمایش زمین دارن
      اینا حرف های سیاستمدارایی که میخوان دیگ به کشورای نفتی وابستگی نداشته باشن

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
      1. Amard

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (448 ديدگاه)

        به نظرت فقط از نفت بنزین تولید میشه یا مواد پلاستیکی و مواد کامپوزیت هم تولید میشه که اتفاقا مصرفش بالاست تاثیر چندانی تو خرید نفت نداره که بنزین حذف بش اما تاثیر روی کاهش کربن داره

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. TML BN

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (535 ديدگاه)

          بعد بدبختی یکی دو تا نیست خود لیتیوم هم ماده کمیابی و ممکنه در آینده ای نزدیک تموم شه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. TML BN

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (535 ديدگاه)

        والا اگر همین وقت رو که روی این الکتریکی دارن میذارن میذاشتن الان موتور درون سوز با آلودگی یک چهارمی تولید کرده بودن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. بهنام

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    در مقابل m3 کارش یکم سخته

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  8. محمد امین

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    C63 فقط نسخه ی w204 با موتور ۶.۲ لیتر ۸ سیلندر تنفس طبیعی ،مخصوصا نسخه ی black series

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. Taha Malek

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      صدای اون نسخه واقعا وحشتناک بود بعضیا بهش لقب ماسل کار آلمانی دادن واقعا وحشی بود حیف…

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  9. پارسال

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا این نسل تو ظاهر از نسل قبل جذاب تر خواهد بود
    اصلا شک نکن
    ولی تنها ایرادش اینه که صدای جذاب موتور v8 رو نداره
    ولی از نظر پرفورمنس قطعا نسل قبل رو قورت خواهد داد
    فک کنم شتابش بیاد زیر ۳

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. مرتضی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    آقا این سیستم برقی AMG رو یکی میگفت به دلیل پیچیدگی زیاد یه ذره سردرگم میزنه… البته اون ماشینه ای ام جی جی. تی هیبرید بود که موتورش ۸سیلندره … خدا کنه رو این درستش کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Alan.r

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    قدرتش از موتور V8 قبلی بیشتره و قطعا پرفورمنس بهتری هم خواهد داشت ولی موتور V8 یه چیز دیگست در کل C class یه ماشین فوق‌العاده است

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. s.k.power

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به نظرتون وزنش از نسل قبلی کمتره ؟ بابت حذف موتور سنگین میگم، یا باتری ها اضافه وزن رو انجام دادن و همون حدود سنگینه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. مجید

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه کسانی که با هم کل میزنن که c63 بهتره یا این مدل جدید.
    به نظر من اصلاً بحث نکنید.هر کدومتون اگه توانایی خرید این مدلها را دارید برید و مدلی که دوست دارید را بخرید و کیفشو ببرید اگه هم نمی تونید بخرید پس بحث نکنید و بزارید اوناییکه واقعاً سوار شدنظر بدن.
    البته بگم منم عشق بنزم ولی چون این مدلها را سوار نشدم پس نظر نمیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا