تبدیل مرسدس بنز متریس به ون مایباخ با قیمت 180 هزار دلاری!

دوشنبه 5 دی 1401 - 06:30
مطالعه 9 دقیقه
Mercedes-Maybach-Mertis-1
مالک خوش‌ذوق یک ون مرسدس متریس با تغییرات فراوانی، این خودرو را شبیه محصولی از مایباخ کرده و با قیمت 180 هزار دلار فروخته است.
تبلیغات

هرچند مایباخ قصد دارد طیف محصولات خود را افزایش دهد اما هنوز وارد بخش مینی‌ون‌ها نشده است. بااین‌حال، یکی از مالکان مرسدس بنز متریس یا V کلاس از این موضوع ناراضی بوده و به همین دلیل، اقدام به سفارشی‌سازی این خودرو به سبک مایباخ کرده و یک ون منحصربه‌فرد و مجلل را خلق کرده است. این خودرو یک متریس مدل 2021 است اما تغییرات بیرونی و داخلی فراوانی را تجربه کرده که آن را شایسته اخذ نشان مایباخ می‌کند. البته این اولین تبدیل متریس / V کلاس به ون مایباخ نیست اما قطعاً می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌ها دانست.

این موضوع بیشتر به خاطر طراحی کیت بدنهٔ سفارشی مشابه مایباخ S کلاس و GLS و استفادهٔ کروم فراوان روی رنگ سفید متریس است. این کیت شامل جلوپنجرهٔ کرومی با خطوط عمودی، چراغ‌های تمام LED جلو با گرافیک مشابه S کلاس، نشان مایباخ روی کاپوت و سپر اختصاصی با ورودی‌های هوای عریض کرومی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز رینگ‌های 19 اینچی تمام کرومی خاص مایباخ است.

در عقب ون، چراغ‌های LED جدید نمای بسیار مدرن‌تری نسبت به متریس معمولی ایجاد کرده‌اند درحالی‌که سپر عقب هم با چهار سر اگزوز کرومی تزئینی مشابه مدل‌های سطح بالای مرسدس نمای منحصربه‌فردی پیدا کرده است؛ و درنهایت، نوشتهٔ MAYBACH و لوگوی بزرگ روی درب صندوق نیز باعث می‌شود هیچ‌کس این ون مجلل را با یک متریس معمولی اشتباه نگیرد.

اگر فکر می‌کنید این ون ظاهر چشمگیری دارد، باید نگاهی به کابین جادار آن بیندازید که به‌طور کامل با تم سفارشی سفید و قرمز ارتقاء پیدا کرده است. این تودوزی دورنگ روی هر شش صندلی کاپیتانی، پانل درها، داشبورد، کنسول میانی و حتی سقف ون دیده می‌شود. صندلی‌ها نیز به تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه مجهز هستند درحالی‌که صندلی‌های عقب از قابلیت خواباندن پشتی، زیر پایی، میزهای تاشو و ماساژور برخوردار هستند.

ویژگی جالب‌تر اینکه مایباخ متریس به داشبورد کاملاً جدیدی هم مجهز شده که به تقلید از دیگر محصولات مرسدس از نمایشگرهای متصل‌به‌هم و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای توربین مانند بهره می‌برد. این در حالی است که متریس معمولی از صفحه آمپر آنالوگ، نمایشگر لمسی مستقل کوچک و دریچه‌های تهویهٔ عمودی ساده استفاده می‌کند. این ون منحصربه‌فرد همچنین از تمام تجهیزاتی که از یک خودروی مجلل انتظار می‌رود مثل نورپردازی سقفی، کف‌پوش‌های لوکس، پرده‌های برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید اطراف و نمایشگر بزرگ روی سقف برای سرنشینان ردیف دوم بهره می‌برد درحالی‌که نمایشگرهای لمسی دیگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده تا بتوانند ویژگی‌های مختلف خودرو را کنترل کنند.

بااین‌حال، زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته و بنابراین انتظار دیدن موتور V12 یا V8 را نداشته باشید. در اینجا همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استاندارد متریس قرار گرفته که 208 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که این خودرو بر پایهٔ یک ون کاری شکل گرفته، در آن خبری از سیستم تعلیق بادی فعال مایباخ هم نیست.

این مایباخ متریس منحصربه‌فرد که 2200 کیلومتر کار کرده است، در کالیفرنیا به حراج گذاشته شده و نهایتاً با قیمت 181 هزار دلار فروخته شد. این رقم بسیار بالایی برای خودرویی محسوب می‌شود که بر اساس ون متریس ساخته شده است. برای مقایسه، قیمت مرسدس مایباخ S کلاس جدید صفرکیلومتر از حدود 185 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که سطح بالاتری از تکنولوژی شاسی و راحتی را نسبت به متریس ارائه می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.