مرسدس بنز

مرسدس SL55 AMG کارلسون، رودستر کمیابی که تنها در سه دستگاه ساخته شد

کارلسون تنها سه دستگاه مرسدس SL55 AMG را با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ۵۸۰ اسب بخاری تیونینگ کرد که حالایمی از آن‌ها برای فروش گذاشته شده است.

مرسدس بنز SL55 نسل R230 با موتور V8 سوپرشارژ ۵.۴ لیتری AMG، یک خودروی قدرتمند و جذاب بود. این مدل، یکی از آخرین خودروهای مرسدس بنز با نامی نزدیک به حجم واقعی موتورش بود و از پیشرانه‌ای دوست‌داشتنی بهره می‌برد. بااین‌حال، در میان مدل‌های R230، این خودرو در سایه SL65 AMG با موتور ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو قرار داشت؛ اما یک نسخه خاص وجود دارد که حتی از این دو مدل هم فراتر می‌رود. کارلسون CK55 RS580، خودرویی که از یک SL55 AMG معمولی به یک هیولای واقعی تبدیل شده بود.

کارلسون، شرکت تیونینگ آلمانی به دلیل طراحی‌های خیره‌کننده رینگ‌های مرسدس بنز شناخته شده بود، اما توانایی‌هایش فراتر از ظاهر بود و خودروهای پرفورمنس فوق‌العاده‌ای تولید می‌کرد. مدل CK55 RS580 که بر پایه SL55 AMG ساخته شده، نمونه‌ای از این توانمندی است. کارلسون با ارتقای پولی سوپرشارژر M113، تزریق سوخت بیشتر، اینترکولر بهبودیافته و اگزوز استیل ضدزنگ، قدرت موتور را از ۴۹۳ اسب بخار به ۵۸۰ اسب بخار افزایش داد. گشتاور نیز از ۷۰۰ نیوتن متر به ۷۸۰ نیوتن متر رسید. این تغییرات با مدیریت جدید موتور همراه شد تا عملکردی بی‌نظیر ارائه دهد. از بیرون، این خودرو تقریباً مشابه نسخه استاندارد به نظر می‌رسد، اما با باز کردن کاپوت، پوشش‌های آبی‌رنگ موتور کارلسون، هویت خاص آن را فاش می‌کنند.

علاوه بر ارتقای موتور، کارلسون تغییراتی ظریف اما مؤثر در ظاهر و شاسی اعمال کرده است. اسپویلرهای جدید در جلو و عقب، همراه با رینگ‌های فورج‌کاری شده ۲۰ اینچی کارلسون به جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند. سیستم تعلیق بادی با ماژول کارلسون حدود ۲۵ میلی‌متر پایین‌تر از نسخه استاندارد تنظیم شده اما همچنان قابلیت بالا آمدن برای عبور از موانع را حفظ کرده است.

حال یکی از سه نمونهٔ کارلسون CK55 RS580 اکنون در بریتانیا برای فروش عرضه شده است. این خودرو با رنگ آبی تانزانیت و کابین خاکستری آلپاکا با تزئینات فیبر کربنی کارلسون عرضه شده است. با تنها ۳۶, ۵۵۴ کیلومتر کارکرد، این خودروی بیش از ۲۰ ساله همچنان در شرایطی فوق‌العاده قرار دارد. این SL55 تیونینگ کارلسون در بریتانیا با قیمت ۶۰ هزار پوند به فروش می‌رسد. این مبلغ برای خودرویی با این قدمت بالا به نظر می‌رسد، اما احتمالاً کمتر از نصف قیمت اولیه آن است. با توجه به محبوبیت روزافزون این نسل از SL و کمیابی این نسخه، قیمت‌ها در حال افزایش هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (583 ديدگاه)

    چقدر خوب میشد بنز همین استایل طراحی و چراغ ها رو به عنوان یه نماد حد اقل برا همین سری حفظ می‌کرد. مثل کاری که پورشه با ۹۱۱ میکنه.

    موافقم 92
    مخالفم 2
    1. هنری فورد

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      گل گفتی واقعا ، این سبک طراحی چراغ های جلو عقب شاهکاره

      موافقم 54
      مخالفم 2
      1. PURIYA

        ۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (813 ديدگاه)

        عجیبه
        من از این سبک چراغ های بنز متنفرم خیلی بدم میاد ازشون ولی خب نظرت محترمه

        موافقم 11
        مخالفم 61
        1. هنری فورد

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (37 ديدگاه)

          خب شما سلیقت استثنا هست شمید چون بیمر بازی 😜

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. Mr wrong

        ۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (583 ديدگاه)

        حقیقتا این مدل چراغ های دوتایی جلو و مثلثی عقب بنز های دهه ۲۰۰۰ ،جزو ماندگار ترین و زیبا ترین المان های طراحی در کل تاریخ این صنعت هستن بی اغراق.
        بنز اگه هزار سال این طراحی رو ادامه می‌داد تکراری نمیشد حیف که …

        موافقم 44
        مخالفم 3
        1. SMS

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (731 ديدگاه)

          چرا آمریکایی ها راحتر قدرت بیشتری تولید می کنند؟

          موافقم 5
          مخالفم 7
    2. MehdiTurbo

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      واقعا این بنز با بنزای جدید عوض نمیکنم التن همین تولید میشد با تموم تجهیزات ژیگول فیگولای نسل جدیدش و مانیتور لمسی و نور کاریای داخلش با قیمت یکسان اسن نسلش برمیداشتم

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. قنداق

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (967 ديدگاه)

    آقای دهقان

    آیا کاهش سطح شارژ یا کم شدن برد و کمبود قدرت و گشتاور خودرو برقی به دلیل این که خودرو هیبریدی باتری داره اتفاق میوفته ؟

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. حسین دهمرد

      ۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2842 ديدگاه)

      قنداق عزیز (shompet قدیم) برقی رو از مهندس اشتری بپرسی بهتره

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3459 ديدگاه)

        سلامت باشید متاسفانه سوال متوجه نشدم
        اگر منظورشون این هست که مشکلات خودروهای برقی مثل ضعف باتری در درازمدت،
        برای خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید هم اتفاق می‌افته؟
        ——————
        تا جایی که من اطلاع دارم ضعف باتری روی قدرت و گشتاور موتور تاثیر نداره
        ظرفیت باتری و توان پیمایش به مرور زمان کم می شه
        برای اینکه موتور برقی، قدرت و گشتاور ثابت داشته باشه، باید ولتاژ و جریان کافی دریافت کنه
        این مورد به تجهیزاتی مثل ترانسفورماتور و لوازم الکترونیک مربوط هست که وظیفه دارن برق استاندارد (ولتاژ استاندارد) از باتری به موتور برسونن
        حالا اگر باتری ضعیف بشه و نتونه ولتاژ مناسب تامین کنه، با تعویض ترانسفورماتور یا تنظیمات تخصصی مدارات، می شه مجدد برق استاندارد به موتور رسوند تا قدت و گشتاور مورد نظر تامین بشه
        ——————
        به همین ترتیب، اگر باتری از نظر مقدار انرژی قابل ذخیره، ضعیف بشه
        طبیعتا کیلومتر قابل پیمایش کم می شه
        پس ما می تونیم با کاهش قدرت و گشتاور موتور برقی، توان پیمایش بالا ببریم که البته روی کاغذ آسونه و در واقعیت، فرایندی هست نیازمند دست‌کاری تجهیزات کنترلی
        —————-
        در باره خودروهای هیبرید که خیلی انواع مختلف دارند
        باید بدونیم که بله باتری ضعیف بر عملکرد خودرو تاثیر گذار هست اما اگر خودروی هیبریدی ما از موتور بنزینی برای محرک اصلی استفاده می کنه
        باتری خیلی مهم نیست
        اما خودروهای هیبریدی که از موتور برقی به عنوان محرک اصلی استفاده می کنند و موتور بنزینی نقش شارژر باتری داره
        خیلی بیشتر وابسته به باتری هستند و در درازمدت از این مورد آسیب می بینن

        موافقم 16
        1. 426 کیوبیک اینچ

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (967 ديدگاه)

          ممنون بابت پاسخ‌ دهی آقای اشتری

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. Yektachafi

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    با اینکه این سبک طراحی از بنزو خیلی بیشتر از طراحیای جدیدش قبول دارم اما ظاهرش اصلا متمایز نیست
    شبیه همین E200 های قدیمی پلیس خودمونه فقط کروکه
    ماشین آلمانی هم با پیچیدگی بالا برای طول عمر زیاد مثل تویوتا ساخته نمیشه که بعد این سالها بشه درست و حسابی استفاده کرد
    درکل این ماشین زیاد جذبم نکرد

    موافقم 6
    مخالفم 29
  4. net

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3916 ديدگاه)

    یادش بخیر اون زمان مردم میگفتند بنز الگانس و محبوب بود تو ایران و بنز الگانس ماشین پلیس ایران هم بود

    موافقم 22
    مخالفم 2
  5. Arash2009

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اوووف
    خدایی طراحی های قدیمی بنز یه چیز دیگه بودن
    چراغ های جلو دو تیکه
    انجین v8

    موافقم 31
    مخالفم 2
  6. mr-gtc

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (487 ديدگاه)

    چقدر دلم برای این روزای طراحی خودرو، پیشرانه های ححیم، رانندگی خالصی بدون دخالت کامپیوتر، درکل بهشت ماشین بازا همون سالا بود، الان دیگ داره نفسای آخرشو می‌کشه

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. هالی ال اس فست

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (967 ديدگاه)

      ربطی نداره ولی پیشرانه بنزینی فقط کاربراتوری

      انژکتوری یعنی دخالت آدم‌ مصنوعی و ربات ها که لذت رو از بین برده

      با نظر جنابعالی هم موافقم

      موافقم 3
      مخالفم 17
  7. ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6377 ديدگاه)

    این یدونه ازش من تو ایران دیدم پشمام اگهیش هم دیدم نمی‌دونستم فقد سه تا ازش ساخته شده

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. 426 کیوبیک اینچ

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (967 ديدگاه)

    علاقه ای به بنز ندارم اما امتیاز پنج دادم

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6377 ديدگاه)

      پوز نده 😡
      منم عاشق بنزم ولی فقط پستای آقا اشتری و آقا شاهین رو ۵ میدم
      البته اینم ۵ دادم ولی پوز نمی‌دم ولی من همه پستا رو ۵ میدم ولی تو یه پست ۵ دادی پوزش میدی😌😌😌

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. ۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6377 ديدگاه)

        می‌دونم عقب، موندم نیازی به یاد آوری نیست دوست من

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. 426 کیوبیک اینچ

        ۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (967 ديدگاه)

        تو نه شما من و تو با هم صمیمی نیستیم

  9. محمد کیان شهسوار

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    خیلی مقاله ی خوبی بود،

    اگه میشه لطفا یه مقاله در مورد مرسدس بنز CLK GTR که پرواز میکرد هم بگذارید!

  10. Ali

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام بنده بغیر از یکی دوتا پست مثل جوابیه آقای اشتری را اصلا نپسندیدم،اینجا در مورد اتوموبیل‌های بنز و… نظراتمونا به اشتراک میزاریم تا اطلاعاتمون بالا بره و از قافله تکنولوژی(در هر رسته)عقب نمانیم نه اینکه بیایم دانسته های مان را آنهم نه کاملا بروز برخی دیگران بکشیم و کل راه بیندازیم.
    لطفاً اینگونه محافل را به قهقرا نکشانیم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا