تجربه و آزمایشمرسدس بنز

رانندگی با مرسدس میباخ SL680، فوق‌العاده لوکس، بی‌نهایت راحت!

میباخ SL680 با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار دلار، راحتی بی‌نظیر و طراحی مجللی را ارائه می‌دهد. این رودستر دونفره، بهترین تجربه رانندگی را در خانوادهٔ نسل جدید مرسدس SL دارد.

میباخ SL680 به‌عنوان «فاخرترین» محصول این برند معرفی شده و به‌حق، بهترین تجربه رانندگی را در میان رودسترهای نسل هفتم مرسدس SL ارائه می‌دهد. با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار دلار، این خودرو برای حمل دو سرنشین خاص و شاید یک سبد پیک‌نیک طراحی شده و به‌هیچ‌وجه روی کاربردی بودن تمرکز ندارد. در نگاه اولیه به SL680، نگرانی‌هایی وجود داشت که این مدل، مانند نسخهٔ معمولی مرسدس SL نتواند راحتی متناسب با قیمت و برند خود ارائه دهد. همچنین، با وجود لوگوهای پرشمار میباخ و تنها دو گزینه رنگ بدنه، شاید برای مشتریان ثروتمندی که به شخصی‌سازی اهمیت می‌دهند، کافی نبود. حال اما می‌توانیم به خریداران اطمینان دهیم که این میباخ نه‌تنها راحتی فوق‌العاده‌ای برای سرنشینان فراهم می‌کند، بلکه با گزینه‌های رنگی متنوع، احتمال مواجهه با خودرویی مشابه در خیابان‌های لوکس یا پارکینگ‌های مجلل را به حداقل می‌رساند.

از زمان معرفی نسل هفتم SL در سال ۲۰۲۲، مرسدس و AMG ادعا کرده‌اند که سیستم تعلیق پیشرفته این خودرو با فنرهای فولادی، اتصال هیدرولیکی و کمک‌فنرهای تطبیقی، می‌تواند هم راحتی بی‌نظیری ارائه دهد و هم عملکردی مناسب برای پیست‌های مسابقه داشته باشد؛ اما تا پیش از این، ادعای راحتی آن‌ها چندان محقق نشده بود و سواری خودروها بیشتر حس اسپرت و سفت داشت. حالا میباخ SL680 با تنظیمات تعلیق نرم‌تر، این ادعا را به واقعیت تبدیل کرده است. تیم تنظیم تعلیق میباخ با کاهش ۲۵ درصدی سفتی فنرهای جلو و ۲۲ درصدی فنرهای عقب و بازنگری در سوپاپ‌های کمک‌فنرهای تطبیقی برای جریان بیشتر سیال، سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهد که مشتریان میباخ انتظار دارند.

این تغییرات حساسیت بیشتری به ورودی‌های جاده ایجاد کرده و با کاهش زاویه کمبر چرخ‌ها، کاربری این خودرو را از تمرکز بر پیست به رانندگی لوکس تغییر داده است. یک حالت اختصاصی «میباخ» به منوی تعلیق اضافه شده که شتاب‌گیری، حس فرمان و سفتی تعلیق را حتی فراتر از حالت کامفورت (حالت پیش‌فرض خودرو) نرم‌تر می‌کند. در چند ساعت رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم جزیره ایبیزای اسپانیا، بیشتر در حالت میباخ رانندگی کردیم و دریافتیم که سیستم کنترل فعال سواری AMG همچنان تعادل فوق‌العاده‌ای حفظ می‌کند و تقریباً هیچ‌گونه شیرجه، تکان یا بادی‌رولی ندارد. کاهش زاویه کمبر نیز توانایی SL680 در عبور از پیچ‌های کوهستانی را به‌طور محسوسی کاهش نداده است.

فنرهای نرم‌تر و سوپاپ‌های جریان بالاتر کمک‌فنرها، عبور از دست‌اندازها و چاله‌ها را با ضربه‌ای بسیار کمتر ممکن می‌کنند، بدون اینکه سواری شناور شود. جالب اینکه، حتی در حالت میباخ، خودرو در پیچ‌ها با فشار جی بالا همچنان لذت‌بخش است، هرچند حس فرمان کمی ملایم‌تر شده است. در حالت میباخ، شتاب‌گیری با تأخیر توربو همراه به نظر می‌رسد اما در حالت اسپرت، پاسخگویی شتاب در سطح SL63 و فرمان تیزتر می‌شود.

صفحه آمپر دیجیتال طراحی‌شده توسط میباخ، با نمایش سرعت و دور موتور شبیه به کانسپت خیره‌کننده میباخ ویژن ۶، جلوه‌ای لوکس دارد. اگزوز اختصاصی میباخ با عایق فایبرگلاس در حالت‌های میباخ و کامفورت تقریباً بی‌صدا است اما در حالت اسپرت، با باز شدن سوپاپ و پخش صدای مصنوعی از بلندگوهای کابین، صدایی شبیه به موتور V8 قایق‌های چوبی کلاسیک تولید می‌کند که با سقف باز یا بسته تفاوت چندانی ندارد. این صدا بخشی از حس مسابقه‌ای AMG را با حال‌وهوای لوکس جایگزین کرده است.

یکی از بهبودهای قابل‌توجه SL680 که به‌زودی به دیگر مدل‌های SL نیز می‌رسد، استفاده از کلیدهای مکانیکی برای باز و بسته کردن سقف تاشو است. دیگر نیازی به لمس دکمه مجازی روی نمایشگر داغ‌شده زیر آفتاب نیست. دکمه‌های جداگانه برای بالا و پایین بردن سقف با لوگوی میباخ، از سردرگمی جلوگیری می‌کنند. در زمان معرفی، میباخ دو گزینه رنگ بدنه را اعلام کرد که شامل بدنه سفید اوپالیت یا قرمز گارنت متالیک با کاپوت و سقف مشکی و کابین سفید کریستالی می‌شد اما حالا، ۵۰ رنگ اضافی از کاتالوگ هزار رنگی میباخ در دسترس است که می‌توان آن‌ها را با کاپوت هم‌رنگ، مشکی یا مشکی با لوگوهای میباخ ترکیب کرد.

در این سطح قیمتی، رقبایی مانند آستون‌مارتین DB12 ولانته با قیمت ۲۶۹ هزار دلار، مازراتی گرن‌کابریو با قیمت ۲۰۳ هزار دلار و بنتلی کانتیننتال GTC وجود دارند. این خودروها عمدتاً قدرت بیشتری دارند، اما کسی برای مسابقه چنین خودروهایی را نمی‌خرد و برندهای خاص مانند میباخ از نظر اعتبار، قابلیت اطمینان و شبکه نمایندگی‌ها برتری دارند. با این حال، لوگوهای پرشمار میباخ روی کاپوت، سقف، جلوپنجره و پنل‌های در، ممکن است برای برخی زیاده‌روی باشد. به همین دلیل امیدواریم مرسدس یک SL450 بدون لوگوی میباخ با سواری مشابه ارائه دهد.

مشخصات فنی

Mercedes-Maybach SL680 2026
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر
طول ۴,۶۹۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۵۹ میلی‌متر
وزن خالص ۱۹۹۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۴۸ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ۱ – بنتلی کانتیننتال GTC
    ۲ – آستون مارتین DB12 ولانت
    ۳‌ – بنز SL680

    موافقم 22
    مخالفم 12
  2. Mohammad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (283 ديدگاه)

    وای خدا چقدر زیباس چقدر پول خوبه کی گفته پول بده آخه پول واقعاً خوشبختی میاره زندگی میاره
    هر کی میگه پول بده چرا پولش رو نمیده به بقیه ؟

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Cehx

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (416 ديدگاه)

      میباخ ❌
      میرم جای این یه m5 e39 مشکی با کاور مات مشکی بعلاوه یه دونه sl65 بلک سری بعلاوه یه موستانگ نقره ای نسل اول و نسل شیشم بعلاوه ی کامارو جن گیر (exorcist) و یه دونه r32 دیگه مجموعه رو تموم می کنیم البته در صدر تمام اینها یه دونه rx7 زرد میزارم چون علاقه ی شخصیمه مخصوصا ظاهرش

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. froG-driVer

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        من اگه پول اینارو داشتم دوتا فانتوم میگرفتم

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. جرمی کلارکسون

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1076 ديدگاه)

        من میرم M5 900 اسبی میگیرم ۳۳۰ تا رو پر کنه چهارتا تا بچه هم اون پشت جاشه

        موافقم 5
        مخالفم 5
  3. heshmat021

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (455 ديدگاه)

    شبیه پیکان گوجه ای با قالپاق خورشیدی میشه از بقل

    موافقم 5
    مخالفم 9
  4. PURIYA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (736 ديدگاه)

    از لحاظ قیمت چندان جالب نیومد
    هرچقدرم سواریش خوب باشه نباید بالا ۲۰۰ تا پولش باشه
    ناسلامتی این همون sl هست که ۱۰۰ تا قیمتشه و ارتقا دادنش
    طراحیش هم باب دلم نیست ولی رنگش بسیار زیبا و باکیفیت به نظر میاد توشم خوبه
    اما بنظرم lc 500 نسبت به قیمت خودش ارزنده تره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. Mr.negative

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    واقعا زیباست
    واقعا

    رنگش میدرخشه تو آفتاب
    اینو بخری فقط از رانندگی تو حالت میباخ لذت ببری
    با یه آهنگ ملایم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. johnmarston

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    من باشم جای این میرم سراغ DB12

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. BlackWing

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    ولی باید ۱۲ سیلندر بود !

  8. آریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    منصوری یه کولینان داده بیرون رینگ هاشو طلاکاری کرده😑 تو نمایشگاه فرست موتور دبی
    لطفاً درباره‌ش بزارید

  9. hosen

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (959 ديدگاه)

    چقدر این رنگ قرمز بهش میاد
    کاش موتورش v12 بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا