تبدیل مرسدس-ای ام جی GLE 63 کوپه به یک هایپر شاسی‌بلند 900 اسبی!

سه‌شنبه 21 مرداد 1399 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
Mercedes-AMG GLE63 1
مرسدس-ای ام جی با دنیای شاسی بلندهای اسپورت و قدرتمند بیگانه نیست و البته تیونرها هم محصولات این شرکت را بسیار دوست دارند و تاکنون نمونه‌های...
تبلیغات

مرسدس-ای ام جی با دنیای شاسی بلندهای اسپورت و قدرتمند بیگانه نیست و البته تیونرها هم محصولات این شرکت را بسیار دوست دارند و تاکنون نمونه‌های قدرتمند زیادی از قدبلندهای ژرمنی به ویژه جی کلاس را مشاهده کرده‌ایم. با عرضه مرسدس-ای ام جی GLE 63 2021 به بازار تیونرها نیز دست به کار شده و حتی نسخه 900 اسب بخاری این خودرو را نیز معرفی شده که قلب و لاستیک‌های شما را ذوب خواهد کرد. تیونر ژرمنی ویلز اند مور با معرفی این خودرو باعث شده داج چلنجر SRT هلکت ردای خودرویی ضعیف‌تر به نظر آید چراکه این خودرو 103 اسب بخار کم‌توان‌تر از GLE 63 ویلز اند مور می‌باشد. (البته ما ارتباط GLE 63 و هلکت ردای را نفهمیدیم!)

خودرویی که مشاهده می‌کنید از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو سود برده و هم‌اکنون قدرت 907 اسب بخاری و گشتاور 1150 نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت عظیم از طریق اصلاحات متعددی همچون توربوهای بهتر و نرم‌افزار جدید پیشرانه به دست آمده است. باید یادآوری کرد نسخه استاندارد مرسدس-ای ام جی GLE 63 کوپه با قدرت 603 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری عرضه می‌شود. یک سیستم الکتریکی 48 ولتی نیز 21 اسب بخار دیگر را به مجموعه اضافه می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.

تبدیل این قدبلند لوکس به هیولایی 900 اسب بخاری کار آسانی نبوده و نیازمند بهبود توربوها، نصب سیستم اگزوز جدید، پمپ‌های سوخت بهتر و مبدل‌های کاتالیتیک اسپورت بوده است. مدل استاندارد GLE 63 شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیه‌ای داشته و قطعاً محصول ویلز اند مور بسیار سریع‌تر خواهد بود.

کیت مرحله چهارم این تیونر قیمت قابل‌توجه 59219 دلاری داشته اما پکیج‌های ارزان‌تری هم وجود دارند. کیت مرحله اول قدرت خودرو را به 630 اسب بخار می‌رساند که این امر با بهبود ECU و تعویض فیلتر هوا میسر می‌شود. پکیج مرحله دوم هم قدرت 789 اسبی و پکیج مرحله سوم قدرت 848 اسبی را ارائه می‌کند. با سفارش پکیج‌های مرحله سوم و چهارم حداکثر سرعت این هیولا به 320 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ویلز اند مور همچنین انتخاب‌های گوناگونی را برای رینگ‌ها عرضه کرده و در حال حاضر مشغول توسعه سیستم اگزوز و سیستم تعلیق جدیدی است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.