معرفی مرسدس AMG C63 فاینال ادیشن، تیونینگی برای خداحافظی با موتور V8
تیونر آلمانی پرفورمستر که بهطور خاص روی تیونینگ محصولات AMG کار میکند، مرسدس C63 فاینال ادیشن را به مناسبت خداحافظی با پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آامگ، معرفی کرده است. این پیشرانه که در نسخههای M176، M177 و M178 ساخته میشود، از سال 2015 تاکنون قدرت بسیاری از محصولات مرسدس بنز را تأمین میکند.
هرچند این پیشرانه بیشتر به خاطر استفاده در مدلهای C63، E63، S63، G63، GLC63، GLE63، GLS63 و AMG GT شناخته میشود اما زیر کاپوت مدلهای غیر AMG شامل S580، GLE580، GLS580، G500 و مایباخ GLS600 هم قرار میگیرد. حتی آستونمارتین ونتیج و DBX هم از این پیشرانه استفاده میکنند. بااینحال، متأسفانه عمر این موتور جذاب رو به پایان است و در نسل بعدی C63 جای آن را یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی خواهد گرفت.
حال برای بزرگداشت موتور V8 مذکور، پرفورمستر آخرین تیونینگ از C63 نسل W205 را معرفی کرده است. این شرکت اولازهمه سراغ پیشرانهٔ مرسدس رفته و با تقویت این 4 لیتری V8 خروجی آن را به 612 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور رسانده است. این اعداد افزایش قابلتوجه 102 اسب بخاری و 140 نیوتن متری را نسبت به C63 S استاندارد نشان میدهند. به لطف این افزایش توان، خودرو حالا ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که 02 ثانیه از مدل استاندارد بیشتر است. حداکثر سرعت این C63 قدرتمند هم 310 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
در بیرون خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته تا از C63 معمولی متمایز شود. ازجملهٔ این تغییرات میتوان به اسپلیتر کشیدهتر جلو با بالههای آئرودینامیک، جلوپنجرهٔ متفاوت، رکابهای جانبی جدید، دیفیوزر اختصاصی و اسپویلر کوچک در لبهٔ درب صندوق اشاره کرد. تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شدهاند. مرسدس-اامگ هنوز زمان کنار گذاشتن کامل پیشرانهٔ 4 لیتری V8 خود را اعلام نکرده است اما بهاحتمالزیاد این موتور چند سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.