بی ام ومرسدس بنز

مقایسه مرسدس C63 AMG جدید با بی‌ام‌و M3، چهار بهتر از شش؟

دهه‌ها است که یک جنگ بی‌پایان جریان دارد. مرسدس بنز در برابر ب‌ام‌و. داستانی قدیمی که از زمان M3 نسل E30 و ۱۹۰E آغاز شد. جدیدترین نسخهٔ این جنگ اما هم‌اکنون در راه است زیرا مرسدس به‌تازگی نسل جدید سدان پرفورمنس C63 را معرفی کرده است اما حالا زیر کاپوت این ماشین بجای آن نیروگاه V8 که همه می‌خواستیم، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قرار گرفته است؛ اما چگونه می‌توان انتظار داشت که C63 جدید با تنها چهار سیلندر بتواند حریف ب‌ام‌و M3 شش سیلندر شود؟ خب این یک چهار سیلندر معمولی نیست و از نیروی کمکی الکتریکی هم بهره می‌برد؛ اما آیا این نیروی مکمل می‌تواند کمبود دو یا چهار سیلندر را جبران کند؟ آیا سیستم پلاگین‌هیبریدی می‌تواند بازی را عوض کند؟ آیا یک چهار سیلندر می‌تواند بهتر از شش سیلندر باشد؟ و مهم‌تر از همه، آیا C63 جدید می‌توان قلب طرفداران ناخشنود AMG را به دست آورد؟

طراحی بیرونی

با عرضهٔ هر نسل M3 و C63، نبرد آن‌ها بالا و پایین داشته است زیرا هر کدام از آن‌ها در ظاهر اساساً طراحی متفاوتی را ارائه می‌کنند اما این بار به اعتقاد ما مرسدس موفق‌تر بوده است. C کلاس پایه ممکن است تا حدودی ساده به نظر برسد اما C63 با ۸۴ میلی‌متر طول بیشتر و ۷.۶ میلی‌متر عرض بیشتر در جلو، نمایی چشمگیر و عضلانی پیدا کرده است. دو برجستگی روی کاپوت که به پیشرانهٔ قدرتمند زیر آن اشاره داشتند هنوز هم وجود دارند اما حالا برای کمک به خروج حرارت از محفظهٔ پیشرانه، بین آن‌ها یک دریچهٔ هوا کار شده است. طراحی جدید سپرها همراه با رکاب‌های جانبی AMG، اسپویلر برجستهٔ عقب، چهار سر اگزوز و رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز ظاهر خودرو را تهاجمی‌تر کرده‌اند.

اما درحالی‌که AMG مرسدس C کلاس را به سدانی جذاب و عضلانی تبدیل کرده است، ب‌ام‌و M از جلوپنجرهٔ عظیمی استفاده کرده که به آماج انتقادات تبدیل شده است. آن کلیه‌های بزرگ که روی دماغه جای گرفته‌اند، خطوطی را روی کاپوت و سقف به دنبال داشته‌اند که هرچند تهاجمی به نظر می‌رسند اما فاقد ظرافت هستند. گلگیرها نیز با اینکه عریض‌تر از سری ۳ هستند اما چندان برجسته به نظر نمی‌رسند. بااین‌حال، قسمت عقب M3 به لطف اسپویلر روی درب صندوق (فقط در نسخهٔ کامپتیشن) و چهار سر اگزوز گرد، نمای بهتری نسبت به رقیب دارد. به‌طورکلی، هرچند طراحی بیرونی مرسدس انقلابی نیست و همان فرمول آشنای AMG را دارد اما ظاهر C63 را می‌توان بهتر از رقیب باواریایی دانست.

پیشرانه

AMG در نسل جدید C63 طرفداران زیادی را آزرده‌خاطر خواهد کرد زیرا برندی که طی دو دههٔ گذشته در این کلاس با پیشرانه‌های V8 هیولایی شناخته می‌شد حالا نه شش بلکه به چهار سیلندر کاهش پیدا کرده است. این کار را چگونه توصیف کنیم؟ توهین به مقدسات یا حماقت؟ زمان مشخص خواهد کرد. درهرحال، زیر کاپوت C63 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قرار گرفته که برای کاهش تأخیر توربو به توربوشارژی با نیروی کمکی الکتریکی مجهز شده و به‌تنهایی ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی جهان محسوب می‌شود و پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M3 پایه تنها ۴ اسب بخار و ۵ نیوتن متر خروجی بیشتری از آن دارد.

بنابراین این دو سدان اسپرت باید هم‌سطح هم باشند اما این‌طور نیست زیرا مرسدس دیگر نسخهٔ پایهٔ C63 را ارائه نمی‌کند و این خودرو فقط در یک نسخه با نام C63 S E Performance ارائه می‌شود که پسوند دوم نام آن به معنای وجود یک سیستم هیبریدی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت است. البته این قدرت هر بار فقط برای ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود و خروجی مداوم موتور الکتریکی که توسط یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود ۹۴ اسب بخار است. مجموع خروجی این سیستم ۶۸۰ اسب بخار قدرت است که کاملاً M3 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت را مغلوب می‌کند. این اختلاف اما در گشتاور چشمگیرتر است زیرا مرسدس ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۳۷۰ نیوتن متر است ب‌ام‌و بیشتر است.

این اعداد فوق‌العاده از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic+ تحویل داده می‌شوند درحالی‌که موتور الکتریکی هم یک گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی روی محور عقب با دیفرانسیل لغزش محدود دارد. این در حالی است که M3 به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود اما در نسخهٔ کامپتیشن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. C63 با وجود این قدرت عظیم اما ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از M3 کامپتیشن xDrive سریع‌تر است. همچنین حداکثر سرعت هردو خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما صورت سفارشی می‌توان این رقم را در C63 به ۲۸۰ و در M3 به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

رانندگی و هندلینگ

یکی از دلایل شتاب نه‌چندان چشمگیر C63 وزن سنگین ۲۰۳۶ کیلوگرمی آن است اما بااین‌وجود، احتمالاً AMG به لطف گشتاور عظیم خود در شتاب ثانیه می‌تواند اختلاف بیشتری نسبت به M3 ایجاد کند. در بخش هندلینگ هم هردو خودرو به کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند اما مرسدس از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم بهره می‌برد. همچنین این خودرو به لطف قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار است هرچند که این امکان فقط برای ۱۳ کیلومتر فراهم خواهد بود. از سوی دیگر، پیشرانهٔ شش سیلندر M3 صدای بسیار بهتری از موتور چهار سیلندر C63 دارد و در یک خودروی پرفورمنس، صدای جذاب بسیار بیشتر از برد تمام الکتریکی برای خریداران اهمیت دارد. AMG هم این موضوع را می‌داند و به همین دلیل صدای اگزوز را از طریق بلندگوها در داخل کابین پخش می‌کند.

داخل

غربیلک فرمان پنج پره خاص AMG با کنترل‌های لمسی خازنی که کمی شلوغ به نظر می‌رسد، کنترل‌های دوار برای نمایشگرها، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX از ویژگی‌های داخلی نسل جدید C63 هستند. از سوی دیگر، M3 هم جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 را از طریق یک نمایشگر مرکزی افقی ارائه می‌کند که هرچند با قطر ۱۴.۹ اینچی، بزرگ‌تر از مرسدس است اما بهتر با داشبورد ادغام شده است. همچنین به نظر می‌رسد استفاده از غربیلک فرمان ساده‌تر ب‌ام‌و با کنترل‌های فیزیکی واضح برای انتخاب حالت‌های رانندگی بجای نمونه‌های دیجیتالی پیچیده، هنگام رانندگی‌های سریع آسان‌تر باشد.

نتیجه‌گیری

قطعاً بدون رانندگی با C63 S E Performance نمی‌توان قضاوت نهایی داشت اما این خودرو در برخی قسمت‌ها مثل طراحی بیرونی بر رقیب باواریایی پیروز می‌شود. همچنین روی کاغذ، پیشرانهٔ آن نیز یک شگفتی مهندسی است که با خروجی فوق‌العاده، مصرف سوخت پایین و حالت تمام الکتریکی، نمی‌توان آن را تحسین نکرد. بااین‌حال، این‌ها خودروهای اسپرت هستند و یک خودروی اسپرت باید روح داشته باشد. پیشرانه، صدا، احساس و شیوهٔ کنترل خودرو همگی قسمت‌های جدایی‌ناپذیر این شخصیت هستند؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد، صدای مصنوعی C63 که از طریق بلندگوها پخش می‌شود نخواهد توانست طرفدارانی که به شنیدن غرش رعدآسای V8 عادت دارند را راضی کند. به همین دلیل، هرچند C63 نمونه‌ای عالی از دقت و مهندسی آلمانی است ولی ممکن است فاقد یک ویژگی مهم باشد: روح. البته M3 هم هرگز خودروی بی‌نقصی نیست اما شخصیتی دارد که واقعی به نظر می‌رسد. مرسدس ظاهر جذاب‌تر و قدرت بیشتری دارد اما ممکن است در واقعیت بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین، در حال حاضر M3 همچنان معیار این کلاس است ولی ممکن است سلطنت آن خیلی زود به پایان برسد.

مقایسه مشخصات فنی

 

M3 کامپتیشن xDrive

C63 S E Performance

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبریدی
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم ۲۰۳۶ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۰.۰ لیتر ترکیبی ۶.۹ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۳۰ گرم/کیلومتر ۱۵۶ گرم/کیلومتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    مرسدس C63 : لایک
    بی ام و M3 : دیسلایک

    موافقم 297
    مخالفم 185
    1. miladzm

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      دوستان
      پشت همدیگه رو خالی نکنیم و به همدیگه کمک کنیم .
      درمان این درد مشترک به همکاری هممون نیاز داره .

      موافقم 171
      مخالفم 12
      1. قاطر فروش

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        اگر نمی‌خواهید برای خرید یه خودروی اشغال چینی حقوق 30 40 ماهتو بدی

        موافقم 105
        مخالفم 8
        1. امین

          ۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (16 ديدگاه)

          حقوق ۳۰ ۴۰ ماه که میرسه به یک پژو پنج شیش سال کار کرده.مگه اینکه حقوق شما خیلی زیاد باشه )؛

          موافقم 48
          مخالفم 3
    2. بهراد

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      بی ام و هم بدی نیست ولی خداوکیلی نوآوری مهندسی از همه جای مرسدس میباره.

      موافقم 84
      مخالفم 29
  2. علی جردن

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    قطعا M3

    هم موتور ۶ سیلندر داره تو زمونه ایی که همه موتور ها شدن ۴ سیلندر و کمتر
    هم اینکه M3 یه اسطوره سدان هستش
    و در آخر بگم که هندلینگ BMW رو بوگاتی هم نداره

    موافقم 78
    مخالفم 99
    1. تاوریژ

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      بیخود نیست که بهترین ماشین نیدفوراسپید موس وانتد بی ام و M3 هست

      موافقم 48
      مخالفم 54
      1. محمد هادی

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        بی ام و بازاش بیان بالا
        فعلا که معیار این کلاس سالهاست در دستان پرفورمنس ام پاوره
        ❤️M3❤️

        موافقم 55
        مخالفم 32
  3. Reza Waffen SS

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    خداییش وقتی میبینم مرسدس از یه موتور 2 لیتری چنین قدرتی میکشه بیرون حال میکنم دست مریزاد

    موافقم 131
    مخالفم 17
    1. Payfast

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      موتور الکتریکی:..

      موافقم 50
      مخالفم 16
  4. ARMAN سابق

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    صد در صد ب ام و
    البته جفتشون بی روح شدن
    یه زمانی نگاهشون می کردی باهات حرف میزدن.

    موافقم 39
    مخالفم 63
  5. علی جردن

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    کابین زیبای بنز
    موتور هیولای بی ام و

    موافقم 49
    مخالفم 6
  6. Ali_x76

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    مرسدس یه حقه تبلیغاتی زده این وسط.
    به طور معمول، قدرت مداوم و ‌پیوسته خودروها اعلام میشه، و در ادامه میگن برای ۱۰ ثانیه میتونه اوربوست کنه ‌و به فلان مقدار برسه.
    اما اینجا مرسدس قدرت پیک ۱۰ ثانیه ای رو اعلام کرده.

    موافقم 39
    مخالفم 19
  7. خان

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    هر دوشون بیشتر چیزاشون شبیه همه اما بی ام و داخل چند تا چیز بهتره

    موافقم 20
    مخالفم 32
    1. Reza Waffen SS

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      مثلا چیا ؟؟؟

      موافقم 28
      مخالفم 6
  8. امیررضا

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (266 ديدگاه)

    فعلا C63 جدیده و تا باهاش رانندگی نکردن و نقد و بررسی دقیق نشده نمیشه نظر قاطع داد ولی قراره غوغا به پا کنه اما یقین دارم هنوز هم بی‌ام‌و‌ تو این سگمنت با M3 یکه‌تازی می‌کنه. شخصیت و کاریزمای یه M3 بی‌رقیبه. آخرین بازمانده‌س وقتی همه هیبریدی شدن و موتوراشون کوچیکتر شده. هنوز هم با گیربکس دستی ارائه میشه. هنوز هم اون موتور معرکه‌ی ۶ سیلندر که خیلی از کارشناسا و ژورنالیست ها بهش لقب بهترین ۶ سیلندر دنیا رو میدن داره ارائه می‌کنه. درسته که بزرگتر و سنگینتر شده اما هنوز اون لذت رانندگی رو داره. متاسفانه بخاطر جلوپنجره انتقادات زیادی بهش میشه ولی جلو پنجره همه‌چیز نیست.
    درکل هم C63 و هم M3 عالی هستن ولی M3 یچیزدیگس.

    موافقم 30
    مخالفم 18
  9. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    سلطنت m3 تو این کلاس به پایان رسید

    موافقم 39
    مخالفم 25
  10. datsun

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3495 ديدگاه)

    طراحی داخل اکثر بیمرها یه شکله خودشون دیگه خسته نشدن

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. miladzm

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      قبل تز دادن یکم فکر کن .
      میخوای مثل طویوطا فاقد اصالت و هویت ظراحی چه توی داخل و چه بیرون باشه ؟
      آلمان و آمریکا داری محصولات با اصالت تر هستن که از همه نظر بهتر و بالاترن و طراحی داخل بیمر هم اصالتشه .

      موافقم 12
      مخالفم 37
      1. datsun

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3495 ديدگاه)

        ارزش ریپلای نداری

        موافقم 27
        مخالفم 4
        1. miladzm

          ۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          واااای 😂🤦
          اصلا وقتی شنیدم قراره بهم ریپلای نزنی یه ایموشنال دمیج خوردم که نگو 😂🤦
          روزم رو سیاه کردی :)

          موافقم 6
          مخالفم 22
      2. BMW

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (584 ديدگاه)

        داداش منطقی باش نباید با کلمه اصالت توجیه کرد واقعا طراحی داخلی بی ام و بشدت تکراری شده و این غربیلک فرمان رو از سال ۲۰۱۲ داره استفاده میکنه اولش خیلی قشنگ بود اما الان واقعا دموده شده و کابینش قدیمیه حتی تویوتا که یه خودروی اقتصادی کابینش قشنگ تره نمونش سوپرارو میگم

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. miladzm

          ۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          اخه رفیق مشکل اینجاس که کسی داره این مورد رو مطرح کنه که کمپانی که طرفدارشه تا همین ۱ سال پیش اصلا نمیدونست توربو چیه 😂🤦
          دوستدار یه شرکت که تازه یاد گرفته گیربکس با تعداد دنده های بالاتر از ۵ بزنه اومده فکت صادر میکنه !

          موافقم 5
          مخالفم 24
  11. ماکان

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . من بی ام و را بیشتر دوست دارم .

    موافقم 22
    مخالفم 18
  12. SRT

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    بنز بهتره

    موافقم 29
    مخالفم 14
  13. Alan.r

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    مرسدس بنز زیباتر قوی تر سریعتر لوکس تر تکنولوژیک تره در ضمن کابین بسیار بهتری داره مصرف سوختش هم به مراتب کناره پس صد درصد C63 E performance

    موافقم 19
    مخالفم 9
  14. ۹۱۱

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    بی ام و

    موافقم 13
    مخالفم 12
  15. amir

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    M3❤

    موافقم 14
    مخالفم 14
  16. R@min

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1672 ديدگاه)

    هنوز عملکرد لب مرزی و پرفشار موتور جدید مرسدس تو پرفورمنس و دوام مشخص نیست اما خب راجب مرسدس حرف می زنیم و کارشونو بلدن.

    من تو این کلاس بی ام و رو انتخاب می کنم و بنظرم انتخاب بین این دو کاملا سلیقه ای هست.

    موافقم 17
    مخالفم 8
  17. پیام

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از یک طرف m3 رو میشه با یک تیونینگ به این قدرت رساند بدون اینکه موتورش یا توربو هاش باز بشه .ولی قدرت بنز رو نمیشه بیشتر از این ارتقا داد .ولی هر چی باشه M3یک چیز دیگست
    انجین خطی M3 خیلی دوام و اصطحلاک پایین داره و قابلیت ارتقا تا۱۰۰۰+ اسب بخار رو داره.چون این ارتقا تو روسیه دیدم و صفر تا صدش ۲/۴ثانیه شد البته نسخه X drive.

    موافقم 18
    مخالفم 14
  18. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    هردو از جنتل من های المانی هستند

    موافقم 12
    مخالفم 0
  19. BMW

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    Wm3خیلی بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 8
  20. آرش

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اگه هر برند چینی برای یه موتور چهار سیلندر ۱.۵ یا ۲ لیتری چهار تا سراگزوز میذاشت ده نفر کامنت میذاشتن این موضوع رو مسخره می کردند ولی الان بنز دقیقا همین کارو کرده ولی هیچ کامنتی در این مورد نیست. قبل منفی دادن خوب بخونید اگر غیرمنطقی بود منفی بدید.

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. Sevlan

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      معلومه که غیر منطقی هستش، کدوم موتور چینی 1/5یا2لیتری 470اسب قدرت داره، صحبت از قویترین موتور دولیتری دنیاست داداش،حرف c63amgهستش! این موتور چن ساله تو سگمنت خودش بهترینه دنیاست، موتورهای مدنظر شما کپی یکی دوتا موتور میتسوبیشی هستن که تو 50%کمپانی‌های چینی دست بدست میشن با نهایت 150اسب چینی و احتمالا متصل به یه گیربکسcvt، حالا چهار تا اگزوز هم بزارن؟! خدایی خودت چی فک میکنی؟!

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. آرش

        ۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (60 ديدگاه)

        زدی به صحرای کربلا که. مقایسه قدرت یا گشتاور دو تا موتور نبود. البته که بنز بهتره و غیرقابل مقایسه با یه موتور چینی. بحث این بود که عموما تعداد خروجی اگزور رو با تعداد سیلندر منطبق میکردند و میگفتند که موتور ۱.۵ توربو چینی رو چه به چهار تا اگزوز. حرف من این بود که بنز «دقیقا» همین کارو کرده (البته که قدرت خیلی بیشتری از همون موتور گرفته) ولی کسی بهش اشاره نمیکنه یا بد نمیدونه این کار رو برای بنز.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  21. امیر

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بنز بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  22. Hadi

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    C63S نسل قبل یه چیز دیگست مرسدس باید حداقل ۶ سیلندر میکرد…
    درسته که قدرت زیادی داره ولی اون شخصیت و غرش V6وV8 نداره…
    بین این دوتا M3 انتخاب منه…

    موافقم 7
    مخالفم 4
  23. مهدی

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    از انجین که بگذریم این مرسدس تو ظاهر هم هیچ هیجانی رو منتقل نمیکنه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  24. Porsche 911

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خب تا وقتی تست ها رانندگی مرسدس منتشر نشه نظر قطعی دادن بی دلیل و پوچ خواهد بود
    اما توی بخش طراحی که امری سلیقه ای هست نظر یک کارشناس منطقی بنظر نمیاد
    درسته که شاید با الگو گرفتن از تجربیات و علم و مد طراحی ب ام و زشت بنظر بیاد
    اما شاید افراد زیادی از این طراحی خوششون بیاد

    از لحاظ فنی هم درسته مرسدس اون v8 قبل رو نداره
    اما خب رویه مرسدس تشخیص اش سخت نیست
    با توجه به اینکه گفتن تا بعد از ۲۰۳۰ هم v8 تولید میشه خب مشخصه مرسدس میخواد پیشرانه v8 اش رو محدود به خودرو های اسپرت تر مثل gt و gt کوپه و یا بکنه
    در کل انتخاب سخته اما قطعا با رسیدن تجربه رانندگی و درایوینگ مرسدس انتخاب کردن راحت تر خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. IT4HA

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مرسدس بنز از اون بالا زده رو شونه بی ام و گفته برو در دکونتو کاه گل بگیر دو لیتری من سه لیتری شش سیلندرتو میزنه و این قدرت نمایی مرسدس برای منی که طرفدارش هستم غرور آمیزه
    ولی یه مشکل بزرگی که هست مرسدس جوری داره از اون موتور قدرت میگیره که فکر کنم اگه یکم فشار بیشتری روی موتور بیاد صد در صد منفجر میشه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا