بی ام ومرسدس بنز

دوئل بی‌ام‌و M3 و مرسدس C63 AMG

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه سوم، سدان‌های کامپکت پرفورمنس، دوئل اول

به گروه سوم سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم که به گروه سدان‌های کامپکت پرفورمنس اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آن‌ها چهار سدان اسپرت شامل ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG، آئودی RS5 اسپرت‌بک و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ رودرروی هم قرار گرفتند که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین ولوو S60 پولستار و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

مجموع آراء: ۱۲۶۸

آراء کادیلاک: ۹۰۶

آراء ولوو: ۳۶۲

پیروز دوئل: کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء

ب‌ام‌و M3

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۳.۵ (نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive)

نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بسیار نرم و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، شاسی متعادل، بسیار سریع، سواری راحت در نسخهٔ پایه

نقاط منفی: تنظیمات بیش‌ازحد حالات رانندگی، عدم ارائهٔ گیربکس دستی در نسخهٔ کامپتیشن، طراحی بحث‌برانگیز دماغه، صندلی‌های جلوی ناراحت برای استفاده‌های روزمره

چکیده: ب‌ام‌و M3 یک خودروی رانندهٔ هیجان‌انگیز و درجه‌یک است که هم جادار و کاربردی بوده و هم برای حمله به پیست آماده است

مرسدس C63 AMG

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

پلت‌فرم: MRA مرسدس بنز

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۲

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 هیجان‌انگیز و فوق‌العاده، ترمز و هندلینگ عالی و دقیق، رانندگی درگیرکننده، ارائه در نسخه‌های سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل

نقاط منفی: سواری خشک و خشن، آپشن‌های گران‌قیمت، برخی سیستم‌های کمک‌راننده با هزینهٔ اضافی ارائه می‌شوند، برخی رقبا گارانتی‌های بهتری دارند

چکیده: مرسدس C63 S AMG یک خودروی پرفورمنس استثنایی بوده و باورنکردنی است که همچنان می‌توان خودرویی در این کلاس را با پیشرانهٔ V8 زیر کاپوت خرید

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

مرسدس AMG C63

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۳ ثانیه ۲۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۱.۰۳ جی ۱.۰۲ جی
شتاب جانبی ۴۵.۷ متر ۴۷.۸ متر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۹ لیتر ۶۶ لیتر
وزن ۱۷۳۲ کیلوگرم ۱۸۰۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب
طول ۴,۸۰۳ میلی‌متر ۴,۷۵۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۷ میلی‌متر ۲,۸۴۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۷۷,۶۹۵ دلار ۷۷,۲۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. AMD

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    من که خودم نسل جدید بنز در نظر گرفتم : رای من بنز c

    موافقم 40
    مخالفم 13
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      به نظرم خریدن نسخه هشت سیلندر نسل قبلی c63 خیلی بهتره دیگه 6.3 هست اوووف و ای وای.
      کلا به ماشین های قدیمی تر حس بهتری دارم.

      موافقم 28
      مخالفم 3
      1. کیان

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        1000 بار موفقم با حس بهتر داشتن به ماشینهای قدیمی، همه برندهای مطرح بنظرم تولیدات 2005 تا 2015 خیلی تولیدات محشری بودن، یه جورایی انگار تولیدات این دوره برای هر شرکتی اولین 6600 یا اولین ایفون شون بوده، محصولات بعدی بهتر شدن ولی اون حس اولی و نداشتن

        موافقم 19
        مخالفم 1
    2. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      کابین این سبک مرسدس رو خیلی دوست دارم. با مانیتور بزرگ حال نمیکنم.
      مرسدس AMG C63 پرستیژ جذابی داره

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. Nima

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    هیچیشون رو ندیدم. چون بنز رو بیشتر دوست دارم رای من بنز

    موافقم 23
    مخالفم 18
    1. hssn

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      توی ایران تعصب روی مرسدس هیچوقت تموم نمیشه ، هیچوقت

      موافقم 51
      مخالفم 13
      1. Nima

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        دوست عزیز اتفاقا اگر من رو بشناسى من علاقه خاصى به آلمانى ها ندارم.
        ولى بنز رو بیشتر از بى ام و دوست دارم.

        موافقم 9
        مخالفم 23
      2. TML BN

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1058 ديدگاه)

        برادر چه ربطی به ایران داره
        ایرانی ها چون همیشه از بنز خدمت دیدن اینطورین من که خودم هرگز تعصبی نبودم
        ولی ایران فرانسه و آلمان نداره پس تعصبی بودن بعضی از دوستان بر خودرو های فرانسوی رو چی میگید؟؟؟؟؟؟

        موافقم 14
        مخالفم 5
  3. Reza Waffen SS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    مرسدس C63 AMG انتخابم

    موافقم 30
    مخالفم 15
  4. کیان

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این انتخابها اصلا معیار فنی بنظرم مطرح نیستن، 99 % علاقه هست، هرچند از لحاظ فنی هم بسیار شبیه هستن

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    با توجه به علاقه ام به حضرت بنز
    پس بنز

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      پایدار باشید انشاالله.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        خیلی ممنون❤

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. GMA

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب من شیر اشتوتگارت با اون غرش V8 زیباست

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      درود بر شرافتت ای دلیر مرد!

      موافقم 2
      مخالفم 3
  7. ممد ژانگولر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    چه میشه گفت دوتا سلطانو‌ روبروی هم قرار دادین آدم دستش به رای نمیره
    خداوکیلی نباید این مرسدس فرسودرو در برابر نخسه به روز بی ام و قرار میدادین
    من خودم مرسدس دوستم ولی اینجا فکر کنم حق با بی ام و باشه همه جوره جدیدتر و به روزتره

    طراحی بیرونی بنز دلبری میکنه ولی داخلش دیگه کهنه شده
    به احترام جفتشون سکوت میکنم و رای نمیدم

    موافقم 11
    مخالفم 10
  8. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    انتخاب من BMW
    چون با حجم مناسب همون خروجی رو داره
    مصرفش کمتره
    تایم بهتری هم داره
    هندلینگش هم که سرآمد کلاسش است

    موافقم 25
    مخالفم 24
    1. LH44

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      مصرفش کمتره؟!!!
      داداش یه نگاه دیگه به جدول بنداز

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. meysam

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        بجای وزن گفتم مصرف
        وزن کمتر تو این رده خیلی تو رفتار ماشین تاثیر مثبتی داره

        موافقم 8
        مخالفم 2
  9. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    برای اولین باره یه BMW رو به بنز ترجیح دادم

    موافقم 17
    مخالفم 18
  10. Matin2

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    این بی ام وه اون بی اوه سابق نیست

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. محمد هادی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      چیه
      چینیه؟
      بیشتر از نسلای قبلش داره فروش میکنه
      اطلاعات سریع بودن تو پیست بازهم ارتقا پیدا کرده
      خب گیرت هنوز اون جلوپنجره ست؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. Matin2

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    ۳ تا المانی و یک امریکایی توی نیمه نهایی😶

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. M

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    منهای طراحی نه چندان خوب این نسل بی ام و
    بی ام و سری سه و پنچ همیشه یک معیار برای مقایسه هستند
    هیچ کدوم از ماشین ها نقطه ضعف اساسی ندارند
    ولی اختلاف 5.7 ثانیه تو پیست ی اختلاف فاحش و غیر قابل چشم پوشی هست

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. محمد هادی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      داداش بخاطر این هست که بی ام و هندلینگ و تعادل رو اجزاء کمی دقیق تر ذو ارائه میده
      و همین کمی دقیق تر بودن توی پیستی بلند و حدودا طولانی اثری ۶ ثانیه یی میذاره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. احمدرضا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    ب ام و رو بیشتر دوس دارم ولی اصلا نمیتونم این جلوپنجره رو تحمل کنم
    رای منم بنز

    موافقم 16
    مخالفم 6
  14. JDM lover

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بنظرم اگه دنبال لوکس بودن در کنار اسپرت بودن باشی c63 انتخاب بهتریه ولی اگر دنبال حس اسپرت و هندلینگ باشی m3 انتخاب بهتریه

    من خودم به سختی میتونم امتخاب کنم بین این دو اما m3 رو با توجه به هندلینگ و شتاب و تایم پیست بهتر انتخاب میکنم
    C63 هم خیلی خوبه مخصوصا اون موتور v8 اش ولی بیشتر رو لوکس بودن تمرکز داره

    موافقم 12
    مخالفم 3
  15. Carlover

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    C👏🏻

    موافقم 4
    مخالفم 5
  16. ارین صاحب جمعی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    M3 مرز توانایی بی ام و رو جا به جا کرد

    موافقم 9
    مخالفم 2
  17. javadhy

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    جقتشون به نظرم در یه حدن و حد نهایی اسپورت بودن یه سدان کامپکت لوکس اسپورت هستن
    ولی سلیقه ای بنزو انتخاب میکنم

    موافقم 5
    مخالفم 5
  18. javadhy

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    جقتشون به نظرم در یه حدن و حد نهایی اسپورت بودن یه سدان کامپکت لوکس اسپورت هستن
    ولی از روی علاقه بنزو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هلهل

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مطمئنم بودم بی ام و می‌بره اما تا این‌جا عقبه
    تعصب …

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. امیررضا

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      متاسفانه تعصب تو ایرانی جماعت نسبت به بنز از خود آلمانی ها بیشتره. مشخصه که بی‌ام‌و تو این سگمنت از همه‌ی رقباش برتره

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. محمد هادی

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2133 ديدگاه)

        از قدیم بوده
        ولی خب اینجا ایرانه دیگه
        پیرمردمامون هنوزم خاطرات بنز سواریاشونو برا نوه نتیجه هاشون دارن تعریف میکنن
        ولی پیرمرد فامیل ما از بی ام و سبز انگوریش برای ما میگه
        ههه!
        من یک ❤️بی ام و باز❤️ قهههارم

        موافقم 0
        مخالفم 2
  20. پدرام

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    مگه سی 63 با این فیس تولید میشه پس اون فیس جدیده چی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. پدرام

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    من خودم بنز رو انتخاب می کنم اما این مقایسه اشتباهه چون این مرسدس بنز 2019 هست، دو حالت داره یا صبر کنید c63 جدید بیاد یا اینکه ب ام و رو هم 2019 بذارید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  22. امیررضا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    متاسفانه مردم از رو تعصب رای میدن، تو این سگمنت بی‌ام‌و‌ ام‌سه سلطان بلامنازع هست که همیشه بهتر از رقبا هم فروش داشته هم در کل خودروی بهتریه. بیشتر این رای ها برای مرسدس رو واسه نسل جدید ندادن چون قراره چهارسیلندر هیبریدی بشه و فقط بخاطر اون موتور وی‌هشت ای‌ام‌جی رای دادن.
    تعصب و یقه جر دادن واسه مرسدس بنز تو ایرانی جماعت تمومی نداره.

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. پدرام

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      هر وقت شما خودت تعصب بیجا روی ماشین خاصی نداشتی اون وقت از بقیه هم انتظار چنین چیزی داشته باش بنز و ب ام و هر دو پرفورمنس خوبی دارن اما بحث کاملا سلیقه ای هست

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. Erfan

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      همین که شما میگید سری سه تو این سگمنت سلطان بلامنازع خودش یه تعصب خیلی بزرگه.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. امیررضا

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        مگه نیست؟ الان بگیم اس‌کلاس همیشه از رقبا بهتره داریم حقیقت میگیم ولی وقتی میگیم ام‌سه از رقیبا بهتره، شد تعصب؟

        موافقم 4
        مخالفم 3
  23. قاطر فروش

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    با این پول حداقل نسخه الپینا رو میاوردین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. احمدرضا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    آلفا جان کجایی؟

    به مرسدس رای دادم

    موافقم 1
    مخالفم 3
  25. ماکسیمیلیان

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است:)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  26. amir

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    M3❤

    موافقم 5
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  28. Hadi

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    دو تا گردن کلفت آلمانی 😍👌🏼
    انتخاب من بنز چون موتور V8 داره تو این کلاس که معرکس یه ماشین کامله این اتاق C63S👌🏼
    قراره نسل جدیدش متاسفانه چهار سیلندر بشه…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  29. داش قاسم

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش آگه واقعا راننده باشی m3 مهندسی قدرتمندی برای رانندگی داره آگه کسی اولین بار سوار m3 بشه دیگه سراغ بنز نمیره بنز مال کسایی هست که میخوان راحت حرکت کنن ولی m3 مهندس هیجان رانندگیه پس هرکدوم مال یه قشر خاصی هستن مثلا بنز مال پیرمردهاست ولی BMW مال ما

    موافقم 2
    مخالفم 2
  30. محمد هادی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    BMW مال ما❤️

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا